۱۳۲۷۶۸۵
۶۷۷
۶۷۷
پ

تزریق چربی به صورت چقدر ماندگاری دارد؟

ماندگاری تزریق چربی به صورت یکی از سوالاتی است که ذهن افراد متقاضی برای انجام آن مشغول کرده. برای پاسخ به این سوال در ادامه با ما همراه باشید.

همه افرادی که قصد دارند چربی به صورت خود تزریق کنند، می خواهند بدانند ماندگاری تزریق چربی به صورت آن ها چقدر است؟ به همین خاطر قصد داریم در این فرصت به این سوال پاسخ مشروحی بدهیم.

تزریق چربی به صورت چقدر ماندگاری دارد؟

همان طور که کم و بیش استحضار دارید، امروزه از تزریق چربی برای جوان سازی و اصلاح فرم قسمت‌ های مختلف بدن استفاده می‌ شود. تزریق چربی با برداشت چربی اضافی از یک ناحیه مانند پهلو یا ران انجام می ‌شود و با تزریق چربی تصفیه ‌شده به صورت یا بدن به نتیجه می‌ رسد.

بسیاری از افراد برای داشتن چهره ‌ای شاداب و جوان از این روش برای رفع چین و چروک صورت خود استفاده می ‌کنند. اما ماندگاری تزریق چربی به صورت در افراد مختلف به یک میزان نیست.

نتایج پیوند چربی از شخصی به شخص دیگر متفاوت است. با این وجود، اگر یک پزشک متخصص با تجربه و ماهر را برای این کار انتخاب کنید، نتایج تزریق چربی تقریباً دائمی خواهد شد. زیرا سلول‌ های پیوندی در این روش از جنس سلول‌ های خود بدن است و بدن هیچ تلاشی برای از بین بردن چربی ‌های تزریق ‌شده نمی‌کند. زیرا در بسیاری از مواقع عملکرد بدن در راستای حفظ سلول‌ های خود است.

با این وجود، همه سلول‌ های چربی تزریق ‌شده تا آخر عمر زنده نمی ‌مانند. زیرا روند طبیعی پیری پوست را نمی توان با هیچ روشی متوقف کرد. به‌ مرور زمان، تقریباً ۳۰ درصد از سلول های چربی جذب بدن می ‌شوند و ۷۰ درصد در صورت باقی می ‌مانند.

معمولاً مقداری از سلول ‌های چربی در همان هفته ‌های ابتدایی که چربی‌ های تزریق ‌شده هنوز کاملاً ته ‌نشین نشده ‌است، جذب می ‌شود. اما پس از تشکیل رگ ‌های خونی، سلول‌های چربی هم باقی می ‌مانند. بنابراین می‌توانیم بگوییم نتیجه ماندگاری تزریق چربی به صورت دائمی است.

تزریق چربی به صورت چقدر ماندگاری دارد؟تزریق چربی به صورت چقدر ماندگاری دارد؟

تزریق چربی در چه نواحی از صورت ماندگاری بیشتری دارد؟

باید بدانید میزان ماندگاری چربی در نواحی مختلف صورت متفاوت است. میزان ماندگاری تزریق چربی به میزان حرکت اجزای مختلف چهره وابیته است اما به طور کلی می‌توان میزان ماندگاری تزریق چربی در نواحی مختلف صورت را چنین تخمین زد:

  • خط لبخند ۲۰% ماندگاری
  • اطراف چشم ۵۰% ماندگاری
  • لب ۱۰% ماندگاری
  • گونه ۴۰% ماندگاری

عوامل موثر بر ماندگاری تزریق چربی به صورت

زمانی که چربی در ناحیه ‌هایی با خون بیشتر قرار می‌گیرد، به بهترین شکل زنده می‌ ماند. به همین خاطر است که انتقال چربی به صورت بسیار موفقیت ‌آمیزتر از انتقال چربی به سایر نواحی بدن است. چراکه رگ ‌های بسیاری در صورت وجود دارد که به چربی اجازه می ‌دهند تا مدت ‌بیشتری زنده بماند. به همین خاطر ماندگاری تزریق چربی به صورت بیشتر از تزریق چربی به قسمت ‌های دیگر بدن است.

برخی از عواملی که بر ماندگاری تزریق چربی به صورت تأثیر گذار هستند، عبارت است از:

1.مهارت جراح شما

نحوه برداشت و تصفیه چربی و مکان تزریق آن بر میزان ماندگاری تزریق چربی به صورت تأثیر می گذارد. هر چه پزشک جراح ماهرتر باشد و درک بهتری از این تکنیک داشته باشد، نتایج طولانی‌ تر خواهد بود.

تزریق چربی به صورت چقدر ماندگاری دارد؟

2.تکنیک به کار رفته در تزریق چربی

فرآیند جراحی و تکنیک پزشک در طی آن، بر ماندگاری تزریق چربی به صورت اثر می گذارد.

3.میزان سازگاری بدن شما با چربی منتقل شده

چربی تزریق شده باید یک منبع خون جدید در بدن شما ایجاد کند تا تغذیه مورد نیاز برای بقاء خود را دریافت کند. هنگامی که این اتفاق بیافتد، نتایج تقریباً دائمی است. با این حال، ممکن است درصدی از چربی ها باشند که تغذیه را دریافت نکنند. به همین خاطر گاهی اوقات انجام مراحل اضافی توسط پزشک ضروری می شود. رویه های شما در سبک زندگی مانند سیگار کشیدن هم بر این مورد تأثیر گذار است.

به منظور افزایش ماندگاری تزریق چربی به صورت، توصیه می‌ شود افراد به پشت بخوابند و سر خود را در سطحی بالاتر بگذارند. کمپرس های خنک و دارو های ضد التهاب نیز در پیشگیری از تورم بسیار مفید هستند.

4. میزان چربی تزریق شده

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر ماندگاری تزریق چربی به صورت، میزان چربی تزریق شده است. طبیعی است که هرچه میزان تزریق چربی بیشتر باشد ماندگار آن بیشتر خواهد بود اما باید بدانید تزریق بیش از حد چربی نیز می‌تواند برای بیمار ایجاد مشکل کند.

5. تأثیر سن

سن مراجع تاثیر بسیار چشم‌گیری  بر ماندگاری تزریق چربی به صورت دارد. هرچه سن مراجع بیشتر باشد، ماندگاری تزریق چربی کمتر خواهد بود.

6. تغذیه و سبک زندگی

باید بدانید تغذیه و سبک زندگی تاثیر بسیار زیادی بر ماندگاری تزریق چربی دارد به همین دلیل بهتر است بعد از تزریق چربی، از یک رژیم غذایی مناسب پیرویی کنید.

7. پرهیز از فعالیت‌های سنگین ورزشی

بهتر است تا چند هفته بعد از تزریق چربی از انجام فعالیت‌های سنگین ورزشی خودداری کنید. انجام ورزش‌های سنگین باعث سوختن چربی‌های تزریق شده و جذب شدن آن‌ها به پوست می‌شود.

8. عدم کاهش وزن شدید

کاهش وزن شدید باعث سوختن چربی‌های تزریق شده به صورت می‌شوند بنا براین بهتار است بعد از تزریق چربی به صورت، وزن خود را ثابت نگه دارید.

9. قرار نگرفتن در محیط گرم

قرار گرفتن در محیط گرم می‌تواند باعث ایجاد آسیب‌های جدی باشد به همین دلیل بهتر است قرار نگرفتن در محیط گرم پرهیز کنید.

10. رعایت نکات مراقبتی قبل از تزریق چربی

بهتر است برای حفظ نتایج تزریق چربی، نکات مراقبتی قبل از تزریق چربی توجه داشته باشید:

  • تا ۶هفته قبل از انجام تزریق چربی استعمال دخانیات نداشته باشید
  • از داروهای رقیق کننده خون استفاده نکنید
  • قبل از جراحی به میزان لازم آب بنوشید
  • اگر سیستم ایمنی بدنی ضعیفی دارید از انجام تزریق چربی اجتناب کنید

11. رعایت نکات مراقبتی بعد از تزریق چربی

تزریق چربی یک جراحی سرپایی است که ممکن است با بی حسی موضعی انجام شود و معمولاً یک ساعت زمان می برد. هنگامی که پس از جراحی تزریق چربی به خانه برگشتید، در هفته اول پس از جراحی، تورم و کبودی هم در ناحیه صورت و هم در قسمتی که چربی از آن برداشته شده است، وجود دارد.

 برای کاهش تورم و درد باید ناحیه درمان را بالا نگه دارید و از کمپرس یخ استفاده کنید. از داروهای ضد درد که توسط جراح پلاستیک شما تجویز شده است هم استفاده کنید.

کبودی و تورم در روز های هفتم تا دهم پس از عمل تزریق چربی کاهش می ‌یابد. تا هفته دوم، بیشتر کبودی ها از بین خواهند رفت. هرچند که شما همچنان با یک تورم خفیف روبه رو خواهید شد.

در حالی که بسیاری از بیماران پس از یک هفته احساس آمادگی می کنند که به سر کار بازگردند، زمان بهبودی هر فرد متفاوت است و بهتر است قبل از شروع فعالیت های عادی خود با جراح پلاستیک خود مشورت کنید. در صورتی که درد شدید، قرمزی، عفونت یا علائم دیگری داشتید که طبیعی نیستند، فوراً مساله را با پزشک خود مطرح کنید.

تزریق چربی به صورت چقدر ماندگاری دارد؟

چند نکته برای اطمینان از ایمنی بیشتر و نتیجه بهتر در ماندگاری تزریق چربی به صورت به شرح ذیل است:

  1. تا چند روز پس از عمل تزریق چربی، صورت خود را حرکت ندهید و ماساژ ندهید.
  2. سیگار نکشید.
  3. در هنگام خواب به پشت دراز بکشید و از فشار دادن صورت به بالش خودداری کنید.
  4. چربی های سالم بیشتری مانند بادام و روغن نارگیل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.
  5. از لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده نکنید.
  6. کم کردن مصرف نمک
  7.   استفاده از کرم ضد آفتاب و قرار نگرفتن در معرض مستقیم نور آفتاب

مزایای تزریق چربی به صورت

برخی از مزایای تزریق چربی به صورت عبارت از موارد زیر هستند:

  • ماندگاری بالا
  • از بین بردن چین و چروک‌های پوستی
  • افزایش حجم صورت
  • از بین بردن فرورفتگی‌ها و جای جوش و زخم
  • هماهنگ بودن چربی با بدن
  • کم تهاجمی بودن

معایب تزریق چربی به صورت

برخی از معایب تزریق چربی به صورت عبارت از موارد زیر هستند:

  • ظاهر نامتقارن
  • مشکلات تنفسی
  • ایجاد اختلاتی در گردش خون
  • سفتی چربی

جمع بندی

در طی سال های اخیر تزریق چربی برای جوان سازی و اصلاح فرم قسمت‌ های مختلف بدن بسیار مورد توجه قرار گرفته است. تزریق چربی با برداشت چربی اضافی از یک ناحیه مانند پهلو یا ران و با تزریق چربی تصفیه ‌شده به صورت یا بدن انجام می ‌شود.

بسیاری از خانم های میانسال برای داشتن چهره ‌ای شاداب و جوان از این روش برای از بین بردن آثار پیری در صورت خود بهره می ‌برند. اما ماندگاری تزریق چربی به صورت در افراد مختلف به یک اندازه نیست.

نتایج پیوند چربی از در افراد مختلف دیگر متفاوت است. با این حال یک پزشک متخصص با تجربه می تواند نتایج تزریق چربی را تقریباً دائمی کند. زیرا سلول‌ های پیوندی در این روش از جنس سلول‌ های خود بدن است و بدن هیچ تلاشی برای از بین بردن چربی ‌های تزریق ‌شده نمی‌کند. زیرا در بسیاری از مواقع عملکرد بدن حفظ سلول‌ های خود است.

با این وجود، همه سلول‌ های چربی تزریق ‌شده تا آخر عمر باقی نمی ‌مانند. زیرا نمی توان از روند طبیعی پیری پوست جلوگیری کرد. به‌ مرور زمان، تقریباً ۳۰ درصد از سلول های چربی جذب بدن می ‌شوند و ۷۰ درصد در صورت باقی می ‌مانند.

معمولاً در همان هفته ‌های ابتدایی که چربی‌ های تزریق ‌شده هنوز کاملاً ته ‌نشین نشده ‌اند، مقداری از سلول ‌های چربی جذب صورت می ‌شوند. اما پس از تشکیل رگ ‌های خونی، سلول ‌های چربی باقی می ‌مانند. بنابراین می‌توان گفت که نتیجه ماندگاری تزریق چربی به صورت دائمی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج