۲۶۶۱۸۰
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

محل دیدار ایران و گوام مورد تائید فیفا نیست؛

ایران می تواند مقابل گوام به میدان نرود!

تیم ملی فوتبال ایران طبق قوانین مندرج در سایت فیفا می‌تواند در دیدار مقابل تیم ملی فوتبال گوام در ورزشگاه دِدِدو (Dededo) به میدان نرود.

مشرق: تیم ملی فوتبال ایران طبق قوانین مندرج در سایت فیفا می‌تواند در دیدار مقابل تیم ملی فوتبال گوام در ورزشگاه دِدِدو (Dededo) به میدان نرود.

تیم ملی فوتبال ایران ۲۶ آبان ماه سال جاری از سری رقابت‌های مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در گروه D به مصاف تیم ملی فوتبال گوام خواهد رفت، دیداری که باید در زمین چمن مصنوعی ورزشگاه دِدِدو (Dededo) برگزار شود. ورزشگاهی که گویا حدود ۵۰۰ نفر گنجایش دارد و زمین چمن آن طبق گفته‌های مسئولان تیم ملی فوتبال ایران که هم‌اکنون در این کشور به سر می‌برند چیزی شبیه به موکت است.

فیفا در بخش زمین‌های چمنی که مورد تایید قرار داده ورزشگاه دِدِدو (Dededo) گوام را تا سال ۲۰۱۸ تایید کرده است اما نکته حائز اهمیت این است که بر اساس قوانین فدراسیون جهانی فوتبال زمین‌های چمن مصنوعی مورد تایید به دو گروه تقسیم می‌شوند؛ گروه اول زمین‌هایی هستند که دارای گواهینامه "quality" بوده و برای برگزاری دیدارهای محلی، دوستانه و آماتور در نظر گرفته می‌شوند اما گروه دوم زمین‌هایی هستند که دارای گواهینامه "quality pro" هستند و این زمین‌ها حائز شرایط میزبانی از رویدادهای بین‌المللی هستند.

بر اساس جستجوهایی که می‌توان در سایت فیفا انجام داد که لینک مربوط به آن نیز در انتهای این خبر آورده شده، ورزشگاه دِدِدو (Dededo) گوام تنها گواهینامه "quality" را دارد و بنابر قوانین فیفا ایران می‌تواند برای حفظ سلامت ورزشکارانش از حضور در این زمین سر باز زند.

محمدرضا آخوندی کارشناس ارشد تربیت‌بدنی و متخصص اماکن ورزشی نیز ضمن تایید این موضوع می‌گوید: پس از ورود تیم ملی فوتبال ایران برای رقابت با تیم ملی گوام در قالب رقابت‌های انتخابی جام جهانی روسیه گویا بازیکنان ایران با چمن بی‌کیفیتی مواجه شدند که اعتراض آنها و مربیان تیم ملی را برانگیخته این در حالی است که بر اساس مستندات موجود در درگاه الکترونیکی فیفا زمین چمن ورزشگاه مرکزی گوام سال گذشته توسط شرکت دسو بلژیک نصب و مورد تایید آزمایشگاه لابو اسپورت فرانسه قرار گرفته است. علاوه بر این فیفا در بخش زمین‌های چمنی که مورد تایید قرار داده زمین چمن ورزشگاه دِدِدو (Dededo) گوام را تا سال ۲۰۱۸ تایید کرده اما این زمین در گروه زمین‌هایی قرار می‌گیرد که گواهینامه "quality" دارند نه گواهینامه "quality pro".

بنا بر این گزارش، آنچه در زمینه اعتراض مسئولان فدراسیون فوتبال ایران به کارشکنی‌های اخیر گوامی‌ها در دیدار مقابل ایران مغفول مانده، این است که به هیچ وجه مساله اعتراض به کیفیت زمین چمن مصنوعی ورزشگاه دِدِدو (Dededo) مدنظر قرار نگرفته است.

مسئولان فدراسیون فوتبال ایران با اعلام شکایت و اعتراض خود به فیفا در ارتباط با عدم صدور روادید برخی لژیونرهای تیم ملی فوتبال ایران همچنان در انتظار واکنش فدراسیون جهانی فوتبال به این اتفاق هستند.

اما آنچه که می‌تواند عاملی برای استیفای حقوق تیم ملی فوتبال ایران در این دیدار شود این است که هر چه سریعتر مسئولان فدراسیون فوتبال ایران نسبت به این مساله اطلاعات لازم را کسب کرده و اعتراض خود را اعلام کنند.

قطعا با توجه به صحت این مساله تیم ملی فوتبال ایران می‌تواند از رویارویی با تیم ملی فوتبال گوام در ورزشگاه دِدِدو (Dededo) این کشور خودداری کند چرا که قطعا سلامت بازیکنان تیم ملی از هر مساله‌ای واجب‌تر است. علاوه بر این نباید در مورد مواضع و حقوق تیم ملی فوتبال ایران با توجه به کارشکنی‌های گوامی‌ها کوتاه آمد چرا که چندین و چند بازیکن گران قیمت میلیاردی در تیم ملی فوتبال ایران توپ می‌زنند که سلامت ساق‌های آنها از هر چیزی واجب‌تر است.

در آدرس اول که مربوط به درگاه الکترونیکی فیفاست، تعریف کیفیت زمین‌های چمن و نیز اینکه چه زمین‌هایی مربوط به بازی‌های در سطح آماتور و حرفه‌ای آورده شده است. در اواسط صفحه مربوط به این آدرس اینترنتی پاراگرافی تعیین کننده وجود دارد که آن را از صفحه مربوط جداکرده‌ایم و ترجمه آن نیز آورده شده است.

http://quality.fifa.com/en/Football-Turf/About-Football-Turf/What-is-Football-Turf/

To identify football turf fields, FIFA is awarding the FIFA QUALITY mark to fields that meet the standard for community and amateur fields and the FIFA QUALITY PRO mark to fields that ensure the highest playing performance for professional-level football

ترجمه: برای شناسایی چمن زمین‌های فوتبال،‌ فیفا نشان (quality) را به زمین‌ها اعطا می‌کند. این نشان استانداردی برای زمین‌های آماتور است و نشان (quality pro) به زمین‌هایی اختصاص داده می‌شود که بازی‌های حرفه‌ای در بالاترین سطح در آن‌ها برگزار می‌شود.

آدرس دوم مربوط به صفحه‌دیگری از درگاه الکترونیکی فیفاست که شما می‌توانید بر اساس آن درجه بندی کیفی ورزشگاه دِدِدو (Dededo) گوام را جستجو کنید. با درج نام گوام (guam) در قسمت (country) تنها مجموعه‌ای که نمایان می‌شود ورزشگاه دِدِدو (Dededo) است که درجه کیفی آن (quality) نشان داده می‌شود.

http://quality.fifa.com/en/Football-Turf/FIFA-recommended-pitches-wordwide/#/index

در ذیل عکس مربوط به به نتیجه جستجوی لینک دوم نیز آورده شده است که در گوشه تصویر برچسب (quality) به نمایش در می‌آید.

ایران می تواند مقابل گوام به میدان نرود!

مشخصه کیفی ورزشگاه dededo گوام

همچنین در ادامه دو تصویر از ورزشگاه دِدِدو (Dededo) گوام که از کیفیت بسیار نامطلوبی برخوردار و بیش از هرچیزی مشابه موکت است را ملاحظه می‌کنید.

ایران می تواند مقابل گوام به میدان نرود!

ورزشگاه دِدِدو (Dededo) گوام

ایران می تواند مقابل گوام به میدان نرود!

رختکن ورزشگاه دِدِدو (Dededo)گوام
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بوشهری

      بابا اینقدر تیم گوام رو بزرگش نکنیدا !!! اگر یک تیم محلی ایرانی که تا حالا چمن رو هم ندیدن جلوش بازی کنه به این تیم میزنه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج