۱۲۸۰۴۷۸
۴۹ نظر
۲۷۹۸۳۲
۴۹ نظر
۲۷۹۸۳۲
پ

هفت پیش‌بینی تاریخی که به حقیقت پیوست

ژول ورن که به خاطر کتاب‌های بیست هزار فرسنگ زیر دریا (۱۸۷۰) و دور دنیا در هشتاد روز (۱۸۷۲) شهرت داشت، کتابی به نام «از زمین تا ماه» را در سال ۱۸۶۵ نوشت. داستان ورن این دستاورد را با دقت شگفت انگیزی شرح می‌دهد. او نه تنها فرود انسان روی ماه را پیش‌بینی کرد، بلکه محاسباتی را نیز انجام داد که بعداً به شکلی باورنکردنی به ارقام واقعی نزدیک بودند.

فرادید: پیش‌بینی آینده مسئله امروز و دیروز نیست، بلکه قرن هاست مورد بحث و جدال گروه‌های متعدد قرار می‌گیرد. در واقع برخی ادعا کرده اند که بر هنر آینده‌نگری تسلط دارند، این در حالی است که بسیاری از دانشمندان امکان پیش‌بینی آینده را زیر سوال برده‌اند. هر چند طول قرن‌های گذشته برخی این پیش بینی‌ها درست از آب درآمده است. شاید باورش قدری سخت باشد که یک نفر در ۱۲۳ سال قبل پیش‌بینی کند که روزی بشر به وای فای، تلفن‌های همراه و اینترنت دست پیدا می‌کند. اما واقعا این پیش‌بینی‌ها رخ داده و نیکولا تسلا توانسته است این سه اتفاق بزرگ را به درستی پیش کند.

علاوه بر این رابرت بویل سه قرن قبل پیش بینی کرده بود که پیوند اعضا روزی محقق خواهد شد و حالا می‌بینیم که این پیش بینی هم درست از آب درآمده است. البته این بدان معنا نیست که آن‌ها بر هنر آینده نگری تسلط داشته اند، بلکه آن‌ها برخلاف دیگران با درک درست از جهان، مشاهده زیرکانه و آگاهی از وضعیت بشر موفق شده اند که برخی چیز‌ها را حدس بزنند. در ادامه این مطلب با ۷ پیش‌بینی خارق‌العاده که درست از آب در آمده‌اند، آشنا خواهیم شد.

هفت پیش‌بینی تاریخی که به حقیقت پیوست

۱. الکسیس دو توکویل

تاریخ پیش بینی: ۱۸۴۰ / پیش بینی: جنگ سرد

الکسیس دو توکویل، اشراف زاده و فیلسوف سیاسی فرانسوی در اوایل قرن نوزدهم به آمریکا سفر کرد. او پس از سفرهایش، کتاب تحسین شده De La Démocratie en Amérique (دموکراسی در آمریکا) را نوشت و مشاهدات زیرکانه او منجر به چندین پیش بینی در مورد آینده در کتاب خود شد. یکی از آن‌ها رقابت آمریکا و روسیه بود که می‌گفتند این دو کشورروزی سرنوشت نیمی از جهان را در دستان خود خواهند داشت. این یک عقیده غیرعادی برای آن روز بود، زیرا هم روسیه و هم آمریکا در آن زمان بریتانیا را دشمن می‌دیدند. هر دو کشور نیز در دو سوی جهان قرار داشتند. با این حال، دو توکویل مشکلاتی را دید که ممکن است از ایدئولوژی‌های مختلف ناشی می‌شد و معتقد بود که این دو در مسیری اختراعی قرار دارند. بیش از یک قرن بعد، نفس جهان واقعاً حبس شد، چراکه این دو ابرقدرت در طول جنگ سرد ثابت کردند که دو توکویل جدال روسیه و آمریکا را درست پیش بینی کرده است.

هفت پیش‌بینی تاریخی که به حقیقت پیوست

۲. مارک تواین

تاریخ پیش بینی: ۱۹۰۹ / پیش بینی: مرگ خودش

ساموئل لنگهورن کلمنس که بیشتر با نام مستعار خود مارک تواین شناخته می‌شود، در نوامبر ۱۸۳۵، مدت کوتاهی پس از ظهور ستاره دنباله دار هالی در آسمان به دنیا آمد. در سال ۱۹۰۹ او گفت که «من با ستاره دنباله‌دار هالی در سال ۱۸۳۵  به دنیا آکدک. این ستاره دنباله‌دار سال آینده دوباره می‌آید و من انتظار دارم با آمدن اش از این جهان بیرون بیایم. اگر با دنباله دار هالی از جهان بیرون نروم بزرگترین ناامیدی زندگی من خواهد بود. در ۲۱ آوریل ۱۹۱۰، تنها یک روز پس از ظهور دوباره ستاره دنباله دار معروف، تواین بر اثر حمله قلبی درگذشت و جهان را در شوک فرو برد.

هفت پیش‌بینی تاریخی که به حقیقت پیوست

۳. نیکولا تسلا

تاریخ پیش بینی: اوایل دهه ۱۹۰۰ / پیش بینی: وای فای، تلفن‌های همراه و اینترنت

نیکولا تسلا، نه تنها یک دانشمند و مخترع برجسته بود، بلکه یک آینده پژوه ماهر نیز بود، که چندین پیش بینی درست در مورد پیشرفت فناوری فراتر از زمان خود انجام داد. این فیزیکدان تحسین شده در سال ۱۹۰۹ در مصاحبه‌ای با نیویورک تایمز، اختراع وای فای و تلفن‌های همراه را چندین دهه قبل از ایجاد آن‌ها پیش بینی کرد. او گفته بود که «به زودی امکان انتقال پیام‌های بی سیم در سراسر جهان به سادگی وجود خواهد داشت که هر فردی بتواند دستگاه خود را داشته باشد و آن را اداره کند.» تسلا مصاحبه دیگری در سال ۱۹۲۹ انجام داد و ایجاد اینترنت را بیش از ۵۰ سال قبل از به ثمر رسیدن آن پیش بینی کرد. او در مورد وای فای و اینترنت هم گفته بود: «هنگامی که فناوری بی سیم به طور کامل به کار گرفته شود، کل زمین به یک مغز بزرگ تبدیل می‌شود. آن موقع ما می‌توانیم بدون در نظر گرفتن فاصله، فوراً با یکدیگر ارتباط برقرار کنیم.»

هفت پیش‌بینی تاریخی که به حقیقت پیوست

۴. فردیناند فوش

تاریخ پیش بینی: ۱۹۱۹ / پیش بینی: جنگ جهانی دوم

فردیناند فوش یک ژنرال فرانسوی بود که در طول جنگ جهانی اول به عنوان فرمانده عالی متفقین خدمت کرد. بسیاری از مورخان سهم او در تضمین پیروزی را بزرگ می‌دانند. فوش که یک متفکر نظامی ماهر بود، پس از تسلیم آلمان، مذاکره کننده کلیدی در ورسای بود. او معتقد بود که تنها اشغال کامل راینلند، از فرانسه در برابر تجاوزات آینده آلمان محافظت می‌کند. اما پیش بینی‌های او نادیده گرفته شد. فوش که از نتیجه معاهده ورسای ناراضی بود، در هنگام امضای آن اعلام کرد: «این یک صلح نیست. این یک آتش بس برای بیست سال است.» تقریباً بیست سال بعد از آن روز، تهاجم آلمان ها، جنگ جهانی دوم را آغاز کرد و صحت پیشگویی فوش را ثابت کرد.

هفت پیش‌بینی تاریخی که به حقیقت پیوست

۵. جان الفرث واتکینز

تاریخ پیش بینی: ۱۹۰۰ / پیش بینی: فناوری عکاسی رنگی

یک مهندس آمریکایی نسبتاً ناشناخته به نام جان الفرث واتکینز مقاله‌ای به نام " «چه چیزی ممکن است در صد سال آینده اتفاق بیفتد» نوشت. او آن را در دسامبر ۱۹۰۰ منتشر کرد و در آن بسیاری از ایده‌های فوق العاده دوراندیشانه خود را مطرح کرده بود. یکی از این پیش بینی‌ها اختراع فناوری جدید عکاسی بود. او نوشت: «عکس‌ها از هر فاصله‌ای تلگراف می‌شوند. اگر صد سال بعد در چین نبردی رخ دهد، یک ساعت بعد عکس‌های فوری از چشمگیرترین رویداد‌های آن در روزنامه‌ها منتشر می‌شود.. عکس‌ها همه رنگ‌های موجود در طبیعت (عکاسی رنگی) را بازتولید خواهند کرد.» واتکینز در شرایطی مشغول آینده نگری‌های باورنکردنی بود، که در آن زمان نه تنها عکاسی رنگی هنوز در سال ۱۹۰۰ بسیار دور از ذهن بود، بلکه این ایده که یک دوربین می‌تواند تصاویر را به سراسر جهان بفرستد، فراتر از آن چیزی بود که در آن زمان دیگران می‌گفتند. او همچنین به تأسیس انجمن سلطنتی، که اکنون آکادمی ملی علوم بریتانیا است، کمک کرد. این فهرست در ژورنال شخصی او ثبت شده بود و با توجه به این واقعیت که او در زمانی قبل از ابداع کلمه علم می‌نوشت و هنوز به جادو اعتقاد زیادی داشت، کاملاً قابل توجه بود. یکی از پیش بینی‌های برجسته او پیوند اعضا بود. او نوشت: "درمان بیماری‌ها از راه دور یا حداقل با پیوند". اولین پیوند عضو در سال ۱۹۵۴، حدود ۳۰۰ سال پس از پیش بینی بویل انجام شد.

هفت پیش‌بینی تاریخی که به حقیقت پیوست

۶. رابرت بویل

تاریخ پیش بینی: اواسط قرن هفدهم / پیش بینی: پیوند اعضا

رابرت بویل که به‌عنوان یکی از بنیان‌گذاران شیمی مدرن شناخته می‌شود، در دهه ۱۶۶۰ کمک او منجر به تأسیس انجمن سلطنتی شد که اکنون به عنوان آکادمی ملی علوم بریتانیا شناخته می‌شود. او در همین زمان فهرستی از آرزو‌ها و پیش بینی‌های خود را نوشت. یکی از پیش بینی‌های برجسته او پیوند اعضا بود. او نوشت: «درمان بیماری‌ها از راه دور یا حداقل با پیوند انجام خواهد شد. «اولین پیوند عضو در سال ۱۹۵۴، حدود ۳۰۰ سال پس از پیش بینی بویل انجام شد.

هفت پیش‌بینی تاریخی که به حقیقت پیوست

۷. ژول ورن

تاریخ پیش بینی: ۱۸۶۵ / پیش بینی: فرود روی ماه

در حالی که اچ. جی. ولز، نویسنده انگلیسی ممکن است بیشترین قابلیت را برای دریافت لقب «پدر داستان‌های علمی تخیلی» داشته باشد، اما نباید ژول ورن، رمان‌نویس فرانسوی را نادیده گرفت. او که به خاطر کتاب‌های بیست هزار فرسنگ زیر دریا (۱۸۷۰) و دور دنیا در هشتاد روز (۱۸۷۲) شهرت داشت، کتابی به نام «از زمین تا ماه» را در سال ۱۸۶۵ نوشت. داستان ورن این دستاورد را با دقت شگفت انگیزی شرح می‌دهد. او نه تنها فرود انسان روی ماه را پیش‌بینی کرد، بلکه محاسباتی را نیز انجام داد که بعداً به شکلی باورنکردنی به ارقام واقعی نزدیک بودند. او همچنین چندین جزئیات دیگر را در کتاب اش نوشت که بسیار دقیق هستند. مثلا در کتاب او، مکان پرتاب موشک در فلوریدا قرار دارد که اکنون محل مرکز فضایی کندی است، جایی که آپولو از آنجا پرتاب شد. ورن همچنین تعداد خدمه را ۳ نفر اعلام کرد و فضاپیمای خود را کلمبیاد نامید. در حقیقت نیز ماژول فرماندهی واقعی آپولو ۱۱ کلمبیا نام داشت و تعداد خدمه آن سه نفر بود. سرانجام، فضانوردان در رمان ورن با چتر نجات در دریا به سلامت به زمین باز می‌گردند و منتظر کمک می‌کنند. در واقعیت نیز خدمه آپولو ۱۱ با کمک چتر نجات در اقیانوس آرام افتادند و به همین ترتیب منتظر نجات ماندند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      پس کرونا چی شد؟؟

      پاسخ ها

      • ناشناس

        روزی می آید که مردم به دنبال انسانیت می گردند آن را هرگز آن را پیدا نمی کنند چون هرکس فقط می گویند خودمان سیر شویم

    • ناشناس

      همه این آدم ها در حوضه تحصیلات ،علم ودانش خودشون پیش بینی کردن آدم های معروف ودارای علم ودانش خلاقیت زیادی دارن واسه همین بیشتر آنها با خواب ورویا دیدن میتونن پیش بینی کنن

      پاسخ ها

      • ذوالفقار

        داری مسئله میزی؟!
        واقعا فکر کردین خیلی بلدین
        "لای لای لای"

        چطور نمیدونی؟!!!!!!

    • ناشناس

      و بعضی وقتها نوشتن یه ارزو باعث میشه دیگران اون رو به واقعیت و حقیقت برسونن

    • علی

      پیش بینی من گرانی و بدبختی بیشتر برای سال ۱۴۰۲ اگه نشد حاضرم اعدام بشم. 😂😂😂

      پاسخ ها

      • ناشناس

        به نظر من همه‌ی این مطلب دروغ است

      • ناشناس

        افرین

    • زهرارفیعی

      من معتقدم که در آینده هیچ جسدی دفن نخواهد شد بلکه از تمام اعضاء بدن اون برای پیوند استفاده خواهد شد.

    • محمودتیزبین

      بنام خدا پیش بینیهای علمی برای دانشمندان خیلی عجیب نیست چه بسا کسانی مثل انیشتین تیوریهای صدسال آتی راداده اندمساله فرود روی ماه هنوز هم مشکوک و قطعا دروغ است!!

    • بی نام

      من پیش بینی میکنم در آینده ای نزدیک مردم ایران آدم خوار خواهند شد

    • ناشناس

      رییسی هم پیش بینی کرد اگه بیاد دلار میشه ۵ تومن خخ!

      پاسخ ها

      • ناشناس

        این پیش بینی قطعادرست بوده البته یک یادوصفرنامرئی هم داشته!

      • ناشناس

        درخصوص مسائل سیاسی ونظامی که میشودباتوجه به شرایط حال،آینده راتاحدزیادی پیش بینی کردولی درمواردعلمی یکی فکرمیکند کاش اینطورمیشد ویکی جرقه درمغزش موجب تحقق آن ایده میشود.

    • ناشناس

      منم پیش بینی می کنم دلار تا ۱۰۰ هزارتومن میره

    • ناشناس

      ژول ورن واقعا نابغه بوده

    • بازدیدکننده

      آقای جهانگیری هم پیش بینی کردندایرانیان رنگ هزارتومانی رانخواهنددیدیااگرببینندبه سختی خواهنددید

    • ناشناس

      منم پیش بینی میکنم روزی فقر ازبین خواهد رفت.هیچ کس از گرسنکی نخواهد مرد.2023😌😅

      پاسخ ها

      • ناشناس

        چیز جدیدی نگفتی.همه ائمه گفتن با ظهور امام زمان دنیا گلستونه

    • بی نام

      من پیش بینی میکنم روزی علم به قدری پیشرفت خواهد کرد که افرادی را که قرن ها پیش زندگی میکردند و افکار متفاوتی با دیگران داشتند میتوان دوباره به دنیا بازگردانی کرد و زندگی دوباره در این دنیا به آنان بخشید به عنوان مثال خود من چون در زندگی فعلی هیچگونه لذتی از زندگی نبردم مستحق خواهم بود دوباره متولد شوم و یک زندگی ایده آل داشته باشم بنابر این افرادی به قبر من مراجعه میکنند و با یافتن دی آن ای من یک زندگی به من خواهند بخشید و تئوری تناسخ در دنیا به واقعیت خواهد پیوست شک نکنید پیش‌بینی من عملی خواهد شد

      پاسخ ها

      • حسن

        واقعا؟؟؟؟

    • صادق

      من پیش بینی میکنم تا چند سال آینده تو ایران باید بابت تنفس هوا پول پرداخت کنیم

    • A.M

      پیش‌گو‌من‌هستم‌درسال‌جدید‌دنیا‌خشکسالی۱۰۰هست‌و
      خاموش‌دایمی‌مباش‌مهم‌این‌همه‌چیز‌راحت‌میشهok

    • حمید

      من پیش بینی میکنم که کشور ایران روزی ابرقدرت جهان میشه

      پاسخ ها

      • ناشناس

        نه بابا ،مگه حکومت هخامنشیانه؟ با چند تا موشک زپرتی ابر قدقد میشیم ؟

    • حبیب

      پیش بینی مت دلار یک میلیونی ،پراید ۵۰ میلیاردی و خونه ۱۰۰۰ میلیاردی

      پاسخ ها

      • ناشناس

        درست

    • زهرا

      پایه ی خیلی از علوم سالهای سال پیش، بنا نهاده شده بوده و به صورت کاملا سری باقی مانده اند و بعدها افشاء شدند، و این معنیه پیش بینی نمیده، بلکه پروژه ی علمی ای در دست کار بوده حتی در شکل خیلی ابتدائیش که بطور عمومی عنوان نشده، بعضی مسائل هم کاملا قابل پصیش بینی هستند، بعضی مسائل هم فقط ادعا میشه و هنوز ثابت نشده مثل دیدن آدم فضایی، که هنوز هیچ مجمع علمی تا بحال وجود آنها رو ثابت نکرده ولی سالهاست که همچین ادعایی وجود داره و حتی مکتب رائیلیسم رو هم از روی آن ساخته اند.

    • حسین

      من پیش بینی میکنم که ایرانیان همیشه به فردا خوش بینن اما بدبختر میشن اولیش خودم 😔😔😔

    • ر.ی

      پیش بینی محسن رضایی از همه اش مهم تر هست ،نمیدونم چرا تو گینس ثبت نشده،


      گفت چون دکتری پول واعتبار داره با معدل نوزده وخورده ای (البته این خورده بزرگی هست)کاری میکنم که ۱۰۰۰تومانی بعد از دلار ویورو بیشترین پول منطقه بشه ،،الان هم باید خیلی هزار تومنی بزاری روهم تا بشه یک دلار

    • ناشناس

      ...ولی مادرخصوص رویارویی آمریکاوروسیه "مسیرانتزاعی"رامسیراختراعی مینویسیم!

    • علی

      هرانچه در ذهن و رویای انسان به وجود می آید روزی به واقعیت تبدیل خواهد شد...
      زیرا ذهن انسان همچون الگوریتم و داده ها وبرنامه های که به ان داده شده است قابلیت خلق ان را دارد!!

    • یکی هست

      با سلام.
      ‌شاید همه این پیش بینی ها ناشی از سفر در زمان باشه.

    • ناشناس

      ثابت شده هر انچه در ذهن داریدو اینده خودتان را دران میبینید به واقعیت میپیوندد

      پس روزهای خوش
      در کنار هم بودن
      در صلح زندگی کردن

      در ایرانی بدون دزد و اختلاس ،گرانی،تورم زندگی کردن را ارزو کنید

      تا ان شاء الله به واقعیت بپیوندد

    • مهنا

      با سلام من پیش‌بینی میکنم در آینده انسان ها دوباره به دنیا میان و
      مطمئنم بهتر از دنیا میشه یا بهتره بگین چیزی به نام سفر در زمان وجود داره
      همه این پیش بینی ها اتفاق می افته در تخیل انسان هرچه بیاد اون به واقعیت تبدیل میشه پس اگ روز من مردم با تست دی ان ای منو پیدا کنید البته در دنیا دیگ مطمئن باشید همه اینهامیشه

    • حسین از بابل

      سلام دوستان.در اون زمان ثبات نسبی دنیا و در حال پیشرفت و مدرنیته بودن دنیا باعث میشد که یک نیاز در تمام دنیا حس بشه که امروز برای ما یک چیز عادی در زندگی روزمره ماست.و اون پیش بینی ها دور از ذهن نبود.ولی امروزه با بی ثباتی و درگیری تمام دنیا فقط یک جنگ بزرگ و نابودی تمام دنیا پیش بینی میشه

    • آفتاب

      با سلام
      پیش بینی میکنم که روزی میرسه که انسان عمر هزار ساله داشته باشه یا که اصلا نمیمیره

    • رسول

      من پیش بینی میکنم در سالهای نه چندان دور انسانها بدون ویزا به کل دنیا بدون ویزا سفر میکنند وامرار معاش می‌کنند چون این فقط رهبران هستند که مرزها رو تایین کرده اند

    • مارتین..؟؟

      روزی میاد که انسان‌ها همدیگر را شکار و گوشت خود را می‌خورند. وهیچ احساس و رحمی به هم ندارند. فقط برای بقا زنده می مانند.. آن روز میرسد.

      پاسخ ها

      • جلاد جمهوری شیطانی

        تورو خدا نه دیگه کشتن حیوانات برای خودمون کم بود یعنی؟🤢🤮

    • ناشناس

      ما پیش بینی نتونیم بکنیم پس بینی که می تونیم

    • ایرانی مسلمان

      قبل از ۱۲۳سال ۱۴۰۰ سال پیش تمام وقایع امروز وآینده پیشبینی شده ولی رمز ورازدار از اهل بیت روایتهای من جمله اتفاقات وخلقیات انسانها .در حدیثی روزی خواهد آمد که انسانها به کف دست نگاه وهمدیگر را رویت خواهند کرد و از شرق تا غرب صدای همدیگر را خواهند شنید و بیماریهای شیوع یافته وسرنوشت کشورها و....در احادیث ذکر شده کهدقیقا واضح و روشن است علم بشر هنوز تکامل نیافته وناقص است ولی در همین جهان اسلام و ایران چه بسا پیش‌بینی‌های که انجام وثابت شده است فراوان در قرآن و روایتها وانسانهای مخلص وصالح مثل شیخ رجبعلی خیاط،پیشبینیهای امام و.. قرب به خدا واخلاص وعرفان پرده از جلوی چشمان بر میدارد وبه علومی الهی که از توان دیگران ساقط است خواهد رسید.

      پاسخ ها

      • ناشناس

        براطرز فکرت متاسفم

    • حاج باقر احمدیان

      منم خیلی چیزا را حدس درست۹۸ درصدی می زنم به‌رسمیت فکر کنم اندیشه کنم تو همان روز نی بینمش )تی الارض( هم بلدم چندین نفر را فرستادم دور ترین نقاط جهان به همسرم گفتم زلزله تو منطقمون نیان فلان روز خندید گفت خواب زن چپه ولی اومد افتاد بگیره که منو ببخش به کسی گفتم با فلانی قهری وقتی نداره برو آشتی کن باش گفت طوری میگی که انگاری حضرت ملک الموتی ع گفتم استغفرالله ما کجا آن پاکان ومهربان کجا ملائک اولولل عظم هستن در عرش برین ولی همینه تو تشریح جنازه طرف گریان که فلانی گفت بباد مسخرش گرفتم بعدش اذیت شدم از مراجعه شهرم را عوض کردم ۳۱۳

    • ناشناس

      هیچ کس تو این دنیا پیدا نشده که در مورد تورم و گرانی توی ایران پیش بینی کند امروز رفتم سیم کارت پسرم را به نام خودم بزنم بعد از کلی پیا مک و معطلی اپراتور بهم گفت باید یک سیم کارت به اسم خودت بخری تا بتونی این سیم کارت را انتقال بدی مجبور شدم خریدم نمی دونم شاید این قانون همراه اول را کسی که پیش بینی اینترنت و تلفن همراه کرده بادش رفته بنویسد

    • شاهین

      خب تولد خارجی از رحم و پیدا کردنه راهی برای سریعتر رفتن در سفرهای فضایی و مهمترینش یکی شدن و نزدیکتر شدنه انسانها و فرهنگها با کمک اینترنته که دنیارو تا ۱۵ الی ۲۰ سال آینده تغییر میده اما سفر در زمان هم ممکنه اتفاق بیوفته که بعدش همگان میفهمن بیفایدست و سودینداره بلعکس عواقب و عوارضش بیشتره و احتمالا در آخر برای سفرهای چندروزه ای استفاده میشه که قصدش چیزی جز رلکس کردن نیست چون زمان هم یک انرژیه و انرژیی که مصرف شدرو نمیشه تغییرش داد فقط میشه به شکل دیگه ای حفظش کرد اگر بصرفه باشه که اونم خیلی نادره ،پیدا شدنه یک عنصره جدید در فضا هم به یابندش قدرت بزرگی میده جوریکه تمام معادلات جهانیرو تغییر میده متاسفانه

    • دانیال

      انسان علم راازتجربه کسب میکنه پیش گویی درسی است که ازگذشتگان به مغز خطور میکنه مثلا اتش باسنگ چخماق کجا جنگ خانمان سوز اتم کجا نابودی کره زمین که ازالان مایه دارها برای سکونت عازم هستن وکشت وکار دردنیای ماورایی گواهی میدهد

    • حسین

      بزودی ماشینی ساخته میشود ک موتور ان بجای سوختهای فسیلی بایک باتری24یا12ولتی و آب حرکت کنند...

    • خودم

      پس چرا از پیش بینی قران حرفی نمی زنند که انسان روزی به ماه می رود .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج