اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۶۶۲۲۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

حمله سربازان کی‌روش به «گوآمـریکا»

تیم ملی ایران فردا در ادامه رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به مصاف تیم ملی گوام خواهد رفت.

خبرگزاری فارس: تیم ملی فوتبال ایران از هفته هشتم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه فردا از ساعت ۹ صبح به وقت ایران به مصاف تیم ملی گوام خواهد رفت.

این دیدار در حالی برگزار می‌شود که کشور گوام که تحت سلطه آمریکا قرار دارد، در راه سفر تیم ملی ایران به این کشور انواع و اقسام کارشکنی‌ها را انجام داد تا به این ترتیب و با صادر نشدن ویزای بازیکنانی مانند سعید عزت‌اللهی، احسان حاج‌صفی و علیرضا حقیقی برای سفر به گوام و همچنین با وجود مصدومیت بازیکنانی مانند پژمان منتظری، سیدجلال حسینی و سردار آزمون تیمِ کی‌روش نصفه و نیمه راهی کشور حریف در اقیانوس آرام شود.

البته گری وایت، سرمربی انگلیسی تیم ملی گوام روز گذشته در مصاحبه‌ای که با خبرگزاری فارس داشت نسبت به کارشکنی انجام شده برای تیم ملی ایران گفته بود:‌ «بله از این موضوع مطلع هستم اما تا جایی که می‌دانید ما هم برای گرفتن ویزای ایران با دشواری‌های زیادی مواجه بودیم و نتوانستیم از طریق سفارتخانه ایران در کشورهای مختلف اقدام کنیم و در نهایت با ویزای فرودگاهی به ایران آمدیم. ما هم برای گرفتن ویزا دچار مشکلاتی شده بودیم اما من به کی‌روش هم گفتم که مشکلاتی که برای دریافت ویزای بازیکنان ایرانی به وجود آمد هیچ ارتباطی به من نداشت، بلکه این یک موضوع سیاسی محسوب شده و حتی هیچ ارتباطی به فوتبال ندارد. در این مورد نه تیم ملی گوام می‌توانست کاری انجام دهد و حتی من هم کاری از دستم برنمی‌آمد. همانطور که می‌دانید دولت آمریکا در این زمینه تصمیم‌گیرنده است چون کشور گوام تحت سلطه آمریکا بوده و وقتی که گوام تحت سلطه آمریکا است ما دیگر نمی‌توانیم در مورد این موارد تصمیم بگیریم و این دولت آمریکاست که در این مورد تصمیم گیرنده است. فدراسیون فوتبال گوام حتی در این مورد هیچ اعلام نظری نکرد چرا که این موضوع از حیطه اختیار آنها هم خارج است».

بنابراین اظهارات وایت نشان می‌دهد که علاوه بر کشور گوام، دولت آمریکا نیز در این خصوص مقصر بوده و تیم ملی ایران علاوه براینکه باید در رقابتی رو در رو در زمین مسابقه برای صعود به مرحله بعدی رقابت‌ها تلاش کند، همچنین باید در خارج از زمین مسابقه نیز به خاطر مسائل سیاسی به وجود آمده، به نوعی دیگر با کشور آمریکا به مبارزه بپردازد.

از سوی دیگر این مصاف صبحگاهی به وقت ایران در حالی برگزار می‌شود که تیم ملی گوام در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در خانه مقابل هیچ تیمی از جمله عمان نیز شکست نخورده و رکورد شکست ناپذیزی خانگی خود را در این رقابت‌ها همچنان حفظ کرده است.

بنابراین در صورتی که تیم ملی ایران بتواند در دیدار فردای خود مقابل گوام به برتری برسد، علاوه بر اینکه طلسم شکست‌ناپذیری حریف سرسخت و چغر خود را خواهد شکست، می‌تواند یک گام دیگر به صعود به مرحله بعد رقابت‌ها نزدیک شود.

دیدار رفت دو تیم با برتری ۶ بر صفر به سود تیم ملی ایران به پایان رسید.

تیم ملی برای این دیدار امید ابراهیمی را نیز به خاطر دو اخطاره بودن در اختیار ندارد و در صورتی که بازیکنانی مانند اشکان دژاگه و مرتضی پورعلی گنجی نیز در این دیدار کارت زرد دریافت کنند، دیدار بعدی تیم ملی مقابل هند را نیز از دست خواهند داد.

همچنین در دیگر دیدار این گروه تیم ملی ترکمنستان در خانه از عمان میزبانی خواهد کرد و تیم ملی هند در این گروه به استراحت خواهد پرداخت. البته هند از دور رقابت‌ها حذف شده و در ادامه رقابت‌های این تیم جنبه تشریفاتی خواهد داشت.

عمان نیز در صورت برتری در دیدار مقابل ترکمنستان با تعداد بازی‌‌ و امتیازات برابر با تیم ملی ایران (در صورت برد کشورمان در دیدار فردا مقابل گوام) همراه با کشورمان از بیشترین بخت صعود برای صعود به مرحله بعدی برخورد خواهند شد.

در این صورت بخت صعود فقط برای این دو تیم باقی مانده و جنگ صدرنشینی در دو دیدار آینده به خصوص دیدار رو در روی ایران و عمان، تیم صدرنشین که به طور قطع به مرحله بعد صعود خواهد کرد را مشخص کرده و تیم دوم نیز در صورتی که بین ۴ تیم برتر دوم جدول‌های ۸ گانه باشد، شانس صعود را برای خود حفظ خواهد کرد.

**جدول گروه D رقابت‌ها به شرح زیر است:

۱-ایران ۵ بازی ۱۱ امتیاز تفاضل ۱۱+

۲-عمان ۵ بازی ۱۱ امتیاز تفاضل ۶+

۳-ترکمنستان ۶ بازی ۷ امتیاز تفاضل ۳-

۴-گوام ۶ بازی ۷ امتیاز تفاضل ۶-

۶-هند ۶ بازی ۳ امتیاز
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج