۱۲۰۷۲۲۶
۲۶ نظر
۱۹۱۱
۲۶ نظر
۱۹۱۱
پ

اینترنت گران شد؛ به دوران ماقبل تاریخ برمی‌گردیم؟

طی چند روز گذشته و همزمان با گرانی تعرفه‌های اینترنت ثابت، حالا شاهد حذف تعدادی از بسته‌های اینترنتی پرطرفدار و به‌ صرفه اپراتورهای تلفن همراه هستیم.

برترین‌ها: طی چند روز گذشته و همزمان با گرانی تعرفه‌های اینترنت ثابت، حالا شاهد حذف تعدادی از بسته‌های اینترنتی پرطرفدار و به‌ صرفه اپراتورهای تلفن همراه هستیم.

در همین رابطه لینک زیر را بخوانید:

اولین واکنش وزیر ارتباطات به گرانی اینترنت

اینترنت گران شد؛ به دوران ماقبل تاریخ برمی‌گردیم؟

چند روز پیش اپراتورهای اینترنت ثابت با تغییر نام سرویس‌های خود، اقدام به افزایش ۶۰ درصدی قیمت سرویس‌های خود کردند. اقدامی که با واکنش‌های بسیاری از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی همراه بود. حالا اما نوبت به اپراتورهای تلفن همراه رسیده که با ترفند حذف بسته‌های پرمصرف و به‌صرفه عملا موجب گرانی شدید اینترنت در کشور شوند.

این اقدام که به دستور سازمان تنظیم مقررات انجام شده با حذف تمامی بسته‌های بلندمدت شش ماهه و یک ساله همراه بوده که از لحاظ قیمت به‌صرفه‌تر بوده‌اند و اکنون بیشترین مدت اعتبار بسته‌های اینترنت همراه چهار ماه (۱۲۰ روز) است. علاوه بر این پرطرفدارترین بسته‌های کوتاه‌مدت موجود نیز حذف شده‌ و حالا کاربران مجبور به تهیه بسته‌های گران‌تر هستند.

کاربران ناراضی از سرعت و قیمت اینترنت

گزارش کاربران نشان می‌دهد که طی چند هفته اخیر، قیمت بسته‌های اینترنتی برخی شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی دو برابر شده است. مشاهده قیمت بسته‌های این شرکت‌های اینترنتی و مقایسه آن با سال گذشته، افزایش صددرصدی قیمت بسته‌های اینترنتی را تأیید می‌کند. بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی نسبت به افزایش قیمت بسته‌ها، اعتراض کرده‌اند.

اینترنت گران شد؛ به دوران ماقبل تاریخ برمی‌گردیم؟

بسته‌های روزانه همراه اول

اگر به مدت کوتاه یعنی به صورت روزانه بخواهید بسته تهیه کنید، همراه اول 8 بسته متنوع و مختلف را برای کاربران خود ارائه می‌دهد. بسته اینترنت آلفا یک روزه 600 مگابایت هزار و 600 تومان، بسته اینترنت آلفا یک روزه 150 مگابایت دو هزار و 700 تومان، بسته اینترنت آلفا یک روزه 250 مگابایت 3 هزار و 600 تومان،  بسته اینترنت آلفا یک روزه 500 مگابایت 4 هزار و 900 تومان، بسته اینترنت آلفا یک روزه 750 مگابایت 5 هزار و 900 تومان، بسته اینترنت آلفا یک روزه یک گیگابایت 6 هزار و 400 تومان، بسته اینترنت آلفا یک روزه 2 گیگابایت 8 هزار و 400 تومان و بسته اینترنت آلفا یک روزه 3 گیگابایت 9هزار و 900 تومان است.

بسته‌های هفتگی همراه اول چند؟

بسته اینترنت 200مگابایت 4 هزار و 400 تومان، بسته اینترنت 300 مگابایت 5 هزار و 500 تومان، بسته اینترنت 500 مگابایت 7 هزارتومان، بسته اینترنت 750 مگابایت 8 هزار و 300 تومان، بسته اینترنت 1.5 گیگابایت 10 هزار و 900 تومان، بسته اینترنت 2.5 گیگابایت 13 هزارتومان، بسته اینترنت 3 گیگابایت 14 هزارتومان، بسته اینترنت 4 گیگابایت 2 هزارتومان گران‌تر 16 هزارتومان و بسته 6 گیگابایتی که گران‌ترین بسته این دسته‌بندی است با قیمتی حدود 19 هزار و 500 تومان عرضه می‌شود.

هر کدام از بسته‌های ماهانه همراه اول چند قیمتند؟

بسته‌های ماهانه همراه اول در حال حاضر متنوع‌ترین بسته‌های این اپراتور هستند.

اینترنت گران شد؛ به دوران ماقبل تاریخ برمی‌گردیم؟

ارزان‌ترین بسته این دسته‌بندی 12 گیگابایت به قیمت 10 هزارتومان است که می‌توان  از 6 صبح تا 12 ظهر از آن استفاده کرد. بسته 1 گیگابایتی به علاوه 100 مگابایت که از 6 صبح تا 12 ظهر می‌توان از آن استفاده کرد 10 هزار و 400 تومان است. بسته 2 گیگابایت به علاوه 200 مگابایت هدیه 13 هزار و 900 تومان، بسته 3گیگابایت 19 هزارتومان، بسته اینترنت 4گیگابایت 21 هزار و 300 تومان، بسته اینترنت 5گیگابایت 23 هزار و 600 تومان و بسته سی روزه 7 گیگابایت 28 هزار و 200 تومان قیمت دارد.

بسته‌های ویژه یک ماهه برای مشترکان ثبت نامی جدید همراه اول  به این صورت است؛ 2 گیگابایت 10 هزار و 400 تومان، سه گیگابایت 12 هزار و 400 تومان، 5 گیگابایت 15هزار و 400 تومان، 7گیگابایت 18 هزار و 400 تومان، 10 گیگابایت 21 هزار و 900 تومان و 15 گیگابایت برای این مشترکان 27 هزار و 400 تومان هزینه دارد.

گفتنی است همچنین همراه اول بسته یک ماهه نامحدود از ساعت 1 بامداد تا 11 صبح نیز دارد که قیمت آن معادل 19 هزار و 900 تومان است.

بهانه بعدی کاهش کیفیت اینترنت چیست؟

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ئبا اشاره به اینکه ما بر اساس قانون از اپراتورها نه افزایش تعرفه که پوشش کامل، کیفیت بهتر و ارتقای فناوری می‌خواهیم که مطالبات اصلی مردم. فعالان این حوزه است، تصریح کرد: «با این افزایش قیمت‌ها و امکان سرمایه‌گذاری اپراتورها، دیگر بهانه‌ای از اپراتورها نمی‌پذیریم و از آنها خواسته‌ایم که برنامه خود را به‌صورت گام‌های یک‌ساله برای پوشش کامل پهن باند سیار، افزایش دو برابری کیفیت و پوشش ۵G حداقل برای ۱۰ درصد جمعیت کشور تا سه سال آینده به ما ارائه کنند.»

اینترنت گران شد؛ به دوران ماقبل تاریخ برمی‌گردیم؟

در نتیجه، طبق صحبت‌های رییس رگلاتوری باید در آینده نزدیک شاهد افزایش کیفیت اینترنت باشیم، اما این اتفاق چه زمانی رخ می‌دهد؟ وی همچنین درباره سرمایه‌گذاری اپراتورها بعد از واگذاری فرکانس ۲۳۰۰ توسط وزارت ارتباطات از سال گذشته اشاره کرد و افزود: توجیهاتی که اپراتورها برای افزایش قیمت داشته‌اند تا حدی قابل‌قبول است و ما از طرف مردم وظیفه‌داریم پیگیری کنیم که این درآمدها صرف توسعه و افزایش کیفیت و پوشش شبکه شود. من همین‌جا از اپراتورها می‌خواهم که هم میزان افزایش مؤثر، هم دلایل خود و هم برنامه‌های خود برای توسعه را برای مردم عزیزمان تشریح کنند. البته با توجه به وجود فضای نسبتاً رقابتی کاربران هم تا حدودی حق انتخاب دارند.

واکنش نماینده‌ها به گرانی اینترنت

در کنار اعتراض مردم تعدادی از نماینده‌ها نیز به گرانی اینترنت معترض شدند. علی موسوی، نماینده مجلس نیز اعتراض خود را در توییتر منتشر کرد. او ضمن انتقاد از گرانی اینترنت گفت: آقای وزیر ارتباطات، قیمت بسته‌های اینترنتی با حقوق وزیر همسان است، با حقوق دانشجو و خانواده دانش‌آموز خیر! نمی‌توانید استعفا بدهید. مجتبی توانگر، رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس نیز افزایش قیمت اینترنت را منطقی ندانست و معتقد است که افزایش بیش از ۲ برابری تعرفه‌های اینترنت خانگی ظلم آشکار به مردم است. اینترنت سال‌هاست که دیگر یک کالای لوکس نیست و مردم بسیاری از امورات زندگی خود از خرید تا تحصیل را از طریق اینترنت انجام می‌دهند. چنین جهشی در قیمت اینترنت خانگی بر روی زندگی مردم تأثیر منفی خواهد گذاشت.

گرانی سریع اما افزایش کیفیت حالا وقتی دیگر

اپراتورها برای افزایش قیمت سریع اقدام کردند اما برای افزایش کیفیت باید منتظر باشیم و احتمالاً با هزاران دلیل ماه‌ها یا شاید سال‌ها به تعویق بی اندازند. وعده اینترنت جبرانی هم شوخی بیش نیست. احتمالاً بر اساس آمار خودشان تنها ماهی ۲ گیگ اینترنت به مردم بدهند. با این استدلال که ۴۰ درصد مردم تنها ۲ گیگ اینترنت استفاده می‌کنند و نیاز ۶۰ درصد مردم اهمیتی ندارد. خبرنگاران، دانشجویان، دانش آموزان، کسب‌وکارهای اینترنتی، معلمان، اساتید، راننده‌های تاکسی اینترنتی و ... بیش از ۲ گیگ اینترنت مصرف دارند و مطمئناً جز ۶۰ درصد کاربران هستند. با این روند از نظر مسئولان سرگرمی‌هایی مثل اینستاگرام، تماشای فیلم آنلاین و بازی‌های آنلاین تفریح‌های لاکچری هستند که باید از زندگی مردم حذف شود.

اینترنت گران شد؛ به دوران ماقبل تاریخ برمی‌گردیم؟

در خیلی از کشورها اپراتورها بسته‌های اینترنت، مکالمه و پیامک نامحدود دارند و سالیانه به مشتریان خود یکی گوشی تلفن همراه نیز هدیه می‌دهند اما در ایران اینترنت با پایین‌ترین کیفیت ارائه می‌شود و اپراتورها افزایش قیمت را حق خودشان می‌دانند. نگرانی از اظهارات مسئولان وزارت ارتباطات زمانی بیشتر می‌شود که شاید با اجرای طرح صیانت و گرانی اینترنت نهایتاً به بحث سهمیه‌بندی اینترنت برسیم. این صحبت دور از ذهن نیست در گذشته روسیه سهمیه بین‌الملل ایران را قطع کرد و در آن زمان داوود زارعیان، معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات در گفتگو با گسترش نیوز خواسته بود، مصرف خانگی کمتر شود تا دانش آموزان و دانشجویان دسترسی بهتری به اینترنت داشته باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      آیا گرانی اینترنت مشمول مبارزه با گرانی آقای رئیسی نمیشود و یا بدنبال حذف اینترنت از خانه های مردم با روش جدیدی از صیانت هستید

    • ناشناس

      گرونی عمدی خونه خودروغذا دارو نت گفتیم

    • ناشناس

      همه کشورا ببینند محصولی طرفدار داره بیشتر با تنوع کیفیت بیشتر ارزونتر عرضه میکنند ایران برعکسه لجشون میگیره یا بر میدارن یا گرون میکنند

    • ناشناس

      توی سایت و مای شاتل بسته ها رو نزده انگار مواد مخدر میگن تلفنی بگو تغییر سرویس میدیم مسخره اس

    • ناشناس

      گرون حجم سرعت پایین

    • ناشناس

      در ادامه طرح مزخرف صیانت

    • ناشناس

      یهو همه با هم تابلوس اسفند نقشه گرونی رو کشیدن مردم تو مجازی نچرخند

    • ناشناس

      جالبه بسته های پر طرفدار همه شرکت ها بعد وزیر قطع ارتباط میگه چون فلان بودن برداشتیم خخخخخ

    • ناشناس

      پول تولید محتوای اون موسسه میلی رو چرا ما بدیم گناهمون این تو مجازی هستیم

    • ناشناس

      حرومه ما گرونتر حجم کم راضی نیستیم

    • ناشناس

      نباید شکست پوتین در اوکراین و دخالتش در برجام نمیخوان سرانجام برسه علت گرونی سو مدیریت ها مشخص بشه در مجازی

    • ناشناس

      از چی انقدر میترسند هی گرونی محدودیت فیلتر پارازیت

    • ناشناس

      دویستا کشور اینطوری نیست

    • ناشناس

      خودرو لوازم خومه و نت انحصاری رانتی دولتی همین میشه بخش خصوصی نباشه فساد میاره

    • کاربر

      همین الان هم عقب مانده ایم

    • ناشناس

      پس میخواستن پول 5G رو از جیب مردم در بیارن. نیاز به انقدر بازی نداشت که .

    • سفیدکوه

      ازماست که بر ماست.
      به خدای بزرگ حقمان خیلی بیشتر از اینا ست.

    • ناشناس

      بزرگ ترين ضربه را دانشجو ها مي خورن كه اينترنت براشون منبع در امد هم نيست

    • هه

      چرا ما باید اینقده از دولت تحقیر بشیم

    • rضآ

      گناه ما اینه که ایرانی هستیم.

    • ناشناس

      خخخ و درد .ببند

    • علی حسینی

      سرعت اینترنت بشدت پایین آوردین و قیمت رو دوبرابر کردین و بعد دم از حقوق ملت می‌زنید، خجالت هم خوب چیزی اگه سر سوزن بکشید شما

    • حق‌گو

      حالا خوبه قیمتای قبلی هم گرون محسوب میشد،،،اومدید گرونترم کردید
      ی سوال
      اصن کسی هست ب اپراتورا نظارت کنه؟

    • A.m

      دقت کردین خیلی وقته هربار خبر منفی، اقتصادی یا سیاسی می خونیم، اسم روسیه ناگهان ظاهر میشه؟!

    • tajn

      مثلا، با واکنش کاربران روبرو شده میخوان چکار کنن، گرون شد رفت پی کارش

    • ع،ر

      ملت‌ایران‌تحت‌دورویی‌‌وحرکات‌ناجوانمردانه‌
      مسئولان‌کشور‌قراردارد‌

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج