آوینا_استیکی 2
adexo3
۱۳۷۷۲۳۳
۵۵ نظر
۸۲۵۹
۵۵ نظر
۸۲۵۹
پ

تصاویرِ تلخ و آبروبَری که باز هم در ذهن مردم ثبت شد

روزنامه هم میهن در گزارشی از کمبود گاز مایع و گرانی عجیب و غریب آن و صف های طولانی تهیه سوخت در استان‌ سیستان‌ و بلوچستان در آستانه فصل سرما خبر داده است.

برترین‌ها: روزنامه هم میهن در گزارشی از کمبود گاز مایع و گرانی عجیب و غریب آن و صف های طولانی تهیه سوخت در استان‌ سیستان‌ و بلوچستان در آستانه فصل سرما خبر داده است.

عدم نظارت در توزیع گاز مایع و کمبود آن در روزهای اخیر شهروندان را در اقصی نقاط استان سرگردان کرده به گونه‌ای که در برخی از نقاط شهری علاوه بر کارناوال‌هایی که شکل می‌گیرد و مردم را ساعت‌ها در صف‌های طولانی چشم به راه سیلندر گاز نگه می‌دارد.

تصاویرِ تلخ و آبروبَری که باز هم در ذهن مردم ثبت شد

در بخشی از این گزارش می‌خوانیم:

* هوا که سرد می‌شود، در شهرهای مرزی در جنوب شرق ایران، داستان تازه شروع می‌شود.

* بی‌نظمی در اختصاص یارانه سوخت در استان‌ سیستان‌وبلوچستان و عدم اختصاص یارانه به افراد مستحق دریافت آن، موجب شده تا برخی به سوءاستفاده از موقعیت و فروش سهم آنها مشغول باشند و قاچاق فرآورده هم که موضوعی جدید در این نقطه مرزی نیست.

* ماجرای نابسامانی وضعیت سوخت در استان سیستان‌وبلوچستان تنها محدود به کاهش سهمیه بنزین به بهانه جلوگیری قاچاق و افزایش فشار بیشتر به مردم نیست، ماجرا هر سال در آستانه فصل سرما تکرار می‌شود؛ بسیاری از شهرها و روستاهای مرزی لوله‌کشی گاز نشده‌اند یا علمک به آنها نرسیده یا به دلیل هزینه‌های بالا باوجود آنکه تا درِ خانه‌ها رسیده، درون خانه‌ها لوله‌کشی گاز نشده است.

* هرچند از بُعد اقتصادی گازرسانی سراسری ازطریق خط لوله نامعقول بود و نقد از آن کماکان پابرجاست، اما حتی اداره اندک شهرها و روستاهای باقی‌مانده‌ای که هنوز لوله‌کشی گاز شهری ندارند هم برای دولت‌ها بسیار سخت و طاقت‌فرساست.

* دولت برای پوشش عدم گازرسانی شهری به این مناطق، برای هر خانواده در شهرهای زابل، چابهار و حاشیه زاهدان و روستاها در شهرستان‌های دیگر این استان ‌سهمیه‌ای مشخص در نظر گرفته است؛ سهمیه‌ای که البته کفاف یک ماه پخت‌وپز و گرمایش آن خانواده‌ها را نمی‌دهد. از آن‌سو، با دونرخی بودن نرخ گاز مایع در این شهرها و خارج از دایره شمول بودن بسیاری از نانوایی‌های آزادپز از دریافت یارانه گازمایع، دردسری جدید برای مردم ایجاد شده است.

* طبق اعلام روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان، در راستای اجرای بند (ب) تبصره ‌۱۴ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ توزیع گاز مایع برای مصرف‌کنندگانی که از گاز شهری بی‌بهره ‌هستند، همانند ‌گذشته مشمول دریافت گاز مایع یارانه‌ای بوده و بدون تغییر با نرخ مصوب یارانه‌ای انجام خواهد شد و توزیع گاز مایع برای سایر متقاضیان که مشمول دریافت گاز مایع یارانه‌ای نیستند، از ابتدای ‌آذرماه امسال ‌با نرخ «فوب» خلیج‌فارس انجام می‌شود.

تصاویرِ تلخ و آبروبَری که باز هم در ذهن مردم ثبت شد

* با خوردن این جرقه، به یکباره قیمت گازمایع به حدود ۱۰ برابر افزایش یافت و باری جدید بر دوش ناتوان مردمی که کمترین سهمیه از رشد و توسعه در کشور را دارند، سنگینی کرد. جعفر سالاری‌نسب، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اما دایره افرادی که از این طرح متأثر شدند را کوچک می‌داند. او با بیان اینکه قیمت گازمایع برای خانوارهای مناطقی که فاقد لوله‌کشی گاز هستند، تغییری نکرده است و همچنان با قیمت کیلویی ۲۳۰ تومان توزیع می‌شود، اظهار کرد: مصرف گازمایع برای مصرف غیر از این خانوارها واقعی شده است که این افراد ۵ درصد از مصرف‌کنندگان سابق گازمایع را نیز شامل نمی‌شوند.

* این مشکل البته طیف گسترده‌ای از عوارض را برای مردم به همراه آورده است.

احمدعلی تابان‌خواه، رئیس اتحادیه صنف نانوایان زابل درباره کاهش سهمیه گاز مایع تعدادی از نانوایی‌های محلی آزادپز بدون مجوز در شهرستان زابل و گران شدن گاز مایع غیریارانه‌ای در این شهر می‌گوید:

* «بعد از اینکه تصمیم گرفته شد که گاز به‌صورت دونرخی در سطح کشور عرضه شود، این مورد را در نظر نگرفتند که در استان سیستان‌وبلوچستان هنوز گازکشی شهری کامل انجام نشده است و ‌درصد کمی علمک‌گذاری شده و خیلی‌ها به دلیل وضعیت معیشتی پایین، امکان اینکه گازکشی را در داخل منزل انجام دهند، ندارند. تعدادی نانوایی سنتی‌پز هستند که در شهرستان‌ها کار می‌کردند، بدون اینکه پروانه صنفی داشته باشند و بعد از این تصمیم، به اجبار 95‌درصد از این واحدها تعطیل و عملاً از چرخه تولید خارج شدند.

* گرچه اقداماتی برای گرفتن پروانه کسب و حل مشکل انجام می‌دهیم، اما قطعاً پروسه‌ای است که طول می‌کشد و تا آن زمان، افرادی‌که شاغل بودند یا خانواده‌هایی که از آن نانوایی‌ها نان تهیه می‌کردند، به مشکل برمی‌خورند. مشکل الان این است که گازکشی در شهرستان نداریم، چهار سیلندر گاز 11 کیلویی که برای خانوار روستایی تعریف شده، جوابگوی نیاز آنها نیست.»

تصاویرِ تلخ و آبروبَری که باز هم در ذهن مردم ثبت شد

* این نانوایی‌ها اگر بیشتر از 4 سیلندر گاز استفاده کنند، باید به نرخ دوم گاز مایع را تهیه کنند که براساس قیمت مصوب، 318 هزار تومان برای هر کپسول 11 کیلویی است.

* باتوجه به اینکه این طرح به‌صورت یک طرح کشوری در جریان است، اما شهرهایی که گازکشی نشده و شبکه گاز شهری ندارند، بیشترین فشار را متحمل می‌شوند، با این حال این فعال صنفی می‌گوید: «در جاهای دیگر شاید شرایط سیستان‌وبلوچستان را نداشته باشیم. اما در اینجا این مشکل بیشتر نمود دارد و بیشترین مشکل هم در زابل، چابهار و بین مردم حاشیه‌نشین زاهدان وجود دارد.

* گرانی قیمت گاز مایع با توجه به شرایط خاص سیستان و بلوچستان از یک‌سو، سبب گله‌مندی شهروندان شده و از سوی دیگر بازار برخی دلالان را داغ کرده؛ به‌طوری‌که هر سیلندر گاز به‌راحتی و با قیمت چندبرابری راهی افغانستان می‌شود.

علی مولایی، یک فعال مدنی در سیستان‌وبلوچستان در این زمینه می‌گوید:

* «گران شدن حدود ۱۰ برابری قیمت هر سیلندر گازمایع ۱۱ کیلو و فروش گازمایع بیش از ۴ سیلندر به نانوایی‌های محلی، سبب شده تا قیمت‌ها به‌شدت با افزایش روبه‌رو شود. در این بین چالش نانوایی‌ها جدی است. نانوایی‌های آزادپز که به نانوایی‌های محلی معروف هستند و با تنور گازی کار می‌کنند، به علت کمبود و عدم کیفیت نان نانوایی‌های دولتی، به محل خرید نان ازسوی مردم بدل شده‌اند. این نانوایی‌ها که اغلب قیمت نان را به ۲۰ هزار تومان می‌فروشند، هم فشار سنگینی را بر مردم وارد کرده‌اند و هم به علت افزایش حدود ۱۰ برابری قیمت گاز مایع غیریارانه‌ای، با چالش پخت نان روبه‌رو شده‌اند.

* این درحالی است که نانوایی‌های دولتی که آرد یارانه‌ای و سوخت یارانه‌ای دریافت می‌کنند، برای آنکه بتوانند نان خود را به دامدار گران‌تر بفروشند، کیفیت نان را کاهش داده‌اند تا مردم محلی از آنها نان نخرند. ناراضی هم نیستند، آرد مازاد را می‌توانند به مرز افغانستان برده و بفروشند. در این‌سو همان نانوایی‌های محلی که قبلاً کپسول گازمایع ۵۰ کیلویی را ۱۵۰ هزار تومان خرید می‌کرده، به‌یکباره باید چیزی در حدود یک میلیون و ۵۰۰هزار تومان برای هر ۵۰ کیلو بپردازند. هر سال در آستانه زمستان این معضل برای مردم اتفاق می‌افتد و این کپسول‌ها هم عمدتاً زیر کامیون‌های حامل سیمان به افغانستان قاچاق می‌شود.»

*  «نفت‌سفید هم همین داستان را دارد. به موقع به مردم نمی‌دهند و بعد در بازار سیاه آن را می‌فروشند یا آنقدر دیر سهمیه نفت‌سفید را می‌دهند که فردی که از این یارانه برخوردار است، سهمیه‌اش را به شعبه شرکت پخش می‌فروشد، چون با راه‌حل دیگری مشکلش را برطرف کرده است. این‌ها موضوعاتی نیست که فرماندار و استاندار و... ندانند. این موضوعات بارها ازسوی فعالان مدنی استان هم مطرح شده، اما نتیجه‌ای نداشته است.»

* نکته عجیبی را این فعال مدنی مطرح می‌کند؛ به گفته او: «برخی شعب شرکت پخش اعلام می‌کنند که گازمایع ندارند و بعد از اینکه با دادستان به آنجا می‌رویم، می‌بینیم ۱۰۰ تن گاز دارد. جایگاه‌دار می‌گوید بنزین ندارد، نیمه‌شب با دادستان می‌رویم و می‌بینیم هر کدام ۳۰هزار تا ۴۰هزار لیتر ذخیره بنزین دارند. آنگاه به‌جای آنکه پروانه‌ آنها لغو شده یا جریمه سنگین شوند، فقط چهار تا پنج میلیون تومان جریمه می‌شوند که پول فروش یک بشکه بنزین هم نیست. چون درآمد حاصل از قاچاق آن بالاست، مافیا می‌سازند. فرماندار و مقام دولتی هم ضعیف است و کاری نمی‌تواند بکند.»

تصاویری از کمبود گاز مایع در سیستان و بلوچستان که توسط کاربران فضای مجازی بازنشر شده است

تصاویرِ تلخ و آبروبَری که باز هم در ذهن مردم ثبت شد

تصاویرِ تلخ و آبروبَری که باز هم در ذهن مردم ثبت شد

تصاویرِ تلخ و آبروبَری که باز هم در ذهن مردم ثبت شد

تصاویرِ تلخ و آبروبَری که باز هم در ذهن مردم ثبت شد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ناشناس

      عوضش قبل انقلاب اینترنت نبود الان اینترنت داریم، شصت سال پیش خیلی جاها برق و گاز نداشتن حالا دارن، بگید دیگه، روتون که میشه، بگید

      پاسخ ها

      • علیزاده

        قبل از انقلاب ماشین آمریکایی مونتاژ میکردیم و زیر پامون بود، الان ماشین های درجه سه چینیو مونتاژ و حلب سازی ویرانخودرو و سایپا
        قبلا یه کارگر میتونست با حقوق یه ماهش شکم حداقل هفت نفرو سیر کنه، الان شکم خودشم نمیتونه سیر کنه
        تو چطور روت نشد اینارو بگی

      • احمد

        مگه قبل از انقلاب اصن اینترنت اختراع شده بود که میگی اون موقع نداشتیم و الان داریم؟؟
        این رو هم در نظر بگیر که این اینترنتی که ما الان داریم حتی سر در یخچالمون هم فیلتر گذاشتن

    • ناشناس

      بخدا من موندم اینا چندتا کپسول نمیتونن بریونن دست مردم چه جوری ادعا میکنن بم هسته ای میسازیم یا فلان موشک را ساختیم

      پاسخ ها

      • ...........................

        اینها نمیسازن که روس چین میسازه اینها پزشو میدن

      • ناشناس

        فعلا که به تو رسوندن

    • ناشناس

      از عراق هم کم ترند
      ومسئول طمع دولت های قبل و کنونی است که صادرات کنند و پول بگیرند والا آیا از کشورهای همسایه کم ترند
      بدلیل همین سیاست با گاز مایع مخالفت کردند وزیر بنا یا پمپ گاز مایع برای ماشین ها یا کپسولها نساختند

    • شهر هرت

      پس این مرزبانها چکار میکنند که کپسول گاز راکه قاچاق می شود رانمی بینند پس چگونه از مرزها حفاظت میکنند مشکل از کجاست مردم باید تاوان کم کاری مرزبانها را بدهند

    • ناشناس

      جان مادرتان نکنید همچین به فکر مستضف باشید

    • ناشناس

      باسلام کشوری که دومین دارنده گاز هست ایا درست است ایا خدا میبند ایا مسولین می بینند ودم نمی زنند خدا لعنت کند مصببین این وضع مردم مظلوم کشورمان را

    • داو

      کجایند مدعیان

    • ت

      خدا ازشون نگذره

    • ناشناس

      خودتون میگویید. ظلم. پایدار نیست. ثروت این کشور رو به یغما بردید.خدا لعنتتان. کند هنوز هم سیر نشدید و سال آینده را تاریکتر. میبینیم.

    • کولبرخسته

      فرداشریعتنداری توکیهان مینویسه عده ایی باانتشاراین تصاویردرزمین دشمن بازی میکنن

    • آخرین سنگر سکوته

      قدرت اول منطقه
      زمستان سخت اروپا 😂

    • آخرین سنگر سکوته

      ح...تو درست کن خواهر

    • ناشناس

      اصلن مدیریت مون صفر صفر هسته بلوار جرجان در گرگان دور بر گردان درست میکنند بخدا در خارج کمتر از ۲ روز درست میکنند ولی تو کشور ما ۱ماه طول میدن ترافیک سنگینی درست شده ۱۰۰متر دور برگردان

    • گیلانی

      چرا همه دارند طرفِ خالیِ لیوان را میبینند ؟ در عوض مردمِ .. ، ... ، ... ، ... و .... در ناز و نعمتند !!!!!

    • سوخته دل

      مرده اند

    • پارسا

      وای وای وای

    • باب

      عبدالمالک ریگی از همین بی سامانی ها خلق شد و عقده کرد و وطن فروش و ادم کش شد.
      ظلم زیاد.. ستم زیاد...آخر عاقبت خوشی نداره...بالاخره روزی تلافی میکنند.
      اینها...مردم،هموطن و هم زبان همین کشوراند.مثل زنجیر دستشان توی دستہ باقی تمام مردم این کشوره هست و یاور همین مردم اند.چرا رهاشون کردند؟؟واقعاً خجالت داره.

      پاسخ ها

      • ناشناس

        ایووللل دمت گرم . ......

    • سهیل حسنی

      آقایان مسئول گجایید؟ عرزشب‌ها کجایید؟ ما در زاهدان امکانات اولیه زندگی را نداریم. کجایید سینه چاک‌های اصولگرا؟ مدافعان یکسان سازی کجایید؟ اینهم تقصیر روحانی است. زمان روحانی کپسول پنجاه کیلویی ۳۵ هزار تومان بود. کجایید آنها که به رئیسی خسته نباشید میگفتند؟ حالا بفهمید چرا ما...

    • ناشناس

      سر ... و ف... سلامت اینا مهم نیست اینا حق مردمان ماست خودمان خواستیم

    • ناشناس

      خداوندا آبروی مردم ایران عزیز با هرچه بدبختی است .حفظ کن تا روز سخت.جامه از تن حیله گران امرعاص صفتان بی حیا کن.

    • مهدی

      خدا لعنت کنه دولت رییسی رو

    • ناشناس

      لعنت بر مسئولین ...

    • ناشناس

      به قول خانم جلسه ای مملکت مال یه عده خاصه تامام .

    • مهدی

      بی توجهی به قیمت های اقلام ضروری ومصرفی در دولت رییسی عجیب است. ولی دقیقا نمی‌دانیم چرا کار مایع باید قیمتش نجومی شود؟
      وعجیبتر این که. روحانی که گفت به سیستان و بلوچستان گاز رسانده ام.

    • ایرانی

      ای مسئولین از شما بالاتر هم عمرش تموم شده و رفته شما هم که دم از اسلام میزنید همین اسلام میگه شما هم یه روز میمیرید

    • احمد

      مگه آبرویی هم مونده بود؟

    • ناشناس

      دنیا همینه دیگه

    • اندیمشک

      لعنت برمسعولین دزد

    • ناشناس

      ولی در عوضش دارن لبنان وغزه وسوریه و یمن را میسازند

    • ناشناس

      چرا اخه چرا مگه کشور ما معادن کم داره چراباید شهرهای مرز نشین اینقدر باید عذاب بکشن الان نه تنها سیستان بلکه خوزستان هم کمبود گاز دارن خنده داره خوزستان منبع نفت وگاز باید تو صف وایسن برای گاز اونم هرکپسول چهارصد هزار تومن بابا این مسعولین جیبشون کی میخواد پر بشه خانوادشون اون ور اب دارن حال میکنن با حق ما بلاخره روز رستاخیز نزدیکه هرچی حق مارو خوردین حرام حرام حرام تا قیام قیامت

    • بهی

      استان اصفهان هستم از چندین روز قبل از هرجا کپسول گاز قیمت گرفتم قیمت از سیصد دادن تا سیصد و هفتاد یاخدا کشوری که تولید کننده گازه این گاز کجا میره چی میشه ؟ چرا زمستون آخه خدااا . بعد جاهایی از کشور که دولت بفکر گازکشی نبوده اهمیت اصن نمیده به اون مناطق پس مردم باید چکار کنند کی بفکر اوناس فقط بلدین جای مهر روی پیشونی در بیارین چقد اوضاع خرابه خداوکیلی اه.

    • رصا نوروزی

      مملکت در عصر حجر

    • سلطان اسیا الهلال

      کجاری کاری برادر من تو امیدیه خوزستان کپسول گاز شود ۴۵۰ تومان شود

    • عبدالوحاب

      سالهاست روس وچین کمون میخوان خودشونا ب ابهای گرم خلیج فارس برسونند،چطور این مردم حاشیه خلیج نمیتونند از گرمای این اب ها استفاده درست وبهینه کنند،،؟ ابگرم مجانی هس،دنبال گازند،

    • ناشناس

      فردا شری یتمدار منویسه ان کار دشمن است

    • ناشناس

      لعنت بر مسولان ظالم

    • ناشناس

      این اقای حسن روحانی از کجا اورده که
      تو زعفرانیه خونه دار. یعنی کاخ داره
      به ما که میرسن میگن نداریم راست میگن
      دیگه چیزی نمی مونه برای همسان سازی
      75سال رفت تازه میخوان 3ساله همسان
      سازی بکنن تا اون موقع گوشت550000
      هزار تومانی گاو میشه کیلویی1000000
      یک ملیون تومان

    • ناشناس

      راستی راستی داریم بر می گردیم به دهه شصت. اول گفتند که باید وضعیت حجاب به وضعیت دهه شصت بر گرده. نمی دانستیم که شامل بقیه چیزها هم می شود و کپسول گاز هم دوباره بر می گرده. واقعا نوستالوژی واقعی در زمان حال داره اتفاق می افته

    • کیان

      ای نشسته صف اول

    • ناشناس

      از قدیم گفته اند سیر از گرسنه خبر ندارد
      مقامات که کله شون. پر از مغزه و توشمال
      شهر مثل زعفرانیه. سعد اباد.زندگی میکند
      از بیخانمان. کپسول گازو. سیب زمینی و پیاز
      خبر ندارن. مشغول عشق وتفریح خودشون
      هستن واسه اقا پسر گل شون مدرسه
      میسازن. به خارجه میفرستن میگن
      رشته تحصیل پسر نابغه شون در ایران
      نیست.

    • بندرعباس

      سلام جالبه یکی نوشته بفکر مستعضفان باشید برادر من مردم استان هرمزگان مستعضف نه احتیاجی بکسی دارن بندرعباسی که دومین نقطه گازی کشور،ساخت بنزین که خودمون نداریم بجز سهمیه که دوستان لطفذمیکنن میدن میخوام بدونم این به اصطلاح مسئول که از یه تا مو خبر دارن از وضع بندر بی خبرن آیا نمیبینن?سیلندر گاز اونم با کلی منت و تو صف وایستادن بخریم350اونم اگه گیرت بیاد چرا فقط همش برخورد با مردمه چرا با مسئول برخورد نمیشه تا مردم ببینن حداقل بگن کسی هست حقمون رو بگیره

    • مجید حیدری

      آبروریزی رو برای مسولینی بکار میبرند که شرف و آبرویی داشته باشند نه مسولین بی غیرت این کشور که اصلا نمیدونند آبرو چیه

    • ناشناس

      بیچاره مردم سیستان بدبخت مردم ایران ،

    • امید

      کسی که حقوق آنچنانی با خونه سازمانی .ماشین حواله ای و وضع زندگی آنچنانی داره مگه درکی از این وضعیت داره آخه....

    • ناشناس

      یه سر به مرز بزنید ...
      کپسول های گاز را پیدا خواهید کرد.

    • ناشناس

      خلایق هرچه لایق.
      خودتون خواستین که اینجوری زندگی کنید

    • ناشناس

      نمایندشون بی عرضه است والسلام.
      رفته مجلس برای چی

    • ناشناس

      خودت چه رویی داری ماشالله

    • ناشناس

      تمام به اصطلاح مسئولین مثل مثلا نمایندگان یا مثلا وزرا خاتمب حسن روحانی
      و.....صبه جمعه بیدار شدن بهترین صبحانه
      مثل خاویار. و عسل کامل طبیعی و سفارشی
      را با نون سنگکی گرم که صبح نوکر براشون
      اورده میخورن. بعد میرن تو محوطه کاخ
      زعفرانیه یا جای دیگر قدم میزنند
      یخچال شون پر از گوشت. مرغ. انواع
      ماهی. اردک بوقلمون. هست
      ناهار. پلوی. زعفرانی. با ماهی. یا بوقلمون
      میخورن. کیف میکنند.میخوابند
      بلند میشن. قهوه میخورن. زندگی شاهانه
      دارن با شکم شون ساز میزنن
      ما بدبخت های بیچا ره وعده همسان سازی
      سه ساله میدهند
      اخه.سه سال صبر کنیم
      همین خاتمی تو کاخ زندگی میکن
      چرا نمی ری سمت در وازه غار زندگی کنی
      هیچ گوش شنوا نیست

    • ناشناس

      این شریعت مداری کیهان را خداوند چرا
      این قدر. نا زیبا افرید
      بد بختی اینه که ایشون فکر میکنه که میره
      بهشت
      ای خدای بزرگ. اگر به اندازه یک هزار ملیونیم وار د بهشت شد. که انشالله
      امریست محال. فقط اونجا. همسایه
      ما نباشه که. دیگر قابل. تحمل نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج