اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۰۲۹
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

در خانه تان تحول ایجاد کنید

رنگ‌آميزي خانه با قلم‌مو

نقاشي و رنگ‌آميزي خانه با قلم‌مو يكي از ساده‌ترين و ارزان‌ترين روش‌ها براي تعويض جلوه دكوراسيون داخلي و خارجي خانه و ايجاد تحول در جلوه آن است. براي دانستن برخي از مهم‌ترين نكات مربوط به نقاشي خانه با ما همراه شويد

رنگ‌آميزي خانه با قلم‌مو


رنگ‌آميزي خانه با قلم‌مو

نقاشي و رنگ‌آميزي خانه با قلم‌مو يكي از ساده‌ترين و ارزان‌ترين روش‌ها براي تعويض جلوه دكوراسيون داخلي و خارجي خانه و ايجاد تحول در جلوه آن است. براي دانستن برخي از مهم‌ترين نكات مربوط به نقاشي خانه با ما همراه شويد:

1 - پيش از اقدام براي نقاشي فضاي داخل يا خارج خانه، ابتدا جلوه رنگ مورد نظر را امتحان كنيد. براي اين‌كار رنگ را روي تكه مقوايي پياده كنيد و مقوا را روي ديواري كه مي‌خواهيد آن را رنگ‌آميزي كنيد قرار دهيد تا ببينيد آن رنگ در آن فضا با توجه به شرايط نور محيط چگونه جلوه مي‌كند. پس از اينكه اطمينان حاصل شد جلوه رنگ همان است كه مي‌خواهيد، به رنگ آميزي ديوارها اقدام كنيد.

2 - چيدمان و شكل فضاهاي خانه بر رنگ مورد استفاده در دكوراسيون تاثيرگذار است. در قسمت‌هاي سايه‌دار، رنگ تيره‌تر به نظر مي‌رسد، همانطور كه رنگ‌هاي روشن در فضاهاي پرنور روشن‌تر ديده مي‌شوند.

3 - استفاده از يك قلم‌موي استاندارد و مرغوب براي انجام يك نقاشي عالي شرطي ضروري و بسيار مهم است. براي نقاشي با رنگ روغن، قلم‌موهاي چيني كه رد كمتري از خود برجاي مي‌گذارند گزينه مناسبي هستند. اما اين نوع قلم‌موها ممكن است هنگام كار روي سطوح ناهموار بشكنند. براي رنگ‌هاي لاتكس و رنگ‌هاي روغن با كيفيت بالا، قلم‌موهاي نايلوني بهترين ابزار هستند. قلم‌موهاي نايلوني- پلي‌استر و همچنين قلم‌موهاي 100 درصد پلي‌استر را مي‌توان براي تمام رنگ‌ها مورد استفاده قرار داد.


رنگ‌آميزي خانه با قلم‌مو


4 - يكي ديگر از بهترين تكنيك‌ها براي پياده‌سازي رنگ روي ديوار به صورت يكنواخت و روي سطحي وسيع، استفاده از غلتكي با اندازه مناسب است.

5 - درهاي ورودي در مركز ديد افرادي هستند كه به خانه شما مي‌آيند؛ بنابراين سزاوار توجه خاص براي رنگ‌آميزي هستند. به طور کلی درهايي كه با رنگ‌هاي بسيار براق رنگ‌آميزي شده باشند جلوه‌اي دراماتيك و گيرا دارند؛ در حالي كه درهاي چوبي جلوه گرم و خوشايندي دارند.

6 - رنگ‌هاي داخل قوطي اگر به درستي نگهداري شوند مي‌توانند براي 4 تا 5 سال سالم باقي بمانند. رنگ را بايد در دماي 15 تا 25 درجه نگهداري كرد. از قراردادن قوطي‌هاي رنگ در فضاي بتوني اجتناب كنيد زيرا در اين فضاها قوطي‌ها زودتر زنگ مي‌زنند. روي هر قوطي برچسبي بزنيد و نوع رنگ، تاريخ خريد آن و ميزان ماندگاري آن را يادداشت كنيد.

7 - رنگ‌ها مي‌توانند به رفع سريع مشكلات دكوراسيوني بپردازند. از قبيل رنگ‌آميزي پانل‌هاي چوبي كه در بسياري از موارد جلوه كسل كننده و بي‌روح آنها را زنده و شاد مي‌كند.

8 - اگر براي نقاشي خانه خود از نقاشان حرفه‌اي كمك مي‌گيريد حتما از نام و كيفيت رنگي كه استفاده مي‌كنند بپرسيد و اگر برند خاصي مدنظرتان است با آنها در ميان بگذاريد. رنگ‌ها با نام‌هاي تجاري مختلف داراي كيفيت‌هاي متفاوت هستند. حتما از كيفيت رنگ مورد استفاده آنها مطمئن شويد.

9 - براي دانستن اينكه دقيقا چه ميزان رنگ نياز داريد از فرمول زير استفاده كنيد: عرض ديوارها را ضرب در ارتفاع ديوار كنيد و سپس حاصل را تقسيم بر مقدار رنگي كه در هر قوطي هست كنيد. نتيجه تعداد تقريبي قوطي‌هاي رنگ مورد نياز شما را بيان مي‌كند. اين فرمول در و پنجره‌ها را ناديده مي‌گيرد بنابراين هميشه مقداري رنگ اضافي تدارك ببينيد.

10 - بيشترين ايراد در رنگ‌آميزي سطوح، به دليل زيرسازي نامناسب است. بنابراين براي رسيدن به نتيجه‌اي خوب، بايد سطح را به خوبي زيرسازي، سمباده‌كشي و بتونه‌كاري كنيد.

11 - وقتي مي‌خواهيد با نقاشاني براي انجام پروژه قرارداد ببنديد، حتما در مورد سوابق كاري آنها بپرسيد و از آنها براي نتيجه‌اي مطلوب ضمانت بخواهيد. نقاشي قسمت‌هاي خاص و تاريخي خانه بسيار مهم است، در مورد دقت در نقاشي آن قسمت‌ها با نقاشان صحبت كنيد و آنها را در جريان اهميت موضوع قرار دهيد.

12 - زماني كه مي‌خواهيد يك نوع نقاشي هماهنگ با شخصيت و خانه خود را انتخاب كنيد به اين سوالات پاسخ دهيد: كدام عنصر را در خانه دوست داريد؟ ويژگي‌هاي معماري چيست؟ در و پنجره‌ها به چه صورت هستند؟ سبك؟ حجم؟ تناسب؟ پاسخ به این سوالات کمک خواهد کرد که شما تصمیم بگيريد كدام قسمت‌ها و عناصر را بايد برجسته سازيد و در كدام قسمت‌ها ايجاد سايه روشن كنيد.

13 - رنگ‌ها مي‌توانند مانند عايق عمل كنند، از هدر رفتن انرژي از طريق سطوح تا حد زيادي جلوگيري به عمل آورند و سبب كاهش هزينه‌هاي انرژي شوند.

14 - نقاشي به سبك تخته سیاه مي‌تواند سطوح دیوار، کف و سطح ميز را به مکانی براي ابراز انگیزه‌های خلاق کودکان تبديل كند.

15 - استفاده از لاتکس براي رنگ تخته سیاه نیاز به هیچ زيرسازي و مقدمه خاصي ندارد.

16 - استفاده از آستر مغناطیسی یک راه ساده برای دكوراسيوني تعاملي و جذاب براي كودكان است. پس از استفاده از آستر مغناطیسی ، صبر كنيد كه كاملا خشك شود سپس رنگ اصلي را روي آن پياده كنيد.

17 - پيش از دور انداختن قوطي‌هاي رنگ لاتكس، قسمت‌هاي داخلي قوطي بايد كاملا خشك شوند. در خصوص دور انداختن قوطي‌هاي رنگ روغن نيز حتما از مراكز جمع‌آوري زباله‌هاي خشك محل‌تان بپرسيد تا شما را راهنمايي كنند كه چگونه آنها را دور بريزيد كه خطر زيست محيطي نداشته باشند.

18 - رنگ‌هاي شفاف و متاليك مي‌توانند به گونه‌هاي مختلف در طيف‌هاي گوناگون نور جلوه كنند. اين رنگ‌ها مي‌توانند به فضايي عاري از روح و احساس جان دهند.

19 - اگر شما به دنبال يك رنگ خاص و منحصر به فرد هستيد، مي‌توانيد نمونه‌اي از رنگ مورد نظر خود را به مراكز و فروشگاه‌هاي مربوطه ببريد و به آنها تقاضاي ساخت آن رنگ را بدهيد. رنگ‌هاي پايه آب اين ويژگي را دارند كه مي‌توانيد دقيقا همان طيف مورد نظر خودتان را با اين رنگ‌ها بسازيد.

20 - رنگ‌هاي لاتكس و روغني استفاده شده براي فضاي خارجي خانه نياز به زمان‌هاي متفاوتي براي خشك شدن دارند. براي دانستن اين زمان، طبق توصيه‌هاي زير عمل كنيد:

21 - رنگ‌هاي لاتكس در حد ايمن براي لمس كردن 2 تا 3 ساعت و براي خشك شدن كامل دو لايه، 4 تا 5 ساعت زمان نياز دارند.

22 - رنگ‌هاي روغني در حد ايمن، براي لمس كردن 4 ساعت و براي خشك شدن كامل دو لايه 24 ساعت زمان مي‌برند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج