۱۲۵۱۳۵۸
۴۲
۴۲
پ

نکات ضروری که قبل از طراحی سایت باید بدانیم

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و گسترش خدمات اینترنتی، اکثریت کسب و کار‌ها، سایتی برای خود می‌سازند تا بتوانند خدمات و کالا‌های خود را به مشتری‌ها ارائه دهند. با توجه به مدت زمان زیادی که افراد صرف استفاده از اینترنت و جستجو در اینترنت می‌کنند، به شما پیشنهاد می‌شود که حتی اگر کمتر از شش کارمند دارید، حتماً کسب و کار خود را به صورت اینترنتی نیز به افراد معرفی کنید.

 

امروزه بیشتر از ۴۰ میلیون کاربر ایرانی از اینترنت استفاده می‌کنند که این عدد بسیار بالا نشان دهنده پتانسیل بالای اینترنت برای بازاریابی شما است. حتی برخی از کارشناسان معتقدند که فضای مجازی قوی‌ترین و بزرگ‌ترین بستر برای افزایش بازاریابی و فروش در تمام طول تاریخ است. امروزه مردم برای پیدا کردن پزشک یا کلینیک خوب و یا شرکت خدماتی یا کالایی که قصد خرید آن را دارند به اینترنت مراجعه می‌کنند و شما می‌توانید با داشتن یک سایت که طراحی سایت قوی داشته باشد، مشتری‌های زیادی را برای خود پیدا کنید.

 

نکات ضروری که قبل از طراحی سایت باید بدانیم

طراحی سایت چیست؟

وب دیزاین یا طراحی وبسایت به مراحلی که منجر به ساخت و طراحی یک سایت اینترنتی برای اطلاع‌رسانی، معرفی کالا یا خدمات یا شرکت یا ارائه و فروش محصولات و کالا‌ها می‌شود، گفته می‌شود. طراحی سایت یک پروژه از لایه ‌سازی‌های صفحه‌های وب و تولید محتوا و رعایت اصول سئو و طراحی گرافیکی و... است. جالب است که بدانید طراحی وبسایت از سال ۱۹۹۱ آغاز شده است. طراحی سایت اصولی و منحصر به فرد می‌تواند اعتبار زیادی به کسب و کار شما ببخشد. توجه داشته باشید که سایت شما همان فروشگاه یا دفتر کار شما است و شما اهمیت دیزاین را به خوبی می‌دانید! طراحی سایت حرفه‌ای درست مانند یک بیلبورد بسیار جذاب که به صورت دائمی در یک اتوبان پر رفت و آمد نصب شده است، می‌تواند درآمد شما را چندین برابر کند.

مراحل طراحی سایت

همانطور که گفته شد طراحی سایت مراحل مختلفی از ساخت و طراحی و راه‌اندازی یک سایت و یا حتی بهینه‌سازی سایت قدیمی شما است. به طور کلی می‌توان گفت که طراحی سایت از چهار مرحله تشکیل شده است. در ادامه به صورت مختصر به هر یک از این مراحل می‌پردازیم:

طراحی وایرفریم:

در مرحله طراحی وایرفریم ابتدا سایت را بر اساس نوع سایت و نیاز‌های مشتری به صورت کلی طراحی می‌کنیم و و در نتیجه یک نقشه کلی از سایت خود و صفحه‌های آن و چیدمان و جایگاه المان‌ها و دیگر عناصر داریم که باعث می‌شود تا مراحل دیگر را با سرعتی چند برابر و کیفیتی فوق العاده طی کنیم.
طراحی گرافیک سایت
حالا که ما یک نقشه کلی از طراحی سایت خود داریم و به خوبی جایگاه المان‌ها و عناصر سایت مشخص است، باید به طراحی گرافیکی سایت خود بپردازیم. معمولاً برای یک طراحی سایت اصولی و‌ایده‌آل از نرم‌افزار‌های مخصوص به اینکار استفاده می‌شود و با توجه به نوع سایت رنگ‌بندی خاصی مشخص می‌شود. در مرحله طراحی گرافیکی سایت می‌توان از اصول مهم طراحی همچون حرکت و تأکید و کنتراست و تعادل متقارن و تعادل نامتقارن و یکپارچگی و فضای سفید و سلسله مراتب و ریتم و… استفاده کرد.

کدنویسی و برنامه‌نویسی سایت

اکنون طراحی گرافیکی و ظاهر سایت شما آماده شده است پس باید به کدنویسی و برنامه‌نویسی سایت خود بپردازید. در کدنویسی و برنامه‌نویسی سایت روش‌های مختلفی برای بخش مدیریت سایت می‌توان ساخت. همچنین می‌توان با استفاده از از سیستم‌هایی مانند وردپرس یک فریم کاری اختصاصی برای خود از صفر کد‌نویسی کرد.

راه‌اندازی سایت به صورت کامل

هم اکنون سایت شما برای راه‌اندازی آماده است. شما باید برای راه‌اندازی سایت خود یک هاست مناسب تهیه کنید و نام دامنه خود را مناسب با کالا یا خدمات یا اهداف خود انتخاب کنید و در آخر سایت را پیکربندی کنید و در دسترس همگان قرار دهید.

طراح سایت خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

شما برای طراحی سایت خود باید طراحی را انتخاب کنید که بتواند طراحی حرفه‌ایی برای رابط کاربری و تجربه کاربری انجام دهد و همچنین با متد‌های روز دنیا آشنا باشد و بتواند سرعت بارگذاری سایت را در دیوایس‌های متفاوت کنترل کند. سایت شما باید واکنش گرا باشد و از تصاویر بهینه در طراحی سایت استفاده شده باشد. لازم است که کد‌نویسی استاندارد و روان برای شما به کار برده شده باشد. همچنین طراح سایت خوب باید امنیت سایت شما را به بهترین نحو تضمین کند.

قیمت طراحی سایت

با توجه به اینکه امروزه شرکت‌ها و تیم‌ها و افراد زیادی هستند که می‌توانند برای شما طراحی سایت انجام دهند، پس شما احتمالاً با قیمت‌های متفاوتی برای طراحی سایت مواجه می‌شوید. باید شما بدانید که عوامل زیادی همچون دامنه وب سایت و هاست و سیستم مدیریت محتوا و طراحی گرافیکی و بصری و امنیت و پشتیبانی سایت و بهینه‌سازی سایت و زبان برنامه‌نویسی و مدت زمان تحویل طراحی سایت شما و… در قیمت طراحی سایت تأثیر‌گذار هستند. توجه داشته باشید که اگر شما یک سایت با حداقل امکانات می‌خواهید نیازی نیست که هزینه زیادی پرداخت کنید، گرچه به هیچ عنوان داشتن یک سایت با امکانات حداقل پیشنهاد نمی‌شود. آگاه باشید که دادن حداکثر هزینه برای طراحی سایت به معنی داشتن بهترین طراحی سایت نیست. شما لازم است که با توجه به رزومه و اعتبار شرکت‌ها و افراد و با توجه به بودجه خود بهترین شرکت طراحی سایت را برای خود انتخاب کنید.

سایت خود را برای طراحی به چه کسی بسپارم؟

برای طراحی سایت خود بهتر است که شما از شرکت‌های طراحی سایت یا تیم‌ها و یا حداقل دو نفر استفاده کنید. شما باید یک نفر را برای بخش فرانت‌اند و نفر دیگر را برای بخش بک‌اند مد نظر داشته باشید. شخص فرانت‌اند معمولاً تمامی کد‌ها و بخش‌هایی از سایت را که در دید افراد هستند و همچنین تمام ویژگی‌های ظاهری سایت شما را طراحی می‌کند و می‌سازد. و شخص بک‌اند مسئولیت تمام کد‌ها و سرور‌های که توسط افراد در سایت شما دیده نمی‌شوند را برعهده دارد. در واقع مسئولیت برنامه‌نویسی و کدنویسی ستون‌های اصلی و ساختار سایت شما با بک‌اند کار شما است. بهتر است که برای پیدا کردن بهترین شرکت طراحی سایت از سایتی همچون گوگل کمک بگیرید و با کمی جستجو و تحقیق بهترین شرکت طراحی را بیابید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج