آوینا_استیکی 2
adexo3
۱۳۸۰۸۷۹
۶۲ نظر
۲۳۰۵۰
۶۲ نظر
۲۳۰۵۰
پ

هموطن عزیز، مراقب این وام ۴ درصدی باش!

مطابق این ماشین‌حساب، اگر ۵۰۰ میلیون تومان را به مدت ۱۸ ماه در یک بانک دولتی سپرده‌گذاری کنید، بعد از یک سال و نیم بانک به شما ۳۰۰ میلیون وام می‌دهد!

اعتماد: در «طرح مهربانی» چند بانک دولتی مدت‌هاست با تبلیغات عجیب و غریبی که از در و دیوار شهر بالا می‌رود یا در ساعات پربازدید برنامه‌های تلویزیونی پشت سرهم پخش می‌شود؛ مردم را دعوت به دریافت وام قرض‌الحسنه با کارمزد ۴درصد می‌کنند.

هموطن عزیز، مراقب این وام 4 درصدی باش!

سقف این وام نیز 300 میلیون تومان عنوان شده که روی کاغذ عدد بدی نیست و شرایطی که در آگهی‌های تبلیغاتی هم دیده می‌شود هر بیننده‌ای را تشویق به استفاده از آن می‌کند. اما شرایطی که بانک‌ها برای دریافت این وام گذاشته‌اند آن‌قدر عجیب و پیچیده است که حتی شائبه ربوی بودن آن را نیز بیشتر می‌کند. برای نوشتن این گزارش، شرایط پرداخت وام قرض‌الحسنه تحت عنوان «طرح مهربانی» را در وبسایت دو بانک دولتی بررسی کرده و به نکات جالبی برخوردیم.

حکم قرض به شرط قرض چیست؟

اول از همه باید بگوییم که این وام همین‌طوری به کسی داده نمی‌شود. بانک‌ها از متقاضیان پول می‌گیرند و به تناسب مدت زمانی که پول آنها در حساب‌شان مانده وام می‌دهند. در واقع، بانک‌ها از مردم یک پولی را «قرض» می‌گیرند، از یک تا 18 ماه به صورت متغیر این پول را نزد خود نگه می‌دارند و تا سقف 300 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه می‌دهند!

این اتفاق نوعی «قرض به شرط قرض» است که در احکام اسلامی البته یک نوع عملیات ربوی است. این متن پرسش و پاسخی است که در وبسایت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی درباره حکم «قرض به شرط قرض» آمده است: «پرسش: اگر شخصی به دیگری قرض دهد ولی شرط کند که به شرطی بهت قرض می‌دهم که بعدا تو هم باید به‌ اندازه همین مبلغ به من قرض دهی آیا این کار و این قرض اشکال دارد؟ پاسخ: این نوعی رباخواری است.» کاری که بانک‌ها در این طرح می‌کنند شباهت تام و تمامی به چیزی دارد که در پرسش یاد شده آمده است. بانک از متقاضی وام یک پولی را به صورت قرض دریافت می‌کند و مطابق با مدت زمان نگه داشتن پول در بانک، ‌وام می‌دهد. اما سقف این وام همان 300 میلیون تومان باقی می‌ماند. ضمن اینکه در طرح «مهربانی» تمام پولی که شما به بانک «قرض» داده‌اید نیز به شما برگردانده می‌شود. یعنی هم پول‌تان را می‌گیرید و هم یک سودی بابت پولی که به بانک قرض داده‌اید!

هموطن عزیز، مراقب این وام 4 درصدی باش!

با چقدر پول می‌توان۳۰۰ میلیون تومان گرفت؟

اما شرایط وام گرفتن چیست؟ چقدر پول باید به بانک قرض دهید تا لطف کرده و به شما دوباره قرض بدهد؟

بانک‌ها برای این کار یک جدول تهیه کرده‌اند که در وبسایت طرح‌های «مهربانی» آنها قابل دسترس است. در اینجا چند مثال در این باره می‌زنیم تا بیشتر روشن شود که این وام چگونه و تحت چه شرایطی پرداخت می‌شود. البته تمام این بانک‌های مشارکت‌کننده در طرح «مهربانی»، یک ماشین‌حساب برای محاسبه میزان سپرده‌گذاری و دریافت وام هم در وبسایت خود گذاشته‌اند و تمام کارهای افتتاح حساب و پرداخت وام و... را نیز به صورت آنلاین انجام می‌دهند و نیازی به حضور در شعبه نیست.

مطابق این ماشین‌حساب، اگر 500 میلیون تومان را به مدت 18 ماه در یک بانک دولتی سپرده‌گذاری کنید، بعد از یک سال و نیم بانک به شما 300 میلیون وام می‌دهد! گذشته از اینکه در این یک سال و نیم پولی که شما در بانک گذاشته‌اید با تورم موجود چه بلایی سرش می‌آید و آیا از ارزش آن کاسته می‌شود یا خیر، این را هم باید بگوییم که 37 میلیون تومان در مجموع اقساط 60 ماهه این وام 300 میلیون تومان به عنوان کارمزد از شما دریافت می‌شود!

حالا اگر همین 500 میلیون تومان را یک ماهه به بانک «قرض» دهید، بانک به شما پس از یک ماه 83 میلیون تومان پرداخت می‌کند که باید یک‌ساله آن را با سود 4درصد پس بدهید. اما اگر 500 میلیون به بانک بدهید و یک ماهه بخواهید وام بگیرید و قسط وام‌تان را هم در 5 سال تسویه کنید بانک به شما 16 میلیون و 650 هزار تومان وام می‌دهد و تازه 4درصد هم بابت این وام سود می‌گیرد!

بانک دیگری که از قضا این هم دولتی است شرایط جالب‌تری گذاشته و البته جدول بسیار گیج‌کننده‌ای نیز منتشر کرده که هر کسی از آن سر درنمی‌آورد. اما یک مثال می‌زنیم: اگر در این بانک، شما 81 میلیون تومان و به مدت ۱۲ ماه برای طرح مهربانی سپرده‌گذاری کنید، می‌توانید بعد از یک سال که 81 میلیون شما در بانک ماند، مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان با اقساط ۶ ماهه بگیرید که البته بخشی از این پول بابت کارمزد برداشت می‌شود.

اما این برای اقساط 6 ماهه است و اگر بخواهید با اقساط 5 ساله وام بگیرید (چیزی که به صورت گل‌درشت در آگهی‌های بازرگانی این بانک‌ها دیده می‌شود) بانک به شما کلا ۵۱ میلیون تومان وام می‌دهد. یا در مثالی دیگر، اگر شما ۳۰۰ میلیون تومان را به مدت ۳ ماه در این بانک برای طرح مهربانی سپرده‌گذاری کنید، می‌توانید در پایان ماه سوم مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان با اقساط ۶ ماهه بگیرید. اما برای اقساط 5 ساله رقم وام به 48 میلیون تومان می‌رسد!

هموطن عزیز، مراقب این وام 4 درصدی باش!

البته زیاد فرقی نمی‌کند چقدر سپرده بگذارید. سقف وام یکی است. مثلا 5 میلیارد تومان را هم در بانک سپرده‌گذاری کنید درنهایت بعد از یک مدت زمانی، همان 300 میلیون تومان وام پرداخت می‌شود! در واقع سقف وام یکی است و فقط سپرده است که فرق دارد!

این «ساختار یک‌طرفه» به گونه‌ای برپا شده که قرارداد وام به سود طرف عرضه باشد. درحالی که طرف عرضه که همان بانک باشد، پول بیشتری دریافت کرده و مدت زمان زیادی هم این پول را نزد خود نگه داشته است. با توجه به تورم و کاهش ارزش پول، چه کسی این وسط سود بیشتری می‌برد؟

ضامن هم می‌خواهد

این را هم باید اضافه کنیم که برخلاف تبلیغات دولت بر سر پرداخت بدون ضامن وام‌های خُرد، وام طرح مهربانی یک یا دو ضامن با گواهی کسر از حقوق ضامن نیاز دارد که کار دریافت وام را برای کسانی که پول‌شان را در بانک سپرده‌گذاری کرده‌اند بسیار سخت می‌کند.

نکته دیگر اینکه این وام‌ها «قابل انتقال» است و احتمالا از این پس باید منتظر خرید و فروش وام‌های «مهربانی» هم باشیم و این وسط یک عده‌ای که وام را گرفته‌اند و از پس پرداخت اقساط برنمی‌آیند، در وبسایت‌های آگهی آنلاین دست به انتقال وام بزنند (این البته یک احتمال است و این احتمال هم براساس قانون کلی اقتصاد مطرح می‌شود که هر جا رانتی باشد، فسادی هم به وجود می‌آید).

چرا این اتفاق می‌افتد؟

با روند تورم موجود که مدت‌هاست در کانال 40درصدی به صورت مزمن باقی مانده و انگار به هسته سختی برخورد کرده، «پول» نیز به یک کالای گران تبدیل می‌شود. سیاست‌های تثبیتی نیز دلیلی شده بر «کمیاب» شدن پول. بانک مرکزی به دنبال کاهش تورم است و البته این وظیفه ذاتی بانک مرکزی است که بر نظام پولی کشور نظارت مستقیم داشته باشد و ارزش پول ملی را نیز حفظ کند. بانک مرکزی در این راه ابزارهایی دارد و یکی از این ابزارها کنترل ترازنامه‌های بانک‌ها و کاهش رشد نقدینگی از طریق فشار به منابع پایه پولی است.

در عین حال، نظام بانکی با مشکلاتی نظیر ناترازی‌های گسترده در منابع و هزینه‌های خود روبه‌رو است و شاید حالا که پول به عنصری «کمیاب» و «گران» نیز تبدیل شده، ساز و کار جذب منابع با پیشنهاد وام دادن را در پیش گرفته‌اند.

چنین شیوه تسهیلات‌دهی که بی‌شباهت به قرارداد «ترکمانچای» هم نیست، درحالی است که وام قرض‌الحسنه تعریف خاص خود را دارد و معمولا به صورت «خُرد» و در ارقام کوچک توسط ساختاری اداره می‌شد که پیش از انقلاب در نهادهای مذهبی ایران ریشه دوانده بود. اگر قرار به وام قرض‌الحسنه باشد، چه نیازی است به چنین تبلیغاتی که با واقعیت نیز همخوانی ندارد؟ اگر قرار است منابع مردم گرفته شود و در ازای آن در شرایط تورمی، سودی پرداخت شود که حتی از میزان تورم کمتر است، چرا مسوولان دولتی این موضوع را به شکلی دیگر به نام خود سند می‌زنند؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ناشناس

      بانکها فقط به کارمندان خودشون و مدیران شرکتها و...خوب وام میدن

    • ناشناس

      متنش زیاد بود نتونستم بخونم

    • ناشناس

      خفه بمیر بابا

    • بی نام

      مگه بانکی داریم که به فکر سود خودش نباشد؟ مگر بانکی داریم که خیرخواهانه عمل کند. همه بانک‌ها با هم در رقابت هستند و هر روز یک طرح جدید تاسیس می کنند به اسم تسهیلات.

    • مهدی

      صدرصد حرفت درسته

    • ناشناس

      هر روز میشینن واسه زدن جیب مردم نقشه میکشن. وگرنه هیچ کسی تو این مملکت به فکر مردم نیس

    • ناشناس

      دقیقا

    • محمد

      سالهاست اين نوع وام‌ درخیلی از بانکها پرداخت می‌شود. پس‌ تاحالا کجا بودی که نظربدی؟چی شده که بیدارشدی؟

    • ناشناس

      ایت الاه مکارم گفته ربا ولی چه فتوایی داده؟

    • رضا

      وام های خوب فقط برای کارمندان بانکهاست از پول ما به خودشون قرض الحسنه میدن طرف آبدارچی بانکه اوضاعش از خیلیا بهتره طرف دوتا خونه دوتا ماشین .شاسی چرا؟؟! شما حساب کن تا مدیران ارشدشون که دیگه واویلاست

    • مسعود

      تابلو خبر زدید از طرف کدوم بانک خصوصی حمایت میشید؟

    • سید محمد

      خیلی جالبه سایت برترینها خودشم تبلیغ این وام و کرده.به تبلیغات قبل از دیدن ویدیو ها نگاه بندازید

    • ناشناس

      از اول که وام تو کشور باب شد ربا و نزول بود شاید هم بدتر، وامی که برای گرفتنش کلی پول اوراق باید داد، بعد سه یا چهار برابرش رو باید پرداخت کنی در مدت پرداخت وام اول پول بانک رو پرداخت می کنی بعد تازه وامت رو، هیچ کجا اینجوری نیست فقط کشور اسلامی که میگه ربا و نزول حرامه وام حلاله؟؟؟

    • م ا

      ما هم حدود یک ماهی هست که به این بانکهایی که تلویزیون تبلیغ میکنه مراجعه میکنیم و دست از پا درازتر برمی گردیم واقعا مردم را چی فرض کردن اون شخصی که نیازمند وام است اگر پول داشت که خودش استفاده میکرد چرا وام بگیره این طرح هم برای از ما بهتران است که پولهای زیادی دارند و ....

    • ناشناس

      خب عامل فساد همین بانکها هستند

    • عباسی

      چرادرصداوسیما تبلیغ می شود.

    • ناشناس

      خخخخخخخخخ نه وام ۲۵درصدی خوبه

    • ناشناس

      نویسنده برخی از اطلاعات در خصوص وام را خلاف واقع نوشته و بیشتر مغرضانه هست.

    • ایران زمین

      بیچاره ما مردم ایران که هرطور که میتونن دارن ازمون سواستفاده میکنن😔

    • طناز

      شما اصلاح کنین.

    • ناشناس

      والا ما دو تا کارمند بانک تو خانواده داریم وضعشون توپه توپه.یکیش دامادمون که حتی به برادرشم تونسته خونه بخره
      ولی به ماها که میرسه وام نداریم ضامن میخوان کوفت میخوان زهرمار میخوان
      پس ما مستاجرا چیکاااااااار کنیم با دو تا بچه
      یکی نیس به دادمون بررررررررسهههههههه

      پاسخ ها

      • ناشناس

        تو اگه خانواده ات بانکی بود از این غلطای الکی و دروغ نمی کردی

      • میر

        خواهر زن من بانکیه هم خونه خوب داره هم ماشین خوب.پارسال یه خونه دیگه خرید امسال هم یه زمین.همیشه هم میگه وام گرفتم!!!!

    • ناشناس

      بانکها فقط به فامیلهای خودشون وام میدن باهم تقسیم میکنن به مردم وام نمیدن کاش اطلاعات وارد بانکها میشد ببینه این وامها کی میبره چرابه مردم نمیدن

    • ناشناس

      چقد بهت دادن این مطلب بنویسی
      احمق تویی که مردمو ساده فرض کردی مردم خودشون همه حسابگرن
      ضمنا چطور حساب کردی که ریا میشه !؟

    • ناشناس

      تبلیغات این بانکها شدیداً عوام‌فریبانه می‌باشد .

    • شیپورچی

      در ایران بانکها خانه های فساد و ربا خواریست،ریشه تمام فساد کشور در همین بانکهاست

    • موسوی

      بانک ملی به مدت یک سال مبلغ ۳ میلیارد داشتم یک ماه پیش برای دریلفت وام به بانک مراجعه کردم
      کارمند بانک گفت شما باید یه حساب دیگر افتتاح کنید و مبلغ یک میلیارد و دویست تومان به مدت ۶ ماه سپرده کنید بعد مبلغ ۳۰۰ میلیون وام دریافت کنید
      من هم با یک میلیارد ودیست یک زمین در شهرستان خریدم که بعداز یک ماه ۷۰۰ میلیون سود کردم

    • ناشناس

      هر چه دوز و کلک بازیه توی سیستم بانکی ایرانه . فقط و فقط به سود کارمندان خودشان و بس .

    • سیاوش

      همش کلاه برداریه

    • ناشناس

      شیتیل نویسنده پرداخت نشده

    • ناشناس

      دولت تو این شرایط مصیبت بار اقتصادی یه پولی کمی به کارگر وکارمند میده و با مالیات و هزار نقشه اون رو از چنگشون در میاره..

    • ناشناس

      من آبدارچی بانکم۱۱سال هم سابقه دارم چرا ازخودت حرف درمیاری خونه هم ندارم فقط یک ساینا دارم الکی چیزی شنیدی خودت هم باور کردی

      پاسخ ها

      • ناشناس

        درآمد کارمند بانک با آبدارچی فرق داره دوست من ۸۶ رفت بانک سرکار با پارتی اونم بانک خصوصی تا سال ۹۱ خونه و ماشین و لپ تاپ و موبایل و ...خرید دانشجو بودیم موبایل هم نداست ضمنا الان با اون زمان فرق داره اون زمان با وام ۱۲۰ میلیونی راحت تونست خونه بخره

    • بازنشسته ای ک،داغ ازدولتهادارم

      دربانک مرو برو پیش ربادهنده ک،وجدانش ازربا خواران بانکی و فتوادهندگان بهتره

    • اکبر تبریزی

      خواهشا اول این مشکل پیامکهای تراکنش خریدزیر۳۰هزار رابرطرف کنند که مبلغ بیست هزارهزینه ۴ماهه کسرمیکنند امازیر۳۰هزارپیامک حذف شده وخیلیا فرصت افتاده دستشون هرچقدردوست دارن میکشن خیلی جاهای شلوغ مثلا تونانوایی بجا۳هزاردیروزسی هزارکارت کشیده بودرسیدهم نمیدن خیلی جاها دولت اینوحل کنه از وام واجبتره همه جادزدیه فقط

    • قاسم

      بانک های به اصطلاح قرض الحسنه هم همین طور هستند

    • Manoo

      هیچ کلک و رانتی در کار نیست. همون مدت که پول شما در بانک میخوابه را با سود ۲۰ درصد حساب کنی مجموع سود همان ۲۴ یا ۲۵ درصد میشه که بقیه بانک ها وام میدن ۴ درصد فقط یه ابزار وسوسه کننده است

    • ناشناس

      سیستم بانکی ایران فاسد و رباخوار است.

    • مجتبی

      خیلی از این مطالب این صبحت شما واقعیت ندارد الان تا یک میلیارد بانک صادرات دارد پرداخت می کند پس ۳۰۰ میلیون نیست لطفا موج سواری نکنید و درست به مردم خوراک تحویل بدهید

    • مهدی

      از اقای رییس بانک مرکزی بپرسيد که خیلی پر مدعا از عملکرد خودشون که نظارت بربانک ها هست تعریف میکنه و نه بازار ارز اوضاع درستی داره و نه وام ، سود دیر کرد هم همه بانک ها از شما میگیرند در حالی که خود بانک مرکزى نامه زده که نگیرید ، به این میگن وزارت و مدیریت !!

    • مهدی

      جالب اینه که بانک ۵۰۰ تومان رو میگیره در مسکن وارد می‌کنه بعدا تورم میشه این پول بعد از ۶ ماه میشه ۱ میلیارد تازه ۱۸ ماه بعد از این ۱ میلیارد میخاد به خودم وام بده یعنی ۵۰۰ پول منو با تورم می‌کنه ۱۵۰۰ بعد ۳۰۰ وام میده و ۵۰۰ هم اصل پول و اینوسط ۷۰۰ میزاره تو جیبش حالا جالبه بابت ۳۰۰ تومن هم باز مجدد طمع داره و درصدی کارمزد میخاد

      پاسخ ها

      • مهدی

        ما بدبخت بیچاره ها اگر 500 میلیون پول داشتیم که احتیاج به وام نداشتیم کسی که متن وام رو نوشته مردم بیچاره رو تمسخر کرده

    • ناشناس

      فقط میخوان پولای دست مردم رو جمع کنن
      والا شما داری به بانک وام میدی نه بانک به شما!
      یه میلیارد سه ماه بخوابون تا 300وام بدن!
      مرغ بگی خنده ش میگیره

    • ناشناس

      به نکته خوبی اشاره کردی

    • ناشناس

      بده اطلاع رسانی میکنن

    • ناشناس

      معلومه کارمند بانکی

    • احمد

      کارمند بانکی بهت برخورد آره
      حرف حق همیشه تلخه

    • Sass

      گول این تبلیغات نخورید
      من زخم خورده این چرندیات هستم
      پول گذاشتم بانک مهر ایران
      ارزش پول که حسابی پایین اومد بعد هم برای سیصد وام اینقدر برام مشکل تراشیدن که مجبور شدم دویست وام بگیرم
      بعد داخل بانک تابلو زده مهربان باشیم یکی نیست بهشون بگه شما همچی کلاه گشاد سر ملت میذارید که دیگه مهربانی فراموش می کنن

    • ناشناس

      درموردوام مهربانی نظردارم:
      چرا باید نظارتی براین امور بانکها اعمال نشود که اینقدر بی شرمانه ووقیحانه کارهای غیر شرعی وغیرانسانی انجام بدن روی نزولخواران را سفید کنند

    • سیدجاسم شالچی زاده

      بانک هامردم رااحمق حساب کرده اندخودم زنگ زدم ازسپه سوال کردم گفتند۱/۶سپرده دریک ماه راوام می هندیعنی۱/۸۰۰سپرده یک ماهه را۳۰۰وام می دهندولی بابت سپرده ما سود نمی دهندبعدباتبلیغات مسخره شون!

    • ناشناس

      کلا این متن فرافکنی کرده، اصل ماجرا این است که دولت کسری بودجه شدید دارد و در آینده نزدیک نیز یک هزینه هنگفت برای اجرای انتخابات. لذا دولت این برهه حساس را به امید آزاد شدن پول‌های بلوکه شده خود در آینده با یک نرمش قهرمانانه و پرداخت تسهیلات در آینده که با بهانه های بنی اسرائیلی اعم از ضامن و... خیلی از سپرده گذاران از صف دریافت وام خارج خواهند شد مخارج انتخابات و... به صورت روزمره تأمین می نماید!!! حالا افتاد؟ هرکس به فکر خویشه، دولت به فکر سودشه

    • م

      چندین سال است که بانک رسالت همین کار را می‌کند بدون تبلیغات و منصفتر شما بانک ها فقط دنبال منافع خود هستند

    • محسن

      ریشه فساد در این معامله گری هاست نه در بانکها .بدبخت مستاجر ۵۰۰ سال کار کنه نمیتونه خونه بخره شما در عرض چند ماه ۷۰۰ میلیون کاسب شدی

    • محسن

      راهش فکر کردن هست

    • مهدی

      چرا حرف مفت می‌زنین....زمانی که میری برا افتتاح حساب میگن بهتون شما داری سپرده قرض الحسنه باز میکنین و بانک به وکالت از شما داره با این مبلغ کارای اقتصادی میکنه.بعد از ی مدت بعنوان اینکه سپرده گذاری کردی یا میتونی وام بگیری یا سود انصراف از وام.این وام یا سود از محل دیگه ای پرداخت میشه بشما نه از محل سپردتون....دقت کن گفتم یا....نگفتم بشرط سپرده.
      بعدشم بانک مگه دیوانس وام ۴درصدی رو بدون سپرده بده بکسی.قبلا ۲۰درصدی میداد ازین حرفا نبود....فکر مردم رو مخدوش نکنین اقا.مردم یا باید دزدی کنن یا وام بگیرن تا بجایی برسن یا باید اختلاس

    • عا

      اصن همینه که هست میخای بخای نمیخای بخای بازم این سیستم بانکی اسراییله تو ایران مردم هم دارن همینو میگیرن نگیری جا میمونی....بحرف های اینام گوش ندید...برین سپرده نگین آتیه بزارین بانک سپه.۲ماهه از ۱ تا ۲ یرابر معدل بگیری ۲۰درصد....تو مملکتی که تورم ۷۰درصده دنبال وام ۴ بودن اشتباس.۶ماه واستی اشتباهه واسه ۱ برایر.۲ماه بزار ۲برابر بگیر.

    • ناشناس

      وام اصلا"خوب نیست .ان شاءالله محتاج نشیم که مجبورباشیم به هرطریق وضرری شده وام بگیریم.

    • ناشناس

      قرارچندین بانک کلا"حذف بشن.
      وچندبانک دیگه هم درهم ادغام بشن

    • ناشناس

      اصلا این وام با نرخ ۴ درصد و۱۸ درصد و۲۵ درصد نمی دهند فقط بانزول ۷۰ درصد سود یا ۱۲۰ درصد سود وام میدهند آنهم با کلی مدارک وضامن اینها کلا باید این نمایندهها وخود مجلس کلا جارو کنند از نو بکارند مجلس دیگر تا بلکه به فکر مردم شاید باشد

    • اکبر تبریزی

      من نمیدونم اون ابلهی که دو سه میلیارد پول نقدشو میخابونه توحساب بانکیش چجور دیوونه ای است که بخاطر وام ۳۰۰میلیونی هم التماس میکنه هم واسه خودش دردسر درست میکنه امان ازدست کارهای این مردم نااهل چون....

    • ناشناس

      بدبختی تازه بعد از سپرده گذاری و موقع ثبت درخواست وام شروع می شود هر چه دوست و آشنا و همکار داشتم جهت ضامن معرفی کردم هیچ کدام را قبول نکرد به هر جا هم مراجعه کردم گفتند سیستمی است به ما مربوط نمی شود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج