۱۳۸۷۳۰۸
۱۲ نظر
۳۷۵۵۴
۱۲ نظر
۳۷۵۵۴
پ

ولایتیِ ۳۷ شغله با آن کمر خمیده، شاید به خیلی‌هاتان می‌ارزد

قبل از این که وارد مطلب شویم ذکر یک نکته حائز اهمیت است که برخی با القای برخی مضامین عوام‌پسندانه سعی می‌کنند با مانور دادن روی تعداد مشاغل او، کارنامه کاری‌اش را زیر سوال ببرند، این‌ها احتمالا همان‌هایی هستند که مثلا گمان می‌کنند رئیس دولتی که کاپشن بپوشد، رئیس دولت بهتری‌ست، برای این که ذهنتان بازتر شود یک مثال ملموس شاید تکلیف را روشن کند؛ آیا مثلا رائفی‌پور تک شغله بهتر است یا ولایتی ۳۷ شغله؟

برترین‌ها: قبل از این که وارد مطلب شویم ذکر یک نکته حائز اهمیت است که برخی با القای برخی مضامین عوام‌پسندانه سعی می‌کنند با مانور دادن روی تعداد مشاغل او، کارنامه کاری‌اش را زیر سوال ببرند، این‌ها احتمالا همان‌هایی هستند که مثلا گمان می‌کنند رئیس دولتی که کاپشن بپوشد، رئیس دولت بهتری‌ست، برای این که ذهنتان بازتر شود یک مثال ملموس شاید تکلیف را روشن کند؛ آیا مثلا رائفی‌پور تک شغله بهتر است یا ولایتی 37 شغله؟

اولی در اثر یک سری تلاقی‌های سیاسی بالا آمده و مشهور شده، دومی حداقل سواد قابل ملاحظه‌ای دارد. بماند که اساسا چندشغله بودن یک سیاستمدار سم است، اما خب به ناگزیر برای انتخاب میان این و آن، قطعا ولایتی ترجیح دارد  ساعات اخیر تصاویری از علی‌اکبر ولایتی، سیاستمدار کهنه‌کار ایرانی در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود که تغییر ظاهر و شراط جسمانی ولایتی مورد توجه کاربران قرار گرفته و مخالفان و موافقان باسابقه‌ترین چهره سیاسی پس از انقلاب را مقابل هم قرار داده است.

ماجرا از این قرار است که انتشار تصویری جدید از وضعیت ظاهری - جسمانی علی‌اکبر ولایتی در دیدار جمعی از چهره‌های مختلف سیاسی - فرهنگی تعجب همه را برانگیخته است.

ولایتیِ ۳۷ شغله با آن کمر خمیده، شاید به خیلی‌هاتان می‌ارزد

 بعد از عکس معناداری که از مشاور رهبر انقلاب منتشر شده است، حالا ویدیوی جدیدی از ولایتی به سرعت در حال پخش است که نشان از وضعیت نه چندان مطلوب سلامتی وی دارد.

ویدئوی جدیدی که پایگاه خبری انتخاب از عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس هیات انای دانشگاه آزاد منتشر کرده است را ببینید:

واکنش‌ها به انتشار تصاویر جدید از علی اکبر ولایتی

* این عکس‌ها  مخالفان و موافقان ولایتی را به خط کرده است و منتقدان ضمن اشاره به مسئولیت‌های متعدد او این سوال را مطرح کرده‌اند با این شرایط جسمانی چرا ولایتی هنوز در مشاغل مهم اجرایی - رسمی حضور دارد. آنگونه که گفته می‌شود ولایتی روی هم رفته بیش‌تر از 37 سمت دولتی دارد.

* اما موافقان ولایتی نظر دیگری دارند و می گویند: هیچ کس در کشور به اندازه آقای ولایتی مسئولیت ندارد و علت آن بی‌اعتمادی به مدیران و چهره‌هایی است که بعضا خط مشی تندی دارند که به «سوپر انقلابی‌ها» مشهورند و این یعنی ولایتی به عنوان یک چهره سیاسی میانه‌رو برای حاکمیت کارآمدتر است.

ولایتیِ ۳۷ شغله با آن کمر خمیده، شاید به خیلی‌هاتان می‌ارزد

در ادامه مروری کوتاه کرده‌ایم بر فراز و نشیب زندگی علی اکبر ولایتی:

سیاستمداری بـرای تمام فصول

ولایتی که اکنون در آستانه دهه هشتم عمرش قرار دارد همچنان مرد نخست سیاست خارجی در جمهوری اسلامی است. علی‌اکبر ولایتی مردی است که هرچند هیچ‌وقت نفر نخست نبوده اما هیچگاه ستاره اقبالش هم افول نکرده است.

از ابتدای سال‌های تشکیل جمهوری اسلامی که توسط رئیس‌جمهور وقت برای پست نخست‌وزیری معرفی شد و مورد موافقت مجلس قرار نگرفت تا سال ۱۳۹۲ که نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شد و هرگز نتوانسته به ریاست قوه مجریه دست پیدا کند اما بدون شک نفر اول دستگاه سیاست خارجی ایران از آغاز تاکنون بوده است. این پزشک یکی از معتمدترین و قدیمی‌ترین مشاوران و نزدیکان رهبر انقلاب است؛ از زمانی که در دولت میرحسین موسوی، سکاندار وزارت امورخارجه شد و در دولت هاشمی‌رفسنجانی که این بار به عنوان فرد نزدیک به حاکمیت در پست وزارت امور خارجه باقی ماند تاکنون که مشاور امور بین‌الملل رهبری است.

ولایتیِ ۳۷ شغله با آن کمر خمیده، شاید به خیلی‌هاتان می‌ارزد

راز ماندگاری علی‌اکبر ولایتی در سیاست ایران

جنگ و هیچ

مهمترین پرونده‌ای که علی‌اکبر ولایتی با آن مواجه بوده، پرونده جنگ ایران و عراق است؛ پرونده‌ای که در پایان آن به گفته خود ولایتی، اختیار کامل و مطلق در آن داشت: «سوال دیگر که کردم امام فرمودند هرچه خود ولایتی صلاح دید همان را عمل کند یعنی اختیار کامل و مطلق دادند» که در نهایت با مذاکرات فشرده و پشت پرده ولایتی و ظریف، توافق آتش بس و پایان جنگ هشت میان ایران و عراق رسما اعلام شد.

یقه‌ معروف ولایتی

ولایتی ابداع یقه پیراهن را یکی از ابتکارات خود در وزارت امور خارجه می‌داند و می‌گوید: «اسم این یقه‌ها، یقه آخوندی نیست. این معروف به یقه‌ولایتی است و من نمونه‌های مختلف از این‌ها دارم. ما در وزارت خارجه سعی کردیم لباسی داشته باشیم که مقداری بوی هویت ایرانی بدهد.

ولایتیِ ۳۷ شغله با آن کمر خمیده، شاید به خیلی‌هاتان می‌ارزد

مشاور امین و معتمد

علی‌اکبر ولایتی پس از ترک وزارت امور خارجه به‌عنوان مشاور رهبری در امور بین‌الملل و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی کار خود را آغاز کرد اما به سرعت بر این فهرست افزود و در همه جنبه‌های مورد علاقه‌اش از فرهنگ تا سیاست خارجی و از پزشکی تا جهان اسلام به ایفای نقش و عهده گرفتن مسئولیت ادامه داد. علی‌اکبر ولایتی اکنون بیش از ده‌ها عنوان و مسئولیت برعهده دارد؛ با وجود همه اینها علاوه بر پزشکی، موضوع سیاست خارجی یکی از محوری‌ترین مشغولیت‌های ولایتی در این سالها بوده است.

جنگ هسته‌ای ولایتی و جلیلی روی آنتن زنده

خبرگزاری «رویترز» در سال 92 به طور خاص به اختلاف نظر ولایتی و جلیلی در موضوع هسته ای پرداخته بود. این خبرگزاری نوشته بود سعید جلیلی، مذاکره کننده هسته ای تندرو، در مناظره تلویزیونیبه سبب عدم پیشرفت در مذاکرات هسته ای مورد انتقادات بسیار شدید قرار گرفت. رویترز به ویژه به انتقادات علی اکبر ولایتی از جلیلی اشاره کرده و می نویسد: «در مناظره، علی اکبر ولایتی، وزیر خارجه سابق، در مورد توانایی جلیلی ابراز تردید کرد او را به چالش کشید و گفت دیپلماسی تنها نظریه نیست»! تحلیلگران رویایی ولایتی و جلیلی در حمایت از روحانی را پاسخ محکمی از سوی بدنه حکومت به جریان تندروی نزدیک به جلیلی توصیف کردند.

ولایتی و پرونده برخی متهمان وقایع پاییز ۱۴۰۱

پخش سخنان اعتراضی پدر شهید عجمیان درباره نقش علی‌اکبر ولایتی در پرونده فرزندش، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی داشت. به‌کارگیری الفاظ تند و طرح اتهام‌هایی به وی مبنی بر اینکه علی‌اکبر ولایتی مانع اعدام قاتلان فرزندش شده جنجال بسیاری به پا کرد.

سیدمیرزا ولی‌ عجمیان ادعا کرد که رسیدگی به پرونده ی قضایی پسرش به مشکل خورده و افرادی مانع پیشرفت پرونده و اعمال حکم متهمان شده‌اند. او در برنامه زنده مشخصاً درباره ی نقش علی‌ اکبر ولایتی صحبت کرد و مدعی شد علی اکبر ولایتی مانع از آن شده که افراد بیشتری در پرونده ی مرتبط با پسر او اعدام شوند ادعایی که رسما از سوی مسئولان مربوطه و نزدیکان ولایتی رد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      پسر صاحب خانه .

    • ناشناس

      چکار مثبتی کرده میمیری براش

    • ناشناس

      چی میگی

    • ناشناس

      چند دهه مسئولیت داشتن بسه دیگه

    • ناشناس

      بچه بودم اینا بودن موهامون سفید شد اینا ه‍وز هستند

    • ناشناس

      ازوضعیت موجود معلومه
      گوشت نیم میلیونی !؟؟

    • باز نشسته

      چون پیر شدی حافظ ، از میکده بیرون رو

    • ناشناس

      طوری زندگی کنیم مرگتون واسه ملت مهم نباشه نه اینکه از مرگتون خوشحال بشن

    • ناشناس

      خیلی چیزا نمیدونی

    • ایرانی

      خدایا چه دنیای بدی است
      یاخدا

    • ناشناس

      وضعیت معیشت مردم بحرانهای اقتصادی اجتماعی فرهنگی محیط زیست نتیجه بودن امثال ایشون در قدرت هست اینا وقتی سالم هستن تصمیمات وعملکردشون اشتباه بوده این الان با این وضعیت چه کاری ازش برمیاد این همونه که گفته بود مردم لنگ ببندن نون خشک بخورن ولی خودش ....

    • حشمت

      چرا بابا بزرگها کشور رو اداره میکنند؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج