اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۸۷۷۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

فیلمی که باید آن را دید

در این فیلم منحصربفرد حیات وحش بیننده شاهد صحنه تاثربرانگیزی از قدرشناسی یک شمپانزه از ناجی اش هنگام آزاد کردن در زیستگاه طبیعی اش خواهد بود.

جام جم نما: به گزارش لومتن، خانم جین گودال ۸۰ ساله از همان دوره جوانی زندگی اش را وقف حفظ نسل پریمت ها ( حیوانات نخستین پایه) به ویژه شمپانزه ها کرد.

جین گودال مرکزی را برای نگهداری و درمان شمپانزه ها در چیمپونگا در قلب جنگل های کنگو تاسیس کرده است. تاکنون ۱۷۰ شمپانزه از سوی این مرکز از مرگ حتمی نجات داده شده و پس از درمان به حیات وحش باز گشته اند.

ووندا شمپانزه ماده که گذشته ای بسیار دردناک داشته است در این مرکز مورد درمان قرار گرفت. جین گودال پس از بهبود ووندا اورا به جزیره چیندزولو زیستگاه طبیعی اش آزاد کرد. خداحافظی ووندا با جین بسیار احساسی است. شمپانزه در ژستی طبیعی قدرشناسی خود را از جین نشان داد.

شمپانزه ها برای داشتن حافظه ای قوی شهرت دارند. آنها به ویژه افرادی را که در گذشته به آنها کمک کرده اند، هرگز فراموش نمی کنند.

آغاز زندگی ووندا بسیار تاثربرانگیز است، او هنوز نوزادی بیش نبود که مادرش را شکارچیان قاچاق به قتل می رسانند. اندکی بعد، ووندا مبتلا به بیماری هایی می شود که نزدیک بود جانش را در درد و رنج از دست بدهد.

تا اینکه کارکنان مرکز نگهداری و درمان شمپانزه ها در چیمپونگا او را می یابند. ووندا به لطف صبر و مراقبت های این انستیتو سلامتی اش را باز می یابد.

ووندا بهبود می یابد و سپس کارکنان و شخص جین گودال او را آماده می کنند تا بار دیگر به زیستگاه طبیعی اش که به دلیل بی رحمی انسان ها از آن محروم شده بود، باز گردانند.

جین گودال به همراه دکتر ربکا اتنسیا مدیر این مرکز و کارکنانش ووندا را به چیندزولو می برند. ووندا پس از آزادی نگاهی عمیق به جنگل انبوه و سر سبز پیرامون خود می اندازد.

ووندا ابتدا چند گامی را به سوی جنگل برداشته و دوباره باز می گردد. او ابتدا با دکتر ربکا اتنسیا که از او مراقبت کرده بود خداحافظی می کند. ووندا سپس به سوی دکتر جین گودال می رود و او را مانند انسانی در آغوش می گیرد. ووندا با این ژست انسانی نه تنها از دکتر گودال خداحافظی می کند بلکه مراتب قدرشناسی خود را به او نشان می دهد. رفتاری کاملا انسانی که تاکنون از هیچ شمپانزه ای مشاهده نشده بود.

ووندا سپس به سوی زندگی تازه اش در انبوه جنگل رهسپار می شود. ووندا پانزدهمین شمپانزه ای است که از سوی دکتر گودال در جزیره چیندزولو آزاد می شود.

دکتر گودال در سن ۸۰ سالگی هنوز به تلاش های بی وقفه اش برای حفظ محیط زیست کره زمین و کمک به شمپانزه های درمانده ادامه می دهد.

این فیلم منحصربفرد که قدرشناسی یک شمپانزه را نسبت به ناجی اش نشان می دهد می تواند درس خوبی برای برخی انسان های دوپا باشد که خیلی زود خوبی هایی را که دیگران به آنها کرده اند نه تنها فراموش می کنند بلکه در لحظه نیاز فردی که در گذشته به آنها کمک کرده خود را پنهان کرده و کمترین اعتنایی به او نمی کنند.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • elaheh

      کشته منو این نتیجه های اخلاقیت...
      گاهی بعضی آدمها از اون جهت به دیگران لطف می کنند که یه جورایی کمبودهای خودشونو جبران کنندمثل پر کردن حس تنهاییشون و...
      چه کسی هست که از محبت بیدریغ حذر کنه
      اما محبت با شیله پیله یه جورایی دشمنیه و یه نوع دوستیه خاله خرسه ای است
      کسی که محبت خالصانه داره اول حس دیگری در نظر میگیره نه حس خودشو...
      من بارها اینکارو کردم با اینکه شاید صلاح خودم در این نبود اما متاسفانه بعضی آدما قدرناشناسن و از مهربونیای من و سادگی احساسم سواستفاده کردن
      تازه چندوقتیه فهمیدم باید خوب بود اما ساده نبود
      باید اول خودت به خودت احترام بذاری و برای خودت ارزش قائل بشی تا دیگران هم متقابلا برات ارزشو احترام قائل شن

    • حمید

      انسانم آرزوست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج