adexo3
۱۶۳۶۰
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

چارلز استوارت رولز

میلیاردری که ثروتش از خودش بیشتر عمر کرد

موفق ها در حیرت مدام به سر می برند و حتی لحظه ای هم گمان نمی کنند که دنیا را به طور کامل می شناسند و برای همه سوالات عالم جواب دارند. آنها چون اجازه می دهند حیرت و اعجاب هستی بر وجودشان حاکم شود، صاحب سکوت و سکونی وصف ناپذیر در درون خود هستند.

میلیاردری که ثروتش از خودش بیشتر عمر کرد

مجله آسیا : خیلی ها همیشه از خود می پرسند مگر آدم های موفق چگونه دنیا را می بینند که همیشه این قدر سرزنده و شاد و پرانرژی اند؟ جواب خیلی ساده است. موفق ها در حیرت مدام به سر می برند و حتی لحظه ای هم گمان نمی کنند که دنیا را به طور کامل می شناسند و برای همه سوالات عالم جواب دارند. آنها چون اجازه می دهند حیرت و اعجاب هستی بر وجودشان حاکم شود، صاحب سکوت و سکونی وصف ناپذیر در درون خود هستند.

این سکوت بزرگ و پایدار باعث می شود انرژی روانی و حیاتی آنها صرف درگیری های بی فایده ذهنی نشود و آنها دقت کافی برای دیدن و شکار فرصت ها را در اختیار داشته باشند.

میلیاردری که ثروتش از خودش بیشتر عمر کرد

زندگینامه

فردریک هنری رویس (Frederick Henry Royce) در ۲۷ مارس سال ۱۸۶۳ میلادی در شهر آلوالتن نزدیک پیتربورو در انگلستان به دنیا آ مد.

او آخرین فرزند یک آسیابان بود که با از کارافتادن آسیاب، به لندن مهاجرت کردند. در سن ۹ سالگی او پدرش را از دست داد و به مشاغل متعددی از قبیل روزنامه فروشی و پادویی و مسئول تلگراف خانه مشغول شد.

میلیاردری که ثروتش از خودش بیشتر عمر کرد

در زمانی که او کارآموزی در خط آهن بزرگ شمال را شروع کرد، یکی از عمه هایش مخارج زندگی او را پرداخت می کرد، ولی مشکلات مالی باعث شد او قرارداد کارآموزی را فسخ کرده و مجبور به استخدام در یک شرکت تولیدکننده ابزار شود.

وی در اوقات فراغتش به مطالعه دروس مهندسی برق می پرداخت و این مطالعه و گرایش به سوی مسائل فنی، باعث شد تا در سال ۱۸۸۴ با همکاری شریک دیگرش ارنست کلارمونت، شرکت مهندسی برق و الکتریکی خود را در منچستر تاسیس کنند.

آنها در سال ۱۸۹۴ شروع به ساختن دینام و جرثقیل های الکتریکی کردند. به گزارش برترین ها پس از یک دوره رکود و با واردشدن رقبایی از آلمان و آمریکا، آنها تصمیم به تغییر تولیدات خود به سمت موتور اتومبیل گرفتند. اولین اتومبیل رویس، یک چهار چرخه دوسیلندر خشن و پر سر و صدای ناقص بود که هنری در سال ۱۹۰۳ میلادی تغییرات قابل توجهی در طراحی مدل فرانسوی آن به وجود آورده بود، هرچند که موفقیت تجاری ویژه ای را نصیبش نکرد.

چگونه رولزرویس شکل گرفت

از سوی دیگر چارلز استوارت رولز، پسر سوم لرد لینگاتوک، از فروش کالسکه های بدون اسبش به اعیان و اشراف لندن، موفقیت و پیشرفت قابل توجه و درآمد زیادی کسب کرده بود. او پس از کالسکه به ساخت و تولید انواع اتومبیل و فروش آنها مشغول شد.

پس از اینکه هنری رویس اتومبیل استثنایی خود را تولید کرد، رولز ملاقاتی را با وی در منچستر ترتیب داد و نهایتا پس از مذاکرات فراوان با هم قراردادی بستند که توسط سرمایه و پول رولز به اتومبیل رویس رونق بخشید.

در آن سال ها رویس پنج نوع اتومبیل متفاوت را تولید کرد. اتومبیل های فوق در ماه دسامبر ۱۹۰۴ میلادی در نمایشگاه پاریس به نمایش درآمدند. در همان زمان «رولز» و «رویس» موافقت کردند که اتومبیل های تولیدی خود را از این به بعد تحت عنوان «رولزرویس» تولید کرده و بفروشند.

میلیاردری که ثروتش از خودش بیشتر عمر کرد

به گزارش برترین ها شریک سوم آنها در این قرارداد، «کلود جانسن» بود که خط پیوند رولز و رویس نامیده می شد. ولی اولین منشی کلوپ اتومبیل سلطنتی و راننده مسابقات اتومبیلرانی و مهندس بسیار ماهری بود که تحت تاثیر نبوغ «رولزرویس» قرار گرفت و به این شرکت آمد.

اولین اتومبیلی که با این نام به فروش رسید مدل روح نقره ای (Silver Ghost) با موتور شش سلیندر خطی بود که در سال ۱۹۰۶ تولید و در کمتر از یک سال به عنوان بهترین اتومبیل سال دنیا برگزیده شد. آرم کارخانه «رولزرویس» عبارت بود از یک زمینه سیاه که در آن دو حرف R انگلیسی روی هم نوشته شده و نشان دهنده ابتدای نام های رولز و رویس بود.

میلیاردری که ثروتش از خودش بیشتر عمر کرد

فرشته طلایی

روی جلوپنجره تمامی رولزرویس هایی که از سال ۱۹۱۱ به بعد ساخته شد، مجسمه یک فرشته از جنس طلا قرار گرفت که امیلی نام داشت و به عقیده بسیاری، این فرشته نماد دختری بود که رویس به او دل بسته بود، ولی هرگز موفق به ازدواج با او نشد.

برخی هم معتقد بودند این فرشته سمبل آرامش است و The Spirit of Extacy نام دارد. این مجلسه از طلای ۲۴ عیار و به روش ریخته گری سنتی ساخته می شد که این باعث عدم شباهت مجسمه های روی این خودروها می شد. رولزرویس در اواخر عمرشان سرنوشت تلخی داشتند.

میلیاردری که ثروتش از خودش بیشتر عمر کرد

رولز که در ضمن فروشندگی گاهی اوقات نیز پرواز می کرد، در ۱۲ جولای ۱۹۱۰ میلادی در یک نمایش پرواز «باران هاوس» کشته شد. یک سال بعد از آن، رویس برای همیشه کار و خانه اش را ترک کرد. هسمرش نیز او را رها کرد و یک پرستار از این مرد بزرگ صنعت اتومبیل سازی نگهداری می کرد.

رویس که در اواخر عمرش به کلی ناتوان و علیل شده بود، سرانجام در تاریخ ۲۲ آوریل ۱۹۳۳ چشم از جهان فرو بست. پس از درگذشت رویس به احترام مقام والا و بزرگ او در این کارخانه، آرم تمامی مدل های «رولزرویس» که تا آن سال با لعاب قرمز پوشیده می شد، به رنگ سیاه تغییر پیدا کرد.

میلیاردری که ثروتش از خودش بیشتر عمر کرد

سرگذشت رولزرویس

رولزرویس پس از آن نیز یکی از پیشرفته ترین کارخانه ها در زمینه ساخت اتومبیل و موتور هواپیما بود، تا جایی که موتور هواپیماهای کنکورد نیز توسط این کارخانه ساخته می شدند. این شرکت در سال ۱۹۸۷ خصوصی سازی شد و پس از آن در سال ۱۹۹۰ طی ادغام ب.ام.و چندین موتور جت تولید کردند.

در سال ۱۹۹۸ صاحبان شرکت رولزرویس موتورز تصمیم به فروش این شرکت گرفتند. شرکت ب.ام.و که در گذشته موتور و بعضی دیگر از قطعات رولزرویس و بنتلی را تهیه می کردف جدی ترین خریدار رولزرویس بود، ولی این مبلغ پیشنهادی فولکس واگن بیشتر بود؛ بنابراین طبق توافقی قرار بر این شد که از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۲ ب.ام.و کماکان موتور و تجهیزات خودروهای رولزرویس را تامین کند و اجازه استفاده از نام آنها را داشته باشد.

میلیاردری که ثروتش از خودش بیشتر عمر کرد

این توافق از تاریخ ۱ ژانویه ۲۰۰۳ متوقف شد و فقط ب.ام.و حق استفاده از نام رولزرویس را داشته و همچنین شرکت فولکس واگن باید نام خودرو رولزرویس / بنتلی را به بنتلی تغییر می داد.

اتومبیل رولزرویس از بهترین اتومبیل های لیموزین در جهان بوده و این شرکت همواره بهترین معیارها و استانداردها را برای ساخت اتومبیل های خود درنظر می گرفته است. اکنون این شرکت با بیش از ۳۹ هزار کارمند در سراسر جهان، سالانه درآمدی بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار را از آن خود می کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج