۱۰۴۳۹۸۴
۶ نظر
۷۲۳۷
۶ نظر
۷۲۳۷
پ

بستن فاصله بین دندان ها با ۱۰ روش مختلف

یکی از روش‌های داشتن لبخند زیبا نزدیک کردن دندان ها و بستن فاصله بین دندان ها است. گاهی وجود فاصله دندان‌ها ممکن است روی طرح لبخند شما تاثیر منفی بگذارد. در این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با پرکردن فاصله با روش های ارتودنسی، کامپوزیت و ... با شما در میان بگذاریم.

در کل جهان، لبخند مولفه مهمی به حساب می‌آید و اغلب اولین موضوعی است که مردم در ارتباط با شما به آن توجه می کنند. لبخند هر کسی اولین معرف اوست. یکی از روش‌های داشتن لبخند زیبا نزدیک کردن دندان ها و بستن فاصله بین دندان ها است. گاهی وجود فاصله دندان‌ها ممکن است روی طرح لبخند شما تاثیر منفی بگذارد و اعتماد به نفس شما را کاهش دهد. به این فاصله میان دندان‌ها در اصطلاحات پزشکی دیاستم (Diastema) گفته می‌شود. راه‌های بسیاری برای بستن فاصله میان دندان‌ها وجود دارند که باید با روش های دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی اقدام به درمان فاصله دندان های جلو کنند. روش های زیادی برای بستن فاصله بین دندان ها وجود دارد، از روش ارتودنسی دندان‌ها گرفته تا روش هایی مانند کامپوزیت ونیر و لمینت دندان همگی برای بستن فاصله بین دنداندر اختیار شما هستند، حتی گاهی فاصله میان دندان ها به اندازه یک دندان است که در این صورت از درمان کاشت ایمپلنت کمک گرفته می شود. البته گزینه ارتودنسی در صورتی که وقت کافی دارید مناسب تر است. این فاصله‌های بین دندانی می‌توانند علل مختلفی داشته باشند و بسته به میزان فاصله روش‌های مختلفی برای بستن فاصله میان دندان‌ها توسط دندانپزشک پیشنهاد می‌شود. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با پرکردن فاصله با روش های ارتودنسی، کامپوزیت و ... با شما در میان بگذاریم.بستن فاصله بین دندان ها با 10 روش مختلف

فاصله بین دندان چیست؟

منظور از دیاستم دندان (diastema) وجود فاصله یا شکاف با عرض بیشتر از ۰.۵ میلی‌متر بین دندان‌ها است. این مشکل می‌تواند در هر جای دهان ایجاد شود که در بیشتر اوقات در فک فوقانی و دو دندان جلو اتفاق می‌افتد. این شرایط هم در بزرگسالان و هم کودکان ممکن است رخ دهد، البته در کودکان با رشد دندان‌های دائمی این فاصله تا حدودی از بین می‌رود. برخی از افراد دارای فاصله ای در بین دندان های جلویی خود می باشند.برای فاصله دندان جلو چه باید کرد و چگونه فاصله دندان را از بین ببریم؟بعضی این فاصله را دوست دارند و بعضی دیگر برای اصلاح آن به کلینیک های دندانپزشکی مراجعه می کنند. البته باید گفت که در بیشتر مواقع، دوست داشتن این فاصله ملاک نبوده و می تواند سبب بروز بیماری های لثه، بیماری های پریودنتال و پوسیدگی های دندانی گردد.

علت فاصله بین دندانها چیست؟

وجود فاصله بین دندان‌ها می‌تواند علل مختلفی داشته باشد. به طور کلی اصلی‌ترین دلایلی که موجب ایجاد فاصله بین دندان‌ها می‌شوند به شرح زیر هستند:

  • بزرگ شدن فک کودکان و کوچک ماندن دندان‌های شیری آن‌ها می‌تواند موجب ایجاد فصله بین دندان‌های آن‌ها شود. در واقع می‌توان گفت فاصله میان دندان‌های شیری کودکان، به خصوص دندان‌های جلویی آن‌ها امری کاملا عادیست.
  • اختلاف سایز بین دندان‌ها و فک علاوه بر کودکان در بزرگسالان نیز شایع است و یکی از دلایل اصلی ایجاد فاصله بین دندان‌ها به حساب می‌آید.
  • فرنوم لب بالا گا‌ها بیش از حد و تا روی ریج فکی گسترش پیدا می‌کند و همین موضوع می‌تواند عامل اصلی فاصله بین دندان‌های جلو باشد؛ و عادت‌های اشتباه مانند مکیدن انگشت شست موجب هل دادن دندان‌ها و ایجاد مشکل دنتواسکلتال و ایجاد فاصله بین دندان‌ها می‌شود.
  • رفلکس بلع اشتباه نیز یکی از دلایلی است که می‌تواند موجب ایجاد فاصله بین دندان‌ها شود. رفلکس بلع بدین معناست که نوک زبان فرد به هنگام بلع، به جای برخورد با کام دهان، به دندان‌های جلو فشار بیاورد. این کار سبب می‌گردد که به مرور فاصله بین دندان‌های جلویی فرد مشهود شود.
  • بیماری‌های لثه  (بیماری های پریودنتال) نیز می‌توانند یکی از دلایل ایجاد فاصله بین دندان‌ها باشند. زیرا به مرور زمان لثه‌ها و استخوان نگهدارنده دندان‌ها از بین می‌روند و اگر این بیماری‌ها درمان نشوند دندان‌ها لق شده و بین دندان‌ها فاضله می‌افتد.
     

روش های بستن (پر کردن) فاصله بین دندانها 

چگونه فاصله بین دو دندان جلو را از بین ببریم؟چند روش مختلف برای پر کردن فاصله دندان جلو وجود دارد. دندانپزشک متخصص شما پس از بررسی نوع دندان‌های شما و میزان فاصله‌ی بین دندان‌های شما بهترین روش را به شما پیشنهاد خواهد داد. به طور کلی روش‌های زیر برای بستن فاصله میان دندان‌ها وجود دارند:

۱: بستن فاصله دندان‌ با ارتودنسی

در بعضی شرایط که فاصله بین دندانها بسیار زیاد است و یا فضای بین دندان نا متقارن  و غیر قرینه است روش ارتودنسی یا بریس برای اصلاح آن توصیه می شود. ارتودنسی دندان‌ها یکی از قدیمی‌ترین و البته اثرگذارترین روش‌ها برای اصلاح طرح لبخند و همچنین بستن فاصله میان دندان‌ها است. برای انجام ارتودنسی حتما باید از دندانپزشک‌های متخصص ارتودنسی کمک بگیرید. انواع روش های ارتودنسی دندان‌ها مانند : ارتودنسی با سیم و براکت، ارتودنسی سرامیکی، ارتودنسی لینگوال و ارتودنسی متحرک مانند ارتودنسی نامرئی برای بستن فاصله بین دندان ها در دندانپزشکی ها توسط متخصص ارتودنسی انجام می شود. مدت زمان و چگونگی ارتودنسی افراد به میزان فاصله بین دندان‌ها و فرم فک فرد بستگی دارد و پزشک پس از معاینه دقیق آن‌ها را تعیین می‌نماید. 

بستن فاصله بین دندان ها با 10 روش مختلف

استفاده از روش ارتودنسی برای چه کسانی مناسب است؟

این روش برای کودکان مناسب نیست، زیرا فرم و ظاهر دندان‌های کودکان کامل نشده است و باید صبر کرد تا کودک بزرگ شود و سپس اقدام به انجام آن نمایند.

تشخیص اینکه فرد به ارتودنسی نیاز دارد یا خیر، فقط توسط متخصص ارتودنسی و با انجام معاینه بالینی توسط ارتودنتیست انجام می شود. تمام افرادی که دارای نامنظمی و عدم هماهنگی دندان ‌ها و فک و یا اصطلاحا مال اکلوژن هستند، به درمان های ارتودنسی دندان نیاز دارند. اگر فک و دندان ‌ها به درستی رشد نکنند و در موقعیت نرمال و طبیعی قرار نگیرند، شرایطی به نام مال اکلوژن را ایجاد می ‌کنند. 

مزایای استفاده از ارتودنسی

  • بستن فاصله های بین دندانی شدید
  • حصول اطمینان از هم ترازی دندان ها
  • صاف کردن دندان های کج و چرخیده
  • بهبود گفتار یا غذا خوردن (عملکرد دهانی)
  • بهبود سلامت دراز مدت لثه ها و دندان ها
  • برای جلوگیری از سایش بیش از حد در دراز مدت و یا ضربه به دندان ها
  • درمان جفت شدگی نادرست (مال اکلوژن)

2: بستن فاصله دندان‌ها به روش باندینگ دندان

اگر فاصله بین دندان‌ها ۲ میلی‌متر یا کمتر باشد، باندینگ دندان یعنی روش ترمیمی و یا پر کردن دندان می‌تواند گزینه مناسبی برای بستن فاصله میان دندان‌ها باشد. این روش همچنین برای کسانی که دندان‌های باریک یا کوچک دارند بسیار مناسب است. زیرا این روش موجب بزرگ‌تر شدن دندان‌ها می‌شود.

در روش باندینگ، دندانپزشک ابتدا سطح دندان را با محلول اسیدی مخصوصی زبر می‌کند و سپس باندینگ را روی دندان می‌چسباند. سپس برای اینکه دندان ترمیم‌ شده اندازه‌ای متناسب با سایر دندان‌ها داشته باشد، قسمت نوک دندان صیقل داده می‌شود.

بستن فاصله بین دندان ها با 10 روش مختلف

استفاده از روش باندینگ برای چه کسانی مناسب است؟

روش باندینگ دندان می‌تواند برای افرادی که دارای دندان‌های شکسته و یا لب پر شده هستند مناسب باشد. همچنین با این روش می‌توان طول دندان‌های کوتاه تر را افزایش داد. از این روش می‌توان برای رفع فاصله بین دندان‌ها به جای ارتودنسی استفاده کرد.

مزایای استفاده از روش باندینگ

  • نصب آسان
  • امکان بستن فاصله‌های میان دندانی
  • دارای هزینه بسیار پایین
  • امکان بازسازی و ترمیم تنها در یک جلسه
  • رفع مشکلات ظاهری دندان
  • قابل ترمیم مجدد
  • عدم نیاز به بی حسی در حین کار

3: بستن فاصله دندان به روش لمینت

گاهی به‌دلیل وجود فاصله بین دندانی خیلی زیاد یا نامنظم بودن بیش‌ازحد، دندانپزشک نصب ونیرهای سرامیکی را توصیه می‌کند. لمینت دندان یک لایه نازک است که در سطح جلویی دندان چسبیده می‌شود. هنگام استفاده از لمینت ابتدا قسمت کوچکی از مینای دندان برداشته می‌شود تا مواد لمینت به خوبی در جایگاه مناسب قرار گیرد. در بیشتر مواقع لمینت انجام می‌شود تا ظاهری طبیعی تر و زیباتری داشته باشد. 

بستن فاصله بین دندان ها با 10 روش مختلف

استفاده از روش لمینت برای چه کسانی مناسب است؟

لمینت برای اکثر بیمارانی که دچار مشکلات دندان هستند روشی مناسب است. متقاضیان مناسب برای این روش عبارتند از:

  • کسانی که لکه‌های پررنگ روی دندان خود دارند
  • کسانی که دارای مشکلات ظاهری خفیف در دندان‌هایشان هستند
  • کسانی که مشکلات ظاهری متعدد در دندان هایشان دارند
  • کسانی که از سلامت دهان و دندان مناسب برخورداند
  • کسانی که مینای کافی روی دندان دارند
  • کسانی که دندان‌های نسبتاً مرتب دارند
  • کسانی که دندان قروچه نمیکنند
  • کسانی که از دندان‌هایشان به خوبی مراقبت میکنند
  • کسانی که دندان‌های حساسی ندارند.

مزایای استفاده از روش لمینت

  • ظاهری شبیه به یک دندان کاملا طبیعی دارد
  • مشاهده فوری نتیجه درمان
  • مقاومت و استحکام بالاتر
  • ماندگاری و طول عمر بالاتر
  • داشتن کارایی بالاتر برای رفع نواقص ظاهری دندان‌ها

 4: رفع فاصله دندان به روش کاشت ایمپلنت

ایمپلنت یا کاشت دندان در صورت نداشتن دندان به هر دلیلی راه حلی مناسب به شمار می‌رود. ایمپلنت میله‌ای تیتانیومی است که در استخوان فک قرار داده می‌شود و مانند ریشه دندان طبیعی عمل می‌کند. یک روکش نیز با ظاهر و عملکردی شبیه به دندان طبیعی روی ایمپلنت قرار داده می‌شود. کاشت دندان در چند مرحله، از مشاوره اولیه تا کاشت نهایی دندان، انجام می‌شود.

بستن فاصله بین دندان ها با 10 روش مختلف

استفاده از روش کاشت ایمپلنت برای چه کسانی مناسب است؟

ایمپلنت دندان برای کسانی مناسب است که:

  • یک یا چند دندان از دست رفته داشته باشند
  • استخوان فکی داشته باشند که به رشد کامل رسیده باشد
  • استخوان کافی برای محکم کردن ایمپلنت ها داشته باشند یا قادر به پیوند استخوان باشند
  • بافت های دهان سالم داشته باشند
  • نمی توانند یا تمایلی به استفاده از دندان مصنوعی ندارند

مزایای استفاده از روش کاشت ایمپلنت

ایمپلنت دندان بهترین گزینه برای جایگزینی یک یا چند دندان از دست رفته است. چون ایمپلنت دندان در استخوان فک قرار می گیرد، یک جایگزین پایدار و عالی برای دندان محسوب میشود. شما می توانید. هنگامی که بیمار توصیه های دندانپزشک خود را در مورد نگهداری آنها دنبال کند، می تواند سال ها ایمپلنت های خود را داشته باشد.

5: بستن فاصله بین دندان‌ها با استفاده از روکش

چگونه فاصله بین دندان ها را کم کنیم؟روکش دندان‌ها از روی قالب گرفته شده از دندان‌های بیمار و برای جایگزینی یک یا چند دندان ساخته می‌شود. این روش که یکی از ساده‌ترین روش‌های بستن فاصله میان دندان‌هاست، که معمولا ماندگاری دائمی دارد. روکش دندان علاوه بر اینکه فاصله بین دندان‌ها را از بین می‌برد، مزایای بسیار دیگری نیز دارد. به طور مثال شکستگی و جرم گرفتن دندان نیز به سادگی با روکش دندان‌ها قابل حل است.

روکشی که برای هر فرد مورد استفاده قرار می‌گیرد، مناسب با سایز دندان او ساخته شده و به خوبی فاصله بین دندان‌ها را از بین می‌برد. اما لازم به ذکر است که روکش کردن دندان باید به فردی متخصص سپرده شود تا گذر زمان موجب جدا شدن روکش‌ها نشود.

بستن فاصله بین دندان ها با 10 روش مختلف

 

بستن فاصله بین دندان با استفاده از روکش دندان برای چه کسانی مناسب است؟

اگر فاصله‌دار بودن دندان‌ها به دلیل دندان غائب باشد یا لازم باشد یکی از دندان‌ها کشیده شود، روکش یا بریج (پل) راه‌ حل معقولی خواهد بود.

مزایای استفاده از روکش دندان

  • دندانهای سفید و شفاف با ظاهری طبیعی
  • مقاومت بالا در برابر لک
  • دوام و ماندگاری بالا
  • نتایج سریع قابل مشاهده است
  • ترمیم مشکلات ظاهری جزئی

6: پر کردن فاصله دندان جلو به روش کامپوزیت ونیر

یکی از روش‌های ترمیم فاصله دندان جلو استفاده از کامپوزیت است. این روش کامپوزیت موادی است که همرنگ دندان بوده و روی دندان قرار می‌گیرد که با استفاده از اشعه مخصوص به دندان چسبیده، سفت و محکم می‌شود. از کامپوزیت ها در بازسازی دندان شکسته یا از بین رفته و یا در اصلاح دندان از نظر زیبایی استفاده می‌شود.

بستن فاصله بین دندان ها با 10 روش مختلف

بستن فاصله بین دندان با استفاده از کامپوزیت ونیر برای چه کسانی مناسب است؟

این روش برای آن دسته از افرادی مناسب است که می‌خواهند در سریعترین زمان ممکن مشکل خود را حل نمایند.

مزایای استفاده از روش کامپوزیت ونیر

  • از ونیر کامپوزیت می توان برای ترمیم حفره های دندان استفاده کرد.
  • ونیر کامپوزیت گزینه ای مناسب برای پر کردن فاصله بین دندانها می باشد.
  • دندان های شکسته یا ترک خورده نیز با این روش قابل ترمیم هستند.
  • می توان برای بهبود ظاهر رنگ دندان ها از ونیر کامپوزیت استفاده کرد.
  • دندان های قدیمی از طول عمر بیشتری برخوردار خواهند شد.
  • رفع مشکلات ظاهری دندان 
  • استفاده از این روش بسیار کوتاه بوده و معمولا در یک جلسه قابل انجام است.

7: پر کردن فاصله دندان با استفاده از تاج دندان

برای فاصله دندان چه کنیم؟بعضی اوقات به جای باندینگ یا روکش، استفاده از تاج دندان نتایج بهتری را برای پر کردن فاصله دندان خواهد داشت. مانند روکش ها بسیار بیشتر از باندینگ ماندگاری دارند. تاج به خصوص برای بستن شکاف بین دندانهای جلوی استفاده می شود و لبخند شما به طور طبیعی زیبا می کند و با سایر دندان ها مطابقت دارد.

بستن فاصله بین دندان ها با 10 روش مختلفبستن فاصله بین دندان ها با 10 روش مختلف

درمان فاصله دندان با استفاده از تاج دندان برای چه کسانی مناسب است؟

روش افزایش طول تاج دندان برای همه افراد ضرورتی ندارد و مناسب نیست. مثلا تمامی بیمارانی که نیاز به نصب روکش روی دندان دارند، حتما نباید افزایش طول تاج دندان را انجام دهند. این جراحی بیشتر برای افرادی تجویز می‌شود که ترک و سوراخ حاصل شده از پوسیدگی روی دندان آنها عمیق بوده و امکان روکش و ترمیم به راحتی وجود نداشته باشد.

مزایای استفاده از تاج دندان

  • ظاهری زیبا به دندان میدهد
  • ماندگاری و طول عمر بالایی دارد
  • دندان‌های اصلی زیر آن حفظ میشوند
  • روشی کمتر تهاجمی است

8: بستن فاصله دندان‌ها با روش فرنکتومی

در برخی موارد ممکن است فرنوم لب بالا بیش از حد و تا روی ریج فکی گسترش پیدا کند و همین موضوع عامل اصلی فاصله بین دندان‌های جلو باشد یعنی به خاطر کشیدگی فیبری رباط‌هایی که به سمت پایین در ناحیه بین دندان‌های جلو امتداد یافته‌اند، ممکن است فاصله بین این رباط‌ها بسته نشده و در نتیجه این شرایط فرد دچار مشکل فاصله بین دندان‌ها شود.. در این شرایط باید جراحی فرنکتومی انجام شود. در صورت انجام این جراحی در سنین پایین، دندان‌ها به جای خود بازمی‌گردند و همین موضوع سبب بستن فاصله میان دندان‌ها خواهد شد.

بستن فاصله بین دندان ها با 10 روش مختلف

استفاده از روش فرنکتومی برای چه کسانی مناسب است؟

فرنولوم یک بافت نواری است که از پشت لب فوقانی تا لثه کشیده شده است. اگر این بافت بزرگ باشد می‌تواند باعث ایجاد فاصله بین دندان‌ها شود. جراحی فرنکتومی برای این افراد مناسب است.

مزایای استفاده از روش فرنکتومی

مزایای فرنکتومی معمولاً آنی و مشخص است. جراحی فرنوم فقط چند دقیقه زمان می‌برد و ناراحتی ناشی از آن ظرف فقط چند روز کاملاً برطرف می‌شود. محل جراحی پس از چند هفته التیام می‌یابد. جراحی فرنکتومی زبان در کودکان علاوه بر این که مانع از بروز عوارضی چون تحلیل لثه و فاصله‌دار شدن دندان‌ها می‌شود، مشکلات مربوط به شیر خوردن و تغذیه نوزادان را نیز برطرف می‌کند. 

 9: بستن فاصله بین دندان ها به روش بریج دندان

بریج جایگزین یک یا چند دندان غائب می‌شود و از دندان‌های مجاور برای ثابت نگه داشتن بریج استفاده می‌شود.

بستن فاصله بین دندان ها با 10 روش مختلفبستن فاصله بین دندان ها با 10 روش مختلف

رفع فاصله دندان به روش بریج برای چه کسانی مناسب است؟

بریج ها میتوانند تا زمانی که دندانهای اطراف قدرت نگه داشتن آنها را داشته باشند، در دهان بمانند. درصورتی که دندانهای اطراف این جای خالی، ضعیف، شکسته و یا به هر طریقی قادر به نگه داشتن بریج نباشند، میتوان از گزینه های دیگری نظیر ایمپلنت برای پر کردن جای خالی استفاده کرد.

مزایای استفاده از روش بریج دندان

  • پل‌های دندانی معمولاً کوچک و سبک‌وزن هستند
  • عادت کردن به بریج دندان جدید معمولاً آسان و راحت است.
  • بریج دندان به حفظ شکل صورت شما کمک می‌کند.
  • تغییر و حرکت دندان ­های مجاور را کنترل می­نماید.
  • توانایی صحبت کردن و غذا خوردن طبیعی شما را افزایش می­دهد.
  • تنها ۲ تا ۳ قرار ملاقات با دندانپزشک برای تکمیل بازسازی پل دندان مورد نیاز است.

 10: پر کردن فاصله دندان جلو به روش خانگی

معمولاً برای از بین بردن پر کردن فاصله دندان در خانه، از براکت‌های (DIY) استفاده می‌شود. به این نوع براکت، نوار دندان نیز گفته می‌شود. نوار دندان نوعی ابزار چسب مانند است که دور دندان شما قرار می‌گیرد. در این روش باید شب‌ها به هنگام خواب نوار دندان را دور دندان‌هایی که از یکدیگر فاصله دارند ببندید تا به مرور زمان این فاصله میان دندان‌ها از بین رفته و دندان‌ها به یکدیگر نزدیک شوند.

به هنگام انجام این کار باید دقت داشته باشید که نوار را در زوایای مختلف چرخش ندهید، زیرا این کار می‌تواند کج شدن دندان‌ها را در پی داشته باشد. به طور کلی اگر تجربه انجام این کار را ندارید، به یک دندانپزشک متخصص مراجعه کنید.

بستن فاصله بین دندان ها با 10 روش مختلفبستن فاصله بین دندان ها با 10 روش مختلف

بستن فاصله دندان به روش خانگی برای چه کسانی مناسب است؟

چگونه فاصله بین دندان را پر کنیم؟معمولاً روش درمان خانگی برای فاصله بسیار کم بین دندان‌ ها است. اگر بین دندان‌های شما شکاف قابل توجهی وجود دارد، پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از روش‌های خانگی خود را به زحمت نیاندازید. چرا که روش‌های خانگی ممکن است برای همه افراد نتیجه بخش نباشند.

مزایای استفاده از روش خانگی

این درمان خانگی فاصله بین دندان ها برای از بین بردن فاصله دندان در خانه می‌تواند نتیجه بخش باشد. اما احتیاط کنید، زیرا ممکن است فاصله بین دندان ها بدتر شود یا هیچ تفاوتی را مشاهده نکنید. مسلما در درمان خانگی فاصله بین دندان ها و از بین بردن فاصله دندان در خانه، سلامت شما و دندان های تان در اولویت قرار نمی‌گیرد.

فاصله بین دندان ها چه مشکلاتی به وجود می آورد؟

در برخی شرایط ممکن است که فاصله زیاد بین دندان‌ها مشکلاتی را نیز برای فرد به دنبال داشته باشد. بستن فاصله میان دندان‌ها علاوه بر زیباتر شدن طرح لبخند و افزایش اعتماد به نفس، موجب رفع این مشکلات نیز خواهد شد. برخی از مشکلات ناشی از فاصله زیاد میان دندان‌ها به شرح زیر می‌باشند:

  • فرد سعی می‌کند کمتر صحبت کند یا کمتر بخندد تا دندان‌هایش کمتر دیده شوند.
  • ماندن غذا بین فاصله میان دندان‌ها موجب فاسد شدن و پوسیدگی دندان‌ها می‌شود و این پوسیدگی سبب بوی بد دهان و دندان شود.
  • باکتری‌هایی که در فاصله بین دندان‌ها به جای می‌مانند می‌توانند منجر به مشکلات لثه‌ای شوند.
  • فک فرد بزرگ‌تر از حالت واقعی خود دیده می‌شود.
  • لب‌های فرد جلوه‌ی بدی می‌گیرند و زیبایی چهره فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

کسانی که با فاصله میان دندان‌ها و مشکلات گفته شده مواجه هستند باید اقدام به بستن فاصله میان دندان‌ها کنند. روش‌های مختلفی برای بستن این فاصله وجود دارند که در ادامه به هر یک از این روش‌ها خواهیم پرداخت.

انتخاب روش درمان پزشک برای پر کردن فاصله بین دندانها به چه عواملی بستگی دارد؟

برای درمان پر کردن فاصله بین دندانها با مواد دکتر بر اساس معیار هایی تصمیم میگیرد کدام روش برای دندان های شما مناسب تر است. این معیارها عبارتند از:

  • میزان بزرگی فاصله بین دندان
  • نتایج زیبایی مورد نظر بیمار
  • تشخیص علت فاصله بین دندان ها
  • میزان زمان مورد نظر بیمار برای تکمیل روند درمان
  • وضعیت بهداشت کلی دهان و دندان‌های مجاور

آیا بستن فاصله بین دندانها درد دارد؟

اگر قصد بستن فاصله بین دندان‌ها را داشته باشید، ممکن است این سوال برایتان مطرح باشد که آیا این عمل با درد همراه است؟ پاسخ این سوال بستگی به روشی دارد که برای بستن فاصله بین دندان‌ها انتخاب می‌کنید. پر کردن فاصله دندان‌ها با روش‌هایی از قبیل روکش، لمینت، کامپوزیت و یا باندینگ دندان معمولا با درد چندانی همراه نخواهند بود، اما روش‌هایی از قبیل ایمپلنت، ارتودنسی و یا استفاده از نوارهایی برای کم کردن فاصله دندان‌ها می‌تواند به دلیل جابه‌جا شدن دندان، با مقداری درد همراه باشد.

بستن فاصله بین دندان ها با 10 روش مختلف

هزینه بستن فاصله بین دندان‌ها

هزینه ترمیم دیاستما بستگی به‌ عوامل متعددی دارد، از جمله‌ی‌ این عوامل می توان اشاره کرد به‌ روش مورد استفاده‌ در درمان، تعداد جلسات مورد نیازی، مراقبت‌های لازم پس‌ از درمان و سطح تخصص دندانپزشک. هزینه ترمیم فاصله دندان ها پس‌ از معاینه اولیه بیمار مشخص میشود. گران‌قیمت‌ترین روش برای بستن فاصله‌های دندان، ارتودنسی دندان است. اما بسته به عوامل مختلفی هزینه این درمان نیز می‌تواند مفید باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من دوران نوجوانی یکی از دندانهای من افتاد و جاش خالی بود .۳سال پیش دندانهای عقلم رو کشیدم و بعد از اون بین دندانها فاصله افتاد.البته اول متوجه علت نشدم تا درمان کنم.دکتر هم متوجه نشد.الان فاصله زیاد شده .اینم یه علت هست.

      پاسخ ها

      • بی نام

        شما باایمپلنت میتونید جای خالی دندونتونو پرکنید...اگه که جای خالی جلو باشه باروشهای بریج میتونید جای خالیشو پرکنید...الان روش متداول و پرهزینه همون ایمپلنت هستش

    • دلسوز۲

      اتفاقا کسانی دندونشون فاصله داره لبخندشون شیرین وقشنگه بخصوص بچه ها

      پاسخ ها

      • افسانه بانو

        موافقم

      • بدون نام

        منم دوسدارم

    • بدون نام

      از قدیم گفتن اونی ک بین دوتا دندون جلوش فاصله باشه؛ سفید بخت میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج