۸۹۱۹۵۷ ۱۳ نظر

کشف سیاره‌ای با قابلیت سکونت

صدا و سیما: یک اختر فیزیکدان اسپانیایی که ریاست ­تحقیقات یک گروه بین المللی را بر عهده دارد اعلام کرد ،این گروه از ستاره شناسان موفق به کشف یک سامانه خورشیدی جدید شده اند که در آن یک سیاره با قابلیت سکونت وجود دارد.

رافائل لوک عضو موسسه اختر فیزیک در جزایر قناری در این باره گفت: در فاصله ۳۱ سال نوری از زمین که از نظر فضایی فاصله نزدیکی محسوب می شود ، سه سیاره جدید کشف شده اند که دور یک غول سرخ به نام GJ ۳۵۷ که یک ستاره کوچک و در حال سرد شدن است در حال گردش هستند.

در این میان ، سیاره ای به نام GJ ۲۵۷d دورترین سیاره این سامانه خورشیدی است که از نظر محققان جذابیت ویژه ای دارد چرا که آنها حدس می زنند این سیاره ممکن است ، قابل سکونت باشد.این در حالی است که دو سیاره دیگر بسیار داغ به نظر می رسند.

داشتن سطح خاکی ، اندازه ای مشابه با سیاره زمین و قرار داشتن در فاصله ای مناسب از ستاره موسوم به کمربند حیات که نه زیاد از ستاره دور باشد و نه زیاد نزدیک ، از نشانه های قابل سکونت بودن یک سیاره هستند.

گوناگون