۱۳۶۲۵۱۰
۲۱۳
۲۱۳
پ

رپورتاژ آگهی

نکات خرید انواع نبشی و پروفیل از زبان تیم فنی فولاد سل

امروزه خرید و فروش انواع پروفیل مانند نبشی، ناودانی و غیره در کشور ما بسیار گسترده شده است. شاید یکی از دلایل اصلی آن، دسترسی راحت مردم و خریداران از طریق دنیای اینترنت به وب‌سایت تولیدکننده‌ها و فروشنده‌های این محصولات می‌باشد.

نکات خرید انواع نبشی و پروفیل از زبان تیم فنی فولاد سل

امروزه در کسری از ثانیه می‌توان قیمت آهن و نبشی و غیره را بررسی کرد و وضعیت بازار آن را تجزیه و تحلیل کرد. اما در کنار بررسی قیمت خرید انواع پروفیل باید اطلاعات جامع و کاملی درباره انواع پروفیل مانند نبشی، قبل از خرید داشته باشید. چرا که انواع نبشی بر اساس نوع و تولید کننده در بازار وجود دارد که شناخت موارد مهم در این زمینه می‌تواند کمک زیادی در خرید درست شما داشته باشد. در این بخش شما را با مهمترین نکات پیرامون خرید نبشی و پروفیل از زبان تیم فنی فولادسل آشنا خواهیم کرد.

متداول ترین اصطلاحات در مورد نبشی ها

قبل از خرید انواع نبشی بهتر است اصطلاحات پیرامون این پروفیل را بطور کامل یاد بگیرید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن اقدام به خرید آن نمایید.

·نبشی سنگین و سبک

اصطلاح نبشی سنگین به نبشی گفته می‌شود که وزن و استانداردهای آن دقیقاً با استانداردهای جدول اشتال مطابقت دارد. در نبشی سبک این استانداردها رعایت نمی‌شوند و مقدار کمتر از حالت استاندارد در نظر گرفته می‌شوند. این دو نوع نبشی در بازار ایران توسط کارخانه‌ها تولید می‌شوند.

·لقمه

اصطلاح لقمه به نبشی‌هایی گفته می‌شود که در اندازه‌های کوچک برش داده شده‌اند و برای سازه‌های ساختمانی بکار می‌روند. اندازه این نبشی‌ها ممکن است از 8 تا 12 سانتی متر و غیره می‌باشد.

·نبشی کوتاه و نبشی بلند

اگر چنانچه طول نبشی 6 متر باشد، به نبشی کوتاه معروف است. چنانچه طول آن 12 متر باشد، به نبشی بلند معروف است.

·نبشی بال نامساوی

اگر چنانچه بال‌های عمودی نبشی اندازه‌های متفاوتی داشته باشند، در بازار به نبشی‌های بال نامساوی معروف هستند.

متداول ترین سایزهای نبشی در بازار ایران

یکی از مواردی که در هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید، سایز نبشی می‌باشد. عموماً در بازار ایران نبشی‌ها به صورت سبک و سنگین و از سایز 3 میلی متر تا 10 میلی متر تولید می‌شوند. اندازه طولی نبشی‌ها هم عموماً 6 متری بوده، ولی کارخانه‌ها نبشی‌های لقمه و 12 متری را هم تولید می‌کنند. در چنین شرایطی باید بررسی کنید که‌ برای سازه و یا مصرف مورد نظرتان نبشی در چه سایزی مناسب خواهد بود تا بتوانید با پرداخت کمترین قیمت بهترین نمونه را استفاده نمایید. البته در این زمینه می‌توانید قبل از خرید با کارشناسان ما هم در ارتباط باشید.

نکات خرید انواع نبشی و پروفیل از زبان تیم فنی فولاد سل

خرید نبشی برای چه صنایعی صورت می گیرد؟

در ابتدا بهتر است بدانید که از نبشی در چه صنایعی استفاده می‌شود. امروزه از نبشی بطور عمده در موارد زیر استفاده می شود:

  • استحکام و مهار دیوارهای ساخته شده با سفال
  • ساخت انواع ستون و خرپا
  • ساخت دکل های انتقال نیرو
  • ساخت ماشین‌آلات صنعتی
  • ساخت تیرچه
  • ساخت آسانسور
  • ساخت سوله
  • موارد قفسه‌بندی و تزئینات
  • و صنعت ساخت‌و‌ساز

بهترین راه برای محاسبه وزن نبشی

از آنجایی که وزن نبشی بر اساس کیلوگرم محاسبه می‌شود و همچنین وزن نبشی‌های بال مساوی و غیر مساوی به روش‌های مختلفی محاسبه می‌شود، برای محاسبه وزن دقیق نبشی از دو فرمول زیر می‌توانید استفاده نمایید.

  • نبشی‌های بال مساوی

1000/ (چگالی فولاد x طول بال x 2 x ضخامت x طول شاخه) = وزن نبشی بال مساوی

  • نبشی با بال نامساوی

1000/ (چگالی فولاد x مجموع طول دوبال x  ضخامت x طول شاخه) = وزن یک شاخه نبشی بال نامساوی

بر اساس فرمولی که در بالا توضیح دادیم، می توانید به راحتی وزن نبشی را در هنگام خرید محاسبه نمایید.

در هنگام خرید نبشی باید به چه مواردی توجه کرد؟

ما در بالا به موارد زیادی اشاره کردیم که می‌تواند به شما در بررسی قیمت نبشی و خرید آن کمک نماید. یکی از نکات مهم دیگری که باید در این زمینه در نظر داشته باشید، کارخانه‌ای است که قرار است نبشی را تولید کند. در اصل باید برند تولیدکننده نبشی را هم مدنظر داشته باشید. چرا که کیفیت محصول نهایی همه کارخانه‌ها با هم یکی نیست. مورد بعدی که باید در هنگام خرید نبشی به آن توجه داشته باشید، ضخامت و ابعاد نبشی می‌باشد. اگر چنانچه ضخامت و ابعاد نبشی یکی باشند، نبشی فابریک نام خواهد داشت. در غیر این صورت، نبشی سبک خواهد بود. در چنین شرایطی باید بررسی کنید که کدام نبشی می‌تواند نیاز شما را برآورده کند. اگر در این زمینه هم نیاز به راهنمایی داشتید، حتماً با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا کامل شما را راهنمایی کنند.

مورد بعدی که باید در هنگام خرید نبشی به آن توجه داشته باشید، صنعتی است که نبشی در آن استفاده خواهد شد. در برخی از شرایط، خرید نبشی سبک بهترین گزینه ممکن برای شما خواهد بود و در سایر شرایط، شاید مناسب باشد تا از نبشی سنگین استفاده نمایید.

نکات خرید انواع نبشی و پروفیل از زبان تیم فنی فولاد سل

چگونه می توان قیمت آهن و انواع نبشی را به صورت آنلاین و به روز بررسی کرد

استفاده از منابع و وبسایت‌های فعال در این زمینه بهترین انتخاب شما خواهد بود. در این زمینه با سرچ قیمت آهن فولادسل و یا قیمت نبشی فولادسل می‌توانید از آخرین تغییرات قیمت نبشی و آهن در بازار ایران مطلع شوید و یا در صورت تمایل برای سفارش با کارشناسان ما در ارتباط باشید. وبسایت ما به صورت 24 ساعت در حال آپدیت قیمت انواع پروفیل بوده و آماده ارائه سایر خدمات به هموطنان عزیز نیز می‌باشد.

بررسی قیمت نبشی 5 و عوامل تاثیرگذار بر آن

نبشی 5 در بازار به نبشی گفته می‌شود که در دسته‌بندی نبشی‌های بال مساوی قرار می‌گیرد و طول بال‌ها  5 x 5 می‌باشد. یعنی طول هر بال برابر با 5 سانتی‌متر یا 50 میلی‌متر در نظر گرفته می‌شود. مورد بعدی که باید در این زمینه در نظر داشته باشید، این است که در نبشی 5 ضخامت هر بال 5 میلی‌متر می‌باشد و در طول‌های 6 و یا 12 متری توسط کارخانه ها تولید می‌شود.

برای تعیین قیمت نبشی ۵ در این بخش نمی‌توان قیمت ثابت و دقیقی در نظر گرفت. چرا که میزان عرضه و تقاضا برای این نبشی و همچنین شرایط و وضعیت انواع صنایع مصرف‌کننده این نبشی و حتی نوسانات قیمت دلار بر قیمت آن تأثیرگذار هستند. همچنین سبک و یا سنگین بودن نبشی هم می‌تواند باعث تغییر قیمت نبشی 5 شود. بنابراین در چنین شرایطی بهترین کار این است که به وبسایت فولادسل از آخرین تغییرات قیمت آهن و نبشی 5 مطلع شوید.

کلام پایانی

در این بخش سعی کردیم با دادن اطلاعات مفیدی در مورد پروفیل آهن مانند نبشی به شما در خرید سریع و دقیق تر آن کمک کنیم. امروزه بر حسب نیاز و صنعت استفاده کننده، نبشی‌ها در اندازه های 6 یا 12 متری و یا حتی به صورت نبشی لقمه در ابعاد کوچک تر تولید می‌شوند. همچنین ضخامت نبشی‌ها از 3 تا 15 میلی متر در بازار می‌تواند متغیر باشد و حتی نوع سبک و یا سنگین آنها هم تغییرات عمده ای در قیمت نبشی ایجاد می کند. بنابراین داشتن اطلاعات کامل قبل از بررسی قیمت نبشی 5 و سایر موارد ضروری به نظر میرسد. امیدواریم مطالب ارائه شده در این بخش به شما کمک کند تا بهترین انتخاب را در این زمینه داشته باشیم. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در زمینه قیمت آهن و نبشی پیش از خرید حتما با کارشناسان ما در فولادسل در ارتباط باشید.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج