آوینا_استیکی 2
adexo3
۱۳۴۶۰۳۷
۲۱۰۹
۲۱۰۹
پ

درآمد ۵۰۰ میلیونی از تصادفات ساختگی

قاضی اجرای احکام ناحیه ۳۶ تهران با تأکید بر داشتن درآمدهای فوق‌العاده زیاد سرکرده باندهای تصادفات جرحی گفت: براساس اسناد و مدارک کشف شده در یکی از این پرونده‌ها سرکرده باند در ۶ ماه درآمدی بیش از ۵۰۰ میلیون به دست آورده بود.

خبرگزاری دانشجو: فضل الله قیومی، قاضی اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۶ تهران با حضور در برنامه «گفتگوی اجتماعی» در مورد جرائم منجر به تصادف ساختگی بیان داشت: افرادی که در تصادفات جرحی باندی صدمه می‌بینند عموما افراد معتاد و از خانواده‌های فقیر هستند که سواد نداشته و توسط سرکرده باند سر آن‌ها کلاه می‌رود.

درآمد ۵۰۰ میلیونی از تصادفات ساختگی

وی افزود: اغلب تصادفات ساختگی را در ساعات پایانی شب و یا اوایل صبح و در مکان‌هایی که دوربین و شاهدی وجود ندارد ایجاد می‌کنند که این امر کار را برای بررسی قضات سخت می‌کند.

قیومی با تاکید بر اینکه در پرونده‌هایی که در حیطه تصادفات جرحی و تصادفات مالی وجود دارد معمولا سرکرده‌های باند‌ها بسیار حرفه‌ای هستند و ردی از خود برجا نمی‌گذارند بیان داشت: برای تشخیص تصادفات ساختگی در دادسرا‌ها راهکار‌های مختلف از جمله توجه به نظر پزشکی قانونی، استناد به فایل صوتی اورژانس، گزارش کلانتری، بازبینی گزارش افسر راهنمایی و رانندگی و استعلام BTS تلفن همراه و .. وجود دارد.

وی اظهار داشت: معمولا تصادفات ساختگی به دو منظور انجام می‌شود که در نوع اول صحنه سازی برای دریافت خسارت از محل بیمه بدنه اتومبیل و نوع دوم صحنه سازی برای دریافت خسارت از محل بیمه شخص ثالث و بیمه حوادث راننده است.

قاضی اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۶ تهران تصریح کرد: در خسارت‌های بدنی که ایجاد می‌شود هدف فوت شخص نیست و فقط دریافت دیه و منفعت مورد نظر است و هر چقدر وضعیت اقتصادی جامعه بدتر می‌شود تعداد تصادفات ساختگی نیز افزایش می‌یابد.

قیومی اضافه کرد: عواملی مانند فقر، فاصله طبقاتی، بیکاری، اعتیاد، بالا رفتن نرخ بیکاری، افزایش افسردگی‌های اجتماعی، تصور عدم قبح و جرم بودن عمل وانمود کردن به تصادف ساختگی، فرآیند ساده دریافت خسارت و بیمه از صندوق دیه و شرکت‌های بیمه، فایده بیشتر از هزینه و .. از عوامل رشد تصادفات ساختگی می‌باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تصادف ساختگی عبارت است از انتصاب صدمات عمدی و غیر مرتبط به حادثه تصادف رانندگی یا حادثه واژگونی خودرو با هدف کسب خسارت مالی یا بدنی گفت: بر اساس جرم انگاری ماده ۶۱ قانون بیمه اجباری هر فردی که با انجام اعمال متقلبانه و صحنه سازی سوری تصادف و یا تعویض خودرو یا ایجاد خسارت عمدی، وجوهی را از بابت خسارت دریافت کند به حبس تعزیری درجه ۶ و جزای نقدی معادل دو برابر وجوه دریافتی محکوم می‌شود و به نوعی در این ماده تعریف دیگری از تصادف ساختگی ارائه شده و تصادف ساختگی یک عمل متقلبانه محسوب می‌شود که فرد با صحنه سازی، تعویض خودرو یا ایجاد خسارت عمدی و ... وجوهی را دریافت می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج