اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۵۵۹۳
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

۱۰ قدم مدیریتی تا اعتماد

برای این که شنونده خوبی باشید، حرف های درونی، عقاید، برنامه ها و قضاوت های خود را کنار بگذارید. در عوض، به دیدگاه های شخص گوینده و چیزهایی که برای او اهمیت دارد گوش فرا دهید.

۱- گوش کنید

برای این که شنونده خوبی باشید، حرف های درونی، عقاید، برنامه ها و قضاوت های خود را کنار بگذارید. در عوض، به دیدگاه های شخص گوینده و چیزهایی که برای او اهمیت دارد گوش فرا دهید. پیشنهادهای احتمالی او را با آغوش باز بپذیرید. گوش کردن نیازمند این است که با ذهن و قلب خود بشنوید، بفهمید و درک کنید. خوب گوش دادن نشانه احترام گذاشتن و بهادادن به طرف مقابل است.

۲ - با دیگران به صورت کامل، مستقیم و آشکار ارتباط برقرار کنید

نه تنها در بیان حقایق بلکه در بیان افکار، عقاید و احساسات شخصی خود، واضح و دقیق سخن بگویید. ندادن اطلاعات و اجرای پنهانی برنامه ها، به راحتی آشکار شده و موجب ایجاد رنجش و شک در دیگران می شود. تنظیم اوقات مشخصی برای گفت و گوهای دونفره، درست مانند زمانی که در دسترس هستید، این پیغام را به دیگران منتقل می کند که شما به آنها اهمیت می دهید و همیشه حضور دارید.

10 قدم مدیریتی تا اعتماد

۳ - به دیگران احترام بگذارید

توجه و احترام خود را نسبت به هر کسی که در یک مجموعه است بروز دهید. از ارزش ها و کمک های یکایک آنها قدردانی کنید. با افراد، صرف نظر از مقامی که در سازمان دارند، با احترام برخورد کنید تا آنها برای انجام بهترین ها انرژی بگیرند.

۴ - اسرار را حفظ کنید

شاید آشکارترین پیمان شکنی در اعتماد، برملاکردن اطلاعات محرمانه باشد. امنیت شغلی و اطلاعات شخصی خود را حفظ کنید. شایعه درست کردن، روابط و شغل را نابود می کند.

۵ - صداقت داشته باشید

حقیقت ممکن است آزاردهنده باشد، اما اثرات طولانی مدت فریبکاری نه تنها اعتماد دیگران بلکه اعتماد خودتان را نیز تضعیف می کند. وقتی روراست نباشید، درست مانند این است که برای کنترل نتایج حاصل از کارهای خودتان، نمی توانید به خودتان اطمینان کنید. با اطمینان دادن به این که گفتار و اعمال شما شایسته هستند، الگوی صداقت باشید.

۶ - به قول خود پایبند باشید

به خودتان و دیگران این آزادی را بدهید که صمیمانه به قولی که می دهید وفادار بمانید. فقط قولی را بدهید که می دانید می توانید به آن عمل کنید. وقتی شرایط به گونه ای هستند که مانع شما در اجرای تعهد می شوند، به موقع و مستقیما دیگران را مطلع سازید. زمانی که کسی را ناامید می کنید، به سختی می تواند دوباره به شما اعتماد کرده و باورتان کند.

۷ - قابل اعتماد باشید

افراد دوست دارند بتوانند روی کسی حساب کنند. توانایی تکیه کردن به کسی به منظوردنبال کردن مسوولیت ها و تعهدات وی، به فرد اطمینان می بخشد. قابل پیش بینی نبودن و ناسازگاری، در وجود دیگران استرس و فرضیات غیرضروری ایجاد می کند.

۸ - مسوولیت پذیر باشید

نسبت به مشکلات و ناکامی ها احساس مالکیت داشته باشید. بهانه آوردن و سرزنش کردن دیگران، موجب ایجاد ترس شده و سرپوش گذاشتن بر مسایل را افزایش می دهد و مانع جریان یافتن قسمت اعظمی از اطلاعات موردنیاز می گردد. داشتن دیدگاه مثبت و پیشگیرانه نسبت به مشکلات، دیگران را برای خلق شدن آزاد گذاشته و مسایل خیلی زود خودشان را نشان می دهند.

۹ - اجازه و اختیار بدهید

واگذاری مسوولیت ها و پروژه ها بدون صلاحیت برای تصمیم گیری، این پیام را به دیگران منتقل می کند که شخص - گروه موردنظر نه قابل اعتماد است و نه توانایی انجام پروژه را دارد. با واگذارکردن تدریجی اختیارات و تدارک دیدن منابع موردنیاز برای اطمینان از موفقیت و حمایت از آنها، اعتماد را در خود و دیگران به وجود آورید.

۱۰ - به خطر کردن ها پاداش بدهید

با پاداش دادن به کسانی که خطر می کنند و ابتکار به خرج می دهند، احساس ترس را از سازمان خود دور کرده و گروهی بسیار باانگیزه را خلق کنید. در برابر اشتباه ها صبر پیشه کنید و از آنها به عنوان نکات مثبت برای آموختن بهره بگیرید. معیارهای مشخص و ثابتی را برای برقراری حس اعتماد فراهم کنید.


منبع: مجله موفقیت

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

10 قدم مدیریتی تا اعتماد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج