اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۷۶۶۸۸
۱۲ نظر
۳۱۴۲
۱۲ نظر
۳۱۴۲
پ

تمام دو نفره‌هایی که می‌تواند شما را بخنداند

زوج‌های هنری در فیلم‌ها و سریال‌ها، می‌توانند برگ برنده موفقیت یک اثر هنری باشند. سینمای ایران نیز در دهه‌های مختلف دارای زوج‌های موفقی در آثار خود بوده است.

برترین‌ها - آیدا فلاحیان: زوج‌های هنری در فیلم‌ها و سریال‌ها، می‌توانند برگ برنده موفقیت یک اثر هنری باشند. سینمای ایران نیز در دهه‌های مختلف دارای زوج‌های موفقی در آثار خود بوده است. این روزها با پخش سریال دفترچه یاداشت، توجه مخاطبان زیادی به ترکیب موفق رضا عطاران و حسن معجونی جلب شده‌.

بسیاری از منتقدان ترکیب این دو بازیگر کار کشته در زمینه کمدی را تایید کرده و از آن رضایت داشته‌اند‌ و همچنین این ترکیب، تبدیل به یک ترکیب محبوب در میان مخاطب شده است.

به مناسبت فرا رسیدن یلدا در ادامه این مطلب قصد داریم به بررسی برخی از زوج‌ها کمدی موفق در دهه‌های مختلف بپردازیم که در این شب شاد یادآور فیلم‌های کمدی خاطره‌انگیز برای مردم ایران هستند.

در ادامه با ما همراه باشید.

پرویز صیاد و حسن رضیانی/ صمد

تمام دو نفره‌هایی که می‌تواند شما را بخنداند

یکی از محبوب‌ترین و البته خاطره‌سازترین سری‌سازی‌های تاریخ سینمای ایران، مربوط به سری فیلم‌های کمدی صمد، ساخته‌ی پرویز صیاد است. محبوبیت این ساخته‌ی درخشان در کارنامه این کارگردان، تحت تاثیر عوامل مختلفی است که یکی از مهم‌ترین عوامل آن، وجود زوج درخشان پرویز صیاد و حسن رضیانی می‌باشد.صمد، کاراکتر اصلی فیلم که بازی آن بر عهده پرویز صیاد بود، شخصیت ساده و گاهی کم‌هوشی است که با فرهنگ شهر و شهرنشینی غریب است.

در مقابل او، آقای باقرزاده با بازی حسن رضیانی، مردی موجه و تحصیل کرده است که به هیچ عنوان آبش با صمد در یک جوی نمی‌رود! این دو شخصیت با دو جهان متفاوت، چالش‌هایی باهم دارند که بار کمدی فیلم را به حد زیادی به دوش می‌کشد. بحث و جدل‌های خنده‌دار این دو کاراکتر که کاملا ضد هم بودند، این ترکیب را به قدری محبوب کرد که می‌توان این زوج هنری را یکی از ارکان جداناپذیر سری فیلم‌های صمد دانست.


جواد رضویان و رضا شفیعی‌جم/ چهارچنگولی

تمام دو نفره‌هایی که می‌تواند شما را بخنداند

ساخته‌های کمدی سعید سهیلی، همواره با زوج‌های کمدی موفق شناخته می‌شوند. یکی از بهترین زوج‌ها هنری سعید سهیلی در فیلم‌های کارنامه هنری‌اش، زوج جواد رضویان و رضا شفیعی‌جم در فیلم چهارچنگولی است. دوقلو‌های عجیب به هم چسبیده که به هیچ عنوان نمی‌توانند  در یک مسیر مشترک گام بردارند. بهرام، برادر مذهبی و سنتی است که از هر کار خلافی دوری می‌کند اما به دلیل چسبیدن به برادرش شهرام، مجبور است بر خلاف میلش شریک جرم تمام خلاف‌های برادرش باشد. این دو‌قلوها هر کدام نماینده قشری از جامعه هستند، چه از نظر سلایق و عقاید و چه از نظر ظاهر، هیچ شباهتی با هم ندارند و همین تفاوت‌های بسیار عمیق، لحظات کمدی خوبی برای مخاطب به وجود می‌آورند.


رضا عطاران و حمید لولایی/ بزنگاه

تمام دو نفره‌هایی که می‌تواند شما را بخنداند

شاید این ویژگی خوب رضا عطاران است که با هر بازیگری یک ترکیب خوب می‌سازد! یکی دیگر از ترکیب‌های موفق کارنامه عطاران، زوج او با حمید لولایی در سریال تلوزیونی بزنگاه است. پسران اوس احمد تازه مرحوم شده که حالا بر سر ارث و میراث باهم به اختلاف خورده‌اند. بهرام، با بازی رضا عطاران، برادر کوچک‌تر و البته تنبل خانواده است با مرگ پدرش به دنبال گرفتن حق و حقوق خود از برادر بزرگ‌تر خود یعنی صابر است. دیالوگ نویسی‌های این دو کاراکتر یک حال‌ و احوال نا به سامان در رابطه این دو برادر ایجاد کرده به طوری که آن‌ها یک سکانس در صلح و آشتی هستند و در سکانس بعد به خون‌ هم تشنه می‌شوند. شاید می‌توان گفت رضا عطاران و حمید لولایی خنده‌دار‌ترین دعواهارا به  تلوزیون ایران هدیه داده‌اند.


محسن تنابنده و احمد مهران‌فر / پایتخت

تمام دو نفره‌هایی که می‌تواند شما را بخنداند

سریال پایتخت به عنوان یک سریال پر بیننده، میزبان یکی از محبوب‌ترین زوج‌های تلوزیون نیز هست. زوج نقی و ارسطو که کمتر کسی در ایران است که آن‌ها را نشناسد. کاراکترهای نقی و ارسطو با بازی خوب محسن تنابنده و احمد مهران‌فر، پسرخاله‌های مازندرانی شیرینی بودند که دیالوگ‌ها و جدل‌های آن‌ها تا مدت‌ها تبدیل به تکه‌ کلام‌ مخاطبان شده بود. بدون شک این ترکیب طلایی یک نقطه قوت مهم در ساخت فصل‌های بعدی سریال پایتخت بود چرا که  بازیگران زیادی در این مجموعه آمدند و رفتند اما نقی و ارسطو تا آخرین فصل این سریال، با تمام قهر و آشتی‌های خنده‌دارشان، پایدار ماندند و مخاطبان را به پای تلوزیون کشاندند.


رویا میرعلمی و متین ستوده/ لیسانسه‌ها

تمام دو نفره‌هایی که می‌تواند شما را بخنداند

رابطه‌ی ترانه(متین ستوده) با فرشته(رویا میرعلمی) به عنوان همسر جدید پدرش، آنقدر پر تنش است که شاید کنار هم قرار دادن اسم این دو کاراکتر کنار هم نیز باعث ایجاد تنش شود! فضای رقابتی میان دختر و همسر جدید دکتر مهاجر، باعث ایجاد یک زوج هنری ماندگار در سریال لیسانسه‌ها بود که وجود آن‌ها در این لیست نیز خارج از لطف نیست. کلَ کَل‌هایی که گاهی وارد فضای چشم و هم‌چشمی زنانه می‌شدند، باعث شد مخاطبان سریال لیسانسه‌ها ارزش زیادی در سریال برای این دو کاراکتر فرعی قائل باشند و آن‌ها را دوست بدارند.


اردشیر کاظمی و عین الله دریایی/ مگه تموم عمر چند تا بهاره

تمام دو نفره‌هایی که می‌تواند شما را بخنداند

 این روزها مخاطبان نمایش خانگی، با زوج هنری جدید و متفاوتی در آخرین ساخته سروش صحت آشنا شده‌اند. زوج آقای رزاقی و آقای ربانی که برای همه دوست داشتنی هستند. این پیرمردهای دوست داشتنی، برای محبوبیت نیازی به دیالوگ‌ها و اکت بازیگری خاصی ندارند چرا که برای خنداندن مخاطب، ذات شیرین آن‌ها کفایت می‌کند. شوخی‌های این دو کاراکتر طوری نوشته شده که آن‌ها نقش تعیین کننده‌ای در سریال نداشته باشند اما وجودشان غیر قابل حذف باشد چرا که نویسندگان قطعا پیش بینی کرده بودند که هیچ بیننده‌ای از وجود دو پیرمرد سرزنده خسته نمی‌شود. این دو دوستِ قدیمیِ پا به سن گذاشته، توانسته‌اند تبدیل به یکی از زوج‌های هنری خوب ایران شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      اه اه اه ....... متین ستوده و رویا میرعلمی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • آخرین سنگر سکوته

      بنظرم بهترین زوج نقی و ارسطو هستن همیشه و دوست داشتنی. بعدش اقا صمد

    • ناشناس

      فقط صمد عین الله

    • ناشناس

      لولایی رضویان چرت پرت چیپ

    • ناشناس

      امثال سریال پایتخت رو هیچ وقت ندیدم

    • ناشناس

      کارای لودگی طنز رو دوست ندارم فیلم های عطاران بد نبود دو تاش

    • ناشناس

      صمد رو کتار اینا میذاری صمد تاریخ سینماست اینا سریال مزخرف بودن

    • ایرانی

      هیچکدوم صمد (صمد آقا) و عین اله (باقرزاده) نمیشه .یک چیز دیگه ای بودن .

    • ناشناس

      همش قشنگ بود الا اون آخریه
      مگه تموم عمر چند تا بهاره

    • حمید رضا

      جای سعید آقاخانی و امیر جعفری هم خالیه
      بازی خوبشون تو سریال من یک مستاجرم و چاردیواری فوق العاده به دل میشینه

    • بدون نام..

      صمد وعین الله تکرار نشدنی هستن.با این بی خاصیت ها مقایسه میکنید.متاسفم😔

    • بدون نام..

      درود خاص به جناب پرویز صیاد.اسطوره سینما

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج