جاباما
۲۰۲۸۱۷
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

با کدو نه! با پوست کدو بورانی درست کنید

مفهوم بازیافت را که می دانید. همان مبحثی که از دورریختی ها وسیله با کاربرد دیگری درست می کنند . این هم یک غذای بازیافتی است. یک پیشنهاد ویژه برایتان داریم کدو ها را خوب بشویید و پوست آن ها را بعد از کندن به یک غذای دیگر خوشمزه ای برای شام تبدیل کنید.

با کدو نه! با پوست کدو بورانی درست کنید
مجله آشپزی مثبت: مفهوم بازیافت را که می دانید. همان مبحثی که از دورریختی ها وسیله با کاربرد دیگری درست می کنند. این هم یک غذای بازیافتی است. تعجب نکنید. شما مطمئنا پوست کدو سبز را که نمی خورید. یک پیشنهاد ویژه برایتان داریم کدو ها را خوب بشویید و پوست آن ها را بعد از کندن به یک غذای دیگر خوشمزه ای برای شام تبدیل کنید. بله درست متوجه شدید منظورمان آماده کردن غذایی با پوست کدو است.

با کدو نه! با پوست کدو بورانی درست کنید

مواد لازم برای ۱ نفر

  • 10 الي 15 عدد پوست كدوي سبز
  • 1 عدد پياز بزرگ
  • 5 حبه سير
  • 10 ق س سرپر ماست
  • 1 ق س سرپر رب‌گوجه فرنگي
  • روغن مقداري براي سرخ كردن
  • 3 /1 ق چ زرد چوبه
  • نمك و فلفل به ميزان لازم

طرز تهیه:

۱. ابتدا پوست كدوها را با چاقوي تيز يا پوست‌كن كمي ضخيم‌تر بكنيد و به صورت قطعات ريز يك سانتي‌متري خرد كنيد. پياز را بعد از پوست كندن، شسته و به صورت خلالي خرد كنيد. حالا تابه‌اي آماده كنيد و مقداري روغن در آن بريزيد.

۲. ابتدا پيازهاي خلالي‌شده را در آن تفت دهيد سپس پوست ريز‌شده كدو را همراه زردچوبه به پياز داغ اضافه كرده و به مدت يك ربع در روغن سرخ كنيد. پس از آن، نصف فنجان آب به مخلوط افزوده و در ظرف را بگذاريد تا پوست كدو خوب بپزد. البته در اين ميان ۵ حبه سير را نيز پوست كنده و سپس با رنده ريز در غذا رنده كنيد.

۳. بعد از ۱۰ دقيقه، رب‌گوجه فرنگي را به مواد اضافه كنيد و در ظرف را بگذاريد و ۱۰ دقيقه ديگر صبر كنيد تا غذا پخته شده ، به روغن بيفتد.

۴. پس از طي اين مدت، ۱۰ قاشق سوپ‌خوري ماست را به اين مخلوط اضافه كنيد. با اضافه كردن ماست، غذا شل شده و شبيه به یک سوپ نارنجي رنگ مي‌شود؛ به خصوص اگر ماست شل باشد و غلظت كافي نداشته باشد ولي نگران نباشيد؛ ابتدا نمك و فلفل مورد نياز را به غذا بيفزاييد سپس آن را به مدت ۱۰ دقيقه روي حرارت مرتب هم بزنيد زيرا وجود ماست باعث مي‌شود كه غذا زود بسوزد. اين كار را آن قدر تكرار كنيد تا غذا غلظت بيشتري پيدا كرده و آماده شود.

نكته: به جاي پوست كدو از لوبيا سبز هم مي‌توانيد با همين روش استفاده كرد. در انتها روي آن را با گوشت چرخ كرده تزیين كنيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج