اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۶۶۹۷۲
۱۶۷۴
۱۶۷۴
پ

برای جا افتادن دندان مصنوعی چه کنیم؟ معرفی ۳ روش کاربردی

افراد در روزها و ماه های اول استفاده از دندان مصنوعی با یک سری مشکلات مواجه می شوند. این مشکلات اغلب به دلیل عادت نداشتن به دندان مصنوعی یا لق بودن آن روی لثه است. به همین سبب در این بخش می خواهیم شما را با روش های مؤثر جا افتادن دندان مصنوعی آشنا کنیم.

برای جا افتادن دندان مصنوعی چه کنیم؟ معرفی 3 روش کاربردی

دکتر شهاب محمدی: بیماران اغلب به دلایل مختلفی با دندان مصنوعی شل یا نامناسب دست و پنجه نرم می کنند. البته غیر معمول نیست که شما با پروتزهای جدید در دهان احساس ناراحتی کنید. دلیل آن هم این است که آنها به ‌خوبی روی لثه‌ها قرار نگرفته و بنابراین ممکن است در ابتدا با درد لثه‌ ها و مشکل صحبت کردن مواجه شوید.

 

در این حالت شما به دندانپزشک خود قطعا می گویید که برای جا افتادن دندان مصنوعی چه کنیم؟ پس از چند هفته، دندانپزشک شما یک قرار ملاقات برای بررسی تناسب و در صورت نیاز به تنظیمات آنها تعیین می کند.

دندان مصنوعی ممکن است همچنین به دلایل مختلف زیر به خوبی در جا نیفتند:

  • حرکت دندان های طبیعی باقیمانده شما
  • شکل دندان مصنوعی تغییر کرده
  • تحلیل استخوان

دکتر سعید میرزایی: لازم است بیماران عزیز اطلاعاتی را در خصوص استفاده از دندان مصنوعی کسب نمایند . دکتر میرزایی متخصص پروتز های دندانی با ارائه خدمات دندانپزشکی زیبایی و درمانی تا پایان مراحل درمان بیماران خود را همراهی خواهد کرد . در این متن پیشنهاداتی را درباره استفاده از دندان مصنوعی و ابعاد مختلف آن در اختیار مراجعین عزیز قرار می دهیم .

روزهای ابتدایی استفاده از دندان مصنوعی

– در زمان های ابتدایی استفاده از دندان مصنوعی ، ممکن است تا چند هفته استفاده از این ابزار برایتان سخت باشد و موجب ناراحتی شما شود ولی باید بدانید که به مرور به آن عادت می کنید .

– پیش از اینکه ماهیچه های دهان و زبان بیاموزند تا این شی را در موقعیت مناسب حفظ کنند، گاه حس لق زدن در دهان احساس می شود ولی به مرور و با مداومت در استفاده از دندان مصنوعی ، اجزای آن در جایگاه خود فیکس می شوند .

– اگر با ورم و زخم در دهان مواجه شدید ، این مشکل هم کم کم حل خواهد شد عموما پس از تحویل دادن پروتز های دندان مصنوعی به بیمار ، جلسه های معاینه و مشاوره ترتیب داده می شود تا اشکالات خاص شناسایی شده و بهترین راهکار برای حلشان ارائه گردد .

– در برخی اوقات به هنگام سرفه یا عطسه ممکن است دندان مصنوعی از جای خود حرکت کند می تواندی با قورت دادن آب دهان آن را به موقعیت مناسب برگردانید.

دکتر الهام وزیری نهاد: یکی از معضلاتی که افراد دارای دندان مصنوعی با آن مواجه هستند لق شدن دندان مصنوعی یا در اصلاح پزشکی LOOSE DENTURES است. این مشکل نه تنها تکلم آنها را با مشکل مواجه می سازد و موجب اُفت شدید اعتماد به نفس آن ها می گردد، بلکه عوارض دیگری نیز به همراه دارد. از این رو می بایست با روش های مختلف و راهکارهای مؤثر لقی دندان مصنوعی را برطرف ساخته و آن را در دهان و روی لثه ها محکم کنیم. ر صورتی که شما هم این مشکل را تجربه میکنید، حتما میدانید لغزش دندان مصنوعی تجربه بدی به خصوص در حضور افراد دیگر است. بدین صورت که با ایجاد صدا به خصوص هنگام صحبت کردن و خوردن مواد خوراکی موجب آزار دیگران و همچنین احساس ناراحتی در فرد دچار مشکل لقی دندان مصنوعی می گردد.

دلایل اصلی لق شدن دندان مصنوعی

هر ساله میلیون ها نفر از دندان های مصنوعی برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته شان استفاده می کنند. اما با توجه به اینکه جا افتادن دندان مصنوعی برای احساس راحتی هنگام خوردن، آشامیدن و تکلم اهمیت فراوانی دارد، افراد باید با دلایل اصلی لق شدن دندان مصنوعی و عدم جا افتادگی صحیح آن آشنا شوند. تا ضمن مراجعه به دندانپزشک متخصص نسبت به درمان این اختلال و درمان لق شدن دندان مصنوعی اقدام کنند. طبق تحقیقات و بررسی های به عمل آمده مشخص شده که لق شدن دندان مصنوعی دلایل متعددی دارد و برخی از مهمترین آنها به شرح زیر عبارت است از:

* تحلیل بافت لثه و استخوان فک

* عدم توان کافی جهت تحمل فشار وارده بر دندان مصنوعی

* استفاده طولانی مدت از دندان مصنوعی

* عفونت، التهاب و تورم لثه

* قرارگیری نامناسب پروتز دندان

* افزایش سن

* کیفیت نامطلوب پروتز

* جویدن غذاهای سفت و شکستن اجسام سخت با دندان مصنوعی

* خطا هنگام اندازه گیری و قالب گیری دندان مصنوعی

* دندان قروچه و آبسه دندان

علائم نشان دهنده لق شدن دندان مصنوعی

اکنون که علل اصلی لق شدن دندان مصنوعی در افراد مختلف آشنا شدید، زمان آن فرا می رسد تا بدانید که لق شدن و عدم جا افتادن دندان مصنوعی با چه علائمی همراه است. بدین منظور علائم اصلی و شایع نشان دهنده لق شدن دندان های مصنوعی به قرار زیر است:

  • لغزش و تکان خوردن دندان مصنوعی هنگام صحبت کردن
  • اختلال در جویدن مواد غذایی و بیرون زدگی دندان مصنوعی هنگام خندیدن
  • تورم لثه و احساس ناخوشایند همراه با درد هنگام خوردن مواد غذایی
  • حرکت کردن دندان مصنوعی روی لثه و زخم شدن لثه
  • ایجاد سر و صدا هنگام صحبت کردن و خوردن مواد غذایی
  • اختلال در تکلم و تلفظ بسیاری از حروف و لغات

روش های مؤثر جا افتادن دندان مصنوعی کدامند؟

پیشرفت تکنولوژی و استفاده از تجهیزات و محصولات مدرن و با کیفیت سبب شده تا روش های گوناگونی برای جا افتادن دندان های مصنوعی به وجود بیایند. در این راستا نیز دندانپزشکان با توجه به شرایط بیمار، وضعیت لثه، استخوان فک و دندان ها از بهترین روش برای درمان لقی دندان های مصنوعی و جا افتادن آنها استفاده می کنند. بدین ترتیب روش مؤثر و کاربردی جا افتادن دندان های مصنوعی شامل موارد زیر می شود:

- استفاده از ایمپلنت های دندانی

براساس تحقیقات به عمل آمده و آمارهای موجود مشخص شده که بسیاری از افرادی که از دندان های مصنوعی ثابت و متحرک استفاده می کنند، از عدم ثابت و لق شدن دندان مصنوعی ناراضی هستند. از آنجایی که جراحی ایمپلنت دندان شباهت زیادی به دندان های طبیعی دارد و درون استخوان فک قرار می گیرد، از استحکام و مقاومت بالایی به شرط استفاده از بهترین برند ایمپلنت برخوردار بوده و بهترین گزینه برای جا افتادن دندان های مصنوعی است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به وب سایت دکتر الهام وزیری نهاد متخصص بیماری های لثه و ایمپلنت دندان مراجعه نمایید.

- تعویض دندان مصنوعی

در صورتی که دندان مصنوعی شما لق و دچار لغزش شده، برای صرفه جویی در هزینه و زمان می توانید دندان مصنوعی را تعویض نموده و دندان مصنوعی جدید متناسب با ساختار لثه و استخوان فک جایگزین آن نمایید.

- استفاده از آستر

استفاده از آسترهای نرم و سخت و قرار دادن آنها زیر دندان مصنوعی یکی دیگر از روش های کاربردی و مؤثر جا افتادن دندان مصنوعی و رفع لقی آن است.

 

 

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج