۱۴۲۳۷۰۵
۲۹۱
۲۹۱
پ

رپورتاژ آگهی

تغییر رنگ دندان عصب کشی شده، علت و راهکار

شاید برای شما هم پیش آمده که پس از عصب کشی، همان دندان شما تغییر رنگ دهد و این مسئله برای شما تعجب آور باشد.

یکی از مهمترین خدمات دندانپزشکی شامل عصب کشی دندان است که برای آن باید حتماً به متخصصین عصب کشی مراجعه کنید. حتی با وجود مراقبت‌های بسیار زیادی که بسیاری از افراد برای دندان‌های خود انجام می‌دهند، ممکن است گاهی دچار دندان درد شوند.

با پرهیز از مواد غذایی یا نوشیدنی‌های مضر برای سلامتی دندان، ممکن است شما با مشکلاتی همچون دندان درد یا عفونت مواجه باشید. در واقع زمانی دندان درد می‌کند که عفونت به ریشه رسیده باشد و در این صورت برای کاهش درد تنها راه حل عصب کشی همان دندان است. 

تغییر رنگ دندان عصب کشی شده، علت و راهکار

عصب کشی و تغییر رنگ دندان

عصب کشی دندان یکی از مهم‌ترین خدماتی است که یک دندانپزشک متخصص عصب کشی آن را با تجربه کافی انجام می‌دهد. در واقع این مهارت دندانپزشک است که با توجه به تجربه‌ای که دارد، نتیجه کار را مشخص می‌کند.

همه افراد برای عصب کشی دندان معمولاً به کلینیک بهترین متخصصین می‌روند تا بدون هیچ درد و استرسی این فرآیند را برای آنها انجام دهند. حتی گاهی برای اینکه برخی از مشکلات اساسی دندان را برطرف کنند، برای کاهش درد نیاز به عصب کشی است. بسیاری از افراد به دلیل ترس از تغییر رنگ دندان پس از عصب کشی از این کار امتناع می‌کنند.

در واقع از عوارض مهم عصب کشی، تغییر رنگ دندان است که گاهی این تغییر رنگ به حدی زیاد است که مشابه یک لکه برای همیشه روی دندان باقی خواهد ماند. همانگونه که مستحضرید، تغییر رنگ دندان به ویژه دندان‌های جلویی به شدت زیبایی را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

دلایل مهم تغییر رنگ دندان پس از عصب کشی

تغییر رنگ دندان پس از عصب کشی دندان یکی از مشکلات بسیار مهم پس از عصب کشی به شمار می‌رود. عوامل بسیار زیادی باعث تغییر رنگ دندان پس از عصب کشی می‌شود که شاید برای شما هم مهم باشد که در رابطه با آنها اطلاعاتی کسب کنید.

تخصص پزشک

یکی از مهمترین دلایلی که به اهمیت انتخاب پزشک توصیه می‌شود، کیفیت کار آن برای تمامی خدمات دندان به ویژه عصب کشی است. اگر پزشک مورد نظر تجربه و تخصص کافی نداشته باشد، کوچک‌ترین خطای او هنگام عصب کشی ممکن است چنین مشکلاتی را به وجود بیاورد.

داروهای عصب کشی

در فرآیند عصب کشی از داروهای بسیار مختلفی استفاده می‌شود که بسیاری از آنها قوی هستند. ممکن است حین عصب کشی دندان شما نسبت به داروهای مورد نظر واکنش نشان داده و در نتیجه به تغییر رنگ دندان تبدیل شود.

مواد پرکننده

گاهی مواد پر کننده‌ای که برای ریشه دندان استفاده می‌کنند، ممکن است روی تاج باقی بماند. همین باقی ماندن مواد پر کننده روی قسمت تاج دندان مهم‌ترین عامل اصلی تغییر رنگ آن خواهد بود.

تغییر رنگ دندان عصب کشی شده، علت و راهکار

مهمترین راهکارها برای سفید کردن دندان‌های عصب کشی شده

اگر دندان‌های شما هم قربانی عصب کشی دندان است و پس از مرحله عصب کشی تغییر رنگ داده‌اند، قطعاً به دنبال بهترین راهکارها برای سفید کردن آنها هستید. نگران نباشید، تنها شما با این چالش مواجه نشده‌اید بلکه افراد زیادی هستند که قربانی این مسئله شده و هم اکنون نیز راهکارهای مناسبی را می‌خواهند.

پر کردن مجدد

اگر پس از مرحله عصب کشی شاهد تغییر رنگ دندان‌های خود بودید، می‌توانید مجدد دندان خود را پر کنید. برای این کار باید از متخصص عصب کشی کمک بگیرید و معمولا در این مرحله ریشه دندان تخلیه و مجدد پر می‌شود. در واقع تاثیرگذارترین روش برای بازگرداندن رنگ دندان، پر کردن مجدد آن خواهد بود. بدون شک، هزینه عصب کشی دندان نسبت به دیگر روش‌ها بیشتر است و البته تاثیرگذاری آن نیز بالاتر خواهد بود.

استفاده از بلیچینگ

در این روش ابتدا پزشک از روی عکس رادیولوژی به بررسی مشخصات دندان و بررسی مشکل به وجود آمده می‌پردازد. در نتیجه بر اساس تشخیص پزشک اگر روش بلیچنگ تجویز شد می‌توانید این کار را انجام دهید. در این روش برای سفید کردن دندان یک لایه بلیچینگ را معمولاً روی دندان تغییر رنگ داده شده قرار می‌دهند. با قرارگیری بلیچینگ روی دندان، رنگ تیره یا لکه آن را می‌پوشانید و دندان‌های سفید و براقی خواهید داشت.

باندینگ

باندینگ کامپوزیت یکی از تخصصی‌ترین و جدیدترین روش‌هایی است که برای پوشاندن رنگ یا سفید کردن رنگ دندان از آن استفاده می‌کنند. اگر شما هم پس از عصب کشی دندان، متوجه تغییر رنگ دندان‌های خود شده‌اید، بدون شک باندینگ کامپوزیت برای سفید کردن گزینه مناسبی است. در این روش از مواد باندینگ استفاده می‌کنند و معمولاً با تابش لیزر روی این مواد دندان‌ها سفید می‌شود.

تغییر رنگ دندان عصب کشی شده، علت و راهکار

هزینه عصب کشی دندان

یکی از دلایل مهمی که بیشتر افراد عصب کشی دندان را انتخاب نمی‌کنند، هزینه زیاد آن است. برای رهایی از شر دندان درد و یا حتی برای بهره‌مندی از بسیاری از خدمات دندانپزشکی نیاز به عصب کشی است. هزینه عصب کشی دندان به پارامترهای بسیار متعددی بستگی دارد که شامل:

تخصص پزشک

چنانچه در کلینیک‌های معتبر و تحت نظر پزشکین متخصص عصب کشی فرآیند عصب کشی را انجام دهید، بدون شک نیاز به هزینه بیشتری است.

تعداد دندان

هر چقدر تعداد دندان‌هایی که عصب کشی می‌شوند بیشتر باشد، بدون شک هزینه بالاتری نیز برای آن پرداخت می‌کنید.

کیفیت مواد

اگر برای عصب کشی از مواد با کیفیتی استفاده کنید، بدون شک نتایج مناسب‌تری نیز پیش رو خواهد بود. حال هر چقدر کیفیت مواد بالاتر باشد، قطعا هزینه عصب کشی نیز بیشتر می‌شود.

جمع بندی

دندان‌ها یکی از مهمترین اعضای بدن هستند که از نظر سلامتی و همچنین زیبایی مورد توجه هستند. در صورت نداشتن دندان‌های سالم چگونه می‌توان غذا را به درستی جوید؟ البته زیبایی دندان روی زیبایی چهره تاثیر بسیار زیادی دارد و امروزه به سبب همین تاثیرگذاری روی زیبایی بسیار مورد توجه است. گاهی عفونت دندان به حدی زیاد می‌شود که تنها راه حل برطرف ساختن درد آن عصب کشی دندان خواهد بود.

اگر به هزینه عصب کشی دندان فکر کنید، بهتر است به تخصص کلینیک مورد نظر و پزشکان آن مجموعه توجه داشته باشید. شاید برای شما هم پیش آمده که پس از عصب کشی شما تغییر رنگ دهد یا مشکلات متعددی برای آن به وجود بیاید. چنین مشکلاتی به دلیل عدم رسیدگی صحیح، استفاده نکردن از مواد دستگاه یا روش‌های استاندارد برای عصب کشی و یا نبود تخصص کافی پزشک مورد نظر است.

از این رو پیشنهاد می‌کنیم تا برای بهره‌مندی از خدمات دندان‌ و یک عصب کشی حرفه‌ای به بهترین کلینیک‌های موجود همانند کلینیک دندانپزشکی ستاره شرق مراجعه کنید. در این مجموعه خدمات دندان با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت انجام می‌شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج