اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۳۵۴۲
۲ نظر
۵۲۵۰
۲ نظر
۵۲۵۰
پ

حکم اعدام برای لانس آرمسترانگ منصفانه نیست!

اگر قرار بود پنج اسطوره ورزش دنیا از آغاز تاکنون را اسم برد قطعا یکی از آنها لانس آرمسترانگ قهرمان بزرگ دنیای دوچرخه‌سواری بود؛ کسی که هفت‌بار متوالی قهرمان یکی از سنگین‌ترین رقابت‌های ورزشی جهان شد، با سرطان جنگید و بر آن پیروز شد.

حکم اعدام برای لانس آرمسترانگ منصفانه نیست!


مجله ایده آل : اگر قرار بود پنج اسطوره ورزش دنیا از آغاز تاکنون را اسم برد قطعا یکی از آنها لانس آرمسترانگ قهرمان بزرگ دنیای دوچرخه‌سواری بود؛ کسی که هفت‌بار متوالی قهرمان یکی از سنگین‌ترین رقابت‌های ورزشی جهان شد، با سرطان جنگید و بر آن پیروز شد و سال‌ها پس از خداحافظی به دنیای ورزش برگشت و باز هم موفق و جریان‌ساز بود. این تنها کمی از تعاریف آرمسترانگ بزرگ است ولی او چندی قبل در برنامه اپرا وینفری با یک اعتراف یا بهتر بگوییم خودزنی تصویری که از او طی این سال‌ها ساخته شده بود را شکست و بزرگ‌ترین رسوایی ورزش سال‌های اخیر را رقم زد. لانس آرمسترانگ که صاحب 5 فرزند است به اوپرا مجری اهل ایالات متحده که فقط به‌دليل این مصاحبه دو، سه میلیون بیننده جدید به شبکه‌اش اضافه شده بودند، گفت به خاطر پسرش اعتراف کرده تا دیگر مجبور نباشد به او و اعتمادش خیانت کند.

حکم اعدام برای لانس آرمسترانگ منصفانه نیست!

3 سؤال مهم

در اینکه اپرا وینفری بزرگ‌ترین مجری و برنامه‌ساز جهان است، شکی نیست. او در برنامه‌ای که قرار بود با اعتراف آرمسترانگ همراه باشد سؤالاتش را با 3 سؤال مهم و اساسی شروع کرد و از قهرمان دوچرخه‌سواری جهان خواست فقط با جواب آری یا خیر جواب دهد تا از همین ابتدا تکلیف همه روشن شود. اپرا سؤالاتش را این‌طوری شروع کرد؛ آیا تا به حال برای بهتر نتیجه گرفتن در دوچرخه‌سواری از مواد نیروزا استفاده کرده‌اید؟ بله... آیا یکی از آنها EPO (اریتروپوئتین) بوده است؟ بله... آیا از سایر مواد ممنوعه استفاده کرده‌اید؟ بله...

همسر سابقم «کریستین» می‌دانست که از داروهای نیروزا استفاده می‌کنم و قول داده بود اگر دیگر این کار را نکنم، این موضوع را رسانه‎ای نخواهد کرد. او معتقد به راستی و صداقت بود و بارها به من گفت اگر صداقت داشته باشی آزاد خواهی بود و یکی از کسانی که در این راه شاید ناخودآگاه به من کمک کرد کریستین و حرف‌های امیدبخشش بود.

من مقصرم

آرمسترانگ همچنین گفت:« من مقصرم و همه مسئولیت بر گردن من است. جوگیر شدم و خودم را گم کردم، نمی‌توانستم در برابر فشارها بایستم. ماجرا بسیار بد است و بیشترش حقیقت دارد. نمی‌دانم اینکه می‌گویند آیا دوپینگ لازم بود یا نه، چه بگویم. مثل این است که بگویید حتما باید چرخ‌ها پر باد یا بطری‌هایمان پر آب باشد. من نمی‌خواهم چیزی را توجیه کنم.»

فکر نمی‌کردم اینها تقلب باشد

نکته مهمی که باید بگویم این است که احساس نمی‌کردم تقلب می‌کنم. بیشتر معتقد بودم این کار لازم است و به جای آنکه احساس گناه کنم حس ترس در وجودم بود. عرف تقلب این است که به منظور برتری از رقیب خود دست به چنین کاری بزنی ولی من فکر می‌کردم عملکردم منصفانه و مشابه سایر رقباست. من به ابعاد آن پی نبرده بودم، اما حالا دارم متوجه می‌شوم.

بدترین لحظه زندگی‌ام

بدترین لحظه برایم پاییز سال گذشته بود؛ وقتی که مجبور شدم از موسسه موردعلاقه‌ام «لایو استرانگ» استعفا دهم. موسسه‌ای که برای حمایت از بازماندگان سرطان تاسیس کرده‌ و طی این سال‌ها همیشه بابت کارهایی که در آنجا انجام داده‌ام به خود افتخار می‌کنم. ابتدا از من خواسته شد از رياست اين نهاد کناره‌گيري کنم. چند هفته بعد نيز از من خواستند استعفا دهم. اين تحقيرآميزترين لحظه زندگي‌ام بود.

حکم اعدام برای لانس آرمسترانگ منصفانه نیست!

از همه عذرخواهی می‌کنم

من متوجه خشم مردم هستم، آنها احساس می‌کنند که به آنها خیانت شده است. آنهایی که به من ایمان داشتند و از من حمایت کردند حق دارند حس کنند به آنها خیانت شده. این تقصیر خود من است و من باید تا آخر عمرم تلاش کنم تا اطمینان ازدست رفته را کسب و از مردم عذرخواهی کنم.

حکم اعدام برای من منصفانه نیست

محروميت مادام‌العمر چيزي شبيه حکم اعدام است. من نمي‌گويم اين مجازات غيرمنصفانه است بلکه مي‌گويم متفاوت است. من سزاوار تنبيه هستم، اما مطمئن نيستم سزاوار اعدام باشم. فکر بازگشت به دوچرخه‌سواري حرفه‌اي را در سر ندارم، اما مي‌خواهم در رقابت‌هاي ساده‌تری شرکت کنم. اين تنبيه و مجازات باعث بيچارگي‌ام شد. اگر در ۵۰ سالگي بخواهم در مسابقات ماراتن شيکاگو شرکت کنم، نمي‌توانم. رقابت کاري است که در تمام زندگي‌ام انجام داده‌ام. رکاب‌زدن و رقابت را دوست دارم، نه فقط توردوفرانس بلکه رقابت‌هاي بسيار ديگري وجود دارند که مي‌توانم در آنها شرکت کنم.

به خاطر پسرم

لوک پسر ۱۳ساله‌ام از من دفاع می‌کند و می‌گوید چیزهایی که درباره پدرم می‌گویید واقعیت ندارد. او هرگز از من نپرسید که پدر راست است که تو از موادنیروزا استفاده کرده‌ای؟ او به من اعتماد داشت و من داشتم همه ازجمله او را فریب می‌دادم. داشتم به اعتماد پسرم خیانت می‌کردم، سرانجام تصمیم گرفتم واقعیت را به او بگویم و از او خواستم که از حمایتش دست بردارد. این جنجال‌ها مادرم را هم از پا انداخته و به طور کلی همه خانواده‌ام بابت کارهای اشتباه من به دردسر افتاده بودند، چیزی که سزاوارش نبودند و من از آنها واقعا معذرت می‌خواهم.

رابطه سرطان و مواد نیروزا

یکی از سؤالاتی که برای خیلی‌ها از جمله اپرا وینفری پیش آمده این سؤال بود که ممکن است استفاده از مواد نیروزا باعث سرطان او شده باشد؟ اما آرمسترانگ نظر دیگری داشت: «فکر نمی‌کنم چنین باشد. من پزشک نیستم و هیچ پزشکی هم هرگز چنین چیزی را به من نگفته و اعتقادی به این موضوع ندارم. تا به حال که چیزی در این‌باره اثبات نشده و اگر روزی اثبات شد درباره‌اش حرف می‌زنیم.»

حکم اعدام برای لانس آرمسترانگ منصفانه نیست!

او به همه دنیا دروغ گفت

گرد و خاک جوکوويچ

جوکوویچ مرد شماره يک تنيس جهان در یک مصاحبه جنجالی لانس آرمسترانگ را يک متقلب بزرگ خوانده و گفت: او تمام اعتبار خود را در دنياي دوچرخه‌سواري ازدست داده و بايد تاوان دروغ‌هايي را که به مردم گفته، پس دهد.‏ به‌نظر من حضور ورزشکاري مثل او براي ورزش باعث سرافکندگي است. لانس متقلب است و با کارها و داستان زندگي‌اش بسياري از مردم را در تمام نقاط جهان گول زده است. به‌نظرم آنها بايد تمام عناوين او را پس بگيرند، اين راه موفق شدن در ورزش نيست.‏ دوچرخه‌سواري اعتبارش را به خاطر کارهای او ازدست داده، من معمولا رقابت‌هاي او را تماشا مي کردم اما اکنون ديگر اعتباری برای من ندارد. مي‌دانم دوچرخه‌سوارهاي زيادي در تمام دنيا سخت تلاش مي‌کنند و از داروهاي نيروزا استفاده نمي‌کنند.‏

حکم اعدام برای لانس آرمسترانگ منصفانه نیست!

اکران رسوایی

لانس آرمسترانگ روی پرده

پس از اقرار «لانس آرمسترانگ» به استفاده از موادنیروزا، فیلم زندگی این دوچرخه‌سوار سرشناس که اهل ایالات متحده هم هست به سینما خواهد آمد. این فیلم براساس کتابی «چرخه دروغ‌ها: سقوط لانس آرمسترانگ» نوشته‌ جولیت مکوئر خبرنگار ورزشی نیویورک تایمز ساخته می‌شود. مکوئر در این کتاب به جریان بیماری و رهایی او از سرطان و قهرمانی در ۷دوره مسابقات توردوفرانس و شایعات استفاده از مواد نیروزا پرداخته است.

چه کسی به او کمک کرد؟

رئیس توردوفرانس

کريستين پرودم، رئيس مسابقات بين‌المللي توردوفرانس هم در اين خصوص گفت: «اگر چند هفته قبل مي‌شنيديم آرمسترانگ به استفاده از موادنيروزا اعتراف کرده است، مي‌گفتيم باورکردني نيست و امکان ندارد اما اکنون اين اتفاق افتاده است چون در روزهاي اخير همه‌چيز تقريبا برملا شده است. ما به اطلاعات بيشتري در اين زمينه نياز داريم. او به تنهايي نتوانسته از موادنيروزا استفاده کند و بايد بدانيم چه کساني کمکش کرده‌اند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مریم سراوانی

      خیلی خوبه اولین فضانورد بود

    • سجاد

      اون نیل ارمسترانگ بود که به فضا رفت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج