هیوندا جنسیس با معرفی زیربرند ماگما وارد عرصه خودروهای پرفورمنس بالا شد
برند لوکس گروه خودروسازی هیوندای با نام جنسیس، با زیربرند ماگما که تلفیقی از قدرت بالا و خلاقیت است، به عرصه رقابت قدم میگذارد.
گجت نیوز: جنسیس، شاخه لوکس و پریمیوم گروه خودروسازی هیوندای کره، از زیربرند جدید پرفورمنس خود با نام «جنسیس ماگما» (Genesis Magma) رونمایی کرده است تا بدین ترتیب وارد جنگی آشکار علیه غولهای دیرینه و بلامنازع آلمانی در سگمنت خودروهای اسپرت و قدرتمند نظیر مرسدس-بنز AMG، بی ام و M و آئودی RS شود. معرفی ماگما، نشاندهنده بلندپروازی جنسیس برای فراتر رفتن از صرفاً تولید خودروهای لوکس است.
طبق آخرین اخبار خودرو، در گام نخست این زیربرند بر توسعه و عرضه مجموعهای از خودروهای خیابانی با عملکرد فوقالعاده بالا تمرکز خواهد کرد. این خودروها بر پایه مدلهای لوکس و موفق فعلی جنسیس ساخته خواهند شد، اما با ارتقاءهای چشمگیر در بخش قوای محرکه همراه میشوند. اما بلندپروازیهای جنسیس ماگما تنها به خیابانها محدود نمیشود؛ بخش دیگری از استراتژی این زیربرند مشارکت فعال در دنیای چالشبرانگیز مسابقات اتومبیلرانی است.
ماگما، سلاح جدید جنسیس برای فتح بازار خودروهای اسپرت
نخستین نماینده لشکر نوپای جنسیس ماگما، خودرو شاسی بلند تمامبرقی GV60 ماگما است که از کانسپت اولیه خود فراتر رفته و اکنون در آستانه ورود به فاز تولید انبوه قرار دارد. این خودرو قرار نیست صرفاً نسخهای ارتقاءیافته از محصولات هیوندای N باشد. بلکه فلسفهای متمایز و هدفمند را دنبال میکند که آن را از رده رقبای پرفورمنس جدا میسازد.
برای درک تفاوتهای بنیادین میان برند جنسیس ماگما و هیوندای N، تایرون جانسون، رئیس مرکز فنی هیوندای-جنسیس-کیا در اروپا که سابقه درخشانی در پروژههای پرفورمنس نظیر هیوندای آیونیک 5 نسخه N و فورد فوکوس RS دارد، نکاتی کلیدی را بیان کرد. از دیدگاه جانسون، در حالی که هیوندای N با تأکید بر چابکی و هیجان در پیچها طراحی شده است، ماگما رویکردی متفاوت دارد. او تأکید کرد که هدف اصلی ماگما صرفاً حضور در پیست مسابقه نیست، گرچه تواناییهای دینامیکی آن این امکان را فراهم میآورد.
یکی از مهمترین مفاهیمی که جانسون مطرح میکند، رویکرد ماگما به مقوله «قدرت» است. در حالی که قدرت برای خودروهای پرفورمنس حیاتی است، وی ادعا دارد که ماگما لزوماً به دنبال این نیست که قویترین در کلاس خود باشد. کلیدواژه اصلی برای ماگما، «قدرت کافی» است؛ به این معنا که نیروی محرکه باید به اندازهای باشد که تجربه رانندگی هیجانانگیز و پاسخگو را فراهم کند، اما نه در حدی که از ظرافت و پیچیدگی لوکس آن بکاهد یا آن را به یک خودرو پیست خالص تبدیل کند.
برنامهنویسی در قلب یک هیولای ۶۰۰ اسب بخاری
شاید جذابترین نکته در تحلیل جانسون، تأکید او بر نقش نرمافزار در شکلدهی به شخصیت متمایز ماگما باشد. او بیان میکند که این تفاوت بیش از آنکه وابسته به سختافزار فیزیکی خودرو باشد، از طریق تنظیمات نرمافزاری حاصل میشود. به گفته او: «امروزه همهچیز به نرمافزار وابسته است. شما میتوانید با نرمافزار، شخصیت یک خودرو را بهطور بنیادین تغییر دهید.»
با وجود تمایزهایی که جنسیس ماگما را از هیوندای N جدا میسازد، پیوند سختافزاری عمیق میان GV60 ماگما و هیوندای آیونیک 5 N، غیرقابل انکار است. این اشتراک پلتفرم به معنای بهرهگیری از یک قوای محرکه الکتریکی قدرتمند و پیشرفته است. هر دو این مدلها به دو موتور الکتریکی مجهز شدهاند که در مجموع توان خروجی حدود 600 اسب بخار را تولید میکند. این پیکربندی با یک سیستم توزیع گشتاور بسیار پیشرفته همراه شده است. همچنین ویژگیهای نوآورانهای نظیر تعویض دنده مجازی و صدای موتور شبیهسازیشده از آیونیک 5 N به GV60 ماگما ارث رسیده است.
خیز بلند جنسیس به سوی مسابقات اتومبیلرانی
جنسیس برای نشان دادن قاطعیت خود در عرصه خودروهای پرفورمنس، استراتژی بلندپروازانهای در موتوراسپرت تدارک دیده است. برنامهریزی شده تا تیم رسمی جنسیس ماگما ریسینگ در سال آینده با هایپرکار اختصاصی خود، با نام جنسیس GMR-001، به صحنه رقابتهای قهرمانی استقامت جهان (WEC) ورود کند. این حرکت فراتر رفته و در سال 2027، حضور این برند در مسابقات معتبر IMSA آمریکا نیز پیشبینی شده است.
شایان ذکر است که جنسیس پیشبینیهای لازم برای کسب تجربه و آمادگی در این میدانهای رقابتی را انجام داده است. این خودروساز در اقدامی امسال تعدادی از اعضای کلیدی تیم مهندسی و رانندگان خود را در کنار تیم IDEC Sport، در کلاس LMP2 مسابقات بسیار چالشبرانگیز و معتبر 24 ساعته لمان مستقر کرده بود. این استراتژی، به اعضای تیم ماگما اجازه داد تا از نزدیک با پیچیدگیها و فشارهای رقابتهای استقامتی در سطح جهانی آشنا شوند و تجربیات گرانبهایی را برای توسعه هایپرکار GMR-001 و حضور موفق در مسابقات آینده کسب کنند.
هویت و گستره محصولات جنسیس ماگما
علاوه بر GV60 ماگما، جنسیس نشان داده است که این زیربرند محدود به یک مدل یا صرفاً خودروهای الکتریکی نخواهد بود. رونمایی از GV80 کوپه ماگما به عنوان یک مدل مفهومی، به وضوح نشان میدهد که طیف محصولات ماگما گستردهتر خواهد شد و شامل مدلهای بنزینی نیز میشود. نکته جالب دیگر، تمرکز توسعه این خودروها در تیم اروپایی جنسیس است.
در نهایت، انتخاب رنگ نارنجی نمادین برای این خودروها که جنسیس آن را «نمادی از نگرش با اعتمادبهنفس و پرشور کره» معرفی میکند، یک انتخاب جسورانه و متمایز است. هرچند که میتوان با اطمینان حدس زد که برای این «گدازههای آتشین» رنگهای دیگری نیز در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت تا هر فردی بتواند خودرو خود را با سلیقه شخصی مطابقت دهد.
ارسال نظر