۶۲۸۵۱
۴ نظر
۵۶۰۶
۴ نظر
۵۶۰۶
پ

چطور با باندبازی در محل کار کنار بیاییم؟

اگر تصور می کنید باندبازی و دار و دسته تشکیل دادن فقط برای دوران دبیرستان و مدرسه است، سخت در اشتباه هستید. بر اساس آمار، ۴۳ درصد از کارمندان می گویند در شرکت آنها دسته های کوچک وجود دارد.

چطور با باندبازی در محل کار کنار بیاییم؟





برترین ها: اگر تصور می کنید باندبازی و دار و دسته تشکیل دادن فقط برای دوران دبیرستان و مدرسه است، سخت در اشتباه هستید. بر اساس آمار، 43 درصد از کارمندان می گویند در شرکت آنها دسته های کوچک وجود دارد. این دسته ها اصولا مجموعه ای از همکاران هستند که در بیرون از شرکت هم با یکدیگر ارتباط دارند و گاهی افراد خارج شرکت را نیز در گروه خود وارد می کنند.

از نظر روان شناختی، همه انسان ها اجتماعی آفریده شده اند و تمایل به تشکیل گروه ریشه در ذات آنها دارد. طی تحقیقاتی، از 3 هزار کارمند تمام وقت در آمریکا در مورد باندبازی در محل کار و تاثیر آن بر جو شرکت سوال پرسیده شد. فقط 11 درصد آنها از این مساله ابراز نگرانی کردند و گفتند از باندهای شرکتی می ترسند. تقریبا یک‌پنجم آنها (20 درصد) نیز بیان کردند که به تشکیل گروه در محل کار علاقه ای ندارند.

حدود نیمی از افرادی که خودشان در شرکت دار و دسته خودشان را دارند، بیان کردند که ساعات خوشی با یکدیگر دارند. 21 درصد آنها برنامه های خاصی از تلویزیون را تماشا می کنند تا بتوانند فردای آن روز در شرکت با همکاران خود در این رابطه صحبت کنند. 19 درصد آنها اصولا در مورد همکاری که علاقه ای به او ندارند غیبت می کنند و سرگرم می شوند. 17 درصد آنها به طور مشترک به غذای خاصی علاقه دارند. 15 درصد آنها می گویند گرایش های سیاسی خود را مخفی می کنند و 10 درصد از آنها هرگز علاقه مندی ها و سرگرمی های شخصی خود را مطرح نمی کنند. 9 درصد دیگر نیز مذهب، اعتقادات و تمایلات خود را مخفی می کنند تا دیگران متوجه آن نشوند.

چطور با باندبازی در محل کار کنار بیاییم؟

اعتقاد بر این است کارمندان با پیوستن به گروه هایی که در محل کار تشکیل می شوند، احساس امنیت می کنند. افرادی که موقعیت پیوستن به دارودسته های شرکتی را دارند بهتر است این کار را انجام دهند. اینکه دورادور با همکاران خود دوست باشید صورت خوشی ندارد زیرا شک نکنید افرادی که در یک باند و دسته هستند، شما را طرد خواهند کرد و پشت سرتان حرف های زیادی خواهند زد.

جمع شدن همکارانی که علاقه مندی های تقریبا مشابه دارند این مزیت را دارد که آنها استرس و فشار کاری کمتری را لمس می کنند. اما مسلما وقتی به گروهی ملحق شدید، نمی توانید آنها را رها کنید و به یک دسته دیگر بروید. این نیز از ایرادهای باندبازی در شرکت ها است. همچنین، دیگران با نگاه به دوستان شما روی شخصیت شما قضاوت می کنند و این مساله شاید خیلی برای شما خوشایند نباشد.

در این تحقیق مشخص شده است، ۱۷ درصد از افراد درونگرا نیز در گروه هایی که در محل کار تشکیل می شوند، عضو هستند. عضویت در باندهای شرکتی شاید مزیت هایی داشته باشد اما برای شغل شما کاملا خطرناک است. ۱۳ درصد کارمندان اعتراف کرده اند عضویت در این گروه ها باعث عدم پیشرفت آنها در کار شده است. تشکیل باند شاید در کوتاه مدت جذاب باشد اما باید بدانید کارمندان و مدیران موفق و حرفه ای افرادی هستند که می توانند با همه انسان ها با اخلاق ها و هدف های مختلف سازگاری داشته باشند.

در ادامه ۹ روشی برایتان نوشته ایم که برای به کارگیری در شرکت هایی که باند و بندبازی زیاد است بسیار موثر و کارساز هستند.

• سعی کنید همه زمان خود را با همه همکاران خود سپری کنید نه فقط با یک عده خاص.

اگر جزو هیچ گروهی در شرکت نیستید، با اعضای گروه های خاص با اداب و احترام رفتار کنید. هنگام برخورد با آنها بسیار حرفه ای رفتار کنید و سعی کنید تا حد امکان با آنها تعامل داشته باشید حتی اگر آنها تمایلی به این امر نشان ندهند.

• همه تلاش خود را بکنید تا از گروه های داخل شرکت هراس نداشته باشید. این افراد اصولا هیچ قدرتی برای انجام هیچ کاری ندارند و نمی توانند باعث اخراج یا ترفیع شما بشوند.

بیشتر این باندها برای خود رهبر هم دارند. بنابراین، رهبر آنها را پیدا کنید و با او تعامل داشته باشید و به هیچ عنوان از او هراس نداشته باشید.

چطور با باندبازی در محل کار کنار بیاییم؟

• این وظیفه شما است که تشخیص دهید آیا عضویت در یک گروه می تواند برای شما مفید باشد و آیا چه تاثیراتی روی شغل شما دارد! حتما پیش از عضویت در هر گروهی بررسی دقیق و درستی از شرایط داشته باشید و مزایا و معایب آن را با چشم باز بررسی کنید.

• اگر تصمیم گرفتید به گروهی ملحق نشوید، سعی کنید هرگز به شایعه پراکنی و غیبت آنها توجه نکنید. این روش آنها برای جذب شما به گروه خود است.

اگر افراد گروه خاصی سعی کردند با شما متلک بگویند و عاصی کنند شما را، هرگز به آنها توجه نکنید و بهترین و حرفه ای ترین کار خود را انجام دهید. منظور این است که سعی کنید با اعضای گروه های شرکتی رفتار دوستانه و مهربانی داشته باشید. البته منظور این نیست با آنها دوست شوید، فقط دوستانه برخورد کنید.

• اگر تشخیص دادید ملحق شدن به گروه های شرکتی برای شغل شما خوب است، بهتر است گروهی که می خواهید به آنها بپیوندید را با چشم باز انتخاب کنید تا باعث پیشرفت شما هم بشوند.

می توانید در مورد رفتارها و اعتقادات گروه های شرکتی خود با دوستان صمیمی، اعضای خانواده یا همسر خود حرف بزنید و نظر آنها را نیز جویا شوید. هنگام توضیح دادن اخلاق آنها خودتان هم متوجه می شوید آیا دوست دارید بیشتر زمان خود را با آنها و در جمع آنها سپری کنید؟ لطفا به رفتار آنها با دیگر کارمندان توجه داشته باشید و مطمئن شوید موجب آزار کسی نمی شوند و به کسی تهمت نمی زنند زیرا پس از پیوستن به آنها، اگر هر اتفاق بدی رخ دهد، شما هم به عنوان عضو آن گروه بدنام خواهید شد.

• دوستی و دوشمنی را کنار بگذارید. سعی کنید با همه اعضای گروه ارتباط مثبتی داشته باشید.

• سعی کنید با اعضای گروهی که به آنها ملحق شده اید، بیرون از شرکت هم در ارتباط باشید و در برنامه های اجتماعی آنها شرکت کنید.

• اگر در شرکت شما باند و باندبازی زیاد است و این مساله تاثیر منفی زیادی روی کار شما گذاشته است، شاید لازم باشد محل کار خود را عوض کنید. شاید در جاهای دیگر این مسایل اینقدر پررنگ و آزار دهنده نباشند و مدیر بتواند به راحتی کارمندان خود را مدیریت کند.

چطور با باندبازی در محل کار کنار بیاییم؟

• در صورت نیاز، به گروهی بپیوندید که غیبت و شایعه پراکنی نمی کنند زیرا این کار می تواند به اخراج شما منتهی شود.

به طور کلی، پیشنهاد ما این است تا حد امکان به هیچ دار و دسته و گروه و باندی در شرکت ملحق نشوید. این جمع ها چیزی جز دردسر و مشکل برای شما ندارد و در آخر نیز به بدنامی شما منجر می شود. سعی کنید بدون دوستی با همکاران، با آنها رفتار دوستانه و با ادب و احترام داشته باشید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهرداد

      حرفاتون بدور از واقعیته؛ شاید ترجمه یک متن خارجی مربوط به کلید های موفقیت نوشته خانم مارپل باشه ولی کاملا ساختگی و فانتزیه.

      پاسخ ها

      • قاتل فاسدان

        باند های فاسد در محل کارم وجود دارد آیا این یک ترجمه خارجی است واقعیت را هروزه می بینی این فساد از در و دیوار شهر بالا رفته فساد داخل شرکتها به واسطه باند و دسته های رفقای مشترک المنافع شکل گرفته است

    • بدون نام

      با نظر شما در خصوص اینکه عده ای با خصوصیات مشترک غیر انسانی تبدیل به یک گروه میشوند و کسانی که بر خلاف خود باشند می کوبند و در صدد غیبت و دروغ بر می ایند موافقم .

    • رها

      یکی از این جاها، دانشگاه آزاد اسلامی! واحد تهران غرب
      انقدر راحت از دانشجو پول می گیرند به بهانه کارگاههای آبکی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج