۱۳۴۳۱
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

فریتز هافمن؛ با فروش دارو میلیاردر شد

داروی موفقیت و ثروت جواب داد!

کمپانی «هافمن روشه» یک موسسه درمانی بین المللی سوئیسی است که در دو قسمت دارویی و تشخیص بیماری در نقاط مختلف جهان فعالیت می کند. سهام شرکت هلدینگ «روشه» در لیست بورس سیکس سوئیس قرار دارد.

«هنوز برای ثروتمندشدن دیر نیست.» این جمله ای است که باید هر انسان مشتاق تحول و ثروت، قدری روی آن توقف کند و به آن بیندیشد.

برای درک ارزش چنین جمله ای باید روی جمله تمرکز کنید. کمپانی «هافمن روشه» یک موسسه درمانی بین المللی سوئیسی است که در دو قسمت دارویی و تشخیص بیماری در نقاط مختلف جهان فعالیت می کند. سهام شرکت هلدینگ «روشه» در لیست بورس سیکس سوئیس قرار دارد.

داروی موفقیت و ثروت جواب داد!

این کمپانی همچنین صاحب شرکت بیوتکنولوژی آمریکایی «جننتگ» (Genentech) شرکت بیوتکنولوژی ژاپنی «چوگاری» (Chugai Pharmaceuticals) و شرکت ونتانا در آریزونا بوده و زیرمجموعه های متعددی نیز در کشورهای آسیای شرقی دارد. در سال ۱۸۹۶ فردی به نام فریتز هافمن (Fritz Haffman)، شرکتی را در شهر باسل سوئیس به نام Haffman Laroche تاسیس کرد. Laroche نام خانوادگی همسر هافمن بود که بعدا شرکت به اختصار به نام «روشه» معروف شد. بخش داروی روشه با بیش از ۳۰ هزار کارمند، هسته اصلی فعالیت های این شرکت را تشکیل می دهد و نیمی از درآمد شرکت از فروش محصولات دارویی است.

داروی موفقیت و ثروت جواب داد!

موسسین شرکت از همان ابتدا پایه کار را بر مبنای نوآوری و جهانی شدن بنا کرده اند. روشه دارای ۵ مرکز بزرگ تحقیقاتی در آمریکا و اروپا است. دو داروی بسیار معروف روشه کهبه ترتیب در دهه های ۱۹۴۰ و ۱۹۵۰ عرضه شدند، «والیوم» و «لیبریوم» هستند. شهرت این شرکت در اواسط دهه ۱۹۷۰ به علت نشست یک ماده شیمیایی سما به نام TCDD یا Dioxin Tetrachlorodibenzo-p- از یک کارخانه وابسته به روشه در شهرک کوچکی در ایتالیا و مسمومیت ۷۰۰ نفر از اهالی بود. در این واقعه، این شرکت، محکوم به پرداخت ۱۱۴ میلیون دلار غرامت شد. گروه های مدیریت روشه دارای دید بازی بوده اند و قادر به پیش بینی وضعیت توسعه صنعت در چند سال آینده آن بودند و عقیده داشتند روشه در دهه ۱۹۹۰ مهارکننده پروتئازی با نام Invavase را تولید کرد که در درمان ایدز به کار گرفته شد. سلپست و زناپاکس نیز که در پیشگیری از ردشدن پیوند تجویز می شدند از آخرین محصولات عرضه شده توسط روشه در قرن گذشته بودند.

در سال ۲۰۰۶ و با شیوع آنفلونزای نوع A و B، شرکت روشه داروی خوراکی «تامی فلو» که بنا به تایید دولت آمریکا، از بروز این بیماری در افراد بالای یک سال جلوگیری می کرد را تولید کرد. در آن سال شرکت روشه اعلام کرد که ۳ میلیون بسته از ۵ میلیون بسته ای که اداره بهداشت آمریکا نیاز داشت، در اختیار دارد و می تواند در عرض ۲۴ ساعت این دارو را در تمام نقاط جهان تحویل دهد.

داروی موفقیت و ثروت جواب داد!

شهرت اصلی روشه به دلیل تولید صنعتی ویتامین هایی از قبیل C، A، E بوده که برای اولین بار توسط این شرکت اجرا شده است. شرکت روشه در زمینه درمانی، از شرکت های رده اول اروپا با همکاری آمریکای لاتین و آسیا محسوب می شود.

دفتر مرکزی این شرکت در باسل واقع شده و مراکز دیگری نیز در دیگر نقاط جهان از جمله نیوجرسی، پالوآلتو، کالیفرنیا، پلیزانتون، برانچبورگ، فیشرز، ایندیانا، فلورانس، کارولینای جنوبی، بولدر، کلرادو و پروتوریکو در آمریکا، ولوین گاردن سیتی و برگس هیل در انگلستان، کلرکس در ایرلند، مانهایم و پنزبرگ در آلمان، میسیگا ولاوال در کانادا و شانگهای چین دارد. این شرکت در موقعیت بسیار خوبی قرار دارد، زیرا چندین سال پیش دو تصمیم عاقلانه و آینده نگرانه توسط گروه مدیریتی آن گرفته شد. این دو تصمیم شامل ارائه مواد بیولوژیک (مانند آنتی بادی ها) و تشخیص به صورت عمده بود. علت این تصمیم گیری آن بود که چند سال پیش مدیران شرکت پیش بینی می کردند که این مواد رشد چشمگیری در صنعت آینده خواهد داشت و در حقیقت امروز شرکت روشه از تصمیمات صحیح خود در گذشته استفاده می کند.

روشه که بیش از ۸۱ هزار کارمند در سراسر دنیا دارد، در سال گذشته میلادی درآمدی بالغ بر ۴۹ میلیارد فرانک سوئیس، معادل ۵۰ میلیارد دلار آمریکا داشته است.

منبع: روزنامه آسیا

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

داروی موفقیت و ثروت جواب داد!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج