۱۲۶۰۴۳۷
۵۴۴۶
۵۴۴۶
پ

کارگران برای تامین معاش مجبور به این کار شدند

کارگران شهرداری ایرانشهر به دلیل دریافت نکرده حدود ۵ ماه حقوق، به فروش بنزین یارانه‌ای وسایل نقلیه خود روی آورده‌اند.

ایلنا نوشت: کارگران شهرداری ایرانشهر به دلیل دریافت نکرده حدود ۵ ماه حقوق، به فروش بنزین یارانه‌ای وسایل نقلیه خود روی آورده‌اند.

تعدادی از کارگران شهرداری ایرانشهر در سیستان و بلوچستان در تماس با خبرنگار ایلنا، گفتند: با احتساب آبان، ۵ ماه است پرداخت دستمزد ما کارگران دچار تاخیر شده و ناچاریم برای تامین هزینه زندگی خانواده‌هایمان اقدام به فروش بنزین یارانه‌ای وسیله نقلیه موتوری خود کنیم.

کارگران برای تامین معاش مجبور به این کار شدند

به نقل از این کارگران گفته می‌شود که آن‌ها از اینکه بخواهند هر روز در محل کار خود منتظر پرداخت شدن بخشی از معوقات مزدی خود بمانند، خسته شده‌اند و چون در محل سکونت آن‌ها شغل و کار دیگری برای انجام دادن نیست ناچارا راه دیگری برای تامین معاش خود ندارند.

در این رابطه یکی از کارگران شهرداری ایرانشهر گفت: چون در محدوده محل سکونت ما کاری برای انجام دادن نیست تنها راه باقی مانده فروش بنزین سهمیه است که به وسیله نقلیه موتوری ما اختصاص یافته است. این وسیله نقلیه ممکن است خودرو سواری یا موتور باشد. با درآمد ناچیزی که از این راه بدست می‌آوریم فقط می‌توانیم نان خالی بخوریم.

یکی دیگر از کارگران با انتقاد از اینکه در سال‌های گذشته مدیران شهری نتوانسته‌اند مشکل معوقات مزدی او و سایر همکارانشان را مرتفع کنند، افزود: بی‌توجهی شهردار و اعضای شورای شهر به مشکلاتی که در نتیجه بی‌پولی برای کارگران خدماتی و فضای سبز شهرداری ایرانشهر بوجود آمده است، هر روز لطمات زیادی را به آنان وارد می‌کند.

به گفته وی، ادامه بلاتکلیفی در وضعیت معوقات کارگران شهرداری از یکسو، حق بیمه و حدود ۱۴ تا ۱۵ سال عیدی کارگران نیز بر اساس سوابق کاری پرداخت نشده است.

این کارگر شهرداری ایرانشهر در ادامه اظهار کرد: چند وقت پیش یکی از رسانه‌‌ها به نقل از شهرداری ایرانشهر پرداخت معوقات مزدی کارگرا ن تا مرداد ماه را انتشار داد اما واقعیت این است که فقط حقوق کارگران بخش خدمات تا مرداد ماه پرداخت شده اما سایر کارگران و کارگران مجموعه شهرداری که شامل فضای سبز، نقلیه، آتش نشانی سد معبر و عمران می‌شود با احتساب آبان ماه ۵ ماه حقوق دریافت نکرده‌اند در عین حال کارکنان اداری شهرداری نیز اخیرا حقوق خرداد ماه سال جاری را دریافت کرده‌اند.

او گفت: مسولان تکلیف مطالبات مزدی کارگران شهرداری ایرانشهر که سابقه کار بعضی از آن‌ها تا ۲۵ سال است، را مشخص نمی‌کنند. این کارگران عمر خود را پای خدمت به شهروندان شهر گذاشته‌اند و نباید با آن‌ها اینگونه رفتار شود. اگر کارگری هم شخصا پیگیر مطالبات خود و همکاران شود، بعضا برخورد قهری با او صورت می‌گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج