اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۵۶۶۳۴
۱ نظر
۵۰۳۸
۱ نظر
۵۰۳۸
پ

جز حماسه ملبورن چه داریم؟!

جمعه ۷ آذر ۱۳۹۳ هجری شمسی برابر با ۵ صفر ۱۴۳۶ هجری قمری و ۲۸ نوامبر ۲۰۱۴ میلادی است.

وب سایت نود: جمعه ۷ آذر ۱۳۹۳ هجری شمسی برابر با ۵ صفر ۱۴۳۶ هجری قمری و ۲۸ نوامبر ۲۰۱۴ میلادی است.

۴۵ سال(۱۳۴۸) پیش در چنین روزی پرسپولیس در مسابقات انتخابی باشگاههای تهران به دیدار راه آهن رفت و این بازی ۱-۱ شد و گل پرسپولیس را محمود خوردبین به ثمر رساند. پرسپولیس در این سال تمام ستارگانش را طی قراردادی بین پیکان و پرسپولیس به پیکان داده بود که سرمربی اش هم الن راجرز بود.

۴۲ سال پیش در چنین روزی، مرحله نهایی مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی آزاد ایران برای شرکت در ششمین دوره مسابقات بین المللی کشتی آزاد ایران به پایان رسید و این نفرات به عضویت تیم ملی ایران درآمدند: در ۴۸ کیلوگرم ابراهیم جوادی، علی اصغر اسلامی، سبحان روحی، حسین بیطرفان و شیرزاد احمدی. در ۵۲ کیلوگرم نبی اله قاضی، قدیر نخودچی، رجب پور، محمد اسدی، داریوش واعظی و ناصر نصیری. در ۵۷ کیلوگرم رمضان خدر، جهانگیر عبدالباقر، محسن فرح وشی، اسداله رضایی، جعفر علیجانی و حسین حیدری. در ۶۲ کیلوگرم محمدرضا نوایی، اسفندیار ورزداری، محمود خاوران، حسین حیدری و جهاندار عبدالباقر. در ۶۸ کیلوگرم محمد خرمی، عبداله حاج احمدی، علی قاسمی، علی آخوندی و کاظم غلامی. در ۷۴ کیلوگرم محمد فرهنگ دوست، منصور برزگر، علی اسمعیلی، افراسیاب ایرجی و کامل نیک نژاد. در ۸۲ کیلوگرم قدیر یعقوبی، احمد محمدی، محمد اسماعیل زاده، حمید علیدوستی و خسرو نظافت دوست. در ۹۰ کیلوگرم رضا خرمی، شاهین بهزادی، جهانگیر دلپسند، اکبر میرزایی و زینعلی زاده. در ۱۰۰ کیلوگرم سلخی، رضا سوخته سرایی، خلج و توپچی. در به اضافه ۱۰۰ کیلوگرم مسلم اسکندر فیلابی، ابوالفضل انوری، منصور قنبر بهشتی و یوسف اسحاق نژاد.

۳۹ سال پیش در چنین روزی، تیم فوتبال پرسپولیس تهران در فاصله دو هفته مانده به پایان سومین دوره مسابقات فوتبال باشگاههای کشور (جام تخت جمشید) قهرمان زودهنگام این دوره از مسابقات شد.

۳۲ سال پیش در چنین روزی، تیم ملی فوتبال ایران در مرحله یک چهارم پایانی مسابقات فوتبال نهمین دوره بازیهای آسیایی ۱۹۸۲ دهلی به مصاف تیم فوتبال کویت رفت و با نتیجه یک-صفر شکست خورد. این دیدار در ورزشگاه جواهر لعل نهرو، با حضور ۵۰ هزار تماشاگر و به قضاوت سوتر از هندوستان برگزار شد. این بازی در وقت قانونی با نتیجه تساوی صفر-صفر خاتمه یافته بود اما مؤید الحداد در دقیقه هفتم وقت های اضافه (دقیقه ۹۷) کویت را به گل برتری رساند و تیم ایران از راهیابی به مرحله نیمه پایانی بازیها بازماند. برای تیم ایران در این مسابقه بهروز سلطانی، مهدی دینورزاده، محمد دادکان، محمد پنجعلی، عباس کارگر، محمد مایلی کهن (محمد نادری از دقیقه ۱۰۲)، حمید درخشان، ضیا عربشاهی، امیر مرزوقی، علیرضا فیروزی (محمود حقیقیان از دقیقه ۱۰۶) و ناصر محمدخانی به میدان رفتند. هدایت تیم ایران برعهده جلال چراغ پور بود.

۱۵ سال پیش در چنین روزی، هفتادمین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان در آتن یونان پایان یافت و تیم ایران با کسب دو مدال طلا، یک نقره و یک برنز به مقام هفتم جهان رسید. در این مسابقات در دسته ۸۵ کیلوگرم شاهین نصیری نیا با بلندکردن ۲۱۵ کیلوگرم در حرکت دوضرب و ۳۹۰ کیلوگرم در مجموع به ۲ مدال طلای این دسته رسید و برای نخستین بار وزنه برداری ایران را پس از انقلاب صاحب مدال طلا کرد. در دسته به اضافه ۱۰۵ کیلوگرم نیز حسین رضازاده با بلندکردن ۲۰۶ کیلوگرم در حرکت یکضرب و ۴۴۷،۵ کیلوگرم در مجموع به مدالهای نقره و برنز یکضرب و مجموع رسید. در این دوره از رقابتها یونان با ۵۸۱ امتیاز قهرمان جهان شد و تیمهای بلغارستان و جمهوری خلق چین به ترتیب با ۴۶۵ و ۴۳۷ امتیاز به مقام های دوم و سوم دست یافتند.

۱۱ سال پیش در چنین روزی، تیم ملی فوتبال ایران در آخرین بازی خود در چارچوب مرحله انتخابی مسابقات فوتبال جام ملتهای آسیا ۲۰۰۴ چین به مصاف تیم فوتبال لبنان رفت و با نتیجه یک-صفر به پیروزی رسید. این دیدار در ورزشگاه آزادی تهران، با حضور ۲۰ هزار تماشاگر و به قضاوت مونگ کول رانگ کلی از تایلند برگزار شد. علی دایی در دقیقه ۲۱ تک گل تیم ایران را زد. برای تیم ایران در این مسابقه ابراهیم میرزاپور، یحیی گل محمدی (ابراهیم تقی پور از دقیقه ۲۴)، محمد نصرتی، مهدی امیرآبادی (علی سامره از نیمه دوم)، جلال کاملی مفرد، حسین کعبی، حامد کاویانپور، جواد نکونام، علیرضا واحدی نیکبخت، ایمان مبعلی (جواد کاظمیان از دقیقه ۶۹) و علی دایی به میدان رفتند. هدایت تیم ایران برعهده برانکو ایوانکوویچ بود. به این ترتیب تیم ایران به عنوان صدرنشین گروه خود به سیزدهمین دوره مسابقات فوتبال جام ملتهای آسیا راه یافت.

۸ آذر

در کنار ۸ آذر معروف و حماسه ملبورن که در همه محافل بحث می شود؛ ۴۱ سال پیش در چنین روزی (۸ آذر ۱۳۵۲) سومین دوره لیگ ایران ۱۳۵۲: پرسپولیس ۱ پاس ۰ را شکست داد.

۱۰ روز بعد پرسپولیس با استقلال ۱-۱ کرد بازی رفت ۶-۰ شده بود. پرسپولیس در این فصل مقتدرانه ترین قهرمانی تاریخ لیگ ایران را جشن گرفت. کاری که در سال ۱۳۵۰ نیز انجامش داده بود و در اصل این تکرار قهرمانی بود چرا که لیگ ایران از بخت پرسپولیس در سال ۵۱ برگزار نشد.

ترکیب پرسپولیس: هادی طاووسی، ابراهیم آشتیانی، مسیح مسیح نیا، جعفر کاشانی، علی پروین، محراب شاهرخی (کاپیتان)، ایرج سلیمانی، رضا وطنخواه، اسماعیل حاج رحیمی پور، حسین کلانی و همایون بهزادی. سرمربی: آلن راجرز.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی رضا خان

      بهترین. کشتی گیر تاریخ. کشورمان عبدالله موحد.بوده وهست وخواهد بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج