۱۱۹۶۴۱۵
۷۵۸۷۸
۷۵۸۷۸
پ

محتوای حمایت شده

آلاچیق شیشه ای مدرن | قیمت اجرا و نصب، مزایا، معایب و عکس

آلاچیق شیشه ای نوعی از آلاچیق است که زیبایی تاثیرگذاری به فضای می‌بخشد. این آلاچیق‌ها خود دارای انواع مختلفی هستند و به همین خاطر لازم است پیش از خرید آن‌ها نکاتی را بدانید.

برترین‌ها: از گذشته تاکنون استفاده از آلاچیق برای زیبا کردن فضای بیرونی ساختمان رایج می ‌باشد. این تجهیزات عموماً بدون در نظر گرفتن سبک سنتی یا سبک مدرن ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند؛ زیرا برای زیباسازی فضای بیرونی تمامی ساختمان ها گزینه مناسبی به شمار می آیند.

امروزه از آلاچیق شیشه­ ای می­توان به عنوان شیک ترین و مدرن ترین انواع آلاچیق، نام برد که در باغ رستوران ها، کافه ­های سنتی، روف گاردن، فضای بیرون بیمارستان­ ها، پارک ­ها و ادارات استفاده می­گردد. این نوع آلاچیق ­ها گزینه مناسبی برای دورهمی­ های دوستانه و خانوادگی هستند. امروزه با پیشرفت صنایع مختلف، المان فضای بیرونی خاص و مدرن، در طراحی دکوراسیون فضای بیرونی مورد استفاده قرار می ‌گیرند که آلاچیق شیشه‌ ای یکی از این المان ها محسوب شده و عموماً در زیباسازی فضای بیرونی ساختمان کاربرد دارد.

آلاچیق شیشه ای مدرن | قیمت اجرا و نصب، مزایا، معایب و عکس

آلاچیق شیشه ای مدرن | قیمت اجرا و نصب، مزایا، معایب و عکس

همین حالا برای مشاوره با گروه چکاد بام، مجری طراحی، ساخت و اجرای فضای سبز تماس بگیرید.

آلاچیق شیشه‌ ای چیست؟

همان‌ طور که اطلاع دارید از گذشته تاکنون استفاده از آلاچیق در زیباسازی دکوراسیون بیرونی ساختمان نقش مؤثری ایفا می‌ کند؛ بنابراین این احتمال وجود دارد که با شنیدن نام آلاچیق تنها آلاچیق‌ های چوبی را تصور نمایید که از سقف شیروانی برخوردار بوده و بر چند پایه چوبی استوار می‌ باشند. اما در نظر داشته باشید با مرور زمان و با آگاهی از نقاط ضعف آلاچیق‌ های چوبی و فلزی، طراحی و استفاده از آلاچیق‌ های شیشه ‌ای رونق بیشتری یافت؛ زیرا این دسته از آلاچیق ها علاوه‌ بر برطرف کردن نقاط ضعف مدل های قبلی، زیبایی دلپذیری به محیط اطراف ارائه کرده و عملکرد بسیار بهتری عرضه می کنند. به ‌طور کلی آلاچیق دور شیشه ای از انواع مختلفی برخوردار بوده و چندین ستون و سقف را به خود اختصاص می‌ دهد.

البته در برخی از موارد این امکان وجود دارد که با توجه به نظر معمار بدون سقف نیز طراحی و تولید شوند. لازم به ذکر است آلاچیق چوبی و فلزی به‌ طور عمده در همه مناطق مورد استفاده قرار نمی ‌گیرند؛ زیرا بلافاصله عوامل مختلف محیط بر آن ‌ها تاثیر گذاشته و میزان فرسایش آن ها را افزایش می ‌دهند؛ به ‌همین دلیل آلاچیق های مدل شیشه‌ ای جایگزین مناسبی برای مدل‌ های قبلی در نظر گرفته می‌ شوند.

آلاچیق شیشه ای مدرن | قیمت اجرا و نصب، مزایا، معایب و عکس

نمونه‌های اجراشده را از صفحه اینستاگرام دنبال کنید.

chekadbam@

قسمت های مختلف آلاچیق شیشه ‌ای

 آلاچیق شیشه ‌ای از اجزای متنوعی برخوردارند و هیچ گاه به صورت تک متریال تولید نمی شوند. برای ساخت قسمت‌ های مختلف این سازه از متریال ‌های متنوعی مانند سقف، کنف، سازه فلزی، یراق آلات و شیشه‌ استفاده می‌ شود. در ادامه برخی از ترکیب مصالح با شیشه در ساخت آلاچیق شیشه ای را معرفی می کنیم:

کف

برای ساخت کف آلاچیق، می‌ توان از متریال های متفاوتی استفاده کرد. البته پیشنهاد ما به شما این است که از مصالحی استفاده نمایید که تمیز کردن آن آسان باشد. از جمله کفپوش هایی که برای کف الاچیق شیشه ای می توان مورد استفاده قرار داد، ترمووود، چمن مصنوعی، سرامیک، بتن و آجر است.

سازه آهنی

 لازم به ذکر است که آلاچیق‌ شیشه ای بدون نصب سازه آهنی یا چهارچوب آهنی قابل اجرا نبوده و پیاده ‌سازی نمی شود؛ زیرا سازه آهنی تحت عنوان ستون و پایه آلاچیق کاربرد دارد.

یراق آلات

برای ساخت آلاچیق شیشه ‌ای بعد از نصب سازه آهنی به یراق آلات برای قرار دادن شیشه ها روی آن نیاز است زیرا شیشه ‌ها توسط یراق آلات مناسب به سازه فلزی متصل شده و بنای اصلی را ایجاد می ‌کنند.

درب

 درب آلاچیق شیشه ای که یکی از بخش های مهم آن است، با توجه به سلیقه مشتری، امکان طراحی و ساخت آن در اشکال گوناگون وجود دارد. درب می تواند لولایی، ریلی، تاشو و … باشد. اگر از آلاچیق با شیشه ثابت استفاده شود برای عبور و مرور افراد، درب لولایی کار گذاشته می شود ولی در آلاچیق با شیشه متحرک، نمیتوان درب لولایی استفاده کرد و باید به صورت ریلی باز و بسته شود.

شیشه ها

استفاده از شیشه های ایمن در صنعت ساختمان امری ضروری است. شیشه یکی از عناصر مهم در صنعت ساختمان است که برای ساخت آلاچیق می توان از انواع شیشه های سکوریت استفاده کرد. شیشه نشکن همان شیشه خام است که در کوره تا دمای 700 درجه سانتی گراد پخته می شود و به صورت ناگهانی خنک می شود که در اثر این فرایند مقاومت شیشه بالا می رود و مقاومت شیشه سکوریت 4 برابر بیشتر از شیشه خام است، علاوه بر این در برابر ضربه، نور، دما و … نیز مقاوم هستند. به همین دلیل برای طراحی و اجرای آلاچیق شیشه ای از این نوع شیشه استفاده می کنند. 

سقف

سقف یکی از مهمترین اجزای آلاچیق است که در زیبایی و نمای شیشه‌ای آلاچیق بسیار مهم و تاثیر گذار است. سقف آلاچیق شیشه ای دارای دو بخش اصلی است و برای هر کدام از قسمت ها از مصالح متفاوتی استفاده میشود که عبارتند از:

سقف داخلی

 لازم به ذکر است که سقف داخلی مربوط به دکوراسیون داخلی می شود و با متریال های مختلف از جمله چوب، کناف، pvc ، ترمووود و ... سقف را دیزاین می کنند.

سقف بیرونی

متریال مورد استفاده برای ساخت سقف بیرونی به شکل های مختلف از جمله شیروانی، سفال، طرح سفال  یا ساندویچ پنل است.

آلاچیق شیشه ای مدرن | قیمت اجرا و نصب، مزایا، معایب و عکس

 

عوامل موثر بر قیمت اجرا و نصب آلاچیق شیشه ای

با توجه به اینکه طراحی و ساخت آلاچیق شیشه ای دارای مدل های متفاوتی است و بر اساس سلیقه و نیاز طراح از مصالح گوناگونی استفاده می‌شود، نمیتوان قیمت دهی دقیقی بر اساس متر مربع داشته باشیم. همچنین عوامل موثر بر قیمت اجرا و نصب آلاچیق شیشه ای عبارتند از:

حجم شیشه به کار رفته در آلاچیق شیشه ای

هر متر مربع شیشه ای که در آلاچیق به کار می رود هزینه ای را دربر میگیرد بنابراین حجم شیشه به کار رفته در آلاچیق شیشه ای یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در تعیین قیمت آن است.

نوع شیشه و ضخامت آن

شیشه مناسب برای ساخت آلاچیق، شیشه سکوریت دوجداره یا شیشه لمینیت بوده که عایق حرارت و صدا است و این ویژگی موجب استفاده چهار فصل از آلاچیق شیشه ای شده است. ضخامت مناسب شیشه آلاچیق، ۱۰ میلی متر و یا بیشتر از ۱۰ میلی متر است که در رنگ های مختلف در بازار موجود است که هر کدام هزینه متفاوتی دارند.

آهن کشی آلاچیق شیشه ای

اگر آلاچیق مورد نظر دارای طرحی مدرن باشد می توان از متریال هایی مانند ورق cnc استفاده کرد اما اگر طرح انتخابی دارای اشکال متنوع باشد، نیاز به آهن کشی دارد.

محل ساخت آلاچیق

محل ساخت آلاچیق هم بر هزینه نهایی تاثیرگذار است به عنوان مثال اگر قرار باشد آلاچیق روی پشت بام ساخته شود، هزینه بالا بردن شیشه به قیمت کل آن اضافه می شود.

یراق آلات مصرفی

یراق آلاتی که در آلاچیق های شیشه ای مورد استفاده قرار می گیرد ویژگی های خاص و منحصر به فردی دارند و کیفیت آنها موجب می شود که در هر شرایطی مقاومت خوبی از خود نشان دهند. کیفیت یراق آلات و مقدار مورد نیاز یراق آلات میتوان در تعیین هزینه نهایی موثر باشد.

آلاچیق شیشه ای با فریم باشد یا بدون فریم

برای ساخت آلاچیق شیشه ای می‌توان، شیشه‌ها را به صورت فریم‌دار و بدون فریم استفاده کرد. انواع فریم‌دار دارای چارچوب هستند و شیشه‌های فریم لس یا بدون فریم به صورت تمام شیشه ای هستند و نمایی کامل از محیط بیرون را نمایش می دهند. جنس فریم شیشه سکوریت ها از آلومینیوم است.

شیشه مناسب برای آلاچیق شیشه ‌ای

عموماً شیشه‌ ها به دلیل تنوع بسیار در رنگ، جنس و میزان ضخامت، در ساخت تمامی سازه ‌ها کاربرد دارند. اما در ساخت آلاچیق مدل شیشه‌ ای باید از شیشه ‌های منحصر به‌ فرد استفاده شود. تحت عنوان مثال شیشه باید در برابر فشار باد و ضربه های فیزیکی مقاومت کرده و از طول عمر بالایی برخوردار باشد. به بیان دیگر می ‌توان گفت شیشه‌ های قابل ‌استفاده در این نوع سازه، از جنس سکوریت تک جداره یا سکوریت چند جداره ساخته می ‌شوند؛ به‌ طوری ‌که با توجه به میزان نیاز بازار و درخواست معمار یا مشتری، به تولید انواع شیشه تک‌ جداره، دوجداره یا چند جداره سکوریت لمینت پرداخته می شود. لازم به ذکر است با در نظر گرفتن ضخامت و ویژگی هر شیشه می ‌توان گفت طول عمر این دسته از آلاچیق متغیر می ‌باشد.

به طور کلی شیشه‌ های نامبرده شده نشکن بوده و یا در حین شکستن خرد نمی‌ شوند. همچنین رنگ های مختلفی همچون دودی، برنزی، شفاف، فوق شفاف و مات را به خود اختصاص می ‌دهند؛ بنابراین معمار با در نظر گرفتن میزان نورگیری منطقه، موقعیت جغرافیایی سازه و میزان زیبایی آلاچیق می ‌تواند به انتخاب شیشه مناسب اقدام کند. در نظر داشته باشید اغلب شیشه‌ های ذکر شده به ‌صورت فریم دار یا بدون فریم به بازار عرضه ‌شده و طراحی آن‌ ها قابل سفارش می ‌باشد. همچنین نوع فریم دار از چارچوب برخوردار بوده و شیشه ‌های فریم لس به صورت تمام شیشه ‌ای به مشتری تحویل داده می ‌شوند تا نمای کاملی از فضای بیرونی را به نمایش بگذارند.

آلاچیق شیشه ای مدرن | قیمت اجرا و نصب، مزایا، معایب و عکس

فضای مناسب برای اجرای آلاچیق شیشه‌ ای مدرن

در آلاچیق مدرن شیشه ای این سازه ها برای هر چهار فصل مناسب هستند. یعنی محدودیتی برای کاربری آنها وجود ندارد. پس به صورت گسترده در طراحی فضا و محوطه سازی می توان آن را در نظر گرفت. آلاچیق های شیشه ای را می توان در فضاهای مختلفی مورد استفاده قرار داد مانند:

پشت بام

ساخت الاچیق شیشه ای روی پشت بام می تواند فرصت خوبی را برای افرادی که در شهرهای شلوغ و بدون فضای سبز طبیعی زندگی می کنند فراهم کند و تا حدودی این کمبود را جبران نماید. از مزیت‌های داشتن آلاچیق روی بام خانه این است که شما در هر فصلی که بخواهید و در هر زمانی که وقت داشته باشید می توانید از آن استفاده کنید و در کنار خانواده نهایت لذت و شادی را تجربه نمایید.

ویلا ها

نصب آلاچیق های شیشه ای در فضاهایی مانند ویلا تاثیر بسیاری در زیبایی آن فضا دارد. به همین دلیل بسیاری از افرادی که به زیبایی ویلای خود اهمیت می دهند از این آلاچیق ها استفاده می کنند.

حیاط منزل

امکان طراحی و ساخت آلاچیق شیشه ای در حیاط شخصی وجود دارد. با اجرای آن، یک محیط دنج و امن برای دورهمی های خانوادگی خواهید داشت.

رستوران ها

رستوران‌ها از مهم‌ترین مشتریان آلاچیق‌های شیشه‌ای هستند. آلاچیق شیشه‌ای باعث جذابیت چشم‌گیری رستوران می‌شود. این آلاچیق‌ها رستوران را به محل لوکس و بسیار زیبایی تبدیل می‌کنند. برای مثال در مناطق کوهستانی تهران رستوران‌های زیادی هستند که از آلاچیق‌های شیشه‌ای استفاده می‌کنند. این آلاچیق‌ها در زمستان فضای بسیار جذاب و دیدنی برای مشتریان فراهم می‌کند.

باغ ها

باغ‌های شخصی از بهترین مکان‌ها برای نصب و استفاده از آلاچیق شیشه‌ای است. نصب آلاچیق‌ها در محوطه‌ باغ‌ها، زیبایی محیط را دوچندان می‌کند و امکان استفاده از محیط را افزایش می‌دهد.

کافه های سنتی

یکی دیگر از فضاهای مورد استفاده برای ساخت آلاچیق‌های شیشه‌ای کافه های سنتی است.  این آلاچیق‌ها فضای بسیار جذاب و دیدنی برای مشتریان فراهم می‌کنند.

آلاچیق شیشه ای مدرن | قیمت اجرا و نصب، مزایا، معایب و عکس

 انواع آلاچیق شیشه ‌ای + عکس

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، سطح توقع مردم در خصوص طراحی دکوراسیون ساختمان‌ ها و فضای بیرونی افزایش ‌یافته است؛ بنابراین تولید کنندگان انواع آلاچیق با توجه به نیاز و درخواست معمار، به طراحی و تولید انواع آلاچیق اقدام کرده و در ساخت انواع مختلف سازه شیشه ای، از طراحی ‌های خاصی استفاده می‌ کنند؛  انواع آلاچیق شیشه ‌ای شامل موارد زیر میشوند:

آلاچیق شیشه ای گرد

آلاچیق گرد به دلیل دید مناسب‌تر‌ و 360 درجه به کل فضا همیشه مورد توجه هستند و مسلما به دلیل طراحی دشوارتر و دستگاه‌های پیش‌رفته‌تر برای ساخت آن ها قیمت بالاتری هم دارند.

آلاچیق شیشه ای مدرن | قیمت اجرا و نصب، مزایا، معایب و عکس

آلاچیق شیشه ای چهار گوش

آلاچیق چهار گوش ساده‌ترین نوع آلاچیق است زیرا می‌توان متریال آن را به راحتی طراحی کرد و کنار هم قرار داد. طراحی ساده و نصب راحت این نوع آلاچیق باعث استفاده گسترده آن در بیشتر طراحی‌های فضای سبز مراکز تفریحی و رستوران‌ها و ... شده است.

آلاچیق شیشه ای مدرن | قیمت اجرا و نصب، مزایا، معایب و عکس

آلاچیق شیشه ای آکاردئونی

نام دیگر آلاچیق آکاردئونی، آلاچیق شیشه ای تاشو است. در این مدل طراح آلاچیق را طوری می‌سازد که شیشه‌های آن با لولاهای مناسب، بتوانند روی هم جمع شوند. این قابلیت برای مناطق معتدل که در زمان‌هایی از سال خنک‌اند، مناسب است.

آلاچیق شیشه ای مدرن | قیمت اجرا و نصب، مزایا، معایب و عکس

آلاچیق شیشه ای پیش ساخته

برای ساخت آلاچیق پیش ساخته یا آلاچیق آماده، ابتدا ابعاد محل مورد نظر اندازه گیری می شود و بعد با نرم افزار مخصوص طراحی می شود و در کارگاه ساخته می شود. سپس ارسال شده و در محل مورد نظر قرار داده می شود. آلاچیق شیشه ای پیش ساخته، قیمت پایینی دارد، سریع و به راحتی نصب می شود و همچنین کیفیت خوبی دارد.

آلاچیق شیشه ای مدرن | قیمت اجرا و نصب، مزایا، معایب و عکس

مزایا و معایب آلاچیق شیشه ای

مزایا و معایب آلاچیق شیشه ای شامل موارد زیر میشود:

مزایای آلاچیق شیشه ای

آلاچیق‌های شیشه‌ای نسبت به سایر آلاچیق‌ها مزایای فراوانی دارد که عبارت است از:

  • عایق برف، باران، صدا، گرد و غبار، رطوبت، آب
  • امکان مشاهده منظره‌های بیرون و بهره مندی از نور طبیعی
  • افزایش قیمت ملک
  • قابلیت جابه‌جایی
  • امکان اضافه کردن جزئیات تزیینی اضافه
  • تمیزکاری و مراقبت آسان

معایب آلاچیق شیشه ای

آلاچیق‌های شیشه‌ای در کنار مزایایی که دارند، دارای معایبی هم هستند که شامل موارد زیر میشوند:

  • شکستن‌ شیشه در اثر برخورد یا سقوط اجسام سنگین روی آن ها
  • در فصل تابستان گرمای زیادی را در خود نگه می دارد. بنابراین بدون وجود وسایل سرمایشی مناسب نمی توان زیاد از آن استفاده کرد.
  • ممکن است محدودیت هایی در اجرای طرح های مختلف وجود داشته باشد و طراح، نتواند مدل هایی که در ذهن خود دارد را به طور کامل پیاده کند.

آلاچیق شیشه ای مدرن | قیمت اجرا و نصب، مزایا، معایب و عکس

شرکت چکاد بام

شرکت چکاد بام این افتخار را دارد که با احراز گواهینامه‌های صلاحیت دولتی برای اولین بار در ایران، نسبت به ابداع، طراحی و اجرای ایده اقدام نماید. چکاد بام، بام سبز طراحی شده با استفاده از اجزای مدولار است که در فضا‌های بلااستفاده‌ای از ساختمان نظیر: پشت بام‌ها، همسو با تکنولوژی مدرن و همخوان با ارزش‌های زیباشناسی، اجتماعی و فرهنگ ایرانی می‌تواند در شرایط زیست محیطی اکنون، فضای سبز از دست رفته شهری را زنده و موجب پایداری محیط، بهبود سلامت روانی و جسمی ساکنان و افزایش کیفیت زندگی گردد.
اقلام چکاد بام به صورت پرتابل و مدولار بر مبنای استاندارد‌های ایالات متحده طراحی و با مصالح بومی تولید شده‌اند که این ویژگی خاص امکان اجرا ونصب سریع، چیدمان متنوع و تغییر الگو حتی پس از اجرا و نصب را مهیا می‌نماید. این اقلام برخوردار از ضمانت نامه‌ی یک ساله هستند.

آلاچیق شیشه ای مدرن | قیمت اجرا و نصب، مزایا، معایب و عکس

همین حالا برای مشاوره تماس بگیرید.

آلاچیق شیشه ای مدرن | قیمت اجرا و نصب، مزایا، معایب و عکس
نمونه‌های اجراشده را از صفحه اینستاگرام دنبال کنید.
 
 
آلاچیق شیشه ای مدرن | قیمت اجرا و نصب، مزایا، معایب و عکس
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج