۶۰۷۳۴
۵۰۰۰

بورانی سرد اسپانیولی، برای رفع خستگی

روغن را در يك تابه روي شعله متوسط داغ كرده و پياز را ۵ دقيقه در آن تفت دهيد تا بلوري شود، سپس اسفناج را اضافه كرده و تفت دادن را ۳ تا ۴ دقيقه ديگر ادامه دهيد.

بورانی سرد اسپانیولی، برای رفع خستگی
مجله زندگی ایده آل:

خيار: با اينكه به بي‌خاصيتي معروف است اما منبعي غني از انواع ويتامين، كلسيم، آهن و پتاسيم است. حرارت بدن را پايين آورده و مانند نوشيدني كافئين‌‌دار باعث رفع خستگي و سرحالي مي‌شود.

بورانی سرد اسپانیولی، برای رفع خستگی

مواد لازم براي ۴ نفر:

  • روغن مايع: ۴ قاشق غذاخوري
  • اسفناج: ۵۰۰ گرم، ساطوري
  • پياز متوسط: يك عدد، ساطوري
  • ليمو ترش: يك عدد
  • خامه: يك پيمانه
  • شويد ساطوري: ۳ قاشق غذاخوري
  • خيار متوسط: ۲ عدد، ساطوري
  • پنير موتزارلا يا پارمزان: ۴ قاشق غذاخوري، رنده شده
  • نمك و فلفل: به ميزان لازم

روش تهيه:

1 - روغن را در يك تابه روي شعله متوسط داغ كرده و پياز را 5 دقيقه در آن تفت دهيد تا بلوري شود، سپس اسفناج را اضافه كرده و تفت دادن را 3 تا 4 دقيقه ديگر ادامه دهيد.

2 - پياز و اسفناج را با كمك گوشت‌كوب برقي يا غذاساز پوره كنيد، سپس دوباره آن را در تابه و روي حرارت برگردانيد. 2 پيمانه آب اضافه كرده و با شعله ملايم و در بسته 20 دقيقه آن را بپزيد.

3 - خامه و ليموترش را اضافه كرده و سوپ را از روي شعله برداريد و كنار بگذاريد تا سرد شود.

4 - خيار، شويد و پنير را اضافه كرده و نمك و فلفل آن را اندازه كنيد.

نكته:

1- به جاي شويد از هر سبزي معطر ديگري مي‌توانيد استفاده كنيد.

2- در صورت تمايل خيار را با پوست رنده كنيد، در اين صورت سوپ ظاهر زيباتري دارد.

پنير: منبع غني كلسيم و پروتئين، حاضر هميشگي در سفره افطاري، براي اينكه كلسيم و فسفر در بدن‌تان به هم نخورد و دچار سردردهاي احتمالي نشويد، مغز گردو را فراموش نكنيد.

پياز: معروف‌ترين ضدعفوني‌كننده بدن در ميان گياهان است. از بين برنده سردرد كه معمولا گريبان افراد روزه‌دار را در زمان افطار مي‌گيرد و باعث باز شدن اشتها مي‌شود. نكته منفي پياز پايين آوردن قند خون است، پس ترجيحا خام آن را در موقع افطار نخوريد.

خامه: مانند ساير لبنيات خواص ويژه‌اي ندارد اما باعث عملكرد بهتر دستگاه گوارش مي‌شود و چربي و ويتامين A مورد نياز بدن را تامين مي‌كند.

اسفناج: علاوه بر خواص غذايي متنوع كه همه با آن آشنا هستيد، به دليل داشتن ماده‌اي به نام اسپيناسين به هضم غذا كمك كرده و سيستم گوارش را براي صرف شام آماده مي‌كند. علاوه بر اين اسفناج پخته در رفع عطش موثر است، بنابراين مي‌تواند پيشنهاد خوبي براي سحري باشد.

شويد: خواص شويد بسيار زياد است اما آنچه به ماه رمضان مربوط مي‌شود ضدعفوني كردن، تنظيم چربي بدن بعد از چند ساعت غذا خوردن، ترميم سلول‌هاي كبد كه در طول زمان روزه‌داري مشغول دفع سموم بدن بوده است، جلوگيري از نفخ و سوءهاضمه و باز كردن اشتها به دليل ترشح صفرا در بدن بخشي از خواص شويد است.

محتوای حمایت شده

گوناگون

سایر رسانه‌ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج