اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۹۹۰۵
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

پاپ خوراکی موسیقایی مردم است

موسیقی و پاپ به قلم احسان خواجه امیری

موسیقی پاپ مردمی است و با مخاطب راحت تر ارتباط برقرار می کند و در هر زمینه ای اگر کار خوب تولید شود، با اقبال مواجه می شود. هنوز هم در کنسرت های من، قطعات آوازی پدرم از کارهای من طرفداران بیشتری دارد.

موسیقی و پاپ به قلم احسان خواجه امیری

هفت صبح : ظرفیت های موسیقی پاپ در کشور ما بسیار گسترده است و هنوز این موسیقی در تمام ابعاد معرفی نشده است. با حمایت مسوولان می توان به این موسیقی پَر و بال داد. البته موسیقی پاپ، موسیقی رایج هر کشور است و خوراک موسیقایی مردم را تشکیل می دهد.

هرچند که در سال های اخیر معمولا ما با تعریف درستی از موسیقی پاپ مواجه نیستیم و عموما فکر می کنند هر موسیقی که گیتار و درام داشته باشد در دسته بندی موسیقی پاپ محسوب می شود.

موسیقی و پاپ به قلم احسان خواجه امیری

البته به نسبت سایر بخش های جشنواره موسیقی فجر، بخش پاپ، بخش جوانی محسوب می شود و با همفکری بیشتر مسوولین و هنرمندان، می توان به این بخش رونق بیشتری بخشید و اتفاقات زیادی را برای بخش موسیقی پاپ برنامه ریزی کرد.

بخش پاپ می تواند جذاب ترین بخش جشنواره موسیقی فجر باشد و جشنواره موسیقی فجر، به عنوان بزرگ ترین رویداد موسیقی کشور باتوجه ویژه به هر یک از بخش های مثمر ثمر و جریان ساز می شود. البته یکی از نکاتی که باید به آن توجه شود، برنامه ریزی طولانی مدت برای جشنواره است. امسال ما ۲۰ روز پیش از جشنواره، از اجرایمان با خبر شدیم. در حالی که در تمام دنیا مرسوم است که گروه های موسیقی برای حضور در جشنواره ها و کنسرت ها برنامه سالانه دارند. گاهی این برنامه ریزی های عجولانه باعث می شود برخی از ایده های ما اجرایی نشود، کمااینکه برای جشنواره امسال من و رضا صادقی قصد داشتیم یک برنامه ویژه آواز و پیانو داشته باشیم. برای برخی از قطعات آوازی او، من پیانو بزنم و در برخی از قطعات، او با پیانو من را همراهی کند که متاسفانه این برنامه به خاطر کمبود وقت اجرا نشد.

با این وجود بضاعت موسیقی پاپ ما بسیار زیاد است و با حمایت معاونت هنری و برنامه ریزی های طولانی مدت می توان از تمام بنیه و توانمندی های موجود در این زمینه بهره برد. متاسفانه الان تعابیر درستی از این موسیقی وجود ندارد. در حالی که موسیقی پاپ ما زنده است و جریان دارد. .

موسیقی و پاپ به قلم احسان خواجه امیری

موسیقی خوب همیشه مخاطب دارد. من حتی با این نگاه مخالفم که عده ای می گویند موسیقی ایرانی دیگر مخاطب ندارد چون این موسیقی مخاطب خاص خودش را داشته و شاید در نتیجه کم کاری دوستان، مخاطبش ریزش داشته باشد. هرچند که پدرم -ایرج خواجه امیری- از ۶۰ سال پیش خاطره ای تعریف می کند که در برنامه ای در رادیو، در میانه یک ترانه، شروع به آواز خواندن می کند، برنامه سازها کار را متوقف می کنند و می گویند؛ فقط ترانه بخوان!

در هر حال موسیقی پاپ مردمی است و با مخاطب راحت تر ارتباط برقرار می کند و در هر زمینه ای اگر کار خوب تولید شود، با اقبال مواجه می شود. هنوز هم در کنسرت های من، قطعات آوازی پدرم از کارهای من طرفداران بیشتری دارد.

احسان خواجه امیری
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج