این نیسان روگ یک میتسوبیشی است!
این فقط یک نمونه بج انجینیرینگ یا تغییر نشان تجاری خودرو است. به عبارت دیگر؛ روگ جدید در اصل همان میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید است که تنها لوگوهای متفاوت و یک جلوپنجره بازطراحی شده دارد.
عصرایران: این فقط یک نمونه بج انجینیرینگ یا تغییر نشان تجاری خودرو است. به عبارت دیگر؛ روگ جدید در اصل همان میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید است که تنها لوگوهای متفاوت و یک جلوپنجره بازطراحی شده دارد تا با محصولات جدیدتر نیسان، مانند سنترا و لیف، هماهنگ شود.
دلیلی کاملا منطقی وجود دارد که چرا نیسان روگ پلاگین هیبرید جدید هیچ شباهتی به دیگر نسخه های این کراس اوور کامپکت ندارد: این خودرو در واقع یک نیسان واقعی نیست!
نیسان روگ پلاگین هیبرید

این فقط یک نمونه بج انجینیرینگ یا تغییر نشان تجاری خودرو است. به عبارت دیگر؛ روگ جدید در اصل همان میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید است که تنها لوگوهای متفاوت و یک جلوپنجره بازطراحی شده دارد تا با محصولات جدیدتر نیسان، مانند سنترا و لیف، هماهنگ شود.
میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید

نسل سوم روگ پنج سال است که در بازار جهانی حضور دارد، اما تازه حالا نیسان آن را با ترکیب پیشرانهٔ احتراقی و الکتریکی عرضه می کند. هرچند در بیانیه خبری نیسان هیچ اشاره ای به «میتسوبیشی» نشده، اما مشخصات فنی این ارتباط را کاملا آشکار می کند:
کافی است کد موتور را ببینید: MMC [Mitsubishi Motors Corporation] 4B12
روگ 2026 همان مجموعه الکتریکیشده اوتلندر پلاگین هیبرید را حفظ کرده است؛ یعنی یک موتور بنزینی 2.4 لیتری تنفس طبیعی به همراه یک موتور الکتریکی روی هر محور. مجموع توان خروجی دقیقا برابر با میتسوبیشی است: 248 اسب بخار و 450 نیوتن متر گشتاور.
بسته باتری لیتیوم-یون 20 کیلووات ساعتی نیز بدون تغییر باقی مانده و همان برد 61 کیلومتری تمام برقی را ارائه می دهد. شارژ کامل آن با یک شارژر خانگی سطح 2 حدود هفت ساعت و نیم زمان می برد. با احتساب باک بنزین، برد کلی خودرو به 676 می رسد که باز هم با همتای میتسوبیشی آن یکسان است.
خودرو به صورت استاندارد دارای هفت صندلی است و هفت حالت رانندگی نیز دارد: نرمال، پاور، اکو، آسفالت، شن، برف و گل. تریمها ساده اند و تنها به دو نسخهٔ SL و پلاتینیوم محدود می شوند.
هر دو نسخه دارای نمایشگر لمسی 9 اینچی، صفحهنمایش دیجیتال 12.3 اینچی، صندلی های جلوی گرم شونده، فرمان چرمی و چهار پورت USB هستند. ارتقا به تریم پلاتینیوم امکاناتی مانند هدآپ 10 اینچی، سیستم صوتی 9 بلندگوی بوز، روکش چرمی، سایه بان های دستی ردیف دوم و سانروف پانورامای برقی را اضافه می کند.
قیمت گذاری در بازار آمریکا هنوز اعلام نشده، اما میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید با احتساب هزینه های مقصد و تحویل، از 42675 دلار آغاز می شود.
با وجود این رونمایی ، ممکن است عمر خودرو جدید نیسان در بازارهای جهانی چندان طولانی نباشد. در ماه مارس، نیسان تایید کرد که تولید نسل چهارم روگ در سال مالی 2026 ژاپن آغاز خواهد شد؛ یعنی بین اول آوریل 2026 تا 31 مارس 2027.
وقتی نسل جدید عرضه شود، اولین مدل نیسان در بازار آمریکا خواهد بود که از فناوری e-Power استفاده می کند؛ سامانه ای که در آن موتور احتراق داخلی تنها نقش ژنراتور شارژ باتری را دارد و چرخ ها را حرکت نمیدهد. به عبارت دیگر یک ساختار افزاینده برد حرکتی خواهیم داشت که چینی ها طی چند سال گذشته انواع و اقسام آن حتی با برد 2000 کیلومتر را نیز معرفی کرده اند.
نیسان روگ ۲۰۲۶










ارسال نظر