۱۴۲۶۰۲۶
۲ نظر
۷۶۷
۲ نظر
۷۶۷
پ

رپورتاژ آگهی

آیا تا به حال به فکر سفر به بهشتی گمشده در شمال ایران افتاده‌اید؟

در ادامه چند مقصد شگفت‌انگیز در سه استان شمالی را به شما معرفی می‌کنیم که هر کدام از آن‌ها به تنهایی یک تکه از بهشت روی زمین هستند و با توجه برای شرایط خود می‌توانید هر یک را به‌عنوان مقصد انتخاب کرده و برنامه‌ریزی‌های سفر مثل تعداد روزها، اجاره ویلا استخردار یا سایر اقامتگاه‌ها مثل کلبه یا سوئیت را انجام داده و راهی شوید.

در گوشه و کنار شمال ایران می‌توانید به جاذبه‌هایی سفر کنید که به محض رسیدن به آنجا احساس می‌کنید که در نقطه دیگری از زمین ایستاده‌اید یا اینکه مشغول خواب دیدن هستید. جاذبه‌هایی که حتی چشمانتان نیز نمی‌تواند زیبایی آن‌ها را باور کند. این در حالی‌ست که برای رسیدن به چنین مقاصدی راه زیادی در پیش نخواهید داشت و با استفاده از یک راهنمای سفر به سادگی می‌توانید برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهید و خود را به بهشتی در دل طبیعت سرسبز شمال ایران برسانید.

البته که برای رسیدن به چنین بهشتی محدود به جای خاصی نخواهید بود و از شرق تا غرب شمال ایران یعنی گیلان، مازندران و گلستان جاذبه‌های شگفت‌انگیز زیادی وجود دارند که شما را به رویا در واقعیت دعوت می‌کند.

حالا تصور کنید که چنین طبیعتی را با اقامت در ویلا استخردار و امکانات کامل تجربه کنید. دیگر همه چیز برای سفر مهیاست و سخت می‌توان از چنین سفری گذشت. پس بدون معطلی برای برنامه‌ریزی چنین سفری اقدام کنید.

در ادامه چند مقصد شگفت‌انگیز در سه استان شمالی را به شما معرفی می‌کنیم که هر کدام از آن‌ها به تنهایی یک تکه از بهشت روی زمین هستند و با توجه برای شرایط خود می‌توانید هر یک را به‌عنوان مقصد انتخاب کرده و برنامه‌ریزی‌های سفر مثل تعداد روزها، اجاره ویلا استخردار یا سایر اقامتگاه‌ها مثل کلبه یا سوئیت را انجام داده و راهی شوید.

در فصل‌هایی مانند بهار که زیبایی‌های طبیعت دو چندان می‌شود و شمال ایران هوای دلچسب و کم رطوبتی دارد، به هیچ وجه سفر کردن را از دست ندهید و خود را برای سفر آماده کنید. پاییز هم چنین شرایطی برای سفر دارد و در مجموع می‌توان این دو فصل را بهترین زمان‌های برای رفتن به شمال معرفی کرد.

دریاچه چورت؛ آرامشی دل‌پذیر در دل جنگل

سفر را از نزدیک‌ترین استان شمالی به ایران یعنی مازندران شروع می‌کنیم. مقصد محبوبی که در بین استان‌های شمالی طرفدار زیادی دارد و آخر هفته و تعطیلات مسافران زیادی شهرهای مختلف مازندران را برای سفر خود انتخاب می‌کنند.

یک جاذبه منحصر به فرد و شگفت‌انگیز در مازندران دریاچه‌ای دیدنی درست در دل جنگل و در نزدیکی شهر ساری است که پس از یک پیمایش کوتاه در دل جنگل‌ها ناگهان آن را پیش روی خود می‌بینید.

آیا تا به حال به فکر سفر به بهشتی گمشده در شمال ایران افتاده‌اید؟

دریاچه چورت که با نام دریاچه میانشه نیز شناخته می‌شود، در نزدیکی روستایی به نام چورت قرار گرفته است. این دریاچه دیدنی حدود ۸۰ سال پیش در اثر یک زمین لرزه و رانش زمین و مسدود شدن مسیر آب شکل گرفت و در حال حاضر یکی از زیباترین جاذبه‌های اطراف ساری است که در فصل بهار و پاییز می‌توانید برای رفتن به آنجا برنامه‌ریزی کنید.

دریاچه در سطح پایین‌تری از جنگل قرار دارد و دورتادور آن را درختان جنگلی محاصره کرده‌اند که همین موضوع باعث زیبایی دو چندان آن شده است. چشم‌اندازهای باورنکردنی از طبیعت همه شرایط را برای عکاسی از این منطقه آماده کرده و به همین دلیل نباید فرصت عکاسی کردن از این بهشت را از دست بدهید. در کنار آن اگر اهل ماهیگیری باشید، دست پر از دریاچه باز خواهید گشت.

یک تفریح جذاب دیگر که شما را دل طبیعت می‌برد، قایق سواری در دریاچه چورت است. با وجود اینکه در اطراف دریاچه قایق وجود ندارد ولی می‌توانید قایق بادی همراه خود بیاورید و تجربه نابی از پارو زدن در دریاچه و شنیدن صدای آب در کنار آواز پرندگان داشته باشید.

اگر پاییز به این منطقه سفر کنید، هم زمان با قدم زدن در کنار آب، شاهد رقص برگ‌ها خواهید بود، تصویری که در قلب شما نقش می‌بندد و از دیدن آن سیر نخواهید شد.

دهکده جهان‌نما؛ بر فراز بام گلستان

از مازندران به سمت استان زیبای گلستان می‌رویم. جایی که تمام ویژگی‌های شهرهای شمالی را دارد، با این تفاوت که دنج‌تر و بکر است و اگر هوس یک طبیعت بکر و خلوت کرده باشید، می‌توانید روی آن حساب کنید.

یک منطقه جذاب و دیدنی در گلستان و نزدیکی کردکوی، ییلاق جهان نما است که با وجود طبیعت شگفت‌انگیزش شما را جادو خواهد کرد. جایی که چشم‌اندازی از کوه‌های با قله‌های برفی دارد و از سوی دیگر با سرسبزی جنگل‌های هیرکانی محاصره شده است. دهکده ییلاقی که در منطقه حفاظت شده قرار دارد و برای دور شدن از هیاهوی شهر و پناه بردن به طبیعت بهترین گزینه به‌شمار می‌رود. یکی از جذابیت‌های ییلاق جهان نما، که بهانه خوبی برای سفر به شمار می‌رود، مرتفع بودن آن است که همین عامل باعث شده تا به بام گلستان نیز معروف شود و چشم‌انداز بی‌نظیری به شهرها و روستاهای مختلف مثل کردکوی، بندر ترکمن و گرگان داشته باشد.

آیا تا به حال به فکر سفر به بهشتی گمشده در شمال ایران افتاده‌اید؟

در چنین جایی می‌توانید انواع بومگردی‌ها را برای اقامت انتخاب کنید و چند روزی مهمان طبیعت و در آرامش کامل آن باشید. برای رزرو اقامتگاه بومگردی نیز قبل از سفر و به‌صورت کاملا آنلاین اقدام کنید تا با رسیدن به مقصد هیچ دغدغه‌ای نداشته باشید و فقط از طبیعت لذت ببرید.

ییلاق اولسبلنگاه

حالا نوبت به استان گیلان و سفر به یک منطقه ییلاقی یعنی ماسال زیبا می‌رسد. ماسال به‌عنوان یک منطقه مرتفع در این استان دارای ییلاقات مختلفی‌ست که یکی از دیدنی‌ترین آن‌ها ییلاق اولسبلنگاه و چشم‌اندازهای شگفت‌انگیز آن به‌شمار می‌رود. ییلاقی در ارتفاعات تالش با هوایی خنک و مناظری از سرسبزی طبیعت که کلبه‌های چوبی در افق دید به چشم می‌خورند.

جایی که می‌توانید با رزرو کلبه جنگلی تجربه اقامت خاص و متفاوتی را در دل طبیعت سرسبز و خنک را به خود هدیه دهید.

این ییلاق بکر و دیدنی به دلیل خنک بودن آب‌وهوا برای سفر در اواخر بهار و تابستان گزینه جذابی به‌شمار می‌رود. زمانی که در شهرهای مختلف آفتاب داغ و سوزان آزاردهنده می‌شود اما اینجا خبری از گرما نیست و هوای خنک و تازه روی پوست شما می‌نشیند.

آیا تا به حال به فکر سفر به بهشتی گمشده در شمال ایران افتاده‌اید؟

جایی که صبح در کلبه چوبی از خواب بیدار می‌شوید و در چشم‌انداز رویاگونه‌ای از طبیعت سرسبز قدم می‌زنید.

در پایان اینکه، مناطق زیادی در ایران تجربه بودن در دل طبیعت را به شما هدیه می‌دهند که با داشتن چشم‌اندازهای بی‌نظیر گاهی سخت می‌توانید باور کنید که در خواب و رویا نیستید. برای لمس چنین تجربه‌هایی سفر کنید و از بودن در دل طبیعت لذت ببرید.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • زاهدان

      سبحان الله
      بسیار زیباست
      چند بار رفتم
      مردمی عالی
      و مناظری بهشت نما

    • ناشناس

      نه...چون جیبا خالیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج