آوینا_استیکی 2
adexo3
۱۴۲۹۸۶۱
۱ نظر
۱۴۶۹
۱ نظر
۱۴۶۹
پ

خیانت بازیکنان به قلعه‌نویی به خاطر کارلوس کی‌روش!

بازیکن پیشین استقلال از یک خیانت به این تیم پرده داشت و گفت که در دوره سرمربی‌گری امیر قلعه‌نویی در این تیم، برخی ملی‌پوشان استقلال به خاطر کی‌روش کم‌کاری می‌کردند.

خبرگزاری ایسنا: هاشم بیک‌زاده در گفت‌وگوی تفصیلی با ایسنا، درباره شرایط فوتبال ایران به صحبت پرداخت. او که زمانی به عنوان مدافع ثابت تیم ملی بازیکن مورد علاقه کی‌روش بود، می‌گوید آن زمان برخی ملی‌پوشان تیم ملی به خاطر کی‌روش برای استقلال با هدایت امیر قلعه‌نویی کم‌کاری می‌کردند. او در این گفت‌وگو مدعی شد که در بخشی از دوران حضور قلعه‌نویی در استقلال، در این تیم برخی بازیکنان باند تشکیل داده بودند تا به قلعه‌نویی ضربه بزنند.

خیانت بازیکنان به قلعه‌نویی به خاطر کارلوس کی‌روش!

اول فصل به استقلال رفتید و قرار بود کنار آقای نکونام باشید؟
اول فصل به عنوان مربی آنجا بودم و قرار بود با آقای نکونام کار کنم.

 خیلی زود و همان ابتدای فصل از استقلال رفتید.
به فکر این هستم که یک آکادمی راه‌اندازی کنم و یکسری کارهای شخصی داشتم که مشغول انجام آن هستم. ان‌شاءالله در زمان بهتر که خدا تعیین کرده، به استقلال بر می‌گردم. آخر خدا برای هر چیزی یک وقتی تعیین کرده است. برای رسیدن به چیزی که روزی شما نیست، نباید عجله کنید. اگر روزی‌ات نباشد، خودت را از آسمان به پایین پرت کنی، به آن نمی‌رسی و واقعاً اتفاق نمی‌افتد. فقط باید صبر کنید تا وقتش برسد و نصیب شما شود.

در کل امیر قلعه‌نویی به شما علاقه زیادی دارد. چه در دروان بازی فوتبالتان چه بعد از آنکه شما به عنوان دستیار ایشان در باشگاه گل‌گهر مربیگری کردید.
ما هم امیرخان را دوست داریم. واقعاً‌ آدم خیلی خوبی هستند و لطف خداست که چنین مربیانی سر راه من قرار گرفتند. کار خداست که در دل بنده‌هایش محبت دیگران را قرار می‌دهد. امیرخان خیلی به من کمک کرده و همیشه حمایتم کرده است. چه زمانی که بازی می‌کردم و چه حالا که مربی شدم. جا دارد اینجا از ایشان تشکر کنم. در ادامه راه برای ایشان و امیرخان آرزوی موفقیت کنم.

چه اتفاقی افتاد که نتوانستید همراه تیم ملی به جام ملت‌ها بروید؟
آقای قلعه‌نویی گفتند که اگر  می‌توانستم یک بازیکن بیشتر به همراه خودم به جام ملت‌ها ببرم، آن بازیکن هاشم بیک‌زاده بود. متاسفانه نشد و قسمتم نبود. دیگر آن سال ما به همراه تیم ملی ب قهرمان شدیم و تیم ملی که به جام ملت‌ها رفت، حذف شدند.

در اوایل سالی که امیر قلعه‌نویی از تیم ملی رفت، او در رده باشگاهی مسئولیت مس کرمان را قبول کرد. بعد از آن به استقلال آمد. شما هم همراه او به استقلال رفتید. همان سال از پرسپولیس پیشنهاد داشتید و حتی با این تیم قرارداد داخلی منعقد کردید. چه شد که در نهایت به استقلال پیوستید؟
بله! در مورد این موضوع چند جا صحبت کردم. اینجا هم حقیقت ماجرا را بگویم. من تا قبل اینکه به پرسپولیس بروم و قرارداد ببندم از استقلال پیشنهاد نداشتم. اینجایی که قرارداد بستم از استقلال پیشنهاد نداشتم. از خیلی تیم‌ها پیشنهاد داشتم ولی از استقلال نداشتم. آن زمان آقای حمید استیلی سرمربی پرسپولیس بود و بازی ما را دیده بود و دوست داشت ما را جذب کند. من قرارداد بستم و یکسری مشکلات برای تیم پرسپولیس پیش آمد که دیگر آقای کاشانی و استیلی از آن تیم رفتند. اگر یادتان باشد از آن تیم جدا شدند. دیگر پیچیده بود که من به تیم پرسپولیس رفته‌ام، آقای قلعه‌نویی هم راغب شدند که مرا جذب کنند. آنجا دیگر استقلال به ما پیشنهاد داد و من به آنجا رفتم.

 وضعیت قرارداد داخلی که امضا کردید چه شد؟
اگر یادتان باشد آن وقت‌ها با یک تیم قرارداد داخلی می‌بستند و با تیم دیگر هم صحبت می‌کردند یعنی قرارداد داخلی اعتبار نداشت. حالا آقا حبیب کاشانی در قرارداد یک بندی گنجانده بود که در صورت جدایی، بازیکن باید کل مبلغ قرارداد را به پرسپولیس پرداخت کند و برود ولی ایشان با من تماس گرفت و گفت چون تو معرفتی به تیم آمدی و با جایی صحبت نکردی، تبصره و بند را از قرارداد تو برمی‌دارم و قراردادت را پاره می‌کنم. دوست داشتی با اکیپ جدید کار کنی، اینجا بمان. دوست نداشتی ما داریم از اینجا می‌رویم. به ایشان گفتم جدا از مسائل فنی ما یک رفاقتی هم با هم داریم. من به خاطر شما به پرسپولیس آمدم ولی حالا که آقای استیلی هم که به من اعتقاد دارد از پرسپولیس می‌رود، دیگر نمی‌مانم چون خیلی مهم است که مربی به بازی شما اعتقاد داشته باشد.

 شرایط جوری نشد که حبیب کاشانی در پرسپولیس بماند. شاید اگر او به کارش در پرسپولیس ادامه می‌داد امروز پیشکسوت پرسپولیس بودید!
بله! برعکس می‌شد.

 خودتان تمایل ندارید که بگویید که قبل از این داستان‌ها، طرفدار استقلال بودید یا پرسپولیس؟
نه! من الان پیشکسوت استقلال هستم. چند سال در استقلال بودم و چندین قهرمانی با این تیم آوردم.

۲ قهرمانی با این تیم آوردید.
هر دوی آنها زمان آقای قلعه‌نویی بود. البته زمان آقا صمد (مرفاوی) هم می‌توانستیم قهرمان شویم اما نایب قهرمان شدیم. آن سال ما تا هفته‌های آخر در صدر جدول قرار داشتیم ولی متاسفانه نایب قهرمان شدیم.

قلعه‌نویی که در سال‌هایی با استقلال کار می‌کرد می‌‎گفتند باندهایی بودند که علاقه نداشتند استقلال با قلعه‌نویی نتیجه بگیرد. شما به عنوان بازیکنی که با امیر قلعه‌‎نویی در استقلال بود، صادقانه بگویید باندی وجود داشت؟
آن موقع این چیزها بود. تقریباً مثلاً تیم ما تکه تکه شده بود. این بازیکن با دیگری رفیق بود. آن بازیکن با دیگری بود. در نهایت وقتی تیمی اینطور باشد به تیم، اسم آن و هوادارانش ضربه می‌خورد. او سعی می‌کرد که هر جا که کار می‌کند جلوی این حاشیه‌ها بایستد. اگر یادتان باشد خیلی‌ها را آن موقع اخراج کرد. اگر یادتان باشد خیلی‌ها هم تعهد دادند که آقا ما دیگر این کارها را نمی‌کنیم. این خبرها را نمی‌بریم و بیاوریم و این حرف‌ها را بزنیم. آن موقع این خبرها بود و این اتفاقات افتاد. اینقدر تلخ بود که اصلاً دوست ندارم به آن موقع برگردم و در موردش صحبت کنم.

هوادار حق دارد در مورد تیمش خبر داشته باشد. شاید در آن مقطع اصلاً این امکان وجود نداشت که درباره شرایط تیم صحبت کرد. حتی به سود استقلال بود که آن زمان درباره این مسائل صحبت نشود اما الان مشکلی وجود ندارد.
آن موقع من صحبت کردم و گفتم زمانش که بشود کتاب آن را می‌نویسم. بعد آقای قلعه‌نویی مصاحبه کرد که آقا هاشم نمی‌خواهد کتاب بنویسی بیا حقایق را بگو. حالا گفتن و نام بردن اسم از لحاظ اخلاقی و حقوقی - قضایی درست نیست.

بدون ذکر نام مسائل آن موقع را بگویید. اتفاق (باند بازی) بود. خیلی‌ها می‌گفتند تو بیا با ما کار کن. اگر با ما باشی این مربی می‌رود و یک نفر دیگر می‌آید بعد تیم دست خودمان است.

 اینطور یعنی امیر قلعه‌نویی نتیجه نگیرد و مربی که مدنظر بعضی‌ها بود به استقلال بیایند؟
بله اینجوری بود. تا همین جا دیگر کافی است!

 در دهه ۹۰ که امیر قلعه‌نویی سرمربی استقلال بود، خیلی رابطه خوبی با کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی نداشت. یک جریانی این اعتقاد را داشت یا شائبه ایجاد شده بود که یکسری ملی‌پوشان در تیم استقلال برای امیر قلعه‌نویی خوب بازی نمی‌کنند. دلیل این موضوع هم علاقه و محبوبیت کی‌روش عنوان شده بود. به عنوان بازیکنی که از نزدیک شاهد ماجرا بودید آیا بازیکن ملی‌پوشی وجود داشت که بخواهد برای امیر قلعه‌نویی کم کاری کرده باشد؟
آن موقع هم وجود داشت. به نظرم بود.

 یعنی بازیکنی وجود داشت که به خاطر کی‌روش به امیر قلعه‌نویی خیانت کند؟ یعنی کم کاری کند؟
بود. این موضوع فقط در داخل زمین نبود، در بیرون زمین هم می‌توانست باشد.

 می‌توانید بدون ذکر نام با جزییات بیشتری به این مورد اشاره کنید؟
شما پرسیدید من هم تایید کردم. جزییات بیشتر نمی‌توانم بگویم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ناشناس

      گوربان قندیل خودش استاد باند بازی و مافیای فوتباله.
      از بازیکن کیسه هم اینکارها بعید نیس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج