اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۲۹۸
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

هشدارهايي كه بايد جدي بگيريد

طــــلاق و غذاي چـــرب برای خانم ها ممنوع!

هر‌چقدر چين‌وچروك زودتر درصورت يك زن ظاهر شود، به همان اندازه زودتر به سن يائسگي مي‌رسد و ممكن است دچار پوكي استخوان هم شود...

طــــلاق و غذاي چـــرب برای خانم ها ممنوع!

طــــلاق و غذاي چـــرب برای خانم ها ممنوع!

پوست‌تان چروك شده است؟ پوكي استخوان مي‌گيريد

هر‌چقدر چين‌وچروك زودتر درصورت يك زن ظاهر شود، به همان اندازه زودتر به سن يائسگي مي‌رسد و ممكن است دچار پوكي استخوان هم شود. به اين ترتيب مي‌توان با يك شيوه ارزان قيمت و بدون نياز به انجام آزمايش، زنان در معرض خطر را شناسايي كرده و آن‌ها را به مراكز درماني راهنمايي كرد. تحقيقات نشان مي‌دهد، ساختار بافت‌هاي پوست و استخوان اشتراكات زيادي دارد. مي‌توان با بررسي ظاهر پوست يك زن، ميزان تراكم و كيفيت استخوان او را با دقت خوبي تخمين زد. يكي از اشتراكات بين پوست و استخوان تركيبي به نام كلاژن است. بروز تغييرات در اين پروتئين مي‌تواند باعث از دست رفتن شادابي پوست و ظاهر شدن چين و چروك روي آن شود. همين موضوع روي كيفيت و تراكم بافت‌هاي استخواني هم تاثيرگذار است و شخص را مستعد ابتلا به پوكي استخوان مي‌كند.

اين آزمايشات نشان مي‌دهد هرچه قدر پوست صورت و پيشاني صاف‌تر و ميزان چين و چروك روي آن كمتر باشد، به همان اندازه ميزان تراكم استخواني به‌خصوص در قسمت‌هاي ران، ستون فقرات و قوزك پا بيشتر است. نيمي از زنان بالاي ۵۰ سال و يك پنجم مردان در اين سنين در خطر شكستگي استخوان قرار دارند كه يكي از مهم‌ترين دلايل آن نيز برخوردار نبودن از سلامت استخواني است. اين موضوع در زنان شدت بيشتري دارد زيرا آن‌ها بعد از رسيدن به سن يائسگي با سرعت بيشتري تراكم استخواني خود را از دست مي‌دهند.


خطرات تكنولوژي

استفاده از كامپيوترها، تلفن‌هاي همراه، تبلت‌ها و تماشاي تلويزيون باعث شده است، افراد اين نسل تقريبا 12 ساعت در روز چشمان خود را به صفحه نمايش اين وسايل بدوزند. به اين ترتيب بايد گفت، هر فرد تقريبا 5 ساعت بيشتر از زماني را كه صرف خوابيدن مي‌كند، در حال نگاه كردن به كامپيوتر، تلفن همراه و تلويزيون خانه خود است. به گفته كارشناسان، اين روند ممكن است خطراتي هم براي نسل جديد به همراه داشته باشد.31 درصد از مردم حين گذشتن از خيابان، تلفن همراه خود را چك مي‌كنند و حتي 9 درصد اقرار كرده‌اند كه در زمان كار كردن با وسايل خطرناك و پيچيده با تلفن همراه خود نيز كار كرده‌اند. حتي علاقه به استفاده بيش از حد از اين وسايل باعث جدايي در تعدادي از خانواده‌ها شده است.


مردان هم تحت‌تاثير بارداري قرار مي‌گيرند

شايد عجيب به‌نظر برسد اما يك چهارم مردان، بعد از باردار شدن همسرشان علائمي مشابه با آن‌ها، مانند علاقه به خوردن غذا يا حالت تهوع هنگام صبح را پيدا مي‌كنند.

تحقيقات نشان مي‌دهد، بعضي از مردان به قدري تحت‌تاثير بارداري همسر خود قرار مي‌گيرند كه تغييرات فيزيكي و رواني كه طي دوره بارداري اتفاق مي‌افتد، روي آن‌ها نيز اثر مي‌گذارد. گاهي اوقات اين حالت به قدري شدت مي‌يابد كه مردان هم دچار حالت تهوع و تغييرات رفتاري مي‌شوند و گاهي اوقات ممكن است مانند زنان باردار به يك غذاي خاص علاقه پيدا كنند. دانشمندان معتقدند؛ اين رويداد عجيب، به‌دليل آن‌است كه بعضي از مردان به‌شدت از نظر احساسي تحت‌تاثير قرار مي‌گيرند. به همين دليل برخي از آن‌ها ممكن است، بعد از بارداري همسرشان، براي نخستين بار در طول زندگي خود با ديدن يك فيلم احساسي شروع به گريه‌كردن كنند. نزديك به ۶۵ درصد از مردان هم در اين دوره به‌طور غريزي توجه بيشتري به محيط خانه پيدا كرده و سعي مي‌كنند با انجام كارهايي مانند مرتب كردن وسايل يا شستن ظرف‌ها به پاكيزگي بيشتر آن كمك كنند. تغييرات ايجاد شده در روحيه مردان باعث مي‌شود، آن‌ها ارتباط بهتري با كودك آينده خود برقرار كنند و براي پذيرفتن مسئوليت پدر بودن آماده شوند.


چه زماني قرمز بپوشيم؟

تحقيقات نشان مي‌دهد، زماني كه انسان‌ها رنگ قرمز را مي‌بينند واكنش‌هاي آن‌ها سريع‌تر شده و قدرت عضلات‌شان بيشتر مي‌شود. اين يافته مي‌تواند به ورزشكاراني كه نياز به انجام حركات بدني شديدي دارند مانند وزنه‌برداران كمك كند. اما از سوي ديگر، بايد توجه داشت اثر رنگ قرمز روي انسان‌ها كوتاه مدت است و به سرعت از بين مي‌رود. همچنين رنگ قرمز باعث افزايش نگراني و حواس‌پرتي در انسان شده و آرامش ذهني انسان را به هم مي‌زند. به همين دليل دانش‌آموزان درصورتي كه در مقابل اين رنگ قرار بگيرند در امتحانان نمرات بدتري كسب مي‌كنند. چندي پيش هم دانشمندان متوجه شدند، فوتباليست‌هايي كه در برابر يك تيم قرمزپوش بازي مي‌كنند، با احتمال بيشتري ممكن است شكست بخورند كه مهم‌ترين دليل آن افزايش استرس و كاهش تمركز در بين بازيكنان است. تحقيقات قبلي نشان مي‌داد وجود رنگ قرمز در لباس مردان، شخصيت اجتماعي آن‌ها را در نگاه ديگران بالاترنشان مي‌دهد. رنگ قرمز باعث مي‌شود فرد بيشتر در ديد ديگران قرار گرفته و توجه بيشتري به او صورت گيرد. به‌طور كلي دانشمندان توصيه مي‌كنند؛ براي انجام كارهايي كه نياز به قدرت بدني و سرعت بالا دارد، لباس‌هايي با رنگ قرمز انتخاب شوند و برعكس براي كارهايي كه نياز به آرامش دارند، لباس‌هاي با رنگ‌هاي ديگر مناسب‌تر به‌نظر مي‌رسند.


در دوره بارداري غذاي پرچرب نخوريد

بسياري از افراد به زنان باردار توصيه مي‌كنند بيش از مواقع ديگر غذا بخورند و با مصرف غذاهاي چرب نياز خود و جنين در حال رشد را به مواد‌غذايي فراهم كنند. اما آخرين تحقيقات نشان مي‌دهد، اين موضوع بسيار خطرناك است و احتمال مرده به دنيا آمدن نوزاد را افزايش مي‌دهد. محققان متوجه شدند، غذاهاي چرب و ناسالم، باعث كاهش جريان خون از بدن مادر به جنين شده و بر خلاف تصور، مواد‌غذايي كافي به بدن نوزاد نمي‌رسد. اين موضوع مي‌تواند باعث رشد غيرطبيعي نوزاد شده و حتي تولد زودرس آن‌را به همراه داشته باشد. مصرف غذاهاي چرب نه تنها ميزان جريان خون از بدن مادر به نوزاد را تا ۵۶ درصد كاهش مي‌دهد بلكه باعث بروز تورم در مسير انتقال مواد‌غذايي و اكسيژن به جنين مي‌شود. اين موضوع ارتباط چنداني به چاق يا لاغر بودن مادر ندارد و در هر ۲ صورت مصرف غذاهاي چرب عوارض سوء خود را به جاي خواهد گذاشت. مطالعات ديگر هم نشان داده، استفاده از غذاهاي چرب در دوران بارداري ممكن است باعث افزايش احتمال ابتلاي كودكان در سنين آينده به بيماري ديابت شود. اين غذاها مي‌توانند ژن‌هاي موجود در بدن نوزاد را طوري برنامه‌ريزي كنند كه حساسيت بدن نسبت به انسولين را كاهش دهد.


شنا كنيد مواظب هم باشيد

محققان معتقدند، بعضي از بخش‌هاي بدن بيشتر به مراقبت احتياج دارند و هنگام ورزش كردن شما بايد به آن‌ها توجه بيشتري نشان دهيد. قسمت مياني پشت كمر يكي از اين بخش‌هاست. نشستن بر سر ميز كار براي مدت‌هاي طولاني، كار كردن با كامپيوتر، قرار گرفتن در ترافيك و كارهايي مانند آن سبب شده كه ما به‌تدريج شانه‌هاي خود را به سمت جلو خم كنيم و فشار زيادي به كمر خود بياوريم. اين كار نه تنها در طول زمان بدن ما را به سمت جلو خميده كرده و ظاهر بدن را زشت مي‌كند بلكه احتمال ابتلا به دردهاي مزمن را در ناحيه گردن و ستون فقرات افزايش مي‌دهد. به همين دليل كارشناسان معتقدند، انجام حركات بدني در قسمت‌هاي مركزي بدن و پشت كمر بايد حتما مورد توجه قرار گيرد.


طلاق تا آخر عمر روي يادگيري كودكان تاثير منفي مي‌گذارد

كودكاني كه والدين آن‌ها از هم جدا شده‌اند در درس‌هايي مانند رياضيات و همچنين در پيدا كردن دوست در مدرسه به مشكل برمي‌خورند. اين كودكان معمولا پيشرفت تحصيلي كمتري نسبت به ديگر همكلاسي‌هاي خود دارند و ممكن است احساس نااميدي، تنهايي و افسردگي كنند. تحقيقات نشان مي‌دهد؛ بلافاصله بعد از طلاق، اين تغييرات خود را در كودك نشان مي‌دهند. معمولا بعد از مدتي اين كودكان در رياضيات افت شديدي مي‌كنند و ارتباطات خود را با دوستان و همكلاسي‌هاي‌شان كاهش مي‌دهند.كودكان طلاق با احتمال ۵ برابر بيشتر از ديگران ممكن است به مشكلات رواني دچار شوند و دست به رفتارهاي ضد‌اجتماعي بزنند. استرس ناشي از طلاق و همچنين دعواهاي مداوم والدين با يكديگر بيشترين تاثير را روي روحيه كودكان مي‌گذارد.علاوه بر اثرات رواني، طلاق عوارض بسيار شديدي نيز روي جسم كودكان مي‌گذارد. براي مثال كودكان طلاق نسبت به كودكاني كه در كنار پدر و مادر خود زندگي مي‌كنند با احتمال ۲ برابر بيشتر در طول عمر خود با خطر سكته يا آسيب‌هاي قلبي مواجه مي‌شوند و به اين دليل جان خود را در سنين پايين از دست مي‌دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج