آوینا_استیکی 2
adexo3
۱۴۳۰۰۳۹
۵ نظر
۲۱۵۹۳
۵ نظر
۲۱۵۹۳
پ

بختِ بلند هدی زین‌العابدین، صدای برخی را درآورد

با پخش سریال در انتهای شب واکنش‌ها نسبت به این سریال متفاوت بوده، در همین زمینه آرش خوشخو منتقد سینما، با انتشار یک متن از بازی هدی‌ زین‌العابدین انتقاد کرده است و درباره او نوشت که بخت این بازیگر بلند است.

سینما اعتماد: با پخش سریال در انتهای شب واکنش‌ها نسبت به این سریال متفاوت بوده، در همین زمینه آرش خوشخو منتقد سینما، با انتشار یک متن از بازی هدی‌ زین‌العابدین انتقاد کرده است و درباره او نوشت که بخت این بازیگر بلند است.

بختِ بلند هدی زین‌العابدین، صدای برخی را درآورد

آرش خوشخو، منتقد سینما نوشت: در انتهای شب سریال مقبولی است همان طور که از خانم پناهنده انتظار می رود. اما هنوز متوجه نمی شوم که چرا شخصیت های زن در ملودرام های ایرانی بدون هیچ نشانه و تمایز شخصیت پردازانه ارائه می شوند.

این ترکیب خوشقلبی و خوش چهره بودن و باشعوربودن و توفان بغض و اشک کافی است؟ این  چاله «باورپذیری و واقع گرایی و مستند نمایی» برای زنان این نوع نقش ها  قرار نیست روزی پر بشود؟ این خانم ها و شخصیت هایی که بدون هیچ تغییری از یک سریال به سریال دیگر می روند و کپی هم هستند تمامی ندارند؟

یعنی نباید مثلا یک دلبستگی خاص در شخصیت هایشان باشد؟  همه شان باید همین ترکیب خوش‌قلبی و خوش‌چهره بودن و مهارت در بغض و گریه و اضطراب داشته باشند؟ در همین در انتهای شب و در همین قسمت دوم ، مرد در مواقع بحران یک حس طنز خوشایند را بروز می دهد یا نوعی حواس پرتی و گیجی در حرکاتش است یا در قسمت اول با زدن ماسک جوکر به سراغ پسربچه اش  می رود که در لباس بتمن است.

اما زن هیچ تمایز خاصی ندارد. مدام اشک می ریزد و بغض می کند و در حد نهایت پرفورمنسش سیگاری هم دود می کند. نه ترانه ای، نه عکسی، نه پوستری، نه کتابی، نه زمزمه شعری. هیچ نشانه شخصیت پردازی متمایز وجود ندارد. برای همین خانم زین العابدین تقریبا عینا همان حرکات سریال رهایم کن را با کمی تغییرات کوچک به این سریال آورده. برای همین ساده ترین و پرسودترین کار دنیا را بازیگران زن سینمای ایران دارند. تقصیر خودشان هم نیست. بختشان بلند است‌.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • هایدی

      دمت گرم خوب گفتی

    • یه خانم

      این آقای به اصطلاح منتقد ظاهرا کلا با خانمها مشکل داره. وگرنه که شخصیت زن اصلا اهل گریه و زاری نبود. فقط یک یا دو بار بغض کرد و یه بارهم شاید اشک ریخت که اونم تو چنین شرایطی کاملا طبیعی بود

    • ناشناس

      پناهنده اصلا کارگردان خوبی نیست و نمی تونه شخصیت درستی از زنها ارائه بده مثل همون کارگردانهای قدیمیه .تفاوت سنی زن و مردی که برای نقشها انتخاب میکنه خیلی زیاده و عجیبه.زین العابدین هم نه از نظر بازی نه چهره بازیگر خاصی نیست نمی دونم چرا جدیدا همه جا هست.شده مثل ایزدیار سالهای قبل

    • ناشناس

      من خودم زن هستم و وقتی از چیزی ناراحت باشم دقیقا همینجور میشم که این خانم بازی کرده. اون آقای منتقد از دید آقایون و شخصیتشون به قضیه نگاه کرده

    • ناشناس

      سلام‌. خوب روایت کرده خشونت و غصه ی زن ها و چالش های خانوادگیشون را .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج