adexo3
۱۱۲۳۹۳۵
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

غلامپور: باید از روی عراق و بحرین رد شویم

تیم‌ ملی فوتبال ایران به مرحله برگشت رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی قطر و جام ملت‌های آسیای چین رسید تا کار خود را فرداشب از دیدار مقابل هنگ‌کنگ در این رقابت‌ها آغاز کند.

فرهیختگان: تیم‌ ملی فوتبال ایران به مرحله برگشت رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی قطر و جام ملت‌های آسیای چین رسید تا کار خود را فرداشب از دیدار مقابل هنگ‌کنگ در این رقابت‌ها آغاز کند. در این مدت ملی‌پوشان دو اردوی پیاپی را در تهران و کیش برگزار کردند و دوشنبه بعدازظهر از کیش با پروازی مستقیم راهی بحرین شدند. درباره بازی‌های پیش‌رو، شرایط دروازه‌بان‌های تیم‌ملی با دروازه‌بان پیشین این تیم هم‌صحبت شدیم و از آنجاکه مربی استقلال هم هست درباره این تیم هم سوالاتی از وی پرسیدیم. گفت‌وگوبا بهزاد غلامپور را در ادامه می‌خوانید.

تیم‌ملی از فردا برای صعود به مرحله بعدی مقدماتی جام‌جهانی استارت می‌زند. آماده‌سازی این تیم را چطور ارزیابی می‌کنید؟

به‌نظرم شرایط بد نبود و فدراسیون نیز امکانات خوبی را دراختیار تیم‌ملی قرار داد البته نه اینکه بگویم امکانات فوق‌العاده بود اما در حد اینکه اعضای تیم روحیه گرفته و به این بازی‌ها ورود کنند بد نبود بالاخره فدراسیون فوتبال تلاش‌هایی را برای انگیزه و روحیه دادن به تیم انجام داده است که می‌توان به تزریق منابع مالی و مهیا کردن امکانات برای این تیم اشاره کرد و درمجموع احساس می‌کنم اردوی اخیر شرایط بدی نداشت.

امیدوار هستید که تیم‌ملی بتواند با موفقیت از پس اوضاع بربیاید؟

این دیدار‌ها بازی‌های مرگ و زندگی محسوب می‌شوند و حتی یک مسابقه هم نباید با نتیجه مساوی به پایان برسد. تیم‌ملی برای آنکه کارش به اما و اگر نکشد باید هر چهار دیدار خود را با برتری پشت‌سر بگذارد. به‌نظر من ملی‌پوشان مقابل هر چهار تیم محکوم به برد هستند و اگر خدایی‌نکرده فقط یک بازی هم با مساوی به پایان برسد و پایمان بلغزد یک نسل از فوتبال ایران از بین خواهد رفت چراکه دیگر در حوزه ملی امیدی باقی نمی‌ماند و این نسل چه از لحاظ لژیونرشدن و چه از لحاظ پیشرفت و امکانات مادی و معنوی که به آنها خواهد رسید، محروم می‌شوند و چهارسال عقب خواهیم افتاد.

از لحاظ فنی و در مقایسه تیم‌ملی با رقبا وضعیت را چطور می‌بینید؟

در این خصوص اصلا جای حرف باقی نمی‌ماند هرچند مسائل فنی به حرف نیست و به عمل است و در عمل نیز همه بازیکنان ایران در همه خطوط ثابت‌شده هستند. از دروازه‌بان‌ها گرفته تا خط حمله تیم‌ملی اکثرا در کشورهای مطرح اروپایی بازی می‌کنند و می‌درخشند. به‌نظر من ما روی کاغذ هر چهار حریف را شکست می‌دهیم اما در زمین مسابقه همت، تعصب و غیرت و البته فداکاری می‌خواهد تا ملی‌پوشان به‌خاطر ۸۰میلیون نفر این چهار بازی را با برتری و موفقیت پشت‌سر بگذارند.

کیفیت فوتبال ما به‌مراتب بالاتر از عراق و بحرین است اما در دور رفت مقابل این تیم‌ها شکست خورده و کار را دوباره به اما اگر کشاندیم.

من فکر می‌کنم آن زمان تمرکز لازم را نداشتیم. زمان ویلموتس مشکلاتی درون تیم‌ملی و اردوی تیم‌ملی وجود داشت. درواقع مشکلاتی بود و به‌نظر من کار برای تیم‌ملی و ویلموتس جفت‌وجور نشد اما گذشته‌ها گذشته و آن نتایج دیگر تمام شده و الان آینده جلوی رویمان است. ان‌شاءالله در بحرین بهترین نتایج را بگیریم وگرنه اگر بخواهیم گذشته را مدام هم بزنیم اتفاق خاصی نمی‌افتد. ما هرچه داریم از سیزدهم تا بیست‌وپنجم خرداد است تا بتوانیم همه تلاش، انگیزه، غیرت و همت‌مان را بگذاریم تا این چهار بازی را ببریم و به مرحله بعدی صعود کنیم.

البته اینکه شرایط میزبانی را هم از ما گرفتند کار را سخت می‌کند.

بله، اما دیگر نباید به این مسائل پرداخته و درباره آن صحبت کنیم چون به‌نظر من پرداختن به این مباحث دیگر بهانه است چون تجربه ثابت کرده ما هیچ‌وقت نمی‌توانیم برای تیم‌های ملی و تیم‌های باشگاهی‌مان کاری انجام دهیم. به‌طور مثال همین استقلال را می‌گویم برای بازی یک‌هشتم نهایی یک‌ تک‌دیدار مقابل الهلال بازی خواهیم کرد اما مطمئن باشید اگر این بازی رفت و برگشت شود هم اراده‌ای برای اینکه بازی در تهران برگزار شود وجود نخواهد داشت. اگر بازی رفت و برگشت شود بازی رفت در ریاض و بازی برگشت در جده برگزار خواهد شد! این یعنی هیچ قدرتی نداریم که بتوانیم از حق تیم‌های ایرانی و باشگاه‌های کشورمان دفاع کنیم.

با همه این تفاسیر چقدر از لحاظ منطقی به صعود تیم‌ملی به مرحله بعدی رقابت‌ها امیدوار هستید؟

ما روی کاغذ صددرصد صعود می‌کنیم اما همه‌چیز به همت، کوشش و تلاش بچه‌ها برمی‌گردد که باید در مستطیل سبز این موارد عملی شود و اینها دیگر به زمین چمن برمی‌گردد که چه اتفاقاتی در زمین می‌افتد. بستگی دارد بچه‌ها چه کارهایی انجام بدهند و چطور با کادرفنی تیم‌ملی تعامل کرده و تحت تدابیر و فرمان‌های کادرفنی و سرمربی تیم قرار بگیرند در غیر این صورت همه دنیا می‌دانند که تیم‌ملی ایران می‌تواند مثل آب خوردن هر چهار حریف خود را در بحرین شکست دهد اما اراده و خواستن بچه‌ها در زمین چمن خیلی مهم‌تر است که از لحاظ تاکتیکی و تکنیکی در اوج هماهنگی و آماده‌سازی قرار داشته باشند و ان‌شاءالله با موفقیت از این رقابت‌ها برگردند.

بی‌تجربه بودن اسکوچیچ در ابعاد بین‌المللی تا حد زیادی می‌تواند این نگرانی را برای فوتبال‌دوستان ایرانی به‌همراه داشته باشد که کار با ناکامی در بحرین به پایان برسد؟

در هر صورت اسکوچیچ طی این ۱۵، ۱۶ماهی که سرمربی تیم‌ملی محسوب می‌شود تجربیات خوبی را به دست آورده و تیم‌ملی بازی‌های دوستانه خوبی را هم انجام داده است. مطمئنا اسکوچیچ در این مدت تیم‌های رقیب و همچنین ملی‌پوشان خودمان را زیرنظر داشته و دیگر نمی‌توان این‌طور با قدرت گفت سرمربی تیم‌ملی اصلا تجربه ندارد. این مربی سال‌های‌سال در کشورمان و خارج از کشور مربیگری کرده و می‌تواند از این تجربیات در رقابت‌های پیش‌رو به‌خوبی استفاده کند.

سرمربی تیم‌ملی برای ۲۴ساعت به محمدرضا اخباری مرخصی داد تا در لیگ از دروازه تراکتور حراست کند و دوباره به اردوی تیم‌ملی برگردد و این مساله انتقادهای زیادی به‌همراه داشت.

یادتان باشد حرف اول و آخر را در هر تیمی سرمربی می‌زند و باید به آن احترام بگذاریم و من و شما نباید اصلا در آن دخالت کنیم. وقتی سرمربی می‌گوید این بازیکن برود و برگردد تمام شد و بازیکن باید برود و بیاید و کاری نمی‌توان کرد اما بازهم می‌گویم الان وقت این حرف‌ها نیست و وقت حمایت است و باید حمایت کنیم تا ان‌شاءالله بتوانیم از حیثیت فوتبال کشورمان و پرچم ایران دفاع کنیم.

به‌عنوان دروازه‌بانی که سابقه پوشیدن پیراهن تیم‌ملی را در کارنامه دارد وضعیت گلرهای کشورمان را در این رقابت‌ها چطور می‌بینید؟

هر چهار دروازه‌بان از گلرهای خوب فوتبال ایران هستند که دوتای آنها در خارج از کشور بازی می‌کنند و دوتای دیگر در همین لیگ خودمان به میدان رفته و شرایط‌شان هم خیلی خوب است. به‌نظر من هرکدام از آنها بازی کنند چون همه در یک سطح هستند هیچ اتفاق بدی نمی‌افتد. این درحالی است که رشید مظاهری هم یکی از گلرهای خوب ایران است که به‌خاطر مصدومیت اردوی اخیر تیم‌ملی و این رقابت‌ها را از دست داد.

سعید عزیزیان درباره مظاهری گفته که این گلر حقش نبود به تیم‌ملی دعوت شود. به‌عنوان کسی که مربی مستقیم این دروازه‌بان هستید فکر می‌کنید که حق رشید بود تا دعوت شود یا خیر؟

این دروازه‌بان هم در لیگ برتر و هم در آسیا خیلی خوب کار کرد و مطمئنم فقط به‌خاطر مصدومیتی که شامل حالش شد اردوی تیم‌ملی را از دست داد. به‌نظر من هم سیدحسین حسینی و هم رشید مظاهری حق‌شان بود به تیم‌ملی دعوت شوند.

طی سال‌های حضور در تیم‌ملی از تجربه بازی مقابل بحرین و عراق بگویید.

به دفعات جلوی این دو کشور بازی کرده‌ام اما درمجموع بازی مقابل تیم‌های عربی شرایط خاص خودش را دارد. آنها خیلی باحوصله بازی می‌کنند و به موقعش خیلی وقت‌کشی می‌کنند و یک مقطعی از زمان بازی را اگر لازم باشد خیلی خوب می‌کشند. به‌نظر من ما درمقابل این دو تیم نباید از لحاظ تمرکز و ذهنیت به‌هم بریزیم. ازسوی دیگر عراقی‌ها نیز بسیار چغر هستند و بازی فیزیکی را مقابل حریفان اجرا می‌کنند و نصفی از آنها هم درقالب تیم الشرطه همین یک‌ماه پیش مقابل استقلال به میدان آمدند و در همان دو دیدار هم دیدید که تیم‌های عراقی حریفان آسانی نیستند. به هر صورت ما ایران هستیم و باید از روی عراق و بحرین رد شویم.

در این مدت استقلالی‌ها مدام مصاحبه می‌کردند که حق استقلال در اردوی تیم‌ملی خورده شده و بازیکنان بیشتری از این تیم باید به تیم‌ملی دعوت می‌شدند.

صددرصد حق ما خورده شد چراکه حداقل پنج بازیکن از استقلال می‌توانستند به تیم‌ملی دعوت شوند اما اینکه چرا این اتفاق نیفتاد به سلیقه سرمربی تیم‌ملی برمی‌گردد چراکه همیشه عنوان شده مربیگری سلیقه است و این هم سلیقه و نظر سرمربی تیم‌ملی بود اما بازهم تاکید می‌کنم که حداقل پنج بازیکن استقلال می‌توانستند به تیم‌ملی در اردوی اخیر دعوت شده ولی معتقدم خود سرمربی باید درنهایت جوابگو باشد.

یک نگرانی هم برمی‌گردد به گرما و شرجی‌بودن هوای بحرین.

اصلا هیچ بهانه‌ای قابل‌قبول نیست و ما باید ببریم و صعود کنیم. اصلا شما بگویید خرماپزان است. هیچ ربطی ندارد و ما باید همه حریفان و حتی بحرین را در کشورش ببریم و به جام‌جهانی برویم و هیچ بهانه‌ای را هیچ‌کس قبول نمی‌کند. خود بچه‌ها هم می‌دانند که هیچ‌کس بهانه‌ای قبول نمی‌کند چون اگر نتیجه نگیریم و در این رقابت‌ها ناکام بمانیم و به مرحله بعدی صعود نکنیم نسلی از فوتبال ایران نابود می‌شود.

خود شما در سال‌هایی که بازی می‌کردید تجربه بازی در چنین هوای گرم و شرجی را داشته‌اید؟

بله، زمانی که بازی‌هایمان در قطر انجام شد در چنین شرایط آب‌وهوایی و جوی به میدان رفتیم اما الان شرایط ریکاوری و علم تمرینات روز دنیا تغییر کرده و مربیان می‌دانند که چطور باید در هر شرایط آب‌وهوایی و وضعیت جوی بازیکنان را به‌گونه‌ای ریکاوری کنند که همواره در بهترین وضعیت باشند. مطمئنا الان نفرات حاذقی به همین منظور درکنار تیم‌ملی حضور دارند و خودشان وارد هستند که چطور از پس کار برآمده و در هوای سرد یا گرم ملی‌پوشان را در بهترین فرم نگه دارند. همین اردوی کیش نیز به همین منظور برگزار شد تا بازیکنان با شرایط آب‌وهوایی در بحرین تطبیق پیدا کنند.

یک سوال هم درباره استقلال، با توجه به این وضعیت و پیچیدگی که درحال حاضر از لحاظ مدیریتی در این باشگاه حاکم است تا چه اندازه به آینده تیم امیدوار هستید؟

در هر صورت آنها مسئول هستند و ما هم اعضای کادرفنی. ما در زمین مسابقه زحمت می‌کشیم و آنها در بیرون از زمین باید ما را حمایت کنند. امیدوارم هرچه سریع‌تر وضعیت مدیریتی روشن شده و مشکلات‌شان را حل‌وفصل کنند. ما مربیان و بازیکنان باید کار خود را به بهترین نحو در زمین انجام بدهیم و آنها در هیات‌مدیره باید مسائل شخصی خود را به‌گونه‌ای حل‌وفصل کنند که به باشگاه لطمه نخورد. ما به آینده استقلال به‌خصوص در ادامه رقابت‌های حذفی و لیگ قهرمانان امیدوار هستیم و امیدوارم که اتفاقات خوبی در آینده بیفتد تا هواداران تیم یک‌بار دیگر با افتخار سرشان را بالا بگیرند و خوشحال شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی منصوری

      غلامپور کلا دوست داره از روی همه رد بشه..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج