اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۰۵۴۶۷
۱ نظر
۵۰۳۵
۱ نظر
۵۰۳۵
پ

۲۰ سریال تلویزیونی برتر ۲۰۱۵ (۱)

۲۰۱۵ را مي توان سال ورود موج تازه مجموعه هاي تلويزيوني دانست. نه تنها شبكه هاي قديمي سريال هايي جديد را روي آنتن خود فرستاده اند.

وب سایت ۷ فاز: ۲۰۱۵ را مي توان سال ورود موج تازه مجموعه هاي تلويزيوني دانست. نه تنها شبكه هاي قديمي سريال هايي جديد را روي آنتن خود فرستاده اند كه شبكه هاي كابلي و سرويس هاي اينترنتي و حتي ديگر منابعي كه تا چند سال پيش افراد كمي براي دانلود سريال هاي مورد علاقه شان به آن ها مراجعه مي كردند اين روزها سريال هاي خوب و ديدني زيادي را در اختيار كاربران خود گذاشته اند. در فهرست زير ۲۰ سريال برتر سال را بررسي خواهيم كرد:

20 سریال تلویزیونی برتر 2015 (1)

۲۰. جسيكا جونز مارول/ Marvel's Jessica Jones

20 سریال تلویزیونی برتر 2015 (1)

اولين سريال مارول براي شبكه نت فليكس، «در دويل» در سطح قابل قبولي ظاهر شد. در در دويل شاهد نسخه اي كوچكتر، خشن تر و جذاب تر از جهان داستاني مارول بوديم كه البته براي تماشاگرانش صميمي تر بود و با اين حال بيش از آن كه سريالي بدعت گذار باشد به سفري كوتاه و مختصر مي ماند.

چه كسي فكرش را مي كرد اين بدعت گذاري در نهايت در جسيكا جونز ديده شود؟ پايلوت سريال نمايش داده شد و جسيكا جونز با حضور در كاميك كان نيويورك روزهاي بهتري را تجربه كرد. كريستن ريتر يك كارآگاه خصوصي سرسخت است كه در زندگي گذشته اش يك ابرقهرمان بوده.

جسيكا جونز كه اقتباسي از مجموعه كاميك بوك هاي بزرگسال به همين نام است از لحاظ فرمي و محتوا رويكرد پرخطرتري را در پيش گرفته و درباره مسائل مختلف بي محدوديت در آن صحبت مي شود. كاراكتر شرور ديويد تنانت نيز در يك زمان خارق العاده و رقت انگيز است و مي توان يقين پيدا كرد كه افراد دخيل در ساخت جسيكا جونز با تعهدمندي هرچه تمام تر اين مجموعه را به نت فليكس فرستادند.


19. نارنجي مد تازه است/ Orange Is the New Black

20 سریال تلویزیونی برتر 2015 (1)

فصل سوم سريال موفق شبكه نت فليكس كه در زندان زنان مي گذرد از فصل دوم سبك تر و از لحاظ ساختاري فشرده تر و با اين حال كاملا خارق العاده بود.

در حقيقت شايد گذشتن از ريتم بزن بهادري فصل دوم شايد براي بسياري نااميد كننده باشد اما اين نشانه دلگرم كننده اي است كه «نارنجي مد تازه است» ترسي از آزمايش ايده هاي جديد ندارد و در عوض ساختار سنتي خود را بسط مي دهد.

بطور كلي تهديدهاي و خطوط داستاني كه در فصل سوم پيش آمد به اندازه فصل هاي قبلي عميق، غني و فراگير بود و اين نشان ميدهد كه سريال مسير متمايز خودش را دراظهار نظر درباره جنسيت، نژاد پرستي، فمينيسم و ديگر مشكلات آدميزادي طي مي كند.

فصل سوم در عين تحسين هوشمندي، قدرت و فردگرايي گروه بازيگران زنانه اش مجموعه اي از بهترين خطوط داستاني را براي كاراكترهاي مرد خود فراهم آورد كه در راس آن ها هيلي (مايكل جي.هارني) و كاپوتو (نيك سندو) بهترين اجراها را از خود به نمايش گذاشتند.


18. بهتره با سال تماس بگيريد/ Better Call Saul

20 سریال تلویزیونی برتر 2015 (1)

اسپين آف ها كمتر به مجموعه هاي موفقي تبديل مي شوند و پيش بيني ها از ابتدا براي بهتره با سال تمايش بگيريد" خوب نبودند. اين سريال وظيفه داشت به عنوان اسپين آفي بر «بركينگ بد»، شايد تحسين شده ترين سريال از زمان «سوپرانوها» پايين تر از حد انتظار ظاهر نشود.

سريال با تمركز بر بي اخلاقي مردي به نام سال، كه از زمان بركينگ بد، باب اودنكرك را در نقش او تبديل به كاراكتري محبوب كرد، داستانش را دنبال مي كند. البته اين براي خالق سريال، وينس گليگان و دستيار او پيتر گلد انتخاب آساني به نظر مي آمد كه از موفقيت پيشين اين كاراكتر در مجموعه تازه خود استفاده كنند، اين دو اما مسيري كاملا متقاوت را در پيش گرفتند.

سريال تازه تقريبا همان خطوط اخلاقي را دنبال مي كند و در حيطه تماتيك مشابهي با اجداد خود به سر مي برد، با اين حال اين راه را در سطحي پايين تر از آن ها مي پيمايد و از طرح ايده هاي منفجركننده نسبتا دوري كرده است. اين البته در نهايت به نفع مجموعه خواهد بود. بهتره با سال تماس بگيريد شايد آن اسپين آفي نبود كه هواداران بركينگ بد مي خواستند اما قطعا هماني بود كه به آن نياز داشتند.


17. مد من/ Mad Men

20 سریال تلویزیونی برتر 2015 (1)

درام ميتو وينر تنها در طي چند سال تبديل به يكي از مجموعه هاي كلاسيك دوران طلايي تازه تلويزيون شد. همين باعث نگراني هواداراني شد كه پيشاپيش خواهان افت اين سريال در فصل هاي پاياني نبودند.

شايد حقيقت داشته باشد كه فصل هفتم سريال -بخصوص در نيمه دوم- متقاعدكننده ترين فصل در تاريخ سريال نبود.بخشي از آن مي تواند مربوط به خاصيت ذاتي اين مجموعه باشد، با اين حال اپيزود نهايي سريال بيشتر شبيه به نسخه طويل نمايشي موفقيت آميز بود تا اينكه بخواهد جزئي از آن به شمار آيد. شكي نيست كه مد من هنوز هم در صدر جدول سريال هاي برتر تلويزيوني مي ايستد.

وينر هيچ گاه مشخصا به خوشحال كردن تماشاگران يا پيروي از قوانين كسي جز خودش اهميتي نداده است و سريالش هميشه بيش از آن كه به بهترين هاي آمريكا در تلويزيون نزديك باشد به بهترين هاي آن در ادبيات پهلو زده است. دقايق پاياني كه با كاراكترهاي سريال سپري كرديم، از سرنوشت غمگين بتي تا لحظاتي بي نظير با حضور دان از يادمان نخواهد رفت.


16. آقاي روبات/ Mr.Robot

20 سریال تلویزیونی برتر 2015 (1)

پيش از سال ۲۰۱۵ كسي شبكه USA را براي ساخت درام هاي ريسك پذير يا جدي نمي شناخت. سريال هايي مثل "Suits"، White Collar" و "Royal Pains" همگي در هواي آفتابي به سر مي بردند و با گروه بازيگران پرتعدادشان به مجموعه هاي درام نزديك تر بودند تا كمدي، زمان ۶۰ دقيقه اي هر اپيزود هم در اين نكته بي تاثير نبود. بنابراين نمايش آقاي روبات در تابستان سال گذشته به شكل خاصي غافلگيركننده به نظر آمد.

سم اسميل در اولين تجربه سريال سازي خود تقريبا از هر نظر دست به حركتي شجاعانه زده است، بخصوص در تقابل تم هاي فرهنگي متضاد و طرح ضد قهرمان هاي جامعه گريز. داستان سريال درباره اليوت الدرسن (رامي مالك نامزد دريافت جايزه گلدن گلوب) يك هكر اجتماع گريز است كه براي ايجاد سرپوشي براي فعاليت هاي شبانه اش روزها به حرفه اي معمول مشغول است.

ضدقهرمان ها در تلويزيون افرادي ناشناخته نيستند، اما اليوت آن پسر بد دلنشيني نيست كه بتوانيد در لحظه به او علاقه مند شويد. افشاگري بزرگي كه در فصل اول اتفاق افتاد مشخصا كسي را غافلگير نكرد اما به تماشاگران سريال فهماند كه تماشاي چندباره آقاي روبات مي تواند دنبال كردن آن را به تجربه اي دلپذير تبديل كند.

اين تريلري تاريك و متوهم است كه تماشاگرانش را به چالش مي كشد و هوش آن ها را مي سنجد. اين سريالي نيست كه هنگام پخش آن مشغول گشت و گذار در اينترنت شويد. آقاي روبات توجه صددرصدي شما را مي خواهد و در عوض به خوبي آن را برايتان جبران مي كند.


15. Rectify

20 سریال تلویزیونی برتر 2015 (1)

با نمايش سه فصل، اين درام ساندنسي را مي توان شاعرانه ترين محصول تلويزيوني دانست. «ركتيفاي» سريالي همه پسند نيست و متاسفانه اين در امتيازهاي پاييني كه به آن داده شده به خوبي به نظر مي آيد. منتقدان از سرعت پيشروي پايين مجموعه ناليدند اما ما ترجيح مي دهيم لغت "متفكرانه" را درباره آن بكار ببريم.

خالق سريال، ري مك‌كينون در اثر خود داستان دنيل هولدن (ايدن يانگ) را دنبال مي كند، مردي كه از ۲۰ سال حبس خود به جرمي كه شايد مرتكب شده يا نشده باشد خارج شده است. سريال درباره بي گناهي او تنها يك سوال را مطرح مي كند كه البته چندان اهميتي هم ندارد.

ركتيفاي بر لحظات كوچك و بزرگي تمركز مي كند و مي توان گفت در اين ميان فصل سوم وضعيت درخشاني در مقايسه با ديگر فصل ها دارد. بزرگترين خوشحالي مان اين است كه فصل ديگري از اين جواهر خاموش و كاراكتر محور در راه است. سريالي كه از خوشي هاي كوچك در دل حزني به مراتب بزرگتر لذت مي برد.


14. Master of None

20 سریال تلویزیونی برتر 2015 (1)

عزيز انصاري هميشه حضوري سرگرم كننده و گاها شيرين در «پارك ها و بازسازي ها» داشته است اما اين سريال با محوريت كاراكتر او به راستي غافلگيرمان كرد، او پرسوناي خاص خودش را بنا كرده كه در مقايسه با ديگر بازيگران هم سطح او ارزش حقيقي اش را نمايان مي كند. انصاري كه بازيگر و دستيار خالق «پارك ها»، الن ينگ بود در همكاري با اين كارگردان كهنه كار يكي از بهترين سريال هاي شبكه نت فليكس را به نمايش گذاشت.

انصاري در اين سريال نقش بازيگري نيويوركي را بازي مي كند كه با بلوغ، مسئوليت پذيري و رومانس سر و كله مي زند و بهترين گزينه براي ساختار كلي آن است. شايد تماشاي اين سريال شما را به ياد «لويي» بيندازد.

خاص بهترين لغت براي توصيف Master of None است، از موضوع اصلي اپيزود دوم كه به فرزندان نازپرورده خانواده هاي مهاجر مي پردازد تا آن اپيزود مشهوري كه در آپارتمان مي گذرد، اين بهترين و نادرترين فرصت براي انصاري بود كه تجربيات شخصي خودش را از سر بگذراند و آن را پيش چشم تماشاگران جهاني بياورد.

لين شلتون، جيمز پانسودلت و انصاري از كارگردانان اين سريال هستند. سريالي سرگرم كننده كه در عين حال به قدري اعتماد به نفس دارد كه به سراغ تم هاي تازه و كمتر ديده شده در تلويزيون برود.


13.با هم بودن/ Togetherness

20 سریال تلویزیونی برتر 2015 (1)


برادران دوپلاس قطعا اتفاقي خاص را براي خود رقم زده اند. آن ها از تهيه كنندگان بسياري از عناوين مستقل سينمايي امسال بودند و جي هم در سريال «ترنسپرنت» به ايفاي نقش پرداخته است، اما در ميان تمام پروژه هاي مشترك آن ها در 2015، سريال شبكه HBO، «با هم بودن» با بازي مارك شايد بهترين آن ها باشد.

سريال داستان زوجي متاهل به نام هاي برت (مارك دوپلاس) و ميشل (ملاني لينسكي) و بهترين دوست آن ها، الكس (استيو زيسيز) و خواهرشان (آماندا پيت) را دنبال مي كند. چيزي كه وجود دارد وضعيت فلاكت بار برت و ميشل است.

گروه بازيگران همگي يكي از بهترين اجراهاي خود را به نمايش گذاشته اند اما كشف اصلي سريال زيسيز است، او پيش از اين در برخي از فيلم هاي برادران به ايفاي نقش پرداخته بود و حالا به فرصتي استثنايي براي نمايش توانايي هايش رسيده است.

اودر كنار ديگر كاراكترها عمق محزون و دلگيرش را در ميان توده اي از شوخي هاي ناب عرضه مي كند. تماشاي چندباره هر اپيزود شايد دشوار باشد، اين سريالي درباره آدم هاي خوب و دوست داشتني نيست، بلكه سريالي درباره آدم هاي واقعي و بامزه است.


۱۲. بازي تاج و تخت/ Game of Thrones

20 سریال تلویزیونی برتر 2015 (1)

فصل پنجم سريال پيشتاز و حماسي شبكه HBO در حالي پخش شد كه هواداران و خوانندگان كتاب هاي مارتين را به اندازه تماشاگران سريال كتاب نخوانده متعجب كرد.

ديويد بنيوف و دن وايس، خالقين سريال، به كشتن مظلوم ترين كاراكترهاي اصلي نزديك شدند و برخي ديگر را بي اهميت جلوه دادند ("فراموشش كن، داووس، اينجا وستروس است") و گروه بزرگي از تماشاگران را با حدس و گمان هايشان تا شروع فصل تازه سريال رها كردند.

سرنوشت جان اسنو به يكي از پربحث ترين اخبار اينترنتي تبديل شد تا زماني كه اولين عكس از فصل ششم بطور رسمي پخش شد و كمي اميدوارمان كرد. مي توانستيم از خير سند اسنيك ها و دورن بگذريم و در عوض زمان بيشتري را در كنار يكي از كاراكترهاي محبوب مان، جيمي لنسيتر (نيكولاي كاستر والدا) بگذرانيم.

اما با وجود تمام تهديد ها و خستگي هايي كه به سراغمان آمد چيزهاي ديگري آتش هيجان مان را روشن نگه داشت: تريون (پيتر دينكلج) در نهايت با دنريس (اميليا كلارك) ملاقات كرد، استنيس (استفن ديلين) درس گرامر به ما آموخت، نبردي سهمگين در هاردهوم شكل گرفت و آتش راهپيمايي شرم دامن سرسي لنيستر (لينا هدي) را گرفت.


11. توجيه شده/ Justified

20 سریال تلویزیونی برتر 2015 (1)

حقيقتا كسي «توجيه شده» را هيچ وقت مهم ندانسته است، دست كم در ميان بهترين سريال هاي شبكه هاي كابلي ، شايد براي اينكه كمتر به سريالي جدي تبديل شده است.خوشبختانه سريال با فصل ششم و آخر خود به جايگاهي كه شايسته اش بود رسيد، چراكه در نهايت به مجموعه اقتباسي خارق العاده شبكه FX از كتاب المور لئونارد تبديل شد.

نمايش نهايي تيموتي اوليفنت در نقش افسر آمريكايي و بويد (والتر گوگينز) دشمن جنايتكار او از بهترين اتفاقات پيش آمده در اين سريال بود كه با بازگشت كيتلين دور به مجموعه قدرت بيشتري گرفت. گرت ديلاهانت، شي ويگهام و جف فيهي نيز از بازيگران اين سريال بودند كه با تماشاي اجراهايشان حسرت خواهيد خورد و متعجب خواهيد شد كه چرا پيش از اين در هيچ سريال ديگري از آن ها استفاده نشده است.

پيرنگ هزارتوگونه و ديالوگ هايي به ياد ماندني (رايلن رو به يكي از دشمنان اش مي گويد: اگر مي خواهي به تو شليك كنم بايد به سمت من بدوي.) و كاراكترهاي پخته و عميق كه در مكاني اعجاب انگيز روزهاي زندگي خود را سپري مي كنند از ويژگي هاي خاص اين سريال هستند. متاسفانه لئونارد در سال ۲۰۱۳ از دنيا رفت اما به طور قطع از نتيجه كارش در تلويزيون راضي خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      سریال The Blacklist واقعا قشنگه پیشنهاد میکنم حتما ببینید ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج