آوینا_استیکی 2
adexo3
۱۳۶۲۲۶۶
۱۷۳۷
۱۷۳۷
پ

پایان نزاع دسته جمعی ۱۰ ساله در دزفول

رئیس انجمن صلح و سازش اقوام استان خوزستان گفت: نزاع دسته جمعی و اختلاف ۱۰ ساله ۲ خانواده از طایفه لیوسی در دزفول به صلح و سازش رسید.

ایرنا: رئیس انجمن صلح و سازش اقوام استان خوزستان گفت: نزاع دسته جمعی و اختلاف ۱۰ ساله ۲ خانواده از طایفه لیوسی در دزفول به صلح و سازش رسید.

حسین عبیداوی روز شنبه در حاشیه این آیین صلح و سازش در مسجد الغدیر دزفول در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نزاع میان ۲ خانواده کله‌ای و کوچیرمحمدی از طایفه لیوسی در سال ۱۳۹۷ منجر به قتل شد و حکم اعدام قاتل نیز به اجرا درآمد.

وی با بیان اینکه این موضوع اختلاف میان ۲ خانواده را افزایش داد، گفت: بزرگان و ریش سفیدان طایفه در این سالها با وساطت و خیراندیشی اجازه ندادند خسارت‌های مادی و معنوی این نزاغ و اختلاف افزایش یابد.

رئیس انجمن صلح و سازش اقوام استان خوزستان تصریح کرد: با تدابیر دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب دزفول و ورود به موقع و تلاش بی‌وقفه انجمن صلح و سازش و شورای حل اختلاف شهرستان دزفول و ستاد صبر، برگزاری نشست‌های متعدد برای پایان به این نزاع آغاز شد.

وی افزود: سرانجام پس از برگزاری نشست‌های متعدد و همچنین وساطت بزرگان طایف این ۲ خانواده با هم مصالحه کردند و اختلاف بین آنها که بیش از ۱٠ سال سابقه داشت به صلح و سازش ختم شد.

عبیداوی بیان کرد: انجمن شورای حل اختلاف اقوام خوزستان و شهرستان‌های دزفول، شوش و باغملک در این پرونده مشارکت داشتند که خوشبختانه پرونده نزاع دسته جمعی بین طایفه لویسی منتهی به صلح و سازش شد.

وی افزود: انجمن شوراهای حل اختلاف اقوام خوزستان با بهره گیری از ظرفیت شیوخ، بزرگان، معتمدان و صاحب نفوذان استان ایجاد تعامل، همدلی و وحدت بین مردم، اقوام و طوایف را دنبال می‌کند تا از بروز حوادث بیشتر ناشی از نزاع و اختلاف بین طوایف، اقوام و خانواده‌ها پیشگیری و جلوگیری کند.

به گزارش ایرنا، بیش از ۱۷ هزار پرونده قضایی در خوزستان در ۶ ماهه امسال به صلح و سازش ختم شده است.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج