آوینا_استیکی 2
adexo3
۱۴۲۴۴۴۰
۱۸۵
۱۸۵
پ

بهترین جراحی لاغری را بشناسید

جراحی، یکی از روش‌های تضمینی لاغری است که به افرادی که اضافه وزن بسیار بالایی دارند، توصیه می‌شود‌.

روش‌های جراحی کاهش وزن بسیار متنوع هستند و انتخاب بهترین روش جراحی لاغری از فردی به فرد دیگری متفاوت است. نمی‌توان یک روش جراحی لاغری را برای همه توصیه کرد؛ زیرا شرایط افراد با هم متفاوت است و انتخاب بهترین روش عمل لاغری را فقط باید به پزشک متخصص واگذار کرد. پزشک متخصص پس از بررسی ویژگی‌های بدنی هر شخص مانند سن، BMI، بیماری‌های زمینه‌ای و دیگر شرایط جسمانی ایده‌ال‌ترین روش جراحی کاهش وزن را به فرد توصیه می‌کند‌‌.

بهترین جراحی لاغری را بشناسید

جراحی لاغری چیست؟

جراحی لاغری یک از روش‌های موثر برای کاهش وزن و تناسب اندام است. جراحی در گذشته با تکنیک‌های تهاجمی و پرخطر انجام می‌شد؛ از این رو بسیاری افراد از انتخاب این روش برای لاغری واهمه داشتند و کمتر کسی جراحی را برای کاهش وزن انتخاب می‌کرد. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی روش‌های جراحی لاغری بسیار پیشرفت کرده است و خطرات بسیار کمی برای بیماران دارد. با استفاده از تکنیک‌های جدید، فرد پس از انجام جراحی لاغری نه تنها هیچ‌گونه عوارضی را تجربه نمی‌کند، بلکه از چاقی و از عوارض آن هم رها می‌شود. انتخاب بهترین روش جراحی به شرایط و ویژگی‌های جسمانی هر فرد بستگی دارد و انتخاب آن را باید به پزشک متخصص واگذار کرد. در ادامه این مطلب برخی از بهترین جراحی‌های لاغری را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

انواع عمل لاغری معده

جراحی‌های مربوط به معده از جمله جراحی‌های لاغری پرکاربردی هستند که امروزه افراد زیادی قصد انجام آن‌ها را دارند. در ادامه انواع جراحی لاغری معده را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

جراحی اسلیو معده

جراحی اسلیو معده یکی از تکنیک‌های کاهش وزن است. این روش در مقایسه با سایر روش‌ها کم‌تهاجمی‌تر بوده و عوارض و ریسک بسیار پایینی دارد. جراحی اسلیو معده به علت ایمنی و موفقیت بالا در میان افراد و پزشکان بسیار محبوب است. این جراحی به صورت لاپاراسکوپی انجام می‌شود و سالیانه افراد بسیاری در سراسر جهان این روش را برای لاغری انتخاب می‌کنند.

بر اساس پژوهش‌های انجام شده در سال ۲۰۱۱ حدود ۱۸ درصد از افراد جهان این روش لاغری را انجام می‌دادند، اما در سال ۲۰۱۶ این رقم به ۵۸ درصد افزایش یافت! جراحی اسلیو معده با ایجاد برش‌های بسیار کوچک و یکسان در شکم انجام می‌گیرد که در طی این روش حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد معده برداشته می‌شود.‌ این بخشی از معده است که وظیفه ترشح هورمون گرسنگی را بر عهده دارد.

بهترین جراحی لاغری را بشناسید

پس از بیرون آوردن این قسمت، قسمت‌های برش خورده را منگنه می‌کنند‌. در این تکنیک که برای بسیاری افراد به عنوان بهترین جراحی لاغری شناخته می‌شود، میزان درد متوسط است و در روزهای نخست پس از عمل با مسکن رفع می‌شود‌‌. در صورتی که بیماران پس از عمل رژیم‌های غذایی پس از عمل را رعایت کنند و فعالیت بدنی زیاد مانند ورزش داشته باشند، کاهش وزن چشم‌گیری را تجربه می‌کنند. در روزهای پایانی سال نخست پس از عمل اسلیو معده فرد حدود ۷۰ درصد از وزن اولیه خود را از دست می‌دهد و در طی ۱۸ تا ۲۴ ماه پس از عمل به وزن مطلوب خود می‌رسد.‌ این روش به عنوان کم‌ریسک‌ترین روش جراحی شناخته می‌شود. البته با توجه به شرایط بدنی هر فرد ممکن است برای برخی افراد عوارض و خطراتی در پی داشته باشد. خوشبختانه با رعایت توصیه‌های پزشک این عوارض را می‌توان به حداقل رساند.

 جراحی بای پس معده

جراحی بای پس معده از روش‌هایی موثر و کم‌خطر در لاغری است.‌ این روش به افرادی که وزن بسیار بالایی دارند توصیه می‌شود. تکنیک فوق در دو مرحله انجام می‌گیرد. در نخستین مرحله اندازه معده چندین برابر کوچک‌تر می‌شود؛ یعنی سایز آن به کوچکی یک توپ پینگ پنگ می‌شود‌‌. در مرحله دوم مسیر روده کوچک را تغییر می‌دهند و در حالی که بخش اصلی معده را دور می‌زند، به انتهای کیسه کوچک وصل می‌شود. مدت زمان عمل بای پس معده حدود دو ساعت است و جراحی تحت بیهوشی عمومی انجام می‌گیرد. در طی این جراحی باکتری‌ها، هورمون‌ها و دیگر مواد درون دستگاه گوارش را تغییر می‌دهند. در طی این تغییرات اشتها و متابولیسم بدن هم تغییر می‌کند. همین تغییرات سبب شده که جراحی بای پس معده را به عنوان بهترین جراحی لاغری بشناسند. این جراحی با تکنیک لاپاراسکوپی انجام می‌شود. لاپاراسکوپی یک تکنیک کم تهاجمی و کم خطر است و فقط چند برش کوچک روی شکم فرد ایجاد می‌شود.‌

عمل بای پس معده در مقایسه با جراحی اسلیو معده پیچیده‌تر است؛ زیرا در دو مرحله انجام می‌گیرد. لاغری پس از انجام این جراحی حتمی است. البته مهارت جراح، رعایت توصیه‌های پس از عمل و انجام فعالیت‌های ورزشی در میزان کاهش وزن تاثیر دارد. همچنین این جراحی عاری از عوارض نیست که با پیروی از دستورات پزشک معالج می‌توان عوارض آن را به حداقل رساند.

جراحی مینی بای پس معده

از دیگر روش‌های جراحی کم خطر و محبوب مینی بای پس معده بوده که در سال‌های اخیر طرفدارن بسیار زیادی پیدا کرده است. این جراحی هم همانند روش قبلی در طی دو مرحله انجام می‌گیرد. در مرحله نخست معده توسط منگنه لاپاراسکوپی تقسیم‌ می‌شود. سپس معده جدید به صورت یک لوله کوچک در می‌آید. در این شیوه بخش اعظمی از معده به مری وصل نیست ؛ از این رو غذایی به آن نمی‌رسد. در مرحله بعد این بخش به روده پیوند داده می‌شود.‌

بهترین جراحی لاغری را بشناسید

افرادی که جراحی مینی بای پس معده را انجام می‌دهند، چند روز پس از استراحت و پیروی از یک رژیم غذایی اصولی می‌توانند فعالیت‌های بدنی بسیار محدودی را انجام دهند. این افراد پس از حدود دو هفته می‌توانند فعالیت‌های روزانه خود را از سر بگیرند. دوره نقاهت کوتاه پس از این عمل سبب شده که نزد بسیاری افراد به عنوان بهترین جراحی لاغری شناخته شود.

افرادی که عمل جراحی فوق را انجام داده‌اند در مقایسه با روش‌های دیگر در مدت زمان کوتاه‌تری کاهش وزن را تجربه می‌کنند.‌ این افراد پس از یک سال حدود ۷۵ درصد وزن خود را از دست می‌دهند و در نهایت دو سال پس از عمل به وزن ایده‌آل خود می‌رسند‌‌.‌ البته رعایت رژیم غذایی و انجام فعالیت‌های ورزشی تاثیر بسیار زیادی در میزان کاهش وزن دارند.‌

انواع جراحی پیکرتراشی

یکی دیگر از جراحی‌های لاغری استفاده از روش‌های پیکرتراشی است. برخی از انواع جراحی پیکرتراشی مربوط به موارد زیر هستند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

جراحی لیپوساکشن

یکی از محبوب‌ترین جراحی‌های پیکرتراشی، جراحی لیپوساکشن است. هدف از انجام جراحی لیپوساکشن کاهش وزن نیست. این جراحی با استفاده از دستگاه‌های مخصوص چربی‌های مقاومی را که از طریق رژیم غذایی و ورزش از بین نمی‌رود، از بین می‌برد. لیپوساکشن برای از بین بردن چربی‌های موضعی یک انتخاب بسیار مناسب است. برای انجام جراحی لیپوساکشن باید توجه داشته باشید که وزن شما باید در محدوده وزنی سالم (BMI بین ۱۹ تا ۲۷) باشد و پوست شما از الاستیسیته یا کشسانی مناسبی برخوردار باشد.

بهترین جراحی لاغری را بشناسید

جراحی لاغری آبدومینوپلاستی

یکی از بهترین روش‌ها برای از بین بردن چربی‌های شکم، استفاده از جراحی لاغری آبدومینوپلاستی است. این جراحی با تخلیه چربی‌های انباشته شده در ناحیه شکم و سفت کردن عضلات شکمی می‌تواند شکم خوش فرمی به شما هدیه دهد. اگر شما نیز نگران افتادگی پوست بعد از لاغری هستید، انجام جراحی آبدومینوپلاستی بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

جراحی لیپوماتیک

این جراحی با استفاده از دستگاه مخصوص لیپوماتیک می‌تواند چربی‌های اضافی بدن را به شکل قابل توجهی تخلیه کند. در این روش نیازی به بیهوشی عمومی نیست و به همین دلیل نسبت به سایر روش‌های تخلیه چربی بسیار مطلوب‌تر است. این روش را می‌توان به‌آسانی و با استفاده از بی‌حسی موضعی و بدون خطر هرگونه عوارضی انجام داد.

چه کسانی می‌توانند از جراحی لاغری استفاده کنند؟

به طور کلی اگر شما نیز دارای ویژگی‌های زیر هستند می‌توانید گزینه مناسبی برای انجام جراحی‌های لاغری باشید:

  • افرادی با شاخص توده بدنی (BMI) ۴۰ یا بالاتر
  • افراد با چاقی ارثی
  • افرادی که از ورزش و رژیم نتیجه نگرفته‌اند
  • افراد دارای بیماری‌های مرتبط با چاقی

جراحی لاغری چه مزایایی دارد؟

در بیان مزایای مربوط به جراحی لاغری بهتر است به موارد زیر اشاره کنیم:

  • رسیدن به تناسب اندام
  • کاهش وزن
  • بالا رفتن اعتماد به نفس
  • رسیدن به سلامت جسمانی
  • کاهش چربی مضر در بدن
  • زودتر به نتیجه رسیدن

بررسی انواع جراحی‌های لاغری بر اساس قیمت

باید بدانید انواع جراحی‌های لاغری دارای قیمت‌های متفاوتی هستند. در ادامه قیمت انواع جراحی‌های لاغری را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

جراحی لاغری قیمت
انواع جراحی‌های پیکرتراشی ۲۵تا۱۰ میلیون تومان
جراحی بای پس معده ۵۰تا۸۰میلیون تومان
بالن معده ۱۰تا۳۰ میلیون تومان
اسلیو معده ۶۰تا۸۰ میلیون تومان

جمع ‌بندی

رسیدن به تناسب اندام یکی از آرزوهایی است که تمام افرادی که افزایش وزن دارند، به آن فکر می‌کنند و به دنبال راهی برای رسیدن به آن هستند. یکی از روش‌های تضمینی کاهش وزن عمل جراحی است که با تکنیک‌ها و روش‌های مختلفی بسته به شرایط فرد انجام می‌گیرد. عمل جراحی فقط به افرادی توصیه می‌شود که با ورزش و رژیم غذایی به وزن مطلوب نمی‌رسند یا اینکه به دلیل برخی بیماری‌ها قادر به انجام فعالیت‌های ورزشی و گرفتن رژیم غذایی نیستند‌.‌ برای یافتن بهترین جراحی لاغری حتما نزد یک پزشک متخصص و با تجربه معاینه شوید تا با بررسی وضعیت بدنی شما کم‌خطرترین و موثرترین جراحی لاغری را به شما پیشنهاد دهد.‌

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج