اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۹۹۳۵۱۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

سری A در دوراهی برگزاری یا تعطیلی

شروع مجدد رقابت‌های سری A به علامت‎سوالی بزرگ در این کشور تبدیل شده و هنوز مشخص نیست آیا بالاخره قرار است این مسابقات در این فصل پیگیری شود یا اینکه تصمیم به لغو آن گرفته می‌شود.

فرهیختگان: شروع مجدد رقابت‌های سری A به علامت‎سوالی بزرگ در این کشور تبدیل شده و هنوز مشخص نیست آیا بالاخره قرار است این مسابقات در این فصل پیگیری شود یا اینکه تصمیم به لغو آن گرفته می‌شود. با وجود شیب نزولی ابتلا به کرونا در این کشور، هنوز وضعیت برای برگزاری بازی‌ها مساعد نیست و هنوز هم خبر ابتلای برخی بازیکنان تیم‌ها به این بیماری منتشر می‌شود. درچنین اوضاعی و با توجه به اینکه ایتالیا بدترین آمار ابتلا و مرگ بر اثر کرونا را بین کشورهای اروپایی دارد شاید بهترین تصمیم ممکن، لغو مسابقات و اعلام برنامه‌ها برای فصل جدید باشد.

کاهش ابتلا به کرونا

اکثر تیم‌های سری A طی چند روز اخیر تمرینات خود را ازسر گرفته‌اند و به‌نظر می‌رسد عزم جدی برای برگزاری ادامه فصل در این کشور وجود دارد. ویچنزو اسپادافورا، نخست‌وزیر ایتالیا در تازه‌ترین اظهارنظر خود درباره انجام مسابقات فوتبال در این کشور گفته است: «به‌زودی دستورالعمل نهایی درباره انجام مسابقات ورزشی به تیم‌ها ابلاغ خواهد شد. همچنین تصمیم داریم اماکن ورزشی ازجمله استخرها و سالن‌های بدنسازی را بازگشایی کنیم. باید آموزش درستی در این زمینه داده شود تا خطرات احتمالی این کار کاهش یابد. تمرینات تیم‌ها نیز باید براساس پروتکل‌ها و قوانین فعلی باشد. می‌توانیم امیدوار باشیم تمام ورزشکاران می‌توانند در تابستان به تمرین و مسابقه بپردازند. به‌عقیده من به‌زودی ورزش قوی‌تر از قبل به‌صحنه برمی‌گردد.»

این صحبت‌های او در حالی است که هفته گذشته عنوان کرده بود حداقل تا اواخر ماه جاری میلادی باشگاه‌های فوتبال حق برگزاری تمرینات خود را ندارند، اما تنها چند روز بعد این تمرینات و البته به‌صورت انفرادی و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی ازسوی باشگاه‌ها برگزار شد.

روز یکشنبه و پس از گذشت دوماه سرانجام میزان مرگ افراد بر اثر کرونا در طول ۲۴ ساعت به کمترین میزان خود رسید و در این روز ۱۶۵ مورد مرگ در ایتالیا به ثبت رسید. همچنین تعداد افراد جدید مبتلا به کرونا نیز کاهش محسوسی داشته و در این شرایط به‌نظر می‌رسد اوضاع در این کشور اروپایی درحال بهتر شدن است. دولت این کشور از هفته گذشته فاز دوم قوانین مربوط به فاصله‌گذاری اجتماعی را به‌اجرا درآورد که به‌معنای کاهش محدودیت‌ها و بازگشایی برخی کسب‌وکارهایی است که تا پیش از این اجازه فعالیت نداشتند.

دیروز (دوشنبه) قرار بود پروتکل بهداشتی درباره آغاز سری A به باشگاه‌ها ارائه شود اما با تعویق یک‌روزه، این اتفاق به‌امروز موکول شد. دستورالعمل اولیه دولت و نهادهای بهداشتی در این زمینه با مخالفت فدراسیون فوتبال ایتالیا روبه‌رو شد چراکه به‌عقیده آنها، نقص‌های زیادی در آن وجود داشت. حالا قرار است نسخه اصلاح‌شده به فدراسیون تحویل داده شود. مهم‌ترین اختلاف دو طرف درخصوص زمانی است که تست کرونای بازیکن یا عضوی از کادرفنی تیم‌ها مثبت شود. براساس دستورالعمل دولت، درصورت وقوع چنین اتفاقی کل اعضای تیم باید ۱۴ روز قرنطینه شوند اما فدراسیون با این موضوع مخالفت کرده و می‌گوید تنها باید همان فرد را از سایرین جدا کرد چراکه در غیر این‌صورت ادامه برگزاری لیگ به‌خطر می‌افتد و نمی‌توان لیگ را بدون حضور یک تیم ادامه داد.

عدم پرداخت حق پخش

اگرچه آغاز دوباره مسابقات هنوز هم مخالفانی دارد اما برخی از آنها حالا با ایده برگزاری بازی‌ها مشکلی ندارند. ماسیمو سلینو، مالک باشگاه برشا که خودش پیش از این به کرونا مبتلا شده بود می‌گوید نظرش در این زمینه تغییر کرده اما با برگزاری بازی‌ها در زمین بی‌طرف مخالف است: «شرایط جدید باعث‌شده تغییر عقیده بدهم و فکر می‌کنم حالا که بسیاری از مشاغل بازگشایی شده، مشکلی برای انجام مسابقات فوتبال وجود ندارد. البته با این پیشنهاد که در زمین بی‌طرف بازی کنیم اصلا موافق نیستم و تنها به‌شرطی تیمم را به مسابقات می‌فرستم که دیدارهای خانگی را در ورزشگاه‌ خودمان برگزار کنیم.»

با توجه به تعطیلی بیش از دوماهه مسابقات، شرکت‌هایی که امتیاز حق پخش سری A را دراختیار دارند در این مدت هیچ پولی به باشگاه‌ها پرداخت نکرده‌اند و ادامه این وضعیت می‌تواند باعث بروز بحران مالی بزرگی در فوتبال این کشور شود. هفته گذشته قرار بود بخشی از این مبلغ به باشگاه‌ها داده شود اما هنوز از واریز پول خبری نیست و در شرایطی که هیچ مسابقه‌ای برگزار نمی‌شود، نمی‌توان انتظار داشت این کمپانی‌ها پولی به باشگاه‌ها پرداخت کنند. قرارداد سه‌ساله حق پخش مسابقات سری A به‌ارزش مجموعا ۱.۴ میلیارد دلار دوسال پیش به‌امضا رسید و تا پایان فصل آینده نیز اعتبار دارد. به همین دلیل باشگاه‌ها در تلاشند با پیگیری ادامه فصل بتوانند این پول را دریافت کرده و بخش عمده‌ای از مشکلات خود را رفع کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج