اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۰۵۴۹۲۷
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

از پرسپولیس، استقلال و سپاهان پیشنهاد داشتم

تیم‌مان در رده دوم قرار دارد و مدعی قهرمانی هستیم، اما حریفان سختی مثل دیناموزاگرب، هایدوک و رییکا داریم. با این حال تلاش می‌کنیم به قهرمانی برسیم

روزنامه ایران ورزشی: تیم‌مان در رده دوم قرار دارد و مدعی قهرمانی هستیم اما حریفان سختی مثل دیناموزاگرب، هایدوک و رییکا داریم. با این حال تلاش می‌کنیم به قهرمانی برسیم

یونس دلفی مهاجم ایرانی گریتسای کرواسی، این روزها آرزوهای بزرگی را در سر می‌پروراند. دلفی که به گفته خودش، حس و حال خیلی خوبی در تیم جدیدش دارد، حالا تلاش می‌کند با گریتسا به جایگاه خوبی برسد تا اهداف بزرگترش را راحت‌تر دنبال کند. مهاجم خوزستانی گریتسا در چند بازی اخیر تیمش هم به میدان رفت و توانست عملکرد خوبی از خودش داشته باشد تا حالا امیدوار به روزهای بهتر باشد.

یونس دلفی که قبل از تعطیل شدن بازی‌های تیمش، موفق شد یک گل و یک پاس گل بدهد، فکر می‌کند گریتسا می‌تواند یکی از مدعیان قهرمانی باشد و برای این مهم تلاش می‌کند. او یکی از بازیکنان کلیدی گریتسا برای رسیدن به این هدف است. هدفی بزرگ برای تیمی که حالا یک بازیکن ایرانی بااستعداد را در ترکیب خود دارد. دلفی که در شارلروا با مصدومیت‌های متوالی مواجه شد و نتوانست توانایی‌های خود را آنچنان که باید نشان بدهد، در گریتسا با امیدواری بسیاری به آینده نگاه می‌کند. آینده‌ای با اهداف بزرگ که قهرمانی در لیگ کرواسی و دعوت به تیم ملی از جمله آنهاست

به عنوان نخستین سؤال، می‌خواهم بدانم اوضاع تیم‌تان چطور است؟

متأسفانه در تیم ما ۱۰، ۱۲ بازیکن کرونا گرفتند و به خاطر اینکه تیم مقابل هم چنین شرایطی داشت و ۵ بازیکن مبتلا به کرونا داشتند، بازی‌های‌مان ۲ هفته عقب افتاد. البته در تیم ما، بازیکنانی که کرونا نگرفتیم تمرین می‌کنیم و قرار است چهارشنبه (امروز) تست آخر را بدهیم که اگر تست همه منفی شد، یکشنبه بازی کنیم.

بازی یکشنبه را چطور ارزیابی می‌کنی؟ می‌توانید بلاپو را ببرید؟

ما یکشنبه با اسلاون بلاپو بازی داریم که در میانه جدول قرار دارد. بلاپو تیم خیلی خوبی است اما ما باید این بازی را ببریم تا جایگاه‌مان را در جدول حفظ کنیم. به هر حال بودن در رده دوم جدول کار سختی است و ما باید با پیروزی مقابل بلاپو این جایگاه را نگه داریم.

پس انگیزه بالایی برای برد مقابل بلاپو دارید؟

بله، خدا را شکر تیم هم سرحال است و می‌توانیم از پس حریف‌مان بربیاییم. ما ۲ بازی به خاطر تعداد بالای بازیکنان مبتلا به کرونای‌مان انجام ندادیم که البته حریف‌مان هم همین مشکل را داشت. بعد از این وقفه، الان همه بازیکنان انگیزه و انرژی بالایی داریم.

یعنی فقط بازی تیم‌هایی که درگیر ویروس کرونا بودند، کنسل شد؟

دقیقاً. البته قرار است برای بازی‌های آینده هم حضور هواداران منتفی شود.

ظاهراً بازی‌ها با تعداد کمی از هواداران برگزار می‌شد؟

بله، البته حضور هواداران آزاد بود و هیچ منعی وجود نداشت اما تعداد نفراتی که به ورزشگاه می‌آمدند کم بودند. در هر صورت به خاطر اینکه در کرواسی، آمار مبتلایان خیلی پایین آمده بود، حضور تماشاگران در ورزشگاه آزاد شده بود که الان آن هم منتفی شد. در چند هفته اخیر کل تعداد مبتلایان در کرواسی، روزانه حدوداً ۱۵ نفر بود و به خاطر همین هم همه محدودیت‌ها برداشته شد و ورزشگاه‌ها هم مثل فروشگاه‌ها باز شد و مردم حتی بدون ماسک هم می‌توانستند بیرون بروند اما حالا که تعداد مبتلایان روزانه به ۲۰۰، ۳۰۰ نفر رسید باز هم محدودیت‌ها برگشت.

نکته جالب این است که تعداد مبتلایان در کرواسی کمتر از تعداد فوتی‌ها در ایران است

بله، به هر حال کرواسی کشور کوچکی است و جمعیت چندانی ندارد. البته هر زمان که اعلام کنند پروتکل‌های بهداشتی باید رعایت شود، همه رعایت می‌کنند. وقتی هم جریمه می‌گذارند، واقعاً جریمه می‌کنند. به همین دلیل شرایط بهتر است.

با توجه به اینکه قبلاً به کرونا مبتلا شدی و خیلی زود و بدون علائم آن را گذراندی، فکر می‌کنم الان موقع تست دادن، دیگر استرس چندانی نداری.

نه، واقعاً اینطور نیست. شاید باور نکنید اما هر بار که تست می‌دهم، استرس دارم. البته می‌گویند آنهایی که کرونا می‌گیرند ۴ تا ۶ ماه، مبتلا نمی‌شوند اما این مسأله هم هنوز اثبات نشده. به هر حال من همچنان استرس دارم. مخصوصاً اینکه در فوتبال همه بازیکنان و اعضای تیم همیشه کنار هم هستیم و در تمرینات و بازی‌ها خیلی به هم نزدیک می‌شویم، این استرس بیشتر هم می‌شود که امیدوارم دیگر مبتلا نشوم.

بعد از اینکه از شارلروا جدا شوی، مدتی در تهران بودی که خبر رسید از پرسپولیس پیشنهاد داری اما در نهایت به گریتسای کرواسی رفتی. واقعاً در این مدت، مذاکره‌ای با شما صورت گرفته بود؟

بله، با مدیر برنامه‌های من صحبت شده بود که این انتقال صورت بگیرد اما من در این مقطع دوست نداشتم به ایران برگردم و می‌خواستم باز هم در اروپا بازی کنم. به هر حال از تیم‌های بزرگ پرسپولیس، استقلال و سپاهان که به من پیشنهاد دادند ممنونم و امیدوارم موفق باشند. خوشبختانه من هم خیلی زود تیمم در اروپا مشخص شد و توانستم به لیگ کرواسی بیایم.

ظاهراً از انتخابت هم خیلی راضی هستی؟

بله، اینجا حس و حالم خیلی خوب است. تیم مدیریتی، کادرفنی و بازیکنان، همه مثل یک خانواده کنار هم هستیم و برای موفقیت تیم و رسیدن به هدف‌مان تلاش می‌کنیم.

شاید به خاطر این حس و حال خوبی داری که می‌توانی در گریتسا بازی کنی.

من وقتی به گریتسا آمدم به خاطر اینکه آماده نبودم، چند بازی اول را از دست دادم اما در ۲ بازی اخیر توانستم در خدمت تیم باشم و بازی کنم. بعد از آن هم مسابقات تیم ما کنسل شد که امیدوارم بعد از آن، در ترکیب ثابت باشم.

در ۲ بازی هم که به عنوان بازیکن تعویضی به میدان آمدی، خوب کار کردی.

بله، خدا را شکر در این ۲ بازی توانستم یک پاس گل بدهم و یک گل بزنم که از عملکردم راضی هستم.

با توجه به اینکه تیم‌تان در رده دوم جدول قرار دارد، فکر می‌کنید می‌توانید مدعی قهرمانی باشید؟

الان که در رده دوم قرار گرفتیم، در واقع مدعی قهرمانی هستیم اما در لیگ برتر کرواسی با توجه به اینکه ۱۰ تیم حضور دارد، تیم‌ها ۴ بار با هم بازی می‌کنند که با توجه به این مسأله، نمی‌شود از الان چیزی را تضمین کرد اما تلاش می‌کنیم مدعی باشیم. هر چند که رقبای سختی مثل دیناموزاگراب، هایدوک و رییکا داریم اما تلاش می‌کنیم به قهرمانی برسیم.

مطمئناً لیگ ایران را هم دنبال می‌کنی. درست است؟

بله، تا آخرین خبر می‌دانستم بازی‌ها به تعویق افتاده که یکسری مربیان هم نسبت به این مسأله اعتراض داشتند. البته حق با مربیان است چون تیم‌ها از یک ماه قبل تمرینات سخت و فشرده برای آماده‌سازی دارند. وقتی لیگ به تعویق می‌افتد فشار را کم می‌کنند و وقتی به بازی‌ها نزدیک می‌شوند، آن را بالا می‌برند. این مسأله باعث مصدومیت می‌شود. به همین دلیل مربیان و باشگاه‌ها حق دارند معترض باشند. البته از آن طرف هم باید حق را به ستاد ملی مبارزه با کرونا هم داد چون آنها هم به خاطر سلامتی مردم چنین تصمیماتی می‌گیرند. وقتی آمار بالا می‌رود مسابقات را به تعویق می‌اندازند اما با همه این مسائل بهتر است که یک زمانی را مشخص کنند و طبق آن مسابقات را انجام دهند.

چند روز پیش هومن افاضلی در مصاحبه‌ای گفته بود اگر قرار بر این باشد که لیگ با وقفه‌های متعدد مواجه شود بهتر است کلاً برگزار نشود چون این مسأله باعث مصدومیت بازیکنان می‌شود. با این نظر موافقی؟

کاملاً درست است. به نظر من هم اگر قرار باشد مسابقات هر بار با وقفه مواجه شود بهتر است برگزار نشود چون در ایران هم شرایط به لحاظ آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا بالا رفته پس تعطیلی مسابقات بد نیست. مثلاً اعلام کنند یک ماه یا ۲ ماه مسابقات کلاً تعطیل است. البته اگر قرار باشد چنین تصمیمی هم گرفته شود باید زودتر به باشگاه‌ها اطلاع دهند و زمان برگزاری مسابقات را دقیقاً اعلام کنند تا تیم‌ها دچار مشکل نشوند. به هر حال در چنین شرایط اقتصادی، الان تیم‌ها برای هتل و اردوها هزینه‌های زیادی کرده‌اند که تمدید این مسأله، فشار زیادی هم به لحاظ مالی و هم به لحاظ آمادگی به تیم‌ها می‌آید. در هر صورت امیدوارم برنامه‌ریزی درستی در این رابطه انجام شود تا هم سلامتی بازیکنان و اعضای تیم دچار مخاطره نشود و هم اینکه باشگاه‌ها ضرر نکنند.

با توجه به اینکه در بلژیک همیشه با علی قلی‌زاده بودی، دوری از او برایت سخت نیست؟

علی قلی‌زاده داداش گل من است و خیلی دلم برایش تنگ شده. البته من و علی همیشه در ارتباط هستیم و امیدوارم او را همیشه آن بالا بالاها و در حال پیشرفت ببینم. خدا را شکر علی هر روز بهتر از قبل می‌شود و خیلی خوب کار می‌کند که اگر همین روند را ادامه دهد و مثل همیشه به دور از حاشیه، کار خود را پیش ببرد، می‌تواند به موفقیت‌های بیشتری هم برسد. واقعاً دلم برای علی و البته همسرش که واقعاً مثل برادر و خواهرم می‌مانند، خیلی تنگ شده و امیدوارم خیلی زود همدیگر را ببینیم.

یاسمن فرمانی همسر علی قلی‌زاده هم این فصل تیمدار شده و بازی می‌کند.

خدا را شکر که این اتفاق افتاد. یاسمن خانم با وجود اینکه فقط ۴ سال با هم اختلاف سنی داریم اما همیشه مثل مادر، هوای من را داشت و دیگر آنقدر به من لطف داشت که او را مامی صدا می‌کردم. در زمانی که من در بلژیک تنها بودم یاسمن و علی خیلی به من کمک کردند. یاسمن همیشه برایم غذاهایی که دوست داشتم درست می‌کرد و واقعاً مثل یک مادر حواسش به من و علی بود. در واقع مثل یک خانواده بودیم که قرار بود این فصل یک خانه ۲ طبقه بگیریم و من طبقه بالا باشم که بیشتر کنار هم باشیم اما من به کرواسی آمدم. امیدوارم علی و همسرش هر جا هستند سلامت باشند و البته در این فصل هم به موفقیت‌های بزرگی برسند. تنها دلخوشی من در شارلروا، علی و یاسمن بودند وگرنه با خود تیم حس و حال خوبی نداشتم.

شاید به خاطر مصدومیتی که برایت به وجود آمد و اینکه بعد از آن فرصت چندانی برای بازی کردن نصیبت نمی‌شد.

به خاطر مصدومیت کلاً حس و حالم خوب نبود اما واقعاً در باشگاه هم حس خوبی نداشتم. به خاطر همین هم درخواست کردم جدا شوم که با این مسأله مخالفت شد و همان‌ آش بود و همان کاسه. بازی نکردن هم به آن اضافه شد که در نهایت جدا شدم و امیدوارم این فصل بتوانم در کرواسی خوب بازی کنم. در اینجا حس و حالم خوب است و مطمئنم شرایط خوبی هم خواهم داشت.

در مدتی که در کرواسی هستی، تا حالا پیش آمده مربیان کروات که در ایران مشغول بودند را ببینی و از آنها مشورت بگیری؟

من فعلاً یک ماه است به کرواسی آمده‌ام و وقت نشد آنها را ببینم. البته به خاطر کرونا هم نمی‌توانیم زیاد ملاقات داشته باشیم و همه باشگاه‌ها این مسأله را رعایت می‌کنند اما شاید در آینده بتوانم مربیان خوبم در ایران را ببینم. مثلاً کرانچار که با او کار کردم و برانکو که قبلاً با هم ملاقات داشتیم و باید بگویم که یک پروفسور واقعی است. امیدوارم در آینده‌ای نزدیک بتوانم آنها را ببینم و از مشورت‌های‌شان استفاده کنم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج