۱۲۰۸۹۰۶
۲ نظر
۷۷۶
۲ نظر
۷۷۶
پ

اسپرت کردن ماشین به چه معناست؟ + مراحل

اسپرت کردن خودرو به تمام فعالیت هایی که موجب زیباتر شدن و یا سریعتر شدن خودروی شما گفته میشود.بر اساس نوع خودروی شما با روش های مختلفی انجام می شود که در طی این مطلب به این روش ها و ویژگی های مهم در اسپرت کردن خودرو می پردازیم.

اسپرت کردن ماشین به چه معناست؟

 اسپرت کردن ماشین به فعالیت های ظاهری و داخلی ماشین که موجب زیباتر شدن خودرو میشود گفته می شود.بعد از همه گیر شدن این موضوع بسیاری از افراد سعی داشتند تا خودرویی با مدل زیباتر و منحصر به فرد تر نسبت به سایر مدل ها داشته باشند. بعد از مدت زمانی انجام تیونینگ به سمت موتور خودرو ها رفته و افراد سعی داشتند تا ماشینی سریعتر داشته باشند. این مقاله که در مورد اسپرت کردن خودرو است به شما کمک می کند که ویژگی هایی که در خودروی شما است. را بنا به سلیقه خود تغییر داده و خودرویی منحصرا برای خود بسازید که این خودرو برای همیشه یادآور شما باشد. 

اسپرت کردن ماشین به چه معناست؟ + مراحل

 اسپرت کردن ماشین؛ فضای داخلی

  • اسپرت کردن ماشین با ست دکوراتیو

​ست دکوراتیو جز تاثیرگذار ترین قطعات اسپرت خودرو است که شامل:ساعت،پنل ضبط،دریچه هوای چپ و راست،ساعت،دستگیره و .. می شود.این ست از قطعات فابریکی رنگ آمیزی می شوند و رنگ و طرح های متفاوتی دارند.

  • ​روکش کردن خودرو

​اولین چیزی که از درون خودروی خود یا دیگران مشاهده می کنید قطعا روکش آن خواهد بود و رنگ روکش می تواند با عث شود که شما از آن ماشین خوشتان بیاید یا خیر به همین دلیل است که بسیاری از بنگاه داران اتومبیل با نصب روکش جدید برای خودرو آن را نو تر نشان داده و به قیمت بالاتری می فروشند،روکش ها رنگ های متنوعی دارند اما استفاده از رنگ های زرشکی تیره و مشکی ظاهر جذاب تری به خودروی اسپرت شما خواهد داد. 

  • ​سردنده و کنسول وسط

​یکی از اولین کار هایی که افراد در در اسپرت کردن خودرو خود انجام می دهند تعویض سر دنده است،در خلاقیت های بیشتر می توان سر دنده را مانند دنده های اتومات انتخاب کرد که ظاهر بهتر و با کلاس تری به خودروی شما بدهد. 

  • ​دستگیره برای ترمز دستی

​تهیه دستگیره برای ترمز دستی به نوبه خود سهم مهمی در اسپرت کردن خودرو دارد.

  • تعویض کردن کلید ها و صفحه کیلومتر خودرو

​استفاده از رنگ های جیغ و شبنما به هنگام شب درون اتومبیل شما را زیبا تر می کند و نورپردازی بیشتر آن گاها حتی خود شما را به وجد خواهد آورد اما باید توجه داشت از رنگ های تیره برای صفحه کیلومتر خودرو استفاده نکنید که در هر شرایطی بتوانید میزان سرعت خود را بسنجید. 

  • ​ست کردن روکش های ماشین با داشبورد

​همیشه در هر امری ست کردن کار جذاب و زیبایی است از ست کردن لباس گرفته تا ست کردن اجزای مختلف خودرو با یکدیگر، به نظر بنده که نیاز به توضیح نیست و تیتر گویای همه چیز هست.

  • کوچک کردن فرمان

​امروزه اگر کسی به دنبال ظاهر زیبا برای فرمان اتومبیل خود می گردد ،ترجیح می دهد فرمان را اسپرت کند تا اینکه روکش جدید تهیه کند زیرا این کار بسیار ظاهر اصیل تری به خودرو می دهد و مدل های روکش برای خودرو بسیار قدیمی شده است. 

  • ​استفاده از دور فرمان اسپرت

برای بهبود ظاهری داخل ماشین یکی از بخش هایی که دستخوش تعییرات می شود دور فرمان خودرو استکه طبیعتا انتخاب نوع و جنس آن کاملا سلیقه ای می باشد و یک روکش مناسب منجر به افزایش کیفیت رانندگی خواهد شد

  • استفاده از بالشت برای تکیه

بالش هایی پشت نکیه گاه صندلی قرار می گیرند که باعث زیبایی ماشین می شوند و همچنین گردن شما را از صدمات و خستگی طولانی مدت حفط می کنند.

  • قاب پدال

قاب هایی در بازار وجود دارند کهمخصوص پدال های ماشین هستند از پدال گاز گرفته ترمز و کلاچ.این قاب ها رنگ های مختلفی دارند و برای زیباتر شدن ماشین از آن استفاده میکنند.

  • جای لیوان

​در دسترس بودن وسایل ضروری از دغدغه رانندگان بوده است با قرار دادن کنسول خودرو و جای لیوانی هم به راحتی و زیبایی خودرو می افزایید 

  • زیر سیگاری

طراحی زیر سیگاری می تواند فضای ماشین شما را زیبا جلوه دهد و اگر سیگاری باشید با فضای دو جداره ای که دارند از نفوذ بوی بد سیگار به فضای داخلی ماشین جلوگیری می کنند

  • تعویض بوق های چند صدایی

​استفاده از بوق بسیار در رانندگی مهم است ،اما نکات ریزی وجود دارد که باید هنگام تهیه بوق به آنها توجه کرد برای مثال ولتاژ مصرفی بوق مهم است و اگر بیشتر باشد شاید موتر شما را ضعیف کند ،ولتاژ مصرفی بوق استاندارد 12 ولت است،همچنین باید به میزان صدای بوق توجه داشت که خارج از شنوایی انسان و بیش از شنوایی انسان ها نباشد و صرفا برای هشدار استفاده شود.

اسپرت کردن ماشین به چه معناست؟ + مراحل

اسپرت کردن ماشین؛ نمای بیرونی 

​از اسپرت کردن خودرو  نمای بیرونی ماشین شروع می کنیم که شامل اجزای مختلفی می باشد که با هم بررسی می کنیم: 

  • کپ کردن یا بالا بردن عقب ماشین

 تغییر در ارتفاع خودرو یکی از رایج ترین کار هایی است که در وهله اول ماشین باز ها برای اسپرت کردن خودرو خود به کار می برند با کپ کردن خودرو متخصصان کمک های ساده خودروی شما را تبدیل به کمک های حرفه ای می کنند. و به تبع لاستیک و رینگ های خودرو نیز تغییر می کند. اما باید توجه داشت که میزان کپ کردن خودرو باید به اندازه ای باشد که ماشین در بالا و بلندی ها دچار مشکل نشود. 

  • تعویض رینگ های خودرو

استفاده از رینگ های اسپرت برای شکیل تر کردن خودرو از امر های واجب اسپرت کردن خودرو است. و شما می توانید با رنگی کردن رینگ ها و استفاده از رنگ های جیغ برای دیسک چرخ های خودرو ظاهر بهتری به ماشین خود بدهید، استفاده از رنگ ها نقره ای و رنگ های تیره بسیار مرسوم تر است . ​

  • اسپرت کردن سپر ماشین

​سپر های موجود در بازار انواع مختلفی دارند. شما می توانید با توجه به سلیقه خود سپر متناسب با خودروی خود را انتخاب کنید. اما در این بین باید به نصب گارد های مختلف برای محافظت از خودرو نیز توجه کرد. 

  • نصب باربند اسپرت 

برخلاف تصور خیلی ها باربند فقط برای سفر و مسافرت نیست. قطعا یک باربند اسپرت و ترجیحا با رنگ تیره خودرو شما را بسیار جذاب تر خواهد کرد. 

  • تعویض اگزوز ماشین  

برای بهتر کردن صدای خروجی از اگزوز، تعویض اگزوز بسیار کمک می کند. و این صدا حس بهترین به اطرافیان انتقال می دهد. 

  • اسپرت کردن چراغ های جلو و عقب 

چراغ های عقب و جلوی خودرو انواع مختلفی دارند مانند:چراغ های بزرگ برای جلوی خودرو،چراغ های خطر،چراغ های دنده عقب،چراغ های پلاک خودرو،چراغ ها جنبی و ... و چراغ ای به کار رفته در خودرو خارج از بحث زیبایی در کاهش تصادفات بسیار مهم است، راهنمایی و رانندگی اعلام کرده است که ۲۵%تصادفات در تاریکی  رخ داده است. 

  • پهن و کوتاه کردن فاق لاستیک 

اولین بار که لاستیک های فاق کوتاه عرضه شد، استقبال خوبی از آنها نشد اما بعد ها بسیاری از ماشین باز ها و همینطور صاحبان ماشین های مسابقه ای از این لاستیک ها استفاده می کردند. گروه اول برای ظاهر شکیل تر آن و گروه دوم برای بهتر شدن قدرت ترمز یری لاستیک ها ،زیرا این لاستیک ها پهن تر هستند و اصطکاک بیشتری با جاده دارند بنابر این هنگام ترمز گرفتن قوی تر عمل می کنند. 

  • دودی کردن شیشه های خودرو 

دودی کردن شیشه های اتومبیل در اسپرت کردن خودرو بسیار رایج است. اما جالب است بدانید این امر فقط برای ظاهر خودرو نیست و دلایل مختلفی دارا مثلا در جنوب کشور اغلب مردم ماشین هایشان را دودی می کنند تا از تابش نور آفتاب به درون خودرو جلو گیری کنند و بعضی ها به دلایل امنیتی اقدام به این کار می کنند و حتی ساده تر آن این است که از این شیشه ها خوششان می آید،اما با همه این ها باید توجه داشت که حد مجاز این شیشه ها ۳۵-۴۰ % است و اگر بیشتر از این باشد پلیس راهنمای و رانندگی می تواند شما را جریمه و یا حتی خودروی شما را توقیف کند. 

تا به اینجای کار در مورد نمای بیرونی اتومبیل برای اسپرت کردن خودرو آن حرف زدیم حال به سراغ نمای درونی آن میرویم که بحثی جداگانه و جذاب تر از قبلی است ،پس با ما همراه باشید. 

اسپرت کردن ماشین به چه معناست؟ + مراحل

تقویت موتور و تیونینگ خودرو

تقویت موتور خودرو به دو صورت انجام می شود:در روش اول توسط یک فرد متخصص انجام می پذیرد و با توجه به نوع موتور تغییراتی در آن داده می شود که باعث افزایش محسوس قدرت موتور می شود اما در روش دوم خود رانند نیز می تواند به تعویض برخی از قطعات پرداخته و نوع پیشرفته تر و یا اسپرت تری را جایگزین کند.

اهمیت مدل ماشین در اسپرت کردن

نگران تغییرات مدل پایین ماشینتان نباشید.امکانات ماشین های مدل بالا را در نظر بگیرید و در فضای داخلی ماشین خود پیاده کنید.با مراجعه به مغازه هایی که وسایل جانبی و تزییناتی می فروشند وسایل متعددی برای اسپرت کردن ماشینتان تهیه کنید مثلا در ماشین های مدل بالا جایی برای گذاشتن عینک تعبیه شده است شما با خریداری گیره هایی می توانید با نصب در فضای خالی ماشین به عنوان جای عینکی استفاده کنید.

نکات مهم در اسپرت کردن ماشین

یکی از نکاتی که در هنگام اسپرت کردن ماشین باید به آن دقت کنید جنس لاستیک ها هستند. شما با استفاده از لاستیک های بی کیفیت ضرر جبران ناپذیری به ماشین خود وارد می کنید.روکش های موجود در بازار انواع مختلفی دارند اما شما سعی کنید از جنس چرم استفاده کنید.حتما دقت کنید هنگام تعویض وسایل ماشین از حد استاندارد خارج نشوید زیرا با رعایت نکردن حد استاندارد خودرو از خدمات پس از فروش بهره مند نمی شوید.
 

جمع بندی 

در نهایت اسپرت کردن خودرو به سلایق شخصیتی افراد بستگی دارد و رسیدگی به هر وسیله شخصی کاری ارزشمند و خاص به حساب می آید، امیدوارم این مقاله به شما ایده های متفاوت در راستای اسپرت کردن خودروی شخصی تان داده باشد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      عالییه

    • مسعود

      چه جالب اسپرت کردن خز و خیل هم دوباره مد شده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج