جاباما
۱۲۱۴۴۰۷
۳۰۷
۳۰۷
پ

صف مخالفان متاورس طولانی‌تر شد

مدیر سخت‌افزار شرکت آمازون در یک رویداد عمومی به انتقاد از ایده متاورس پرداخت.

دیجیاتو: مدیر سخت‌افزار شرکت آمازون در یک رویداد عمومی به انتقاد از ایده متاورس پرداخت.

 دیوید لیمپ گفت نمی‌خواهد در یک دنیای مجازی به‌صورت ۲۴/۷ (هفت روز هفته، بیست‌وچهار ساعته) یا حتی چند ساعت در روز زندگی کند.

صف مخالفان متاورس طولانی‌تر شد

در حین سخنرانی در جشنواره «آینده همه چیز» وال استریت ژورنال، از لیمپ پرسیده شد در مورد متاورس چه فکری می‌کند. او در حالی که امکان تغییرات آینده را رد نکرد پاسخ داد ترجیح می‌دهد بر دستگاه‌هایی تمرکز کند که «اینجا و اکنون» را تقویت می‌کنند.

 لیمپ گفت با وجود فناوری‌های کنونی مانند تلفن‌ها و هدفون‌های بی‌سیم، برقراری ارتباط با فرزندانش، حتی زمانی که در یک خانه هستند، دشوار است. او گفت می‌خواهد روی فناوری‌هایی کار کند که مردم را وادار می‌کند از دنیای واقعی اطراف‌شان لذت ببرند و برای خانواده امکان تجربه‌های واقعی‌تر را فراهم می‌کند.

این مدیر شرکت آمازون همچنین به مبهم بودن اصطلاح «متاورس» هم اشاره کرد: «اگر از چند صد نفر بپرسم متاورس چیست، ۲۰۵ پاسخ مختلف دریافت می‌کنیم. ما تعریف مشترکی نداریم، این اصطلاح برای افراد مختلف معانی متفاوتی دارد».

لیمپ به عینک‌های واقعیت افزوده (AR) اشاره کرد و گفت آنها بهتر از واقعیت مجازی (VR) هستند زیرا حداقل با استفاده از آنها می‌توانید دنیای واقعی را ببینید.

فناوری واقعیت افزوده (AR) به واقعیت موجود، امکانات و ویژگی‌های بیشتر می‌افزاید. این فناوری پلی ارتباطی بین دنیای واقعی و دنیای مجازی ایجاد می‌کند. اما برخلاف واقعیت افزوده، در فناوری واقعیت مجازی (VR)، کاربران در یک محیط دیجیتالی شبیه‌سازی‌شده غوطه‌ور هستند.

متاورس که از آن با عنوان نسل آینده اینترنت یاد می‌شود سال گذشته با تغییر نام شرکت فیسبوک به متا بیش از قبل مورد توجه قرار گرفت. به گفته رئیس شرکت متا، مارک زاکربرگ، متاورس جایی است که در آن به‌جای دیدن محتوا، در درون محتوا زندگی خواهیم کرد. عینک‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی از جمله ابزارهای متصل شدن به متاورس خواهند بود.

دیوید لیمپ ماه گذشته در مصاحبه با فایننشال تایمز هم نظرات مشابهی را بیان کرده بود. این مدیر آمازون در نقد ایده پیشنهادی شرکت متا تنها نیست. در ماه‌های گذشته برخی دیگر از بزرگان حوزه فناوری اطلاعات از جمله مدیر عامل اسنپ، رئیس سابق نینتندو و دیگران هم نظراتی در رد ایده‌ متاورس مارک زاکربرگ مطرح کرده بودند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج