اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۱۹۳۶۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

کاشانی: رحمتی استقلال را نجات داد

دربی ۸۲ با نتیجه ای غیر منتظره به پایان رسید؛ نتیجه ای که حتی خود پرسپولیسی ها هم آن را پیش بینی نمی کردند.

خبرآنلاین: دربی ۸۲ با نتیجه ای غیر منتظره به پایان رسید؛ نتیجه ای که حتی خود پرسپولیسی ها هم آن را پیش بینی نمی کردند.

پرسپولیسی ها با نتیجه ۴ بر ۲ استقلال را بردند تا ثابت کنند که تیمی متحول شده و مدعی هستند. آن ها با نتیجه ای خوب پیروز شدند و البته می توانستند باز هم گل بزنند. اما همین ۴ گل هم به اندازه کافی پرسپولیسی ها را به وجد آورده است. جعفر کاشانی رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس جزو افرادی است که فکر نمی کرد چنین نتیجه ای در دربی ثبت شود. او می گوید که پرسپولیس حالا می تواند با اعتماد به نفس بیشتری به مصاف رقبا برود و مسیرش را برای قهرمانی هموار کرده است.

*دربی را دیدید؟

بله. یکی از زیباترین دربی های سال های اخیر بود. در چند سال گذشته هیچ وقت دربی به این زیبایی ندیده بودیم.

*آن مسابقه ای که پرسپولیس با هت تریک ایمون زاید برنده شد هم مثل همین دربی نبود؟

نه. آن مسابقه پرگل شد و ۵ گل داشت. ولی در این مسابقه ۶ گل به ثمر رسید. تفاوت این دو دربی البته فقط یک گل نبود. من فوتبال را عمیق تر نگاه می کنم و کاری به تفاضل یک گل و دو گل ندارم. پرسپولیس در هر دو مسابقه سه امتیاز را گرفت. اما تفاوت این دربی با دربی چند سال قبل که زاید هت تریک کرد در این بود که در دربی ۸۲ پرسپولیس در طول مسابقه از حریف سر بود و حملات زیادی انجام داد. موقعیت های زیادی را ساخت و بد شانس بود که فقط ۴ گل زد.

*پرسپولیس باید بیشتر گل می زد؟

قطعا باید گل های بیشتری زده می شد. یکی که پنالتی مهدی طارمی بود. آن پنالتی اگر تبدیل به گل می شد نتیجه بازی را متحول می کرد. پرسپولیس اگر در آن لحظه سومین گل را هم می زد استقلال آچمز می شد و دیگر شاید نمی توانست حتی یک گل هم بزند. باید بگویم که رحمتی استقلال را نجات داد. استقلالی ها یکی از بهترین دروازه بان های ایران را دارند و از او در دربی بهترین استفاده را بردند.

*البته رحمتی هم در این مسابقه اشتباهاتی داشت.

اشتباه در ذات فوتبال است. رحمتی اشتباه داشت ولی با گرفتن آن پنالتی، کاری کرد که استقلال همچنان روی پا بماند و بتواند رقابت کند. اگر آن پنالتی گل می شد استقلال دیگر توان رقابت نداشت.

*پرسپولیس کاملا متحول شده. شما به عنوان رئیس هیات مدیره باشگاه چه عواملی را در این موضوع دخیل می دانید؟

پرسپولیس از ابتدای فصل هم عملکرد خوبی داشت اما بدشانسی می آورد. یا بازیکنان اشتباه می کردند و گل می خورد یا اشتباهات داوری گریبان تیم را می گرفت. در کل پرسپولیس لیاقتش این بود که زودتر از این ها به صدر جدول برسد اما هر دفعه یک بدشانسی می آورد و یک موضوعی مانع می شد. خوشبختانه با بردی که در دربی حاصل شد، تیم به صدر جدول رسید.

*به نظر شما پرسپولیس لیاقت قهرمانی دارد؟

قطعا پرسپولیس لیاقت دارد. تیمی لایق قهرمانی است که علاوه بر زمین، در خارج از زمین هم دارای چارچوب های خاص و سازماندهی شده باشد. پرسپولیس زیرساخت های علمی دارد و باشگاه در طول چند سال گذشته توانسته قدم هایی رو به جلو بردارد. تفکری که پشت باشگاه وجود دارد، کم کم نتیجه اش را می بیند. تیم جوان شده، هزینه هایش کنترل شده و مهم تر از همه اینکه در حال نتیجه گرفتن است. این ها نشان می دهد پرسپولیس یک سازمانی دارد و معیارهایی که در آن به عنوان اصول اولیه در نظر گرفته شده اند، معیارهای خوبی هستند.

*گفتید که پرسپولیس از ابتدای لیگ در بعضی مواقع با اشتباهات داوری مواجه بوده . این نظری است که مخالف نظر بازیکنان ملوان است. ملوانی ها گفته اند که پرسپولیس از داوری سود می برد.

ما اعتراضی به داوری ها نداریم. اما نگاه کنید و ببینید کدام تیم ها بیشتری ضربه را از این موضوع دیده اند. شخصیت پرسپولیس فراتر و بالاتر از این است که دائم بخواهد درباره داوری ها حرف بزند. خود آقای برانکو هم کمتر پیش آمده که از داوری ها حرف بزند. ما کاری به حرف هایی که رقبا می زنند نداریم و سعی می کنیم در زمین نتیجه بگیریم و قهرمان بشویم.

*در متحول شدن پرسپولیس نقش برانکو چقدر است؟

من نقش برانکو را بسیار پررنگ می دانم. از ابتدا به این مربی ایمان داشته ام. برانکو مربی با دانشی است. او تیم را از حاشیه ها دور کرده و نتایج خوبی هم گرفته. نقش سرمربی در نتایج خوب تیم، بسیار پررنگ است.

*به نظرتان در دربی ۸۲ استقلال خیلی ضعیف بود یا اینکه پرسپولیس فراتر از انتظار ظاهر شد؟

استقلال خیلی خوب بازی کرد. در دقایقی از بازی می دیدیم که استقلال با وجود اینکه تقریبا بازی را از دست رفته می دید، همچنان حمله می کرد تا فاصله را کمتر کند. استقلالی ها حملات خطرناکی هم می کردند. مشخص بود برای گلزنی برنامه دارند. فکر می کنم گل زودهنگام پرسپولیس، برنامه استقلال را به هم ریخت و این تیم دیگر نتوانست به بازی برگردد. همه این ها را گفتم که بگویم استقلال تیم خوبی است. پرسپولیس هم البته خیلی خوب بازی کرد اما اینکه پرسپولیس ۴ گل به حریف زد دلیل نمی شود که بگوییم استقلال ضعیف شده. استقلال هنوز هم شانس قهرمانی دارد و ما به هیچ عنوان نباید استقلال تهران و استقلال خوزستان را دست کم بگیریم. این دو تیم هنوز مدعی قهرمانی هستند و پرسپولیس باید با تمام توان برای قهرمانی بجنگد.

*پرسپولیس این هفته با استقلال اهواز مسابقه دارد. همه تصور می کنند مسابقه راحتی است چون استقلال اهواز در انتهای جدول قرار دارد.

به نظرم استقلال اهواز این هفته خطرناک تر از تمام هفته های گذشته است. آن ها در صورتی که این مسابقه را با برد پشت سر بگذارند شانس بقا در لیگ برتر را زنده می کنند و اگر ببازند شاید حتی روی کاغذ هم دیگر شانس بقا نداشته باشند. پس استقلال اهواز بیشترین تلاش ممکن را می کند و شک نکنید که این هفته مقابل پرسپولیس تیمی خطرناک خواهد بود.

*برانکو در فصل آینده هم سرمربی پرسپولیس است؟

قطعا همین طور است. او با باشگاه به توافق رسیده و ماندنی است.

*تا چند ماه قبل طاهری خیلی اصرار داشت که قرارداد برانکو تمدید شود اما هیات مدیره بیشتر دوست داشت که وقت کشی کند و بعد از مسجل شدن قهرمانی قرارداد این مربی را تمدید کند.

ما باید تمام جوانب را در نظر می گرفتیم. شرایط اصلا طوری نبود که بخواهیم به سرعت بگوییم برانکو بماند یا برود. ولی در هر صورت او مربی خوب و با دانشی است و هیات مدیره به این نتیجه رسیده که برانکو می تواند تیم را به اهادافش برساند.

*اگر تیم های دیگر با پول های نجومی سراغ او بیایند چه کار می کنید؟

برانکو خودش هم دوست دارد در پرسپولیس بماند. او هم ایده آل هایی دارد که فقط در پرسپولیس می تواند به آن ها دست پیدا کند. پرسپولیس تیم بزرگی است و رها کردن آن به خاطر پول، برای همه ایده آل نیست. برانکو این تیم را خودش ساخته و می تواند سال آینده با پرسپولیس به لیگ قهرمانان برود و فراتر از مرزهای ایران افتخارآفرینی کند. پس او خودش هم دوست دارد در پرسپولیس بماند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج