آوینا_استیکی 2
adexo3
۱۴۲۸۳۵۰
۵۰۹
۵۰۹
پ

جایگزینی خوشمزه و سالم برای کتلت‌های سنتی!

کتلت سویا، جایگزینی عالی برای کتلت‌های سنتی با گوشت است که به آسانی در خانه قابل تهیه می‌باشد.

راهنماتو: کتلت سویا، جایگزینی عالی برای کتلت‌های سنتی با گوشت است که به آسانی در خانه قابل تهیه می‌باشد. این غذا سرشار از پروتئین و فیبر بوده و طعمی بسیار لذیذ دارد.

در این مقاله، طرز تهیه کتلت سویا را به صورت کامل و سئو شده به شما آموزش می‌دهیم تا بتوانید این غذای خوشمزه و سالم را در منزل خود برای اعضای خانواده‌تان تهیه کنید.

جایگزینی خوشمزه و سالم برای کتلت‌های سنتی!

مواد لازم برای تهیه کتلت سویا:

2 لیوان سویا: سویا منبع غنی از پروتئین گیاهی بوده و برای افرادی که رژیم گیاهخواری یا وگان دارند، بسیار مناسب است.

3 عدد سیب زمینی متوسط: سیب زمینی علاوه بر طعم، به انسجام کتلت نیز کمک می‌کند.

1 عدد پیاز: پیاز طعم دهنده کتلت بوده و به آن عطر و بوی دلپذیری می‌بخشد.

2 عدد تخم مرغ: تخم مرغ باعث می‌شود کتلت‌ها به خوبی شکل بگیرند و از هم نپاشند.

2 حبه سیر: سیر طعم و عطری قوی به کتلت می‌دهد و خواص سلامتی فراوانی نیز دارد.

2 قاشق غذاخوری آرد نخودچی: آرد نخودچی به عنوان یک ماده مغذی، به ترد شدن کتلت کمک می‌کند.

1 قاشق چای‌خوری پودر پاپریکا: پودر پاپریکا رنگ و طعم دلنشینی به کتلت می‌دهد.

1 قاشق چای‌خوری گشنیز تازه: گشنیز عطر و طعمی منحصر به فرد به کتلت می‌بخشد.

پودر آویشن، نمک و فلفل به مقدار دلخواه: این ادویه‌ها به طعم‌دار شدن کتلت کمک می‌کنند.

روغن به مقدار لازم: برای سرخ کردن کتلت‌ها استفاده می‌شود.

مراحل پخت کتلت سویا:

خیس کردن سویا: سویا را در یک ظرف آب ولرم بریزید و به مدت 15 تا 20 دقیقه خیس کنید. سپس آب آن را گرفته و با دست فشار دهید تا آب اضافی آن خارج شود.

پختن سیب‌زمینی‌ها: سیب‌زمینی‌ها را پوست کنده و در آب جوش بپزید تا نرم شوند. سپس آن‌ها را رنده کرده یا با گوشت‌کوب له کنید.

رنده کردن پیاز: پیاز را رنده کرده و آب آن را بگیرید.

میکس کردن سویا و سیر: سویا و سیر را در غذاساز یا میکسر بریزید تا به صورت خمیری درآیند.

ترکیب مواد: در یک ظرف بزرگ، سیب‌زمینی رنده شده، پیاز رنده شده، مخلوط سویا و سیر، تخم‌مرغ، آرد نخودچی، پودر پاپریکا، گشنیز، پودر آویشن، نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید.

شکل دادن کتلت‌ها: از مایه کتلت به اندازه یک گردو برداشته و با دست به آن شکل دهید.

سرخ کردن کتلت‌ها: در یک تابه روغن بریزید و روی حرارت متوسط گرم کنید. کتلت‌ها را در روغن داغ سرخ کنید تا هر دو طرف آن‌ها طلایی رنگ شود.

سرو کردن کتلت‌ها: کتلت‌ها را با نان، سبزیجات تازه یا سس دلخواه خود سرو کنید.

نکات مهم در پخت کتلت سویا:

استفاده از ادویه‌های دلخواه: می‌توانید از ادویه‌های دیگری مانند زیره، پودر فلفل قرمز یا زردچوبه نیز برای طعم‌دار کردن کتلت استفاده کنید.

تنظیم غلظت مایه کتلت: اگر مایه کتلت خیلی سفت بود، می‌توانید به آن کمی شیر یا آب اضافه کنید.

پخت کتلت در فر: برای پخت کم‌چرب‌تر کتلت، می‌توانید به جای سرخ کردن، آن‌ها را در فر بپزید. برای این کار، کتلت‌ها را در سینی فر بچینید و به مدت 20 تا 25 دقیقه در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتی‌گراد بپزید.

نگهداری از کتلت: کتلت‌های پخته شده را می‌توانید تا 3 روز در یخچال نگهداری کنید. برای گرم کردن مجدد آن‌ها، می‌توانید از مایکروویو یا فر استفاده کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج