آوینا_استیکی 2
adexo3
۱۳۸۸۹۸۶
۱۴ نظر
۸۲۳
۱۴ نظر
۸۲۳
پ

تعطیلات هفته «دو روز» می‌شود؟

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از کاهش ساعت کاری کارمندان در هفته به «۴۰ ساعت» و افزایش روزهای تعطیل به «دو روز» خبر داد.

مهر: «ولی اسماعیلی» رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت بررسی لایحه «افزایش تعطیلات آخر هفته و کاهش ساعات کاری ادارات» در مجلس اظهار کرد: دولت در این لایحه پیشنهاد داده بود که ساعت کاری کارمندان دولت از ۴۴ ساعت در هفته، به ۴۲ و نیم ساعت کاهش یابد و دو روز در هفته هم در سراسر کشور تعطیل باشد چراکه در حال حاضر فقط جمعه در همه جای کشور، تعطیل است.

وی افزود: دولت در این لایحه پیشنهاد داده بود که در کل کشور، ۲ روز تعطیل شود اما روزهای تعطیلی را مشخص نکرده بود. این لایحه برای بررسی کارشناسی به کمیسیون اجتماعی مجلس ارجاع شد و ما پس از بحث و بررسی، اصلاحاتی را در آن اعمال کردیم.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون اجتماعی مجلس در جریان بررسی این لایحه مصوب کرد که ساعت کاری کارمندان در هفته، به ۴۰ ساعت کاهش یابد و دو روز تعطیلی را هم مشخص کردیم که علاوه بر جمعه، شنبه هم تعطیل شود.

اسماعیلی گفت: گزارش کمیسیون اجتماعی آماده شد و درخواست دادیم تا در صحن مجلس مطرح شود اما برخی از نمایندگان بر اساس آئین‌نامه داخلی مجلس درخواست تجدیدنظر دادند و خواستار آن شدند که این موضوع مجدداً در کمیسیون اجتماعی مجلس بررسی شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: کمیسیون اجتماعی مجلس این لایحه را مجدداً بررسی کرد و این بار پیشنهاد داد که به جای جمعه و شنبه، پنج‌شنبه و جمعه تعطیل شود که این پیشنهاد رأی نیاورد؛ در نهایت ما این موضوع را در اختیار دولت قرار دادیم که خودش در این مورد تصمیم بگیرد که چه روزهایی در سراسر کشور تعطیل شود.

وی اضافه کرد: بر این اساس و مطابق با مصوبه کمیسیون اجتماعی مجلس، مقرر شد که ساعت کاری ادارات در هفته به ۴۰ ساعت کاهش یابد و دو روز هم تعطیلی آخر هفته داشته باشیم اما روزهای تعطیلی را مشخص نکردیم و در اختیار دولت گذاشتیم.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بررسی لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته و کاهش ساعات کاری ادارات در کمیسیون اجتماعی مجلس به اتمام رسیده و گزارش کمیسیون جهت بررسی در صحن مجلس در اختیار هیأت رئیسه مجلس است؛ نمایندگان در پیشنهادات خود برای تعطیلی آخر هفته، هم پنج‌شنبه و هم شنبه را مطرح کرده‌اند که احتمال دارد یکی از این روزها در صحن مجلس رأی بیاورد.

اسماعیلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه زمانی این لایحه در صحن مجلس رسیدگی می‌شود، گفت: این لایحه در نوبت بررسی در صحن مجلس است؛ البته نمایندگان با بیش از ۱۳۰ امضا درخواست بررسی اولویت‌دار این لایحه در صحن مجلس را مطرح کردند که اگر مطرح شود و رأی بیاورد، این لایحه به زودی در دستور کار صحن مجلس قرار می‌گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ناشناس

      اگه هم خصوصی هم دولتی تعطیل بشن کار بسیار مثبت و تاثیرگذاری خواهد شد

    • ناشناس

      خجالت بکشید به خدا خسته شدیم از این همه تعطیلی

    • کاوه کلهر

      واقعا نماینده های خوبی هستین، هزار صلوات

    • ناشناس

      یه ملت رو چند ماهه سرکار گذاشتین

    • ناشناس

      یک روز تعطیلی هم زیاده دیگه دوروزش نکنید

    • ناشناس

      اقتصادمملکت روبه نابودی است شمادنبال تعطیلات درهفته هستید اگرمردکارمی باشیدایران غرق درتورم گرانی رانجات دهید

    • ناشناس

      جمعه-شنبه راتعطیل کنیدکه اختلاف ماباجهان،به کمترین مقدارممکن درروزکاری،برسد!!!

    • ناشناس

      با این پیشرفت ها امیدوارم هر چه زودتر موشک فضا نوردی هم آماده بشه

    • م. اع

      جمعه و شنبه تعطیل شود.

    • ناشناس

      خیلی الان کارمندان ومدیران وسایرین کار میکنند...حالا تعطیلی راهم میخوان اضافه کنند.....خوب بگو یی دفعه پول یا مفت میخواین بدین به خودتون......لااقل برای سایر مردم نیز ازاین پولها بدین که شب وروز کار میکنند ولی هشتشون گرو نهشونه.!!!!!؟؟؟؟

    • منصف

      جمعه و شنبه تعطیل شود کاری اصولی انجام شده

    • ناشناس

      تعطیلی پنجشنبه ها کلی به کشور لطمه میزنه خاک بر سرتون

    • شهرام

      نمایندگان احمق چند ساله درگیر این هستند که چه روزهایی تعطیل شود مسائل بزرگ مملکت را ول کردن چسبیدن به این و هنوز هم نتونستن تصویب کنند که دو روز تعطیل باشه اونوقت برای افزایش سن بازنشستگی سریع تصویب کردن و کردن تو پاچه ملت

    • داو

      در بندر امام خمینی اصلا تعطیلی معنایی نداره کارگر بدبخت از اول هفته تا آخر هفته از اول ماه تا آخر ماه از اول سال تا آخر سال بکسره سرکارش حاضر میشه بدون یک روز یا یک ساعت استراحت که بخواد در کنار خانوادش باشه لعنت بر این بی عدالتی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج