اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۴۹۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

۲۳موردكاربرد وسايل ساده براي استفاده‌هاي مفیذ

استفاده‌هاي غيرمعمول از معمولي‌ها

وسايل ساده‌اي كه در هر خانه‌اي پيدا مي‌شود، مي‌تواند كاربردهاي مختلفي داشته باشد كه شايد تا به حال به فكرتان هم نرسيده باشد. به اين نمونه‌ها توجه كنيد:

استفاده‌هاي غيرمعمول از معمولي‌ها
استفاده‌هاي غيرمعمول از معمولي‌ها

نمك

۱ - تخم‌مرغ خام ريخته شده روي سطح را تميز كنيد. براي اين‌كار روي تخم‌مرغ يك مشت نمك بريزيد سپس آن را به راحتي پاك كنيد.
2 - حلقه‌هاي زينتي گل را گردگيري كنيد. حلقه‌هاي تزئيني ساخته شده از ميوه كاج و برخي گل‌هاي خشك را در يك پاكت كاغذي بگذاريد و يك‌چهارم پيمانه نمك در آن بريزيد. در پاكت را بسته و آن را به آرامي تكان دهيد.
۳ - لكه‌هاي چاي را برطرف كنيد. ابتدا روي پوست ليمو، كمي نمك بپاشيد، سپس آن را روي لكه‌هاي چاي به جا مانده بر فنجان‌ها بكشيد تا تميز شوند.
4 - وسايل مسي و برنجي را برق بيندازيد. با چند قاشق غذاخوري سركه سفيد و مقدار مساوي نمك و آرد، خميري تهيه كنيد. با اين خمير و با استفاده از يك پارچه نرم لوازم مسي و برنجي‌تان را تميز كرده، سپس بشوييد و خشك كنيد.


استفاده‌هاي غيرمعمول از معمولي‌ها

كش‌هاي لاستيكي

۵ - در ظرف‌ها و شيشه‌ها را به‌راحتي باز كنيد. چون معمولا درهاي كوچك اين ظروف سخت باز مي‌شوند، مي‌توانيد به جاي آن‌ها از كش‌هاي لاستيكي استفاده كنيد و آن‌ها را چندبار دور ظرف‌ها بپيچيد، تا محكم شود.
6 - تخم‌مرغ‌هاي رنگي عيدتان را تزئين كنيد. كش‌هاي لاستيكي را به اشكال مختلف روي پوست تخم‌مرغ‌هاي پخته قرار دهيد، سپس آن‌ها را درون ظرف رنگ فرو ببريد. وقتي تخم‌مرغ‌ها خشك شدند، اين كش‌ها را از روي آن‌ها برداريد تا طرح‌هاي مختلف روي آن‌ها بيفتد.
۷ - ظرف‌ها را با خيال راحت در ماشين ظرفشويي بچينيد. با استفاده از اين كش‌ها مي‌توانيد به سادگي ظروف و ليوان‌هاي پايه‌دار يا ظريف را در ماشين ظرفشويي ثابت نگه داريد و ديگر نگران شكستن آن‌ها نباشيد.
8 - كادوهاي‌تان را بسته‌بندي كنيد. مي‌توانيد به جاي استفاده از روبان، كش‌هاي لاستيكي رنگارنگ را دور بسته‌هاي كوچك كادو بپيچيد و طرحي مدرن و زيبا درست كنيد.


استفاده‌هاي غيرمعمول از معمولي‌ها

خلال دندان

۹ - گوشت‌ها را علامت‌گذاري كنيد. بعضي‌ها همبرگرهاي آبدار دوست دارند اما بعضي ديگر گوشت كاملا پخته را ترجيح مي‌دهند. اما تشخيص دادن آن‌ها از روي ظاهرشان امكان‌پذير نيست. مي‌توانيد بعد از درست كردن آن‌ها و گذاشتن در فريزر روي هر نوع همبرگر يك خلال دندان با رنگ مشخص، فرو كنيد تا بتوانيد به آساني نوع دلخواه‌تان را پيدا كنيد.
10 - سر نوارچسب را به‌راحتي پيدا كنيد. وقتي كارتان با نوارچسب تمام شد، سر آن را دور يك خلال دندان بپيچيد. به اين ترتيب هنگام استفاده مجدد از آن، به‌راحتي سر نوارچسب را پيدا مي‌كنيد و كارتان آسان‌تر خواهد شد.
۱۱ - منجوق‌ها و پولك‌ها را با استفاده از خلال دندان‌ها بچسبانيد. از نوك تيز خلال دندان براي چسباندن اشياي كوچك زينتي بر روي كاردستي‌ها و كارهاي هنري‌تان استفاده كنيد.
12 - دكمه‌هاي لباس را راحت‌تر و بهتر بدوزيد. يك خلال دندان را از سوراخ دكمه ردكرده و آن را روي پارچه نگهداريد. فقط مواظب باشيد كه خيلي در پارچه فرو نرود. سپس دكمه را بدوزيد و محكم كنيد.
۱۳ - دكمه‌هاي ريز تنظيم دستگاه‌ها را با كمك خلال دندان فشار دهيد. هيچ‌چيز بهتر ازخلال دندان نمي‌تواند به شما در اين كار كمك كند.


استفاده‌هاي غيرمعمول از معمولي‌ها

برچسب‌هاي يادداشت

۱۴ - صفحه كليد رايانه را تميز كنيد. قسمت چسب‌دار اين يادداشت‌ها را بين كليدها بكشيد تا جرم‌ها، ذرات ريز و پرزها را جمع كند.
15 - آدرس پيدا كنيد. آدرس موردنظرتان را روي اين يادداشت‌ها بنويسيد و به وسط فرمان اتومبيل بچسبانيد تا به‌راحتي بتوانيد براي يافتن مسير به آن‌ها نگاه كنيد.
۱۶ - ظرف‌ها و بطري‌ها را علامت‌گذاري كنيد. قسمت چسب‌دار اين يادداشت‌ها را جدا كنيد و به عنوان برچسب روي بطري‌ها و ظروف استفاده كنيد.
17 - مدارك‌تان را دسته‌بندي كنيد. با استفاده از اين برچسب‌ها، كاغذها و مدارك‌تان را مرتب و دسته‌بندي كنيد تا بتوانيد به‌راحتي آن‌ها را پيدا كنيد.
۱۸ - X-O (ايكس- اُ) بازي كنيد! روي چند برچسب يادداشت،‌ حرف «X» و روي چند برچسب ديگر، حرف «O» را بنويسيد. بازي را شروع كنيد و اين برگه‌ها را در خانه‌هايي كه مي‌خواهيد بچسبانيد. مي‌توانيد با هريك از برچسب‌ها چندين نوبت بازي كنيد.


ضربه‌گيرهاي نرم يا ابرنازك تميزكاري

19 - از لباس‌هاي ظريف و ابريشمي مراقبت كنيد. روي هريك از شانه‌هاي چوب لباسي، يك تكه ابر بچسبانيد تا مانع سرخوردن و افتادن لباس‌ها شود.
۲۰ - تخته آشپزخانه را ثابت نگه داريد. زير هر يك از گوشه‌هاي تخته آشپزخانه يك ضربه‌گير قرار دهيد. به اين ترتيب هنگام خرد كردن مواد غذايي، تخته از جايش حركت نمي‌كند.
21 - از خط افتادن روي ميزها جلوگيري كنيد. با چسباندن يك تكه ضربه‌گير يا ابر نازك زيرگلدان‌ها مانع خط افتادن و آسيب ديدن به ميزتان شويد.
۲۲ - سروصداي آشپزخانه را كم كنيد. روي يكي از گوشه‌هاي داخلي هر يك از كابينت‌ها يك ضربه‌گير بچسبانيد تا هنگام بسته شدن در آن‌ها،‌ سروصدا ايجاد نشود.
23 - از ديوارها محافظت كنيد. به گوشه‌هاي قاب عكس‌هايي كه به ديوار مي‌زنيد از اين ضربه‌گيرها بچسبانيد تا لبه‌هاي قاب، روي ديوار خط نيندازد و رنگ آن را خراب نكند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج