اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۴۸۴۸۶
۵۱۵۱
۵۱۵۱
پ

سبک های چیدمان مبل؛ از کلاسیک تا روستيك

اجراي سبك‌هاي مختلف چینش مبل به داشتن فضاي زياد نياز ندارد در آپارتمان‌هاي امروزي هم مي‌توان همه‌جور سبكي را پياده كرد.

سبک های چیدمان مبل؛ از کلاسیک تا روستيك
مجله منزل: زماني همه خانه‌ها يك‌دست و يك‌شكل بودند؛ فرش‌هاي لاكي كاشان بود و پشتي‌هاي و مخده‌هاي دست‌دوز با پتوهاي ملحفه شده سفيدي كه دور تا دور خانه مي‌افتاد. بعدها هم كه مبل‌ها آمدند، همه يك‌دست و يك‌جور بودند؛ فقط با طرح و نقشه‌هايي متفاوت؛ راحتي‌هايي ساخته شده از چوب‌هاي ضخيم و پارچه‌هاي مبلي زمخت. خيلي طول كشيد تا پاي دكوراسيون داخلي وسط آمد و سبك‌هاي خاص آن. حالا ديگر خانه‌ها براي خودشان شخصيت دارند.

يكي روستيك است و يكي ديگر كلاسيك. يكي مدرن است و آن ديگري معاصر. هر كدام هم با قاعده و قانون خاص خودش. اين وسط مهم نيست كه متراژ خانه شما چقدر است و چقدر براي شخصيت دادن به خانه‌تان فضا داريد. مهم اين است كه ساده‌ترين اصول طراحي و چيدمان به سبك دلخواه‌تان را بدانيد. با اين ترفندهاي ساده مي‌توانيد يك نشيمن معمولي ۲۵ متري را به سبكي كه دوست داريد، درآوريد.

كلاسيك

شلوغي ممنوع!

سبک های چیدمان مبل؛ از کلاسیک تا روستيك

خيلي‌ها هنوز ترجيح مي‌دهند خانه‌هاي‌شان را به روشي سنتي و كلاسيك طراحي كنند. در اين طراحي‌ها تمامي اجزايي كه براي تزيين محيط استفاده مي‌شوند بايد پررنگ و لعاب و به طرز خاصي اغراق‌آميز باشند؛ آن‌قدر كه با ظاهري فريبنده هر بيننده‌اي را به سمت خودشان بكشند. بهترين روش براي تزيين ديوارهاي خانه‌هاي كلاسيك استفاده از دو رنگ متفاوت در رنگ‌آميزي است به خصوص استفاده از آرك‌هاي دور ديوار كه در خانه‌هاي كوچك نماي خوبي دارد.

بهترين كار اين است كه ديوارها آرك و قاب داشته باشند و به دو رنگ متضاد رنگ شوند و سقف هم به رنگ خاص ساده‌تر. با اين روش سقف بلندتر و خانه بزرگ‌تر به نظر مي‌رسد. استفاده از ديوارپوش‌هاي چوبي براي سقف يا ديوار هم ظاهر يك خانه سنتي و كلاسيك را دلبازتر نشان مي‌دهد.

سبک های چیدمان مبل؛ از کلاسیک تا روستيك

خانه‌هاي سنتي امروز با خانه‌هاي قديمي كمي فرق دارند. در اين خانه‌ها بازي با رنگ‌ها بااحتياط است. در اين خانه‌ها يك رنگ اصلي پررنگ و فريبنده وجود دارد و باقي رنگ‌ها با توناژ ضعيف‌تر انتخاب مي‌شوند. خاكي، بژ و آبي پررنگ و گلبهي به عنوان رنگ‌هاي خاص خانه‌هاي كلاسيك كوچك مي‌توانند كارساز باشند. يك كنسول چوبي، يك فرش شش متري با طرح كلاسيك و كاناپه‌هايي ساده همراه با مبل‌هاي كلاسيك كه در كنار هم قرار گرفته‌اند، يك خانه كلاسيك را مي‌سازند.

سبک های چیدمان مبل؛ از کلاسیک تا روستيك

يكي از مشخصه‌هاي خانه‌هاي كلاسيك داشتن مبلمان راحتی و سنتي در كنار هم است اما اين مساله زماني فقط به كار مي‌آيد كه فضاي كافي و مناسبي براي چيدن همه اجزا در اختيار باشد در غير اين صورت بهترين كار نگه داشتن كاناپه راحتي و استفاده از دو مبل كلاسيك در كنارش است. با اين روش ديگر خانه پر از صندلي‌هاي مختلف به نظر نمي‌رسد و از طرفي زمينه كلاسيك آن هم حفظ مي‌شود.

مدرن

سلامي دوباره به آفتاب بده

براي داشتن خانه‌اي مدرن اصلا لازم نيست سراغ لوازم خاص برويد چون اين روزها طراحان داخلي سعي مي‌كنند از عناصر خاصي براي طراحي منازل استفاده كنند كه شايد هيچ‌وقت به فكر خودتان هم نرسد. اولين مساله كه تازگي‌ها در طراحي خانه‌هاي شيك امروزي مد نظر قرار داده مي‌شود مساله نور است.

سبک های چیدمان مبل؛ از کلاسیک تا روستيك

اگر خانه‌اي ويلايي داريد يا اگر آپارتمان‌تان حسابي نورگير است و پنجره‌هاي بلندي دارد، بهتر است به جاي وقت گذاشتن براي خريد لوازم خاص به فكر سر و شكل دادن به شيشه‌ها و قاب‌هاي پنجره ها باشيد. هيچ چيزي مانند نور طبيعي نمي‌تواند زيبايي خانه را دوبرابر كند و فضايي محدود را بزرگ‌تر از هميشه نشان دهد. ريسكش را به جان بخريد و بي‌خيال پرده در يكي از پنجره‌ها شويد. خودتان تاثيرش را مي‌بينيد.

سبک های چیدمان مبل؛ از کلاسیک تا روستيك

مساله نور فقط مهم هست اما داستان داشتن يك خانه مدرن فقط با داشتن پنجره‌هاي بلند قدي و نور طبيعي و اين حرف‌ها حل نمي‌شود. اين وسط مساله مهم ديگر رنگي است که بايد به لوازم خانه شخصيت دهد. در زماني كه از نور طبيعي براي زيبايي خانه استفاده مي‌كنيد، بهتر است طيف رنگ لوازم خانه بين كرم، خاكستري، قهوه‌اي روشن و انواع آبي‌ها باشد حتي در اين مواقع شايد لازم باشد فرش بین مبل‌ها با رنگي خنثي انتخاب شود چراكه نور زيادي كه به خانه تابيده مي‌شود، جبران سايه‌ها و تاريكي‌ها را مي‌كند.

سبک های چیدمان مبل؛ از کلاسیک تا روستيك

يكي از بهترين مدل‌هاي چيدمان مدرن داشتن يك كاناپه ساده با دو مبل راحتي تك با طراحي بيضي است. طراحي خاص صندلي‌ها به محيط، نرمش و انعطاف خاصي مي‌بخشد تا جايي كه حتي اگر ميز جلوي مبلي‌تان چهارگوش است مي‌توانيد با اضافه كردن يك ميز كوچك گرد فضا را بيشتر منعطف كنيد. یادتان باشد مساله مهم فاصله داشتن مبل‌ها از ديوارهاست و البته فرشي كه زير پايه همه مبل‌ها قرار گرفته است.

مجلل

براي داشتن يك خانه مجلل نيازي به داشتن فضاي بزرگ نيست. در يك آپارتمان ساده هم مي‌توان المان‌هاي يك طراحي مجلل را فراهم كرد. فقط كافي است حواس‌تان به شلوغي‌ها و به‌هم‌ريختگي‌های محيط باشد. خيلي از ما براي اينكه تجمل را در نگاه ديگران بياوريم به خريد لوازم عتيقه و دكور كردن آنها در گوشه و كنار خانه رومي‌آوريم اما يادتان بماند در خانه‌هاي مجلل امروزي بي‌توجه به متراژي كه دارند هر كدام از اجزا با بزرگنمايي نشان داده مي‌شوند نه تعداد و نه حتي قيمت!

سبک های چیدمان مبل؛ از کلاسیک تا روستيك

پس به جاي اينكه يك لوستر كريستال گران‌قيمت بخريد دنبال مدل خاصي باشید كه در اندازه بزرگنمايي خاص دارد يا ساعتي كه بيشتر از معمول در آن اغراق است؛ البته در همه اين موارد باز هم حواس‌تان به دوري از شلوغي باشد.

سبک های چیدمان مبل؛ از کلاسیک تا روستيك

وسايلي كه براي خانه‌هاي مجلل انتخاب مي‌شوند بايد ساده و در عين حال داراي مشخصه خاصي باشند. داشتن المان‌هاي خاص طراحي از مسائلي است كه در اين خانه‌ها بايد به دقت رعايت شود؛ مثلا در اين خانه ها به جاي چيدن قاب‌هاي كوچك و بزرگ روي شومينه از يك مجسمه عجيب استفاده شده است. لوستر هم طراحي خاص خودش را دارد؛ يك وسيله روشنايي عجيب كه فقط در يك خانه بزرگ خودش را نشان مي‌داد. خانه‌هاي بزرگ امروزي را مي‌توان با تركيب رنگ‌هاي شاخص مثل قرمز، نارنجي و سفيد به شيوه‌اي مدرن و البته بسيار مجلل طراحي كرد.

سبک های چیدمان مبل؛ از کلاسیک تا روستيك

در يك اتاق پذيرايي بزرگ بهترين نوع چيدمان مبل‌ها به شكل رودرروست. اين تنها موقعيت مناسبي است كه افراد حاضر در محيط به سبب چيدمان خاص مبل‌ها به صحبت و ارتباط گرفتن با هم تشويق مي‌شوند. اصلا هم نيازي به داشتن يك كاناپه بزرگ نيست. مي‌توان فقط صندلي‌ها را دور تا دور ميز وسط مبل‌ها و در مركز نقطه كانوني خانه چيد؛ اين طوري رابطه‌ها خيلي گرم‌تر مي‌شود. شك نداشته باشد!

روستيك

از طبيعت عاريه بگيريد

طراحان داخلي معتقدند خانه بايد شخصيت داشته باشد. درست مانند آدم‌ها كه هر كدام اصالت خاص خودشان را دارند. به نظر آنها بدترين شكل، خانه‌هايي است كه در آنها هيچ‌كدام از لوازم و چيدمان اساسي به هم ربطی ندارند. اين مساله در خانه‌هاي كوچك هم مستثنا نيست؛ مثلا اگر دل‌تان يك خانه روستيك (خانه‌اي با المان‌هايي از طبيعت) مي‌خواهد نمي‌توانيد ديگر از سراميك و. . . استفاده كنيد.

سبک های چیدمان مبل؛ از کلاسیک تا روستيك

اينجادیگر باید سراغ چوب ها بروید حتي در سقف كه الوارها و تيرهاي افقي، خانه‌اي روستايي اما مدرن درست مي‌كنند. مبل‌ها هم كمتر به جنس‌هاي معمول ديده مي‌شوند. چرم در اينجا حرف اول و آخر را مي‌زند. پس بايد اول از همه تم مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید و بعد به خريد لوازم دست بزنيد.

سبک های چیدمان مبل؛ از کلاسیک تا روستيك

انتخاب رنگ‌ها هم در سبكي كه به آن علاقه داريد، بسيار مهم است. در سبك روستيك رنگ‌ها بايد طيف گرمي از سبز و قهوه‌اي و نارنجي باشند. مبل‌هاي چرمي كه رنگ‌شان معلوم است. اين وسط براي رسيدن به طبيعت مي‌توانيد از گلدان‌هاي خاص هم استفاده كنيد. استفاده از آباژورهايي با پارچه‌هاي كتاني يا كنفي و تركيب آنها با چوب و چرم هم مي‌تواند در قدرت بخشيدن به سبك روستيك خانه شما موثر باشد.

سبک های چیدمان مبل؛ از کلاسیک تا روستيك

مبل‌هاي چرمي معمولا بزرگ و جاگير هستند. پس در زمان استفاده از آنها لازم نيست حتما يك دست كامل‌شان را به خانه بياوريد. كافي است دو كاناپه در اندازه‌هاي دو و سه نفره تهيه كنيد. اين‌جور مواقع حتي خيلي راحت مي‌شود بي‌خيال ميز وسط هم شد. اگر جا بود كه چه بهتر اما اگر فضاي كافي نداشتيد، مي‌توانيد با قرار دادن دو ميز عسلي چوبي در دو زاويه مختلف فضاي خانه را دلباز و راحت كنيد.


معاصر

انحناي كمتر، سادگي بيشتر

اين روزها سبك تازه‌اي باب شده به نام معاصر. در اين سبك طراحي هرچه وسيله كمتري بگذاريد، بهتر است. از جزئيات انحنادار، حاشيه‌هاي تزئيني و طرح گل و بته در این سبک استفاده نشده و در كل همه‌چيز را در حالت ساده، بي‌پيرايه، ابتدايي و ساختاري مي‌گذارند. در طراحي معاصر كه با طراحي مدرن تفاوت دارد هرچه كمتر وسيله داشته باشيد، بهتر است. براي اينكه در اين طراحي بايد هر وسيله و اكسسوار حالت انفرادي و منحصر به‌فرد داشته باشد.

سبک های چیدمان مبل؛ از کلاسیک تا روستيك

براي داشتن يك فضاي معاصر در خانه‌تان مي‌دانيد بهترين كار چيست؟ اينكه مبل‌هايي بدون دسته در اتاق نشيمن بگذاريد. به عقيده طراحان داخلي مبل‌هاي بي‌دسته در محيط‌هاي كوچك باعث چرخش بهتر چشم‌ها و ديده شدن اجزايي مي‌شوند كه به‌سادگي اما با هدفي خاص قرار گرفته‌اند؛ مانند يك تابلوي نقاشي با طرحي عجيب با آباژوري خاص كه به تنهايي بار روشنايي خانه را به دوش مي‌كشد.

سبک های چیدمان مبل؛ از کلاسیک تا روستيك

مبلماني با خطوط هندسي صاف و ساده براي دكوراسيوني با سبك معاصر حياتي هستند. مبلمان روكش شده اغلب بايد سفيد، سياه يا به رنگ‌هاي خنثي باشند. پارچه‌هاي رومبلي هم بيشتر از جنس نخ، كتان، پشم، سيلك و كنف هستند.

اين وسط طيف رنگ‌ها هم اهميت زيادي دارد. رنگ‌هاي خنثي، مشكي و سفيد رنگ‌هاي اصلي در دكوراسيون سبك معاصر هستند. رنگ مشكي معمولا براي كف استفاده مي‌شود و اتاق سبك معاصر را تعريف مي‌كند. ديوارها معمولا به رنگ‌هاي خنثي نقاشي مي‌شوند تا پس‌زمينه مناسبي براي اكسسوارهاي رنگي با رنگ‌هاي جسورانه وجود داشته باشد. اگر ديوارها و پنجره‌ها به رنگ‌هاي روشن و شاد نقاشي شوند، بقيه چيزها بايد به رنگ‌هاي خنثي باشند.

سبک های چیدمان مبل؛ از کلاسیک تا روستيك

از آنجا كه براي طراحي معاصر مبل‌ها معمولا به صورت كاناپه‌هايي بدون دسته انتخاب مي‌شوند بنابراين بهترين حالت براي چيدن آنها به صورت ال (L) است. در اين حالت هم مبل‌ها كاركرد بهتري دارند و هم محيط بازتر و راحت‌تر به نظر مي‌رسد. قرار دادن مبل‌ها به صورت ال نشستن روي آنها را راحت‌تر و همراه با فضاي بيشتري مي‌كند. خوبي اين مبل‌ها اين است كه براي‌شان لازم نيست حتما يك فرش كامل در اختيار داشته باشيد. فرشي گرد يا بيضي در فضاي بين مبل‌ها هم كفايت مي‌كند؛ معاصر است ديگر!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج