اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۳۴۹۵
۱۳ نظر
۵۰۱۸
۱۳ نظر
۵۰۱۸
پ

درآمد خوب خوشبختی نمی آورد. چرا؟

افراد میلیونر یا همه انسان های پولدار یک اشتباه واحد دارند؛ آنها تصور می کنند پول خوشبختی می آورد؛ تصور می کنند هر چه درآمد بیشتری داشته باشند، خوشحال تر خواهند بود. اما هرگز اینطور نبوده و نخواهد بود. قبول ندارید؟ ما به شما ثابت می کنیم.

درآمد خوب خوشبختی نمی آورد. چرا؟





برترین ها: افراد میلیونر یا همه انسان های پولدار یک اشتباه واحد دارند؛ آنها تصور می کنند پول خوشبختی می آورد؛ تصور می کنند هر چه درآمد بیشتری داشته باشند، خوشحال تر خواهند بود. اما هرگز اینطور نبوده و نخواهد بود. قبول ندارید؟ ما به شما ثابت می کنیم.

شما نمی توانید زندگی آرام و شاد و احساس خوشبختی را با پول بخرید. مثلا مغازه بروید و بگویید یک کیلو احساس رضایت از زندگی می خواهم و مبلغ آن برایم مهم نیست! اگر این طور بود که اکنون همه پولدارهای دنیا، خوشبخت ترین انسان های روی زمین بودند. برای رضایت از زندگی و احساس خوشبختی شما باید چیزی غیر از پول هزینه کنید.

درآمد خوب خوشبختی نمی آورد. چرا؟

افراد پولدار این درک را دارند که برای زیاد کردن سرمایه و دارایی خود هرگز نباید به ایده و نظرات خودشان متکی باشند. به همین منظور، مشاوران مالی و رایزن های خبره برای خود استخدام می کنند. اما همین افراد، وقتی زمان خرج کردن پول ها فرا می رسد، فقط به نظرات و خواسته های خود تکیه می کنند تا ببینند چه چیزی باعث خوشبختی و رضایت آنها می شود.

این مقدمه را گفتیم تا مسایل پایین را مطرح کنیم و طرز فکر شما را به پول تغییر دهیم تا در طولانی مدت احساس خوشبختی و رضایت داشته باشید.

۱. وسایل زیادی می خرید اما تجربه کافی ندارید

خرید کردن در عصر فناوری بسیار آسان تر از چندین سال قبل است. در حال حاضر فقط کافی است اراده کنید تا وسیله ای را بخرید: خیلی راحت در فروشگاه های اینترتی جست‌وجو می کنید و با داشتن کارت بانکی و پرداخت آنلاین هزینه، آن وسیله در خانه شما خواهد بود. نه زحمت بیرون رفتن به خود داده اید نه چیز دیگر.

اما باید این حقیقت را بدانید مثلا خرید یک ال‌سی‌دی بزرگ یا گوشی آی‌فون جدید تضمین کننده خوشبختی نیستند. اگر در عوض آن با دوستان خود رستوران بروید و ساعت ها در کنار هم خوش بگذرانید، احساس بهتری از زندگی خواهید داشت.

محققان ثابت کرده اند تجربه لحظه های شاد بیشتر از خرید وسایل و کفش و لباس به انسان ها احساس خوشبختی می دهد. انسان، ذاتا موجودی اجتماعی است و بودن در کنار افراد دیگر ذات او را سیراب می کند و احساس خوشبختی به او می دهد.

درآمد خوب خوشبختی نمی آورد. چرا؟

وقتی درک کنید که تجربه های مختلف زندگی بیشتر باعث شادی می شوند، سعی خواهید کرد تا وسایلی در جهت تامین این تجربه ها خریداری کنید.

برای درک بهتر این مساله، چهار پرسش را پیش از هزینه کردن هر نوع پولی از خود بپرسید:

۱. آیا این هزینه مرا به دیگران نزدیک می کند؟

۲. آیا این کار باعث ایجاد خاطره ای ماندگار در ذهن من می شود که تا سال ها یادآوری آن برایم خوشحال کننده باشد؟

۳. آیا در این تجربه با فرد یا افرادی که دوستشان دارم همراه هستم؟

۴. آیا این کاری است که قبلا هرگز انجام نداده ام و یک موقعیت عالی به شمار می رود؟

۲. بیشتر روی کسب درآمد متمرکز هستید تا استفاده بیشتر از زمان

بیشتر مواقع درگیر زیاد کار کردن و داشتن درآمد بیشتر هستیم و از مساله مهم تری به نام «زمان» در زندگی غافل هستیم. محققان ثابت کرده اند، افرادی که درآمدهای بیشتری دارند زمان کمتری را در جهت لذت بردن از زندگی صرف می کنند. افراد ثروتمند بیشتر روی انجام کارهایی همچون کار، خرید و ارتباطات متمرکزند که همه آنها با استرس و تنش های بسیار همراه هستند. انسان ها ناخن خشک نیز بیشتر وقت خود را به پس انداز صرف می کنند.

وقتی بیشتر زمان خود را برای مسایل مالی صرف می کنید در واقع همه خوشبختی خود را قربانی می کنید. سعی کنید پول خود را معقولانه در جهت خوشبخت و خوشحالی و در کنار خانواده بودن صرف کنید. اگر برای بودن در کنار خانواده باید بنزین بیشتری مصرف کنید، چه اشکالی دارد. این کار را انجام دهید. مطمئن باشید رضایتی که در نتیجه آن به دست می آورید بسیار ارزشمندتر از پولی است که خرج می کنید.

۳. تصور می کنید خانه های اعیانی خوشبختی می آورد

همه انسان ها دوست دارند خانه شیک و بزرگ و اعیانی داشته باشند. اما این خانه ها موجب شادمانی و رضایت روحی افراد نمی شوند. شاید تصور کنید این حرف کلیشه ای و بی مفهوم است، اما واقعیت این است که افرادی که از خانه های کوچک، به خانه های بزرگ نقل مکان می کنند شاید از خانه خود بسیار راضی باشند، اما در زندگی رضایت لازم را ندارند.

درآمد خوب خوشبختی نمی آورد. چرا؟

افرادی که صاحب خانه هستند در مقایسه با مستاجرها خوشبخت تر نیستند. خانه های بزرگ هیچ گاه باعث خوشبختی و زندگی آرام صاحبان آنها نشده است. خرید خانه یا وسایل خانه شاید برای مدت کوتاهی باعث خوشحالی شوند اما در طولانی مدت بر احساس خوبشختی ما در زندگی تاثیری ندارد.

۴. به خودتان اجازه می دهید تا همیشه بهترین ها را داشته باشید

وقتی درآمد بسیار زیادی داشته باشید شاید به نظرتان احمقانه باشد که بهترین جواهرات، لباس ها و ... را نداشته باشید و به گران ترین رستوران ها نروید. اما بالاخره زمانی می رسد که از این مسایل اشباع می شوید و به دنبال یافتن راهی برای خوشحال تر بودن و احساس خوشبختی خواهید بود.

هر چیزی وقتی زیاد و همیشه در اختیار انسان باشد، آدم علاقه اش را به آن از دست می دهد. دسترسی زیاد داشتن به همه آنچه می خواهیم باعث می شود تا لذت های ساده و کوچک زندگی را درک نکنیم.

۵. بیشتر روی خود سرمایه گذاری می کنید تا دیگران

همیشه شنیده ایم که وقتی انسان خودش از خود احساس رضایت داشته باشد و در درون خود احساس خوشبختی بکند، می تواند آن را به دیگران هم منتقل کند. اما محققان جدید برعکس این اعتقاد را ثابت کرده اند. آنها می گویند با خوشحال کردن دیگران خودتان هم خوشحال خواهید بود. این مساله کاملا شفاف و واضح است. اما بیشتر ما این مساله را در زندگی خود فراموش کرده ایم.

در نتیجه تحقیقی که روی ۶۰۰ آمریکایی انجام شد، مشخص شده است افرادی که پول خود را فقط برای خود خرج می کنند در زندگی آن رضایت لازم را ندارند. اما در عوض، افرادی که بخشی از درآمد خود را برای بودن در کنار دوستان یا کمک به آنها هزینه کرده بودند، احساس بسیار خوبی داشتند.

شاید اگر پولدار باشید بارها به این مساله فکر کرده باشید که چرا پس از خریدن لباس، عطر، جواهرات و ... گران قیمت باز هم به طور کامل احساس خوشبختی ندارید! خوشبختی واقعی زمانی است که بدانید پول شما استفاده مفیدتری هم می تواند داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ترسو

      میگن گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف بو میده ! وفتی که هر مشکلی با پول حل میشه این حرفا مسخره است...اگه حتی کسی رو بکشید با دادن دیه مشکل حل میشه !!!! اکه جرمی مرتکب بشید حتی در رانندگی با پرداخت پول موضوع حله !!!! حتی پول تو نذر و نیاز هم چاره سازه !!!!! و..... تو هر موضوعی فقط پوله که حرف اول و اخر رو میزنه. از ازدواج گرفته تا تولد و بالاخره .... مرگ.

    • babak

      درسته داشتن پول خوشبختی نمیاره اما نداشتن پول حتما بدبختی میاره

    • saba

      شایداینهاکه گفته شددق دق های ادمهای پول دارباشه امامشکلات بی پولی خیلی بیشترازاینهاست...نداشتن سرمایه برای یک زندگی ساده.فقر.بیماری وهزاران مشکل دیگه....50%خوشبختی سلامتی50%دیگه پول وسرمایه..همین وبس...

    • مهناز

      شما که میگی پول خوشبختی نمیاره اگه بهت دادن نگیر .

    • اشكان

      اين چه حرفيه-چندتارابرات بيارم كه نان شب ندارند بخورند به قران همه چي شده پول .الان يكي ميخاد ازدواج كنه تاپول وخونه ماشين نداشته باشه 100درصد سالم هم كه باشه خيلي خيلي خيلي كم از افراد حاضرند بهش زن بدهندولي اگه طرف پول داشته باشه وهزار كسافت كاري هم كنه چون پول داره بهش زن ميدن.بابا به قران حلال همه مشكلات بعداز خدا وشيعيان پوله.فقط دعاكنيد برا بي پولا-بعضي از پولدار ها هستند حتي حاضر نيستند 1000تومان به فقير كمك كنند تازه مسخره هم ميكنندش.خدا انشاالله به همه اول سلانت ودوم پول بدهد.

      پاسخ ها

      • سمانه

        مشکل آدم های این روزگار هیچ کدوم نون شب نیست !!! اونو حداقل با یارانه می شه حل کرد

    • حسين67

      من تو بيمارستان كار ميكنم. زياد ديدم كسايي كه ثرتمند هم هستن .پشت درب اتاق عمل ميگن حاضريم كل زندگيمون رو بديم عزيزمون سالم باشه و ...
      انقدر ماترياليستي فك نكنيد يعني چي؟بابك خان يعني چي ترسو چرا ما اينجوري شديم.خوشبختي يعني دل خوش يعني آرامش نه آسايش!
      من فكر ميكنم اگر فرق بين آرامش و آسايش رو فهميديم.و هدف از زندگي رو فهميديم خوشبخت ترين هستيم و هيچ وقت انسان غصه دار نميشه.چون روح رشد نكرده فقط علممون زياد شده

      پاسخ ها

      • ترسو

        حسین عزیز ! وضع مالی من بد نیست و بهمین خاطر معتقدم که بی پولی بد دردیه. چرا فکر میکنیم پولدارا خوشبخت نیستند؟ خوشبختی نسبیه و تو هر در قشر فقیر و غنی وجود دارد. بیماری واسه همه هست ولی پولداره لااقل کلیه شو واسه مداوا نمیفروشه! اینقدر شعار شنیدیم به ما هم سرایت کرده !!! واقع بین باشیم... از اول دنیا همین بوده و تا اخرشم همینطور میمونه.دنیا به نظر من و شما اهمیتی نمیده و کار خودشو میکنه !!!!

    • آلبالو

      مجله جان تو متنی که گفتی به جای خرید با بودن در کنار افراد دیگه لذت ببر...بدون که پول داشته باشی همه دورو برت جمع میشن شما نگران این چیزا نباش!

    • زهره

      شما که می گید پول خوشبختی نمیاره، بهتره بگی پول لازمه اما کافی نیست. برای خلق لحظات شاد و خوب (مانند گردش و سفر، خرید هدیه هر چقدر ناچیز برای خوشحال کردن شریکت، و هر چیز دیگه ) پول باید باشه . حتی برای ورزش هم باید پول داشته باشی. آرامش و آسایشی که شما می گید هم باید پول باشه تا درصد قابل توجهی ازش میسر بشه، پس پول خیلی هم نیازه.تو همین بیمارستان که حسین میگه اگه همین آدم، بیچاره هم باشه مشکلش میشه 2 تا.

    • ice

      چقد شعار آخه؟ الان همه میدونن که اگر 100 تا تک تومان پول نداشته باشی نمیتونی یه نصف نون بخری، معلموه که خوشبختی میاره، کی گفته پولدارا بدبختن؟ اگرم بدبختن حتما خوشی زیادی زده زیر دلشون، کمتر شعار بدید حقیقت رو همه میبینن.

    • زهره

      شما که می گید پول خوشبختی نمیاره، بهتره بگی پول لازمه اما کافی نیست. برای خلق لحظات شاد و خوب (مانند گردش و سفر، خرید هدیه هر چقدر ناچیز برای خوشحال کردن شریکت، و هر چیز دیگه ) پول باید باشه . حتی برای ورزش هم باید پول داشته باشی. آرامش و آسایشی که شما می گید هم باید پول باشه تا درصد قابل توجهی ازش میسر بشه، پس پول خیلی هم نیازه.تو همین بیمارستان که حسین میگه اگه همین آدم، بیچاره هم باشه مشکلش میشه 2 تا.

    • بدون نام

      سیر از گرسنه خبر نداره سواره از پیاده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج