اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۶۷۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

مجارستان، ترکيه و کاستاريکا

مقاصد برتر توريسم دندانپزشکي جهان

توريسم دندانپزشکي در مجارستان با رشدي چشمگير، ۴۰ درصد از درآمد بازار توريسم کشورشان را به خود اختصاص داده‌اند. در حال حاضر اين کشور به همراه کاستاريکا و ترکيه مقاصد برتر توريسم دندانپزشکي در جهان محسوب مي‌شوند.

کشور مجارستان تنها از محل عرضه خدمات دندان پزشکي به توريست ها بالغ بر ۲۲۷ ميليون يورو درآمد ساليانه دارد که به اين معناست که اين کشور بيش از ۴۰ درصد از سهم کل بازار توريسم اروپا را بخود اختصاص داده است . بااين حال اين کشور همچنان در تلاش براي کسب درآمدهاي بيشتر و جذب توريست بيشتر به ميزان دو برابر ميزان کنوني ظرف سه سال آينده است

به گزارش ويکتور اوربان نخست وزير کشور مجارستان توريسم دندان پزشکي چيزي است که اقتصاد اين کشور را به مسير درست خود هدايت مي کند . با توجه به اين موضوع هم اکنون سرمايه گذاري هاي کلاني دراين حوزه صورت گرفته که هدف از آن افزايش توان و استانداردهاي بهداشتي براي بيماراني است که به عنوان توريست هاي خارجي اين کشور را به عنوان نخستين مقصد درماني خود انتخاب مي کنند . علاوه براين دندان پزشکان اين کشور نيز با توجه به رونق بازار توريسم درماني تلاش هاي بيشتري را براي جذب توريست هاي بيشتر آغاز کرده اند.

مقاصد برتر توريسم دندانپزشکي جهان

از سوي ديگر ترکيه نيز به يک مرکز بسيار جذاب براي توريسم دندان پزشکي براي بيماران خارجي مبدل شده است. به حدي که حتي توريست هاي درماني و متقاضيان بسياري براي دريافت خدمات ارزان قيمت دندان پزشکي از امريکا به اين کشور سفر مي کنند.

براين اساس درحدود سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ برآورد شده است که اين کشور شاهد ۲۵ درصد رشد بيشتر در اين حوزه از توريسم باشد. علاوه براين دولت ترکيه نيز مقادر زيادي اعتبارات مالي براي توسعه و بازاريابي اين نوع توريسم درکشور اختصاص داده است. درحالي که هزينه اين نوع خدمات نسبت به ساير کشورها ارزان تر است اما از نظر کيفيت نيز از استانداردهاي بالايي برخوردار است. دربخش خصوصي به ويژه سرمايه گذاري هاي خوبي صورت گرفته که مي تواند بيماران بيشتري را با هدف دريافت کمک هاي درماني روانه اين کشور کند.

بيماران و توريست هاي امريکايي بخصوص به دليل وجود بيمارستان هاي معتبر و مجهز که به عنوان شعبه اي از يکي از بيمارستان هاي صاحب نام و معتبر امريکايي نظير بيمارستان جان هاپکينکز يا بيمارستان هاروارد، در اين کشور فعاليت دارند به کشور ترکيه سفر مي کنند.

علاوه بر دو کشور مجارستان و ترکيه کشور کاستاريکا نيز از جمله کشورهاي صاحب نام در حوزه توريسم درماني است. اين کشور که تا جند سال قبل تنها يه مقصد برتر توريسم درزمينه زيبايي و جراحي پلاستيک بود اکنون ازسيستم درماني و بهداشتي قدرتمند و معتبري برخوردار شده که در زمينه هاي ديگري نيز ازجمله درمان بيماري هاي قلب و عروق ، بيماري هاي استخواني و آنکولوژي و ديگر بيماري ها با کيفيت بالاي درماني و بسيار حرفه اي خدمات مهمي به توريست ها عرضه مي کند.

اين تجيهزات در تمام کشور کاستاريکا پرکنده شده است اما علاوه بر کاستاريکا اگر به بقيه کشورهاي امريکاي لاتين نگاهي بيفکنيم مي بينيم که نيکاراگوته و مکزيک و سپس با فاصله اندکي السالوادور و پاناما در اين زمينه رشد چشمگيري داشته اند.

با اين حال افزايش قيمت نفت و نيز افزايش قيمت کرايه در هتل ها به علاوه افزايش سرسام آور هزينه هاي درماني از مهم ترين عواملي است که برخي کارشناسان معتقدند توريسم درماني را دچار چالش مي کند .

«لان يانگ من» يکي از محققان و متخصصان امور بهداشت و درمادن در زمينه بيمه و خدمات درماني و بهداشتي مي گويد:« به دليل افزايش بهاي نفت و هتل ها بسياري از درمان ها را از شکل جهاني آن به محدوده هاي محلي و يا حداکثر به مقاصد نزديک تر به کشور خود باز مي گرداند. درنتيجه به زودي شاهد آن خواهيم بود که مسافران امريکايي درمان در امريکا و اروپاييان نيز به متخصصان و پزشکان اروپايي مراجعه کنند.

منبع : خبرگزاری میراث فرهنگی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج